رفتن به مطلب

برهنگي هميشه ضد ارزش نیست


*Sanaz*

ارسال های توصیه شده

  • پاسخ 112
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

در صورت انحراف بحث به سمت دین و یا نژاد کل تاپیک میره بایگانی

 

چرا کل تاپیک؟:w58:

خوب انحرافات رو پاک کنین،این چه کاریه.

  • Like 3
لینک به دیدگاه
در صورت انحراف بحث به سمت دین و یا نژاد کل تاپیک میره بایگانی

 

ای بابا. . .:w000:

مهندس جان

دین و نژاد که دیگه سی یا سی نیست:hanghead:

  • Like 3
لینک به دیدگاه
چرا کل تاپیک؟:w58:

خوب انحرافات رو پاک کنین،این چه کاریه.

مگه من بیکارم که شما کل کل بیخودی و خلاف قانون کنید من پاک کنم

 

راحت کل تاپیک رو میفرستم بایگانی بحث اعتقادی ممنوعه برای nامین بار:a030:

  • Like 5
لینک به دیدگاه
مگه من بیکارم که شما کل کل بیخودی و خلاف قانون کنید من پاک کنم

 

راحت کل تاپیک رو میفرستم بایگانی

خوب اومدی مهندس:a030:

  • Like 1
لینک به دیدگاه

حجاب هم در همه ادیان مطرح بوده!

 

 

لطفآ یه تعریف از حجاب اسلامی بدید و با حجاب مسیحی و حجاب یهودی مقایسش کنید.

تعریفتون حکومتی نباشه، بلکه تعریف دینی

لطفآ عربی هم ننویسید.

ممنون

  • Like 4
لینک به دیدگاه
لطفآ یه تعریف از حجاب اسلامی بدید و با حجاب مسیحی و حجاب یهودی مقایسش کنید.

تعریفتون حکومتی نباشه، بلکه تعریف دینی

لطفآ عربی هم ننویسید.

ممنون

حجاب اسلامی که خب معلومه البته حجاب ظاهر منظورمه وگرنه حجاب باطن هم وجود داره.دو دست تا مچ و گردی صورت چیزیست که اکثر فقها به آن اعتقاد دارند

تعریف حکومتی هم نمیدونم یعنی چی ولی این حجاب برای بانوان مسلمانه پس دیگران ناراحت نشوند!

در یهود و مسیحیت قبل از اسلام که حجاب شدیدتر بوده مثلا در یهود آمده که گاهی وقتها صورت و کفین هم بایئ پوشانده میشده و... ویل دورانت به بخشی از اون اشاره کرده که اگه بخواید بازترش میکنم:icon_gol:

  • Like 2
لینک به دیدگاه
حجاب اسلامی که خب معلومه البته حجاب ظاهر منظورمه وگرنه حجاب باطن هم وجود داره.دو دست تا مچ و گردی صورت چیزیست که اکثر فقها به آن اعتقاد دارندتعریف حکومتی هم نمیدونم یعنی چی ولی این حجاب برای بانوان مسلمانه پس دیگران ناراحت نشوند!در یهود و مسیحیت قبل از اسلام که حجاب شدیدتر بوده مثلا در یهود آمده که گاهی وقتها صورت و کفین هم بایئ پوشانده میشده و... ویل دورانت به بخشی از اون اشاره کرده که اگه بخواید بازترش میکنم:icon_gol:

 

 

منظورم از تعریف حکومتی، به عنوان مثال پلیس امنیت اجتماعی بود که دیدم جایی سهمش رو از دین جدا کرده بودید.

هر چند من معتقدم تو یه حکومت خلافتی، رفتار حکام هست که از دین منتج می شه، نه دین از رفتار حکومت.

بنابراین تکرار این جمله که اسلام با چیزی که حکومت ارائه میده، متفاوته، صرفا بازی با کلماته. به هر صورت این موضوع نیست، بماند.

واژه حجاب باطن رو اولین بار هست که می شنوم، ولی مفهومش رو متوجه شدم.

