alimec 23102 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 13 اسفند، ۱۳۹۰ [h=2] پیام جالب شهاب حسینی به اصغر فرهادی[/h] به گزارش «کافه سینما» شهاب حسینی پیام تبریکی برای اصغر فرهادی نوشته است که متن آن در پی می آید: و تنها اوست یگانه خالق متعال سلام اصغر عزیز، شاید بی مناسبت نباشد که به مثال عهد قدیم و سرداران رشیدی که افتخارات برای این سرزمین رقم زدند، تو را نیز فاتح بزرگ نامید و سردار تاریخ ساز پهنه فرهنگ و هنر این سرزمین. خوشحالم که در رکابت بودم برای خدمت به فرهنگ و هنر این سرزمین که مردمان نجیبش را شایستگی بهترین هاست و عجب داستان پر فراز و نشیبی داشت این سفر بزرگ از نقطه آغاز که از اندیشه ات بر قلمت جاری شد تا لحظه ای که پرچم نجیب این دیار در یکی از قله های رفیع ادب و فرهنگ وهنر جریان ساز و تاثیر گذار سینمای جهان به اهتزاز در آمد و چه شیرین بودند صورت هایی که در آنان شکوه چشمان اشک بار و لب های خندان توامان جاری بود و یقینم بر این است که شعور کامل حاکم بر نظم آفرینش، صدای خلوص قلب و اندیشه تو را شنید، آنگاه که برای اولین باری که گرد هم بودیم و بر نما های مستند از تصاویر غمناک دادگاه های خانواده چشم دوخته بودیم، تو به جای اینکه بگویی فیلمی خواهیم ساخت چنین و چنان، گفتی: "بچه ها می بینید مشکلات مردم را؟" و این خلوص خدمت بود و قربانی هابیل که بر درگاه احدیت پذیرفته شد، آن را برکت داد و بر بام فرهنگ جهان بیافراشت و به واسطه آن دل ملتی را که هر روز و به هر بهانه صدایش می کنند گرم و شاد و امید وار کرد. اما در میان این آوا های خوش شادمانی، به گوش رسید صدای قابیل هایی که ناهنجار و گوش خراش داد سخن سردادند از بی ارزش بودن تلاشت. چه خوش گفت شاعر که از دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست اما حقیقت همیشه پیروز است. آنچه تو کردی سهم بودنت را کامل کرد، الهام بخش و امید آفرین شد و غبار از چهره کهن و پر اصالت این سرزمین بار دیگر برگرفت و حالا همگی با عشق بیشتری بر عمق نگاه یکدیگر چشم می دوزیم و لبخند می زنیم و خوشحالیم که این خاک، خاک بزرگ پرور است، همواره بوده و باز خواهد بود. دستانت پر توان و خدا قوت. به هم او می سپارمت که همانا خیرالحافظین است. منبع: جهان نیوز 6 لینک به دیدگاه
Ha.Mi.D 8376 اشتراک گذاری ارسال شده در 13 اسفند، ۱۳۹۰ ویویان ننوشته آرش نوشته تاپیکی که تو پست قبلی گفتمhttp://www.noandishaan.com/forums/thread75551.html این نقد رو خوندم.اما زیاد قبولش ندارم.خیلی فیلم رو نمادین کرده.شاید هم درست باشه اما فکر نکنم اینقدر دیگه به دنبال دادن شور و نشاط مجدد به جوانان در ایران که دوباره انگیزه برای مبارزه با تحجر رو پیدا کنند. دادن انگیزه و روحیه ی سیاسی،مهمترین حامی جدایی در صحنه مجازی و جامعه دقیقا قشر دانشجو،جنبش ســبز و قشر فرهیخته بودند. قشر اوشکول ایران که فقط به فکر حماسه آفرینی هست چه میدونه اسکار چیه. تا حدودی هم موفق شد دوباره یک نفس تازه توی این جوانان خسته بدمه که سرپا باشن و خمود نشن. یعنی دلیل اصلی این بوده؟با این تفاسیر هر فیم ایرانی میرفت جایزه رو به اون میدادن. 4 لینک به دیدگاه
