*هانی* 825 ارسال شده در 2 دی، 2010 دوستان خوبم سلام من یه مقاله درمورد سرامیک های غشایی میخواستم خواهشمندم کمکم کنید :icon_gol: 3
rahele_s 6472 ارسال شده در 2 دی، 2010 دوستان خوبم سلام من یه مقاله درمورد سرامیک های غشایی میخواستم خواهشمندم کمکم کنید :icon_gol: نرگس جان ببین منظورت این بود عزیزم اگه نه کمی توضیح بده در رابطه با چیه؟ مكانيزم كنترلكننده انتقال گاز در غشاهاي سراميكي با حفرات نانومتري عمدتا مكانيزم نفوذ نودسون است كه داراي انتخابگري پاييني است. بنابراين، اين غشاها براي جداسازي گازها مناسب نيستند. براي حل اين مشكل ميتوان سطح غشاهاي سراميكي را با لايهاي از پليمر انتخابپذير اصلاح كرد. پليديمتيلسيلوكسان (pdms) پليمري انتخابپذير بر اساس حلاليت است كه براي هيدروكربنهاي تراكمپذير داراي عبوردهي بيشتري نسبت به گازهاي تراكمناپذير است. در اين تحقيق براي ساخت غشاهاي هيبريدي pdms/سراميك، لايه pdms با روش غوطهورسازي روي پايههاي سراميكي نانوكامپوزيتي كه در دماي ˚c140 حرارتدهي شدهاند كشيده شده و اثر غلظت محلول پليمري در هر لايه مورد بررسي قرار گرفت. نتايج انتخابگري c4h10/h2 غشاهاي هيبريدي كه داراي سه لايه پليمري با غلظتهاي7، 15 و 15 درصد وزني pdms در حلال است، در فشار 2بار بيش از 25 بدست آمد كه بيانگر كارايي مطلوب غشاهاي هيبريدي pdms/سراميك با پايههاي سراميكي نانوكامپوزيتي در جداسازي هيدروكربنهاي تراكمپذير از گازهاي تراكم ناپذير است. 3
*هانی* 825 سازنده ارسال شده در 2 دی، 2010 نرگس جان ببین منظورت این بود عزیزم اگه نه کمی توضیح بده در رابطه با چیه؟ مكانيزم كنترلكننده انتقال گاز در غشاهاي سراميكي با حفرات نانومتري عمدتا مكانيزم نفوذ نودسون است كه داراي انتخابگري پاييني است. بنابراين، اين غشاها براي جداسازي گازها مناسب نيستند. براي حل اين مشكل ميتوان سطح غشاهاي سراميكي را با لايهاي از پليمر انتخابپذير اصلاح كرد. پليديمتيلسيلوكسان (pdms) پليمري انتخابپذير بر اساس حلاليت است كه براي هيدروكربنهاي تراكمپذير داراي عبوردهي بيشتري نسبت به گازهاي تراكمناپذير است. در اين تحقيق براي ساخت غشاهاي هيبريدي pdms/سراميك، لايه pdms با روش غوطهورسازي روي پايههاي سراميكي نانوكامپوزيتي كه در دماي ˚c140 حرارتدهي شدهاند كشيده شده و اثر غلظت محلول پليمري در هر لايه مورد بررسي قرار گرفت. نتايج انتخابگري c4h10/h2 غشاهاي هيبريدي كه داراي سه لايه پليمري با غلظتهاي7، 15 و 15 درصد وزني pdms در حلال است، در فشار 2بار بيش از 25 بدست آمد كه بيانگر كارايي مطلوب غشاهاي هيبريدي pdms/سراميك با پايههاي سراميكي نانوكامپوزيتي در جداسازي هيدروكربنهاي تراكمپذير از گازهاي تراكم ناپذير است. مرسی گلم خوبه ولی بیشتر باشه ودر مورد این که از این غشاء در کجا استفاده میشه؟ چه کاربردای داری؟و اصلا این غشاءساختمونشون چی هست:icon_gol: 3