 

 

منظورتون از فقها چه کسانی هستند؟ مفسران قرآن ؟

چرا گفتید اکثرشون ؟ اقلیت باقیمانده به چه نوع حجاب یا حجاب هایی معتقدن ؟

این تفاوت نظر اکثریت و اقلیت از کجا میاد ؟

 

 

اون بخش ویل دورانت هم بعدا فرصت کردید، توضیح بدید لطفا.

ممنون.

  • Like 4
لینک به دیدگاه
منظورم از تعریف حکومتی، به عنوان مثال پلیس امنیت اجتماعی بود که دیدم جایی سهمش رو از دین جدا کرده بودید.

هر چند من معتقدم تو یه حکومت خلافتی، رفتار حکام هست که از دین منتج می شه، نه دین از رفتار حکومت.

بنابراین تکرار این جمله که اسلام با چیزی که حکومت ارائه میده، متفاوته، صرفا بازی با کلماته. به هر صورت این موضوع نیست، بماند.

واژه حجاب باطن رو اولین بار هست که می شنوم، ولی مفهومش رو متوجه شدم.

 

 

منظورتون از فقها چه کسانی هستند؟ مفسران قرآن ؟

چرا گفتید اکثرشون ؟ اقلیت باقیمانده به چه نوع حجاب یا حجاب هایی معتقدن ؟

این تفاوت نظر اکثریت و اقلیت از کجا میاد ؟

 

 

اون بخش ویل دورانت هم بعدا فرصت کردید، توضیح بدید لطفا.

ممنون.

دین از نص استنتاج میشه پس رفتار کسی دلیل نمیشه برآمده از دین باشه یعنی اجبار حجاب مو برای غیرمسلمین و حتی مسلمین باید در نص باشه گرچه معتقدم ولنگاری کامل هم از لحاظ اجتماعی بسیار مضره

به این خاطر گفتم اکثریت که اگر کسی رو پیدا کردین که نظرش این نباشه به عنوان دلیل محسوب نکنید ولی خودم سراغ ندارم اون اقلیت رو!!

ولی در کل تفاوت در احکام دلیلش علوم حدیثی و رواییست مثلا فلان راوی از نظر فلان مرجع ثقه هست ولی ز نظر فلان مرجع حدیث اون راوی مرسل و...

 

ویل دورانت که معمولا سعی می کند موارد برهنگی یا احیانا تزیینات و آرایش های زنان هر قوم را با آب و تاب نقل کند تا آن را طبیعی جلوه دهد، در این مورد می گوید: «در طول قرون وسطا، یهودیان همچنان زنان خویش را با البسه فاخر می آراستند، لکن به آنها اجازه نمی دادند که با سر عریان به میان مردم روند. نپوشاندن موی سر، خلافی بود که مرتکب را مستوجب طلاق می ساخت. از جمله تعالیم شرعی یکی آن بود که مرد یهودی نباید در حضور زنی که موی سرش هویداست، دست دعا به درگاه خدا بردارد».

 

او در توصیف زنان یهودی می گوید: «زندگی جنسی آنان علی رغم تعدد زوجات، به طرز شایان توجه، منزه از خطایا بود. زنان آنان دوشیزگانی محجوب، همسرانی ساعی، مادرانی پرزا، و امین بودند و از آنجا که زود وصلت می کردند، فحشا به حداقل، تخفیف پیدا می کرد». در کتاب مقدس یهودیان، موارد متعددی یافت می شود که به طور صریح و یا ضمنی، حجاب و پوشش زن و مسائل مربوط به آن، مورد تایید قرار گرفته است. در برخی از آنها لفظ «چادر» و «برقع» به کار رفته است که نشانگر کیفیت پوشش زنان آن عصر است.

در مورد پوشش کامل در مقابل نامحرم در «سفر پیدایش» تورات چنین می خوانیم: و رفقه، چشمان خود را بلند کرد و اسحاق را دید و از شتر خود فرود آمد. زیرا که از خادم پرسید: این مرد کیست که در صحرا به استقبال ما می آید؟ و خادم گفت: آقای من است. پس برقع خود را گرفته، خود را پوشانید، (سفر پیدایش، باب24، فقره 64 و 65). و در مورد عدم تشبه مرد و زن به یکدیگر در «تورات» آمده است: «متاع مرد، بر زن روا نباشد و مرد، لباس زن نپوشد، زیرا هرکه این کند، مکروه یهود (خدای تو) است» (تورات، سفر تثنیه، باب 22، فقره5').