Ehsan 112346 اشتراک گذاری ارسال شده در 13 اسفند، ۱۳۹۰ یعنی دلیل اصلی این بوده؟با این تفاسیر هر فیم ایرانی میرفت جایزه رو به اون میدادن. دلیل اصلی به نظر من همینه، دقیقا بعد از حمله به عراق این تیم رو قهرمان آسیا کردند تا روحیه داغون مردمش کمی ترمیم پیدا کنه. فوتبال رو هم میشه گفت ربطی به سیاست نداره. من که گفتم جدایی در بین دانش آموزان دبیرستانی معدل 20 دارد، یعنی در ایران اول هست با اختلاف زیاد در جشنواره فجر هم جایزه نخست رو گرفت. اما در مجامع بین المللی،مقایسه با همون نمره 17 ارشد بود که مثال زدم. 3 لینک به دیدگاه
NEGARi 9387 اشتراک گذاری ارسال شده در 13 اسفند، ۱۳۹۰ خستم کردی نگار، یه کلمه بگو نمیخوای قبول کنی دیگه، والله، بسه بعدا شاید اومدم برای ادامه بحث، به قول داداش سجاد و داداش ابولفضل موفق باشیم!عزیزم تو قبول نمیکنی این کاملا مشخصه ها! یعنی حرفت فقط این بود این اسکار رو به دلیل سیاسی دادن و ظاهراً یکی دو جا یه چیزی خوندی و... ولی عزیزم باید بر اساس فیلم قضاوت کنی یعنی ببینیش و بگی لیاقت اسکار رو داشت یا نه اگه نه خب چرا؟ بی دلیل که نمیشه حرفی زد! تو فقط یک طرفه یه حرف زدی که جنبه سیاسی داشت! هیچ نقدی به خود فیلم نتونستی بگیری. پس نمیشه بگی این فیلم لیاقت اسکار نداشت حالا اگه میشه دید سیاسی بهش بدن!!!!!!!!!! براساس فیلم حرف بزن نه براساس پیش زمینه ذهنیت که شاید این اسکار رو از بعد سیاسی به فیلم داده باشن! 2 لینک به دیدگاه
Ha.Mi.D 8376 اشتراک گذاری ارسال شده در 13 اسفند، ۱۳۹۰ ویویان ننوشته آرش نوشته تاپیکی که تو پست قبلی گفتمhttp://www.noandishaan.com/forums/thread75551.html به دنبال دادن شور و نشاط مجدد به جوانان در ایران که دوباره انگیزه برای مبارزه با تحجر رو پیدا کنند. دادن انگیزه و روحیه ی سیاسی،مهمترین حامی جدایی در صحنه مجازی و جامعه دقیقا قشر دانشجو،جنبش ســبز و قشر فرهیخته بودند. قشر اوشکول ایران که فقط به فکر حماسه آفرینی هست چه میدونه اسکار چیه. تا حدودی هم موفق شد دوباره یک نفس تازه توی این جوانان خسته بدمه که سرپا باشن و خمود نشن. دلیل اصلی به نظر من همینه، دقیقا بعد از حمله به عراق این تیم رو قهرمان آسیا کردند تا روحیه داغون مردمش کمی ترمیم پیدا کنه.فوتبال رو هم میشه گفت ربطی به سیاست نداره. من که گفتم جدایی در بین دانش آموزان دبیرستانی معدل 20 دارد، یعنی در ایران اول هست با اختلاف زیاد در جشنواره فجر هم جایزه نخست رو گرفت. اما در مجامع بین المللی،مقایسه با همون نمره 17 ارشد بود که مثال زدم. خب این نظر توه.اما نیازی نیست اینقدر حساسیت باشه سر این موضوع.ایران و عراق فرق میکنه.امریکا به عراق حمله کرد به قول تو بعدش بهش قهرمانی داد که من اون رو هم قبول ندارم سیاسی بوده اما امریکا که به مردم ایران نزده.دولت زده.اونوقت امریکا میخواد ناراحتیشو کم کنه؟ یکم بی ربط نیست به نظرت؟ 3 لینک به دیدگاه
