رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

:icon_gol:سلام به نواندیشان گل:icon_gol:

حالا این چه جور مسابقه ای هستش ؟ danesh_26.gifالان میگم بابا چرا اینقدر عجله دارید :w02:خوب توی این مسابقه یک عکس را قرار میدهیم و میایید حدس میزنید که این عکس چی هست :a030:نحوه برگزاری مسابقه چطوریه؟:ws52:باشه این هم میگم فقط به کسی نگی ها :ws3:danesh_25.gifاین مسابقه به این صورت هست که هر کاربر میتوه حدس بزنه که عکس مال کجاست و اگر درست گفت عکس بعدی را خودش قرار میده توی مسابقه:hapydancsmil:خوب بقیه توضیحات ::w16:وقتی عکس قرار داده شد دوستان میایند و حدس میزنند که این عکس چی هست . بعد دوستی که عکس را قرار داده میتواند بعد از 7-8 حدس راهنمایی در مورد عکس بکند :shad:قوانین : 1-چندین بار پشت سر هم نمیتوانید سوال کنید . باید صبر کنید جواب سوال اول را بگیرید بعد سوال بعدی :whistles:2-هیچ کاربری نمیتونه پشت سر هم پشت بده یعنی اگر یه پست داد باید صبر کنه تا نفر بعدی پست بده بعدش مجاز به ارسال پست هست:icon_pf (10):3-هر کسی عکس میزاره بعد اینکه حدس زده شد یه توضیح مختصر هم در مورد محتویات بنا و منظره داخل عکس بده لطفااسامی برنگان به این پست اضافه میشه تا بعد از حدس 10 عکس با هماهنگی مدیران سایت امتیاز بهشون داده بشه حالا مقدار امتیاز بعد از رایزنی اطلاع رسانی میشه:hapydancsmil:

برنده عکس شماره یک:AFARIN

برنده عکس شماره دو:...Mahsa...

برنده عکس شماره سه:AFARIN

برنده عکس شماره چهار:goddess_s

برنده عکس شماره پنج:from_hell

برنده عکس شماره شش:...Mahsa...

برنده عکس شماره هفت:from_hell و AFARIN

برنده عکس شماره هشت:AFARIN

برنده عکس شماره نه:goddess_s

برنده عکس شماره ده:lady architect

برنده عکس شماره یازده:goddess_s

برنده عکس شماره دوازده:lady architect

برنده عکس شماره سیزده:goddess_s

برنده عکس شماره چهارده:lady architect

برنده عکس شماره پانزده:goddess_s

برنده عکس شماره شانزده:lady architect

برنده عکس شماره هفدهم:AFARIN

برنده عکس شماره هجدهم:lady architect

برنده عکس شماره نوزدهم:بهاررادصادقی نیا

برنده عکس شماره بیست:AFARIN

برنده عکس شماره بیست و یکم:ooraman

برنده عکس شماره بیست و دو:AFARIN

برنده عکس شماره بیست و سه:lady architect

برنده عکس شماره بیست و چهار:AFARIN

برنده عکس شماره بیست و پنج:

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 114
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

:icon_gol:عکس شماره یک:icon_gol:

 

 

8iuopygsvsprpoclzvz8.jpg

 

آتشکده یزد در شهر یزد قرار دارد و شامل ساختمان و باغ زیبایی است که در قرن اخیر ساخته شده است.

ساختمان اصلی در وسط حیاط قرار دارد و آنرا درختانی همیشه سبز احاطه کرده‌اند.

حوضی مدور و بزرگ در محور ورودی بنا به آن زیبایی خاصی بخشیده است. آتش در محفظه‌ای بلندتر از سطح زمین در اتاقی نسبتا وسیع و دور از تابش خورشید قرار گرفته و اتاق‌هایی برای مراسم نیایش پیرامون آن طراحی شده است.

آتش موجود در آتشکده یزد، از آتش کاریان (آتشکده فرنبغ پارس) که یکی از سه آتشکده بزرگ دوره ساسانیان می‌باشد که در سده پنجم میلادی به عقدای یزد آورده شد و مدت 700 سال در آنجا روشن بوده‌است.