 

در تورات، از چادر و برقع و روبنده ای که زنان با آن سر و صورت و اندام خویش را می پوشانده اند، صریحا نام برده شده است، که نشانگر کیفیت پوشش زنان است. برای نمونه در کتاب «روت» می خوانیم:«بوعز گفت: زنهار کسی نفهمد که این زن به خرمن آمده است. و گفت: چادری که بر توست، بیاور و بگیر. پس آن را بگرفت و او شش کیل جو پیموده بر وی گذارد و به شهر رفت. (تورات، سفر پیدایش ، باب 38 ، فقره 14 و 15 ). در مورد عروس یهودا می خوانیم: « پس رخت بیوگی را از خویشتن بیرون کرد. برقعی به رو کشید و خود را در چادری پوشید و به دروازه عینایم که در راه تمنه است، بنشست» (تورات، سفر پیدایش، باب 38، فقره 14 و 15 ).

ویل دورانت می نویسد در مورد لزوم پوشاندن سر از نامحرمان در آیین یهود: اگر زنی به نقض قانون یهود می پرداخت، چنانکه مثلا بی آن که چیزی برسرداشت به میان مردم می رفت، و یا در شارع عام نخ می رشت، یا بر هر سنخی از مردان، درد دل می کرد، یا صدایش آن قدر بلند بود که چون در خانه اش تکلم می نمود، همسایگانش می توانستند سخنان او را بشنوند، در آن صورت، مرد حق داشت بدون پرداخت مهریه ای او را طلاق دهد. او همچنین می نویسد: ...و به استعمال سرخاب و سرمه، نکوهیده می شمردند. موافق بودند که مرد، باید برای پوشاک زن خویش سخاوتمندانه خرج کند، لکن غرض آن بود که زن، خود را برای شوهر خویش بیاراید نه برای سایر مردها. در کتاب «حکمة الحجاب و ادلة وجوب النقاب»، برای تایید این که منشا حجاب زنان یهودی، وجوب حجاب در شریعت موسی علیه السلام بوده، به داستان حضرت موسی و دختران شعیب اشاره شده است که در آن، حضرت موسی به آنان امر کرد تا پشت سر او حرکت کرده و از پشت سر، او را به منزل پدرشان هدایت کنند (حکمه الحجاب واداله وجوب النقاب ، ص 252).

 

 

در کتاب «تاریخ تمدن» آمده است که: «ازدواج در سن بیست سالگی اجباری بود، اما از دیدگاه مسیحیت که تجرد، مقدس شمرده شده است جای هیچ شبهه ای باقی نخواهد ماند که برای از بین رفتن تحریک و تهییج، این مکتب، زنان را به رعایت پوشش کامل و دوری از آرایش و تزیین، به صورت شدیدتری فراخوانده است».

 

در این ارتباط، در انجیل می خوانیم: «و همچنین زنان خویشتن را بیارایند به لباس مزین به حیا و پرهیز، نه به زلفها و طلا و مروارید و رخت گرانبها. بلکه چنان که زنانی را می شاید که دعوای دینداری می کند به اعمال صالحه....» (انجیل، رساله پولس به تیموناوس، باب دوم، فقره 9- 15). «همچنین ای زنان، شوهران خود را اطاعت نمایید تا اگر بعضی نیز مطیع کلام نشوند، سیرت زنان ایشان را بدون کلام دریابد. چون که سیرت طاهر و خدا ترس شما را ببینند. و شما را زینت ظاهری نباشد از بافتن موی و متحلی شدن به طلا و پوشیدن لباس. بلکه انسانیت باطنی قلبی در لباس غیر فاسد روح حلیم و آرام که نزد خدا گران بهاست. زیرا بدین گونه، زنان مقدسه در سابق نیز که متوکل به خدا بودند، خویشتن را زینت می نمودند و شوهران خود را اطاعت می کردند. مانند ساره که ابراهیم را مطیع بود و او را آقا می خواند و شما دختران او شده اید» (انجیل، رساله پطرس رسول، باب سوم، فقره 1- 6). همچنین درباره وقار و امین بودن زن می خوانیم: «و به همین گونه زنان نیز باید با وقار باشند و نه غیبتگو؛ بلکه هوشیار و در هر امری امین» (انجیل، رسوله پولس به تیموناوس، باب سوم، فقره 11).