*هانی* 825 سازنده ارسال شده در 5 دی، 2010 دوستان بابت این همه مطلب ممنونم خیلی لطف کردین حالا من با این همه مقاله و مطلب چی کار کنم؟ 1
soheiiil 24253 ارسال شده در 4 خرداد، 2012 خب همه چی مشخصه دیگه مشکلی که نیست؟ پس شروع کنیم حالا یکی از غیور مردان شیمی دان بهم بگه چرا آب و گلیسیرین برخلاف اکثر سیالات در هنگام انجماد منبسط میشن؟ جالبه استاد ترمو:icon_pf (34): ما میگفت خدا اینجور خواسته که حیات رو زمین شکل بگیره اینم نظریه 4
A.R-KH-A 4953 ارسال شده در 4 خرداد، 2012 خب همه چی مشخصه دیگهمشکلی که نیست؟ پس شروع کنیم حالا یکی از غیور مردان شیمی دان بهم بگه چرا آب و گلیسیرین برخلاف اکثر سیالات در هنگام انجماد منبسط میشن؟ جالبه استاد ترمو:icon_pf (34): ما میگفت خدا اینجور خواسته که حیات رو زمین شکل بگیره اینم نظریه دنبال چرايي هستي؟ چرايي هاي ساده تري وجود داره كه ميتونيم درباره شون فك كنيم.. توي مباحث ترموديناميكي بحث خاصيت هست مثلا توي تقطير مبحثي به نام "آزئوتروپ" داريم كه دو سيال متفاوت بر اساس بالا رفتن دما در يه فشار ثابت "يكي" ميشن! و جداسازيشون سخت هست... يادمه استاد عمليات واحدمون "خدا" رو اينجا ها ميديد..در حالي من كه "زيبايي آفرينش" رو ميبينم.. ياد تو بحث شيمي آلي انجام يه واكنش و رفتن يه اتم به چيدمان مولكول ديگه رو يه استاد ديگه مون "هوشمندي اتم" عنوان ميكرد و ميگفتن "خدا" اينجاست.. از اين مباحث احساسي زياد هست..ولي جوابش هم آفرينش هست...همونطوري كه انسان يه انسان هست و با يه درخت فرق ميكنه و به روند شكل گيريشون مربوطه.. اتمها و مولكولها و خواص آنها به روند شكل گيري شون مربوطه.. اگر قرار بود آب با الكل يه خواص داشته ما باز دو تا رو يه ماده فرض ميكردم ولي اين خواص متفاوت باعث جدا بودن اين سيال از هم توسط ذهنيت انسان هست... سهيل از اين بحثها زياد چون به چرايي بر ميگرده و در حوزه بچه هاي مهندسي نيست.. به هر صورت آب و گليسيرن سيالات افزايش حجم دهنده در اثر كاهش دما هستند..(البته بعد از 4 درجه سانتي گراد).. ولي سيالات ديگه با كاهش دما كاهش حجم ميدن... حالا اصلا چرا 4 درجه؟؟:دي نميشد 10 درجه باشه؟؟ خدا توي اين زمينه كار كرده كه تو دماي پايين آب كه بيشترين سيال روي زمين هست افزايش حجم داشته باشه كه آبزيان بتونن زير توده يخ در يه سيال به حيات خودشون ادامه بدن؟ در كل من پيشنهاد ميكنم دنبال مبحث انرژي باش..قانون اول ترمو رو پا بذار روش..يعني انرژي رو خودت خلق كن!! 2
myosofk 11 ارسال شده در 6 مرداد، 2012 سلام دوستان مطلب در مورد استخراج مايع براي سمينار مي خوام كسي مي تونه كمكم كنه 1
سیندخت 18786 ارسال شده در 7 دی، 2012 با سلام به شیمیدانان گرامی دو تا سوال دارم 1. میدونید که 2 روش کلی برای تخریب گرمایی پلیمرها وجود داره. یکی DEPROPOGATION و یکی هم CHANE TRANSFER میخوام بدونم که از کجا میشه فهمید برای هر پلیمری کدوم غالب هست. اصول کلیش چیه و اصن چه طور میشه تشخیصشون داد؟ 2. تخریب گرمایی پلی متیل متا کریلات چه طوریه؟ (مرحله به مرحله) 2
