رفتن به مطلب

کاربرد gis برای مراکز خرده فروشی در شهر جده


ارسال های توصیه شده

هدف از این مقاله شناسایی نقش سیستم های اطلاعات جغرافیایی (GIS) در حمایت از برنامه ریزان خرده فروشی در نظارت و تجزیه و تحلیل رشد و توسعه خرده فروشی می باشد. در ابتدا، به بررسی برنامه ریزی های خرده فروشی و مسائل مربوط به آن پرداخته شده است. دوم، GIS و کاربردش در برنامه ریزی خرده فروشی مشخص می شود. سوم، در مورد برنامه GIS که برای طراحی دو مرکز خرده فروشی در شهر جده عربستان سعودی ایجاد شده است، بحث می شود. این برنامه برای کمک به برنامه ریزان در تعریف توزیع تقاضاهای خرده فروشی، شرح مشخصات مشتریان، تجزیه و تحلیل نواحی تجاری و مدلسازی جریان های خرده فروشی ایجاد شد. دو مدل مفید در این مطالعه تولید شده است. یکی به نام نفوذ در بازار و دیگری روش تعامل فضایی. اولی برای بررسی حوزه های مرکز خرده فروشی ایجاد شد، در حالیکه دومی برای مدلسازی تعامل بین مناطق تقاضا و مراکز خرده فروشی استفاده می شود.

 

کلمات کلیدی: GIS ، برنامه ریزی خرده فروشی ، نفوذ بازار ، تعامل فضایی

 

ترجمه شده توسط: محمد عارف خیابانی

 

:download2:

لینک فایل اصلی مقاله

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...