  • Like 4
لینک به دیدگاه

ولی در کل تفاوت در احکام دلیلش علوم حدیثی و رواییست مثلا فلان راوی از نظر فلان مرجع ثقه هست ولی ز نظر فلان مرجع حدیث اون راوی مرسل و...

 

این جملۀ خطرناکیه.

 

ممنون در مجموع. :icon_gol:

  • Like 1
لینک به دیدگاه

دین از نص استنتاج میشه پس رفتار کسی دلیل نمیشه برآمده از دین باشه یعنی اجبار حجاب مو برای غیرمسلمین و حتی مسلمین باید در نص باشه گرچه معتقدم ولنگاری کامل هم از لحاظ اجتماعی بسیار مضره

به این خاطر گفتم اکثریت که اگر کسی رو پیدا کردین که نظرش این نباشه به عنوان دلیل محسوب نکنید ولی خودم سراغ ندارم اون اقلیت رو!!

ولی در کل تفاوت در احکام دلیلش علوم حدیثی و رواییست مثلا فلان راوی از نظر فلان مرجع ثقه هست ولی ز نظر فلان مرجع حدیث اون راوی مرسل و...

 

 

غیر از پیامبر شما و تنها خلیفه مورد باور شما (علی بن ابیطالب)،کسی تونسته حجاب واقعی فردی و اجتماعی مد نظر اسلام اصیل رو توی جامعه پیاده کنه؟

میشه نام اون افراد و حکومت هارو بگین؟

 

وقتی یک حکمی رو به اون مفهوم اصیلش بیش از 1000 ساله نمیشه پیاده کرد، مشکل از حکمه یا از حکومت ها یا از مردم و چرا؟

چرا این نظرات ارزشمند شما درباره اختیاری بودن حجاب برای غیر مسلمون رو مراجعی که شما بهش باور دارین نمیدن؟

 

شما درکتون از اسلام بالاتر از مراجع هست؟

من مرجعی نمیشناسم بگه حجاب برای غیر مسلمان در ایران اجباری نیست.

منظورم هم از بی حجابی ولنگاری نیست.

پوشش معمولی مثل مردها، یعنی لباس و شلوار بدون روسری.

  • Like 8
لینک به دیدگاه
غیر از پیامبر شما و تنها خلیفه مورد باور شما (علی بن ابیطالب)،کسی تونسته حجاب واقعی فردی و اجتماعی مد نظر اسلام اصیل رو توی جامعه پیاده کنه؟

میشه نام اون افراد و حکومت هارو بگین؟

 

وقتی یک حکمی رو به اون مفهوم اصیلش بیش از 1000 ساله نمیشه پیاده کرد، مشکل از حکمه یا از حکومت ها یا از مردم و چرا؟

چرا این نظرات ارزشمند شما درباره اختیاری بودن حجاب برای غیر مسلمون رو مراجعی که شما بهش باور دارین نمیدن؟

 

شما درکتون از اسلام بالاتر از مراجع هست؟

من مرجعی نمیشناسم بگه حجاب برای غیر مسلمان در ایران اجباری نیست.

منظورم هم از بی حجابی ولنگاری نیست.

پوشش معمولی مثل مردها، یعنی لباس و شلوار بدون روسری.

در صدر اسلام هم فکر نکنم حجاب مو از سوی حکومت اجبار بوده باشه حداقل به شکل امروزی!!