azarafrooz 14221 ارسال شده در 8 دی، 2012 سلام گلم من سوالاتت رو دیدم در اسرع وقت پاسخش رو میگذارم ... کمی سرم شلوغ هست تا چند روز آینده تا اونجایی که بتونم مطالب مفیدرو میگذارم 3
azarafrooz 14221 ارسال شده در 10 دی، 2012 عزیزم این لینک یک مقاله هست امیدوارم اطلاعات مفیدی رو بهت ارائه بده البته به زبان انگلیسی هست اینها برای تخریب گرمایی پلی متیل متا کریلات هست : برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام
sma519 23 ارسال شده در 30 خرداد، 2013 با سلام خدمت دوستان گلم. لطفاً در مورد ترکیبات شیمیایی مربوط به سه اسم "پلی کربوکسیلیک ، نفتالین و ملامین" که توضیحات بیشتر در 3 عکس پیوستی می باشد، کمکم کنین. عکس های پیوستی مربوط به سه نوع فوق روان کننده مصرفی در بتن هستند. (جواب این سوال برام خیلی مهمه. ممنون میشم اگه علاوه بر جواب، منابع مرتبطی رو هم معرفی کنین.) تصاوير کوچک فايل پيوست 2
azarafrooz 14221 ارسال شده در 1 تیر، 2013 سلام این مقاله برای پلی کربوکسیلیک که البته امیدوارم به کارتون بیاد برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام یک منبعی هم iهست که اگر بتونید پیداش کنید به گمانم کمک زیادی میکنه برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 3
azarafrooz 14221 ارسال شده در 1 تیر، 2013 نام ماده: ملامين(Melamine) نام تجاری: ملامين(Melamine) تاریخچه: پايه آلي سياناميد ميباشد. 66 درصد وزني آن را نيتروژن تشكيل داده است. موارد مصرف: در توليد ملامين فرم آلدئيد ، روكش تخته ، نساجي ، چرم خواص فیزیکی و شیمیایی: Molar mass= 126.12 g/mol Appearance White solid Density= 1574 kg/m3 Melting point= 345 °C, 618 K, 653 °F واکنشهای شیمیایی: ملامين با فرمالدئيد تركيب شده و وتوليد رزين هاي ملامين و ترمو پلاستيك هاي مقاوم مي كند. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 4
mani24 29665 ارسال شده در 2 تیر، 2013 با سلام خدمت دوستان گلم. لطفاً در مورد ترکیبات شیمیایی مربوط به سه اسم "پلی کربوکسیلیک ، نفتالین و ملامین" که توضیحات بیشتر در 3 عکس پیوستی می باشد، کمکم کنین. عکس های پیوستی مربوط به سه نوع فوق روان کننده مصرفی در بتن هستند. (جواب این سوال برام خیلی مهمه. ممنون میشم اگه علاوه بر جواب، منابع مرتبطی رو هم معرفی کنین.) تصاوير کوچک فايل پيوست سلام دوست خوبم خانم اذر افروز به طور کامل براتون شرح دادند با لینک هایی که گذاشتند بهرحال اگه کمک دیگه ای خواستید من درخدمتتون هستم 1
Matin H-d 18147 ارسال شده در 18 آبان، 2013 سلام بروبکس شیمی خوبین؟ یه سوال دارم ... همون طور که میدونیم اسید کربنیک در بدن انسان نقش بافری داره یه جا خوندم که نوشته زمانی که به محلول اسید کربنیک ما پروتون اضافه کنیم واکنش به سمت چپ میل میکنه و غلطت پروتون مثبت کاهش میباید و اگر oh اضاف کنیم اون سمت واکنش پروتون از محلول خارج میشه من دقیقا متوجه نشدم چه اتفاقی در اینجا میافته.. یعنی چون فرمول واکنش رو ننوشته بود نتونستم هضمش کنم... اگر میشه یه مقدار این فرمول رو باز کنید و اثرات ph رو بگین بسیار بسیار ممنون میشم 2