سپس در سال 553 شمسی برابر با 1174 میلادی از عقدا به اردکان یزد نقل مکان می‌یابد و مدت 300 سال نیز در آن‌‌جا نگهداری می‌شود.

مجددا در سال 1318 خورشیدی به محل کنونی،‌ آورده شد و تا به امروز روشن نگه‌داشته شده است.

از باستانی‌ترین دوران، آتشکده‌ها ساده و بدون زرق و برق ساخته می‌شده است.

سرستون‌ها و زوارهای سنگی آتشکده یزد با نقوشی برجسته و زیبا، کار هنرمندان سنگ‌تراش اصفهانی بوده و از معماری آتشکده‌های پارسیان هند الهام گرفته است.

 

 

برنده مسابقه:AFARINicon_gol.gif

لینک به دیدگاه
سلام. اولین سوال از آن بنده است...

پس جایزه مال منه....

این ساختمون کاربریش خونه است؟

 

سلام مهسا خانوم:icon_gol:

آفرین که چراغ اول رو روشن کردی:a030:

 

این ساختمان کاربریش خونه است؟ خیر :ws3:

چون عکس اول بود آسون گذاشتم واستون که بتونین حدس بزنین:w02:

لینک به دیدگاه
خب گفتش که!!!

یزد...

خوب دیگه زرنگی کرد گفت می خواستی زود تر بگی:w02:

يزد ديجه :banel_smiley_4:

 

درسته منظورم این بود که کامل بگو این مسابقه جنبه اطلاع رسانی هم داره:icon_gol:

 

عکس بعدی رو بزارین لطفا:a030:

لینک به دیدگاه

آتشکده یزد محل نگهداری آتش مقدس زرتشتیدر خیابان «آیت‌الله کاشانی»شهر یزد و نیایشگاه زرتشتیان ساکن در این شهر است. آتشی که درون این آتشکده می‌­سوزد بیش از ۱۵۰۰ سال است که روشن مانده‌است.ساختمان اصلی آتشکده بر ارتفاعی حدود ۲۱ متر از زمین و در میان حیاط بزرگی که درختان همیشه سرسبز سرو وکاج آن را پوشانده، قراردارد. نگاره فروهر و سرستون‌های سنگی آن زیبایی ویژه‌ای بدان بخشیده و روبروی این بنا حوض آبی قرار دارد. اینکه آتشکده‌ها کنار آب باشند از خصوصیت‌های آتشکده‌ها بوده است.ورود به این نیایشگاه همیشه برای نیایش‌کنندگان با آدابی همراه بوده‌است. مردان باید برای ورود با کلاه سفید و زنان با روسری سفید و لباس رنگ روشن و بدون کفش وارد شوند. آتش مقدسدرون مجمر بزرگی از جنس برنز است و شخصی به نام «هیربد» مسئول روشن نگه‌داشتن آن است. بازدیدکنندگان این آتشکده می‌توانند این آتش همیشه فروزان را از پشت دیوار شیشه‌ای ببینند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

چهل ستون اصفهان...

 

باشه آقا هادی نزن... اینم توضیح:

 

باغ چهل ستون که بالغ بر 67000 متر مربع مساحت دارد , در دوره شاه عباس اول احداث شده است و در وسط این باغ , عمارت چهل ستون قرار دارد . در زمان شاه عباس دوم در این بنا تغرات کلی پدید آمد و تالار آینه و تالار هجده ستون و دو اتاق شمالی و جنوبی تالار آینه و ایوان های طرفین سرسرای پادشاهی و حوض بزرگ مقابل تالار با کلیه تزئینات نقاشی و آینه کاری و کاشی کاری دیوارها و سقف ها به آن افزوده شده است. قسمت های جالب ودیدنی کاخ چهل ستون به شرح زیر است :

ـ سقف باشکوه نقاشی شده تالار هجده ستون و سقف آینه کاری تالار آینه و مدخل آینه کاری تالار جلوس شاه عباس دوم

 

 

ـ ستون های عظیم تالارهای هجده ستون و تالار آینه

 

ـ شیرهای سنگی چهارگوشه حوض مرکزی تالار و ازاره های مرمری منقش اطراف که معرف صنعت حجاری دوره صفویه است .