مگه نماز رو میشه پیاده کرد؟؟؟ به نظر من حجاب مو مانند نمازه خود فرد باید به اون حد از درک برسه که رعایت کنه پس ربطی به حکم نداره

معمولا مراجع(اعلم) هیچ وقت احکام خود را از جنبه حکومتی نمیدند حداقل در موارد اینچنینی بلکه حکم دین را استخراج نموده و به مقلد خود اعلام میکنند اما وظیفه قانونگذاری را هیچ وقت نداشته اند!

این هم یادتون نره مراجعی که من میشناسم و قبول دارم احکامشون برای مسلمونهاست نه غیره!!

به نظر من اجبار بودن حجاب مو اشتباهی بوده که نظام داشته و الان هم متوجهش شده ولی عقب نشستن از اون در نظرشون شاید خوشایند نیست همانند ممنوعیت ماهواره که همه دارند از جمله همون قانونگذاران!!

خدای نکرده منظورم هم این نبود که شما میگید ولنگاری بلکه میخواستم بگم نبود هیچگونه قانونی در مورد پوشش به شدت مضره:icon_gol:

  • Like 5
لینک به دیدگاه
مگه نماز رو میشه پیاده کرد؟؟؟ به نظر من حجاب مو مانند نمازه خود فرد باید به اون حد از درک برسه که رعایت کنه پس ربطی به حکم نداره

... بلکه میخواستم بگم نبود هیچگونه قانونی در مورد پوشش به شدت مضره:icon_gol:

 

بنابراین از نظر شما اجبار حجاب مو کار اشتباهی بوده، چرا که به درک شخصی یا نیاز شخصی آدم ها به حجاب مو مربوطه.

شما قانون گذار، وجود چه نوع حجابی در جامعه رو ضروری می دونید، به طوری که همزمان اجباری در اون نباشه ؟

حجاب سایر قسمت های بدن به درک شخصی افراد حداقل از نظر عرف اجتماعی و نه دینی بستگی نداره، بلکه باید اجبارا رعایت بشه ؟

کلا این اجبار یا همون قانون شامل حال چه نوع حجابی می شه و چرا ؟

  • Like 6
لینک به دیدگاه
بنابراین از نظر شما اجبار حجاب مو کار اشتباهی بوده، چرا که به درک شخصی یا نیاز شخصی آدم ها به حجاب مو مربوطه.

شما قانون گذار، وجود چه نوع حجابی در جامعه رو ضروری می دونید، به طوری که همزمان اجباری در اون نباشه ؟

حجاب سایر قسمت های بدن به درک شخصی افراد حداقل از نظر عرف اجتماعی و نه دینی بستگی نداره، بلکه باید اجبارا رعایت بشه ؟

کلا این اجبار یا همون قانون شامل حال چه نوع حجابی می شه و چرا ؟

بله اشتباهه گرچه نظرم اینه از اول نباید میبود چون الان با برداشتنش فکر کنم بعضیها به همین هم قانع نباشند!!

کلا حجاب باید قلبا توسط فرد پذیرفته بشه ولی از یه حدی به بعد به نظرم باید اجبار باشه ولو یه عده خوششون نیاد!!

به نظر من یک زن غربی با بلیز و شلوار معمولی و سره باز خیلی بهتر از بعضی خانمهاییست که تو کشورمون مثلا حجاب بهشون تحمیل میشه!

منظورم هم از اجبار کتک زدن و اینها نیست بلکه به صورت جریمه یا چیز جایگزین اون البته این نظر منه ممکنه شما کلا اجبار رو بد بدونید:icon_gol:

  • Like 5
لینک به دیدگاه
بله اشتباهه گرچه نظرم اینه از اول نباید میبود چون الان با برداشتنش فکر کنم بعضیها به همین هم قانع نباشند!!

کلا حجاب باید قلبا توسط فرد پذیرفته بشه ولی از یه حدی به بعد به نظرم باید اجبار باشه ولو یه عده خوششون نیاد!!

به نظر من یک زن غربی با بلیز و شلوار معمولی و سره باز خیلی بهتر از بعضی خانمهاییست که تو کشورمون مثلا حجاب بهشون تحمیل میشه!