z.b 6335 ارسال شده در 18 آبان، 2013 سلام بروبکس شیمی خوبین؟ یه سوال دارم ... همون طور که میدونیم اسید کربنیک در بدن انسان نقش بافری داره یه جا خوندم که نوشته زمانی که به محلول اسید کربنیک ما پروتون اضافه کنیم واکنش به سمت چپ میل میکنه و غلطت پروتون مثبت کاهش میباید و اگر oh اضاف کنیم اون سمت واکنش پروتون از محلول خارج میشه من دقیقا متوجه نشدم چه اتفاقی در اینجا میافته.. یعنی چون فرمول واکنش رو ننوشته بود نتونستم هضمش کنم... اگر میشه یه مقدار این فرمول رو باز کنید و اثرات ph رو بگین بسیار بسیار ممنون میشم سلام بر بیولوژیست عزیزمون ، قربان شما اگه خاطرتون باشه، تو واکنش های تعادلی یه اصلی داشتیم بنام اصل لوشاتلیه که میگفت یه واکنش درحال تعادل، در برابر هرگونه تغییر در جهت مخالف واکنش نشون میده تا اثر اونو از بین ببره. در واقع سیستم در حال تعادل نسبت به تغییر ایجاد شده واکنش نشون میده تا با این تنش مقابله کنه و حالت تعادلی جدیدی رو برقرار میکنه. حالا اگه غلظت مادهای افزایش پیدا کنه، تعادل به نحوی جابجا میشه که غلظت ماده افزوده شده رو کاهش بده. این واکنش کلی هست: و اینا هم واکنشهای تعادلیه که میشه اثر تغییر غلظت H+ ( یا همون H3O+) و OH- رو در هدایت تعادل به سمت راست یا چپ رو مشاهده کرد: H2CO3 +2 H2O ⇋ HCO3− + H3O+ + H2O HCO3− + H2O + OH− ⇋ H2CO3 +2 OH با توجه به این واکنش ها و درنظر گرفتن اصل لوشاتولیه نقش بافری بیکربنات مشخص میشه. مثلا توی واکنش اول اگه مقدار کمی یون H+ اضافه کنیم، منبع فراوان یون بیکربنات، اون رو به سرعت به کربنیک اسید تبدیل میکنه. و اگه به این مقدار بافر مقداری یون OH- اضافه کنیم، یون H+(aq)رو خنثی میکنه. درنتیجه مقدار فروان کربنیک اسید موجود، به وسیله تفکیک مقدار یون H+(aq)حذف شده رو جایگزین میکنه و PH محلول در یک محدوده ی نسبتا ثابت حفظ میشه. درسته؟ 2
Matin H-d 18147 ارسال شده در 18 آبان، 2013 مرسی z.b جان:icon_gol: منم اینجور فمیدم طبق سرچیات من یعنی اینجور میشه واکنش: h2co3 میده h مثبت + co3 دوبار منفی( واکنش دو طرفه) حالا اگر ما پروتون به محلول اضاف کنیم ، پروتون با کربنات واکنش میده و بیکربنات رو میسازه و کلا پروتون مثبت در محلول کم میشه و از تغییر ph به طرف اسیدی بودن کم میکنه و ph رو ثابت نگه میداره حالا اگر oh اضاف کنیم با پروتونه واکنش میده و باز پروتون مثبت کم میشه ولی بیکرنات میاد دوباره تجریه میشه کمبود پروتون رو جبران میکنه درسته عایا؟ 2
Fataneh Sorkh 90 ارسال شده در 8 اردیبهشت، 2014 سلام شيميست هاي عزيز ي سؤال: اسيدهاي قوي توي آب قدرت يكساني دارن؛چه جوري ميشه اين اثر هم تراز كنندگي رو از بين برد؟ 1
ارسالهای توصیه شده