 

ـ تزئینات عالی طلاکاری سرسرای پادشاهی و اتاق های طرفین تالار آینه و تابلوهای بزرگ نقاشی تالار پادشاهی که تصویر شاهان صفوی را نشان میدهد.

 

ـ تصویری از شاه عباس اول باتاج مخصوص و مینیاتورهای دیگری در اتاق گنجینه که در مرمت سال های 1334 و 1335 خورشیدی از زیر گچ خارج شده است

لینک به دیدگاه

نیایشگاه آناهیتا بنای تاریخی که امروزه در شهر کنگاور واقع شده‌است. کنگاور در میانه راه امروزی همدان کرمانشاه و بر سر راه تاریخی هگمتانه تیسفون قرار گرفته‌است. این بنا با ۶/۴ هکتار وسعت، بر پشته صخره‌ای و مشرف به دشت گنگاور ساخته شده‌است. آناهیتا فرشته و نگهبان آب و فراوانی و زیبایی و باروری در نزد ایرانیان دارای مقام بلند و ارجمندی بوده‌است. این بنا دارای ۲۲۰ متر درازا و ۲۱۰ متر پهنا و کلفتی دیوار محیطی آن به ۵/۱۸ متر می‌رسد.فراز این اثر تاریخی ردیفی از ستون‌های سنگی بر پا بوده که بلندای هر ستون ۵۴/۲ متر است. وردی بنا به وسیله پلکان دو طرفه در جبههٔ جنوبی تعبیه شده و در جبههٔ شمال خاوری پلکان یک طرفه راه دسترسی به این مکان را ممکن ساخته‌است. معدن سنگ چهل مران در ۲ کیلومتری باختر این بنا قرار دارد و اکنون سنگ‌های نیمه تراش میان ستون و سنگ‌های نما در سطوح معدن از همان زمان باقی مانده‌است. قدمت این بنا را به دورهٔ اشکانی و ساسانی نسبت داده، نشانه‌ها و واژه‌های دوره ساسانی بر روی سنگ‌ها حک گردیده‌است.

آلبوم عکس‌های معبد آناهیتا

 

پ.ن 1 > بنظرم توضيحات تو همون پستي كه عكس گذاشته شده باشه بهتر بشه نه؟ من سرعتم خيلي كم بود نتونستم، مهسا جان زحمتشو كشيد :icon_gol:

پ.ن 2 > چه سوتي عظيمي دادم تو پست 40ستون... :icon_pf (34)::whistle: بگذريم بگذريم :whistle:

پ.ن 3 > مثل يه بلبل گفتي :ws3:

لینک به دیدگاه

عكس شماره 4

 

روستای کندوان در شمال غرب ایران واقع در ارتفاعات کوه سهند با قدمتی ۷۰۰ ساله یکی از جذابترین مکان های دیدنی و شگفتی های ایران بشمار می رود که به دلیل شکل خانه ‌های آن که به مانند کندوی عسل در دل کوه کنده شده اند به آن روستای کندوان می گویند.

در حال حاضر کندوان تنها روستای زنده صخره ای جهان است که زندگی طبیعی مردم در آن جریان دارد.کندوان، یکی از سه روستای صخره‌ ای جهان است که این ویژگی منحصر بفرد موجب جذابیت بی ‌نظیر آن شده است. معماری روستای کندوان و جاری بودن زندگی مردم در قالب بافت قدیمی‌ آن یک استثنا در دنیا به حساب می‌ آید. چرا که دیگر در ترکیه و آمریکا هم کسی در کاپادوکیه و داکوتا زندگی نمی‌ کند. کندوان روستایی است بنا شده در صخره و تنها سازه این دهکده را سنگ‌ ها تشکیل می‌دهند. خانه ‌ها هرمی ‌شکل هستند و برای دام‌ ها نیز حفره ‌هایی در سنگ ‌ها بنا شده است.

 

0q2gha306z10d8qr9ql7.jpg

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...