منظورم هم از اجبار کتک زدن و اینها نیست بلکه به صورت جریمه یا چیز جایگزین اون البته این نظر منه ممکنه شما کلا اجبار رو بد بدونید:icon_gol:

 

من متوجه شدم آقا جواد نظر شما رو در مورد عدم تحمیل حجاب مو

این پاسخ، تقریبا مشابه پست قبل بود.

 

لطفا اون حد رو که از اونجا به بعد اجبار میاد وسط، برای من مشخص کنید.

جریمه ای که فرمودید، می شه مجازات تعدی از اون حد، که این وظیفه دادگاه هست.

لطفا بفرمایید زمانی که اون حد به صورت قانون در اومد، مجریه اون چه کسی یا چه ارگانی خواهد بود؟

  • Like 4
لینک به دیدگاه
من متوجه شدم آقا جواد نظر شما رو در مورد عدم تحمیل حجاب مو

این پاسخ، تقریبا مشابه پست قبل بود.

 

لطفا اون حد رو که از اونجا به بعد اجبار میاد وسط، برای من مشخص کنید.

جریمه ای که فرمودید، می شه مجازات تعدی از اون حد، که این وظیفه دادگاه هست.

لطفا بفرمایید زمانی که اون حد به صورت قانون در اومد، مجریه اون چه کسی یا چه ارگانی خواهد بود؟

کم کم خودمون داریم میشیم دولت خدمتگذار:ws3:

خب حدش میشه هرجایی غیر از مو دیگه البته شاید با کمی تخفیف!:ws52:

مجریش هم میتونه نیروی انتظامی باشه یا سازمانی جدید

ولی در کل مطمئن باشید هرچه قدر هم محدودیت اعمالی کم باشه بعداز مدتی عده ای پیدا خواهند شد که معترض باشند!!

بهترین ضمانت برای اون مطمئنا خود ماها هستیم اگر کمی به هدفمون از زندگی و فلسفه کارهامون فکر بکنیم:icon_gol:

  • Like 4
لینک به دیدگاه

ولی در کل مطمئن باشید هرچه قدر هم محدودیت اعمالی کم باشه بعداز مدتی عده ای پیدا خواهند شد که معترض باشند!!

 

 

برعکس این فرمایش شما هم هست.

هرچقدر محدودیت اعمالی بیشتر باشه، باز هم عده ای میگن بیشتر.

دقیقا همون حجاب با روبنده و .... که زن رو واقعا گونی پیچ میکنند.

 

من هم هم نمیدونم این حجاب ها در گذشته از کجا اومده بود و هنوز هم در کشورهای مثل عربستان و افغانستان زنان با همین وضع دیده میشن.

در ایران هم ما شانس آوردیم توی 100 سال پیش تحولاتی رخ داد وگرنه من هم الان از پشت گونی و با ترس و لرز داشتم چیزی تایپ میکردم !!!

 

زمان گذشته که دیگه آمریکا و دشمن و جنگ و نرم و.... نبوده، پس این حجاب سنگین در کشورهای اسلامی دلیلش جز احکام خود اسلامه؟

 

 

بهترین ضمانت برای اون مطمئنا خود ماها هستیم اگر کمی به هدفمون از زندگی و فلسفه کارهامون فکر بکنیم:icon_gol:

 

من هم خیلی به فلسفه زندگی فکر میکنم و هر مطلب علمی و ... رو نگاه میکنم هیچ دلیلی برای محرک بودن مو پیدا نمیکنم.

پذیرش حجاب برای مو فقط تعبدیه،مطمئنا اسلام میگفت چشم و بینی ما هم سبب تحریک میشه، شما مسلمانان سریع قبول میکردین، این اسمش فکر نکردن هست، نه اونیکه ما اعتراض میکنیم و میگیم روی چه حسابی.

 

باور کنین پیروان ادیان ابراهیمی و مخصوصا مسلمانان و یهودیان چون متعصب ترین پیروان رو دارند، خیلی خیلی کمتر از سایرین تفکر میکنند چون از همون بچگی یکسری چیزها رو به عنوان بدیهیات زندگی پذیرفتن، فکر هم بکنن فقط میخوان خودشون رو مطمئن تر بکنند.

 

انصافا خود شما بیشتر در مورد تایید حجاب کتاب خوندی یا رد حجاب، چندتا کتاب که مستقلا نقد حجاب کنه توی این کشور چاپ شده و شما خوندی؟

 

بد نیست در مورد تفکر بدون غرض بیشتر به خودمون مراجعه کنیم.

  • Like 6
لینک به دیدگاه

بهترین ضمانت برای اون مطمئنا خود ماها هستیم اگر کمی به هدفمون از زندگی و فلسفه کارهامون فکر بکنیم:icon_gol:

 

بهتزین ضمانت برای اون خود ماها نیستیم، خود من هستم، منه نوعی.

شما نوعا اگر از خودت نگران باشی، این به همون ضمانت اخلاقی شما بر می گرده، که اگر یقه پیراهن به جای یه سانت، سه سانت باز بود، مشمول اون حد و حدود شما نشه که مستلزم برخورد بدونید.

 

اون سازمان جدیدی هم که گفتید، من خیلی دوست داشتم روش کارش رو بدونم، و یه مقایسه جزیی از عملکردش نسبت به این گشت های امنیت اخلاقی که باهاش مخالف بودید.

می بینید که با حجاب مو و بی حجاب مو، در نهایت چیزی عوض نشد و ته همه این حرفا، طرز فکر شما، چه معتقد به حجاب موی اجباری و چه معتقد به حجاب موی اختیاری، همچنان سلطه طلبه.

پس روی همون اعتقاد به حجاب اجباری باقی بمونید.

  • Like 3
لینک به دیدگاه
برعکس این فرمایش شما هم هست.

هرچقدر محدودیت اعمالی بیشتر باشه، باز هم عده ای میگن بیشتر.

دقیقا همون حجاب با روبنده و .... که زن رو واقعا گونی پیچ میکنند.

ماهم نگفتیم محدودیت بیشتر بشه گرچه همون حجاب روبنده ای که میگین اگه انتخاب آزادانه فرد باشه هیچ عیبی بهش وارد نیست

من هم هم نمیدونم این حجاب ها در گذشته از کجا اومده بود و هنوز هم در کشورهای مثل عربستان و افغانستان زنان با همین وضع دیده میشن.

در ایران هم ما شانس آوردیم توی 100 سال پیش تحولاتی رخ داد وگرنه من هم الان از پشت گونی و با ترس و لرز داشتم چیزی تایپ میکردم !!!

عرض کردم اگه همون روبنده از روی اختیار باشه هیچ عیبی بهش نیست چون آزادی کسی رو سلب نمیکنه از طرف فاعلش هم گونی به حساب نمیاد!!!

زمان گذشته که دیگه آمریکا و دشمن و جنگ و نرم و.... نبوده، پس این حجاب سنگین در کشورهای اسلامی دلیلش جز احکام خود اسلامه؟

حجاب مگه به خاطر آمریکاست؟:ws52:

حکم اسلام رو قبلا گفتم ولی شدیدترش حکم اسلام نیست یا اجباره یا اختیار که در هر دوحالت حکم اسلام محسوب نمیشه

من هم خیلی به فلسفه زندگی فکر میکنم و هر مطلب علمی و ... رو نگاه میکنم هیچ دلیلی برای محرک بودن مو پیدا نمیکنم.

پذیرش حجاب برای مو فقط تعبدیه

یعنی شما زندگی را فقط در حجاب داشتن و نداشتن میبینید؟!!

گاهی اوقات ممکنه فراتراز مو هم برای شخصی تحریک کننده نباشه پس تک بعدی دیدن قضیه حجاب برداشتی کاملا سطحی میده

فکر کنم این رو شماهم قبول داشته باشید که مرد از راه چشم تحریک میشه و کلا چشمش زیادکار میکنه.مطمئنا با نمایان بودن مو زیبایی زن خیلی بیشتر معلومه و زن زیباییش ممکنه قالب بشه بر شخصیتش همچنین تنوع طلبی مرد خیلی راحت تحریک میشه.تو اسلامم حفظ بنیان خانواده خیلی اهمیت داده شده

مطمئنا اسلام میگفت چشم و بینی ما هم سبب تحریک میشه، شما مسلمانان سریع قبول میکردین، این اسمش فکر نکردن هست، نه اونیکه ما اعتراض میکنیم و میگیم روی چه حسابی.

ببینید شما از حکمی که وجود نداره نتیجه دلخواهتون رو میگیرید و فکر نکنم این درست باشه!

باور کنین پیروان ادیان ابراهیمی و مخصوصا مسلمانان و یهودیان چون متعصب ترین پیروان رو دارند، خیلی خیلی کمتر از سایرین تفکر میکنند چون از همون بچگی یکسری چیزها رو به عنوان بدیهیات زندگی پذیرفتن، فکر هم بکنن فقط میخوان خودشون رو مطمئن تر بکنند.

چطور باور کنم وقتی در طول تاریخ اغلب دانشمندان پیرو همین ادیان بوده اند؟!!!

اگه میشه اول چند مورد از اون بدیهیات رو بشمرین بعد بگید چه منافاتی با تفکر داره چون نفهمیدم منظورتون تفکر در مورد اون بدیهیاته یا کلی!!

انصافا خود شما بیشتر در مورد تایید حجاب کتاب خوندی یا رد حجاب، چندتا کتاب که مستقلا نقد حجاب کنه توی این کشور چاپ شده و شما خوندی؟

 

بد نیست در مورد تفکر بدون غرض بیشتر به خودمون مراجعه کنیم.

اگه منظورتون حجاب اجباری(مو) برای غیر مسلمانهاست که عرض کردم منم تاییدش نمیکنم

ولی اگر منظورتون در مورد مسلمینه یا باید منشا احکام رو بتونید رد کنید یا اینکه فرضا منشا رو پذیرفته و در قالبی درون دینی به نقد اون بپردازین البته دلیل منطقیش رو هم گفتم گرچه میدونم در نظر شما کاملا غیر منطقیست چون پیش فرضهای ذهنیتون میگه اینطور باشه:icon_gol:

  • Like 3
لینک به دیدگاه
بهتزین ضمانت برای اون خود ماها نیستیم، خود من هستم، منه نوعی.

شما نوعا اگر از خودت نگران باشی، این به همون ضمانت اخلاقی شما بر می گرده، که اگر یقه پیراهن به جای یه سانت، سه سانت باز بود، مشمول اون حد و حدود شما نشه که مستلزم برخورد بدونید.

 

اون سازمان جدیدی هم که گفتید، من خیلی دوست داشتم روش کارش رو بدونم، و یه مقایسه جزیی از عملکردش نسبت به این گشت های امنیت اخلاقی که باهاش مخالف بودید.

می بینید که با حجاب مو و بی حجاب مو، در نهایت چیزی عوض نشد و ته همه این حرفا، طرز فکر شما، چه معتقد به حجاب موی اجباری و چه معتقد به حجاب موی اختیاری، همچنان سلطه طلبه.

پس روی همون اعتقاد به حجاب اجباری باقی بمونید.

من قانونگذار نیستم که تبیین کلی بکنم گرچه گفتم جریمه باشه جریمه و اجبار یکیه؟!!!

مگه راهنمایی رانندگی که برای نبستن کمربند جریمه تعیین کرده کسی را مجبور کرده؟؟ البته کرده ولی مستقیم نه میدونید چرا جواب میده؟ چون معمولا انسان تا ضرر چیزی رو به عینه نبینه مجاب به رعایتش نمیشه ولی وقتی شد وعادت کرد این میشه براش فرهنگ

اگه حجاب مو هم همچین حالتی داشت مطمئن باشید بازخورد منفیش خیلی کمتر از الان بود

امیدوارم فرق جریمه و اجبار معلوم شده باشه اما اینکه بگید هیچ محدودیتی(جریمه ای) در مورد پوشش نباشه نظر شماست و محترم ولی نظر من همون بود که قبلا عارض شدم:icon_gol:

  • Like 3
لینک به دیدگاه

×
×
  • اضافه کردن...