Ehsan 112346 اشتراک گذاری ارسال شده در 13 اسفند، ۱۳۹۰ خب این نظر توه.اما نیازی نیست اینقدر حساسیت باشه سر این موضوع.ایران و عراق فرق میکنه.امریکا به عراق حمله کرد به قول تو بعدش بهش قهرمانی داد که من اون رو هم قبول ندارم سیاسی بودهاما امریکا که به مردم ایران نزده.دولت زده.اونوقت امریکا میخواد ناراحتیشو کم کنه؟یکم بی ربط نیست به نظرت؟ ایران و عراق مسلم هست که فرق میکنه. اینجا باید مردمش رو آگاه کرد خودشون دست به کار بشند، دادن امید و الگو سازی یکی از راه های ترغیب شدن به ادامه مبارزه و رها کردن الگوهای القایی از جامعه هست. جنگ نرم رو شما شوخی نگیر، البته من باهاش خیلی موافقم،اما همینطوری بی حساب کتاب نیست. 3 لینک به دیدگاه
Ha.Mi.D 8376 اشتراک گذاری ارسال شده در 13 اسفند، ۱۳۹۰ ایران و عراق مسلم هست که فرق میکنه.اینجا باید مردمش رو آگاه کرد خودشون دست به کار بشند، دادن امید و الگو سازی یکی از راه های ترغیب شدن به ادامه مبارزه و رها کردن الگوهای القایی از جامعه هست. جنگ نرم رو شما شوخی نگیر، البته من باهاش خیلی موافقم،اما همینطوری بی حساب کتاب نیست. من جنگ نرم رو شوخی نمیگیرم.اما بعید میدونم این کار تاثیر چندانی داشته باشه.یعنی دادن جایزه اسکار باعی اتفاقی بشه در بین جامعه که بشه سیاسی کرد ماجرا رو وقتی فیلم اونقدر خوب ساخته شده که ارزش گرفتن اسکار رو داره.چرا باید به این فکر کرد که سیاسی بوده؟اگه فیلم خوب نبود شاید میتونستم قبول کنم اما این فیلم لیاقتش رو داشت 5 لینک به دیدگاه
Ehsan 112346 اشتراک گذاری ارسال شده در 13 اسفند، ۱۳۹۰ من جنگ نرم رو شوخی نمیگیرم.اما بعید میدونم این کار تاثیر چندانی داشته باشه.یعنی دادن جایزه اسکار باعی اتفاقی بشه در بین جامعه که بشه سیاسی کرد ماجرا رو وقتی فیلم اونقدر خوب ساخته شده که ارزش گرفتن اسکار رو داره.چرا باید به این فکر کرد که سیاسی بوده؟اگه فیلم خوب نبود شاید میتونستم قبول کنم اما این فیلم لیاقتش رو داشت تاثیرش رو که توی جامعه علنا دیدین دیگه. رسانه های دیکتاتوری مطلقه حتی یک صحنه رو هم پخش نکردن،پس حتما وحشت از چیزی دارند. ولی مثلا مختارنامه اسکار میگفت خودشون را به فنا میدادن. مگه کسی گفته فیلم بد ساخته شده یا لیاقتش رو نداشته. به نظرم اون نامزدهای دیگه رو بیارین توی گود، بعدا مورد به مورد بررسی کنین بگین مثلا در این بخش جدایی بهتر بود به این دلیل و.... 4 لینک به دیدگاه
Ha.Mi.D 8376 اشتراک گذاری ارسال شده در 13 اسفند، ۱۳۹۰ تاثیرش رو که توی جامعه علنا دیدین دیگه.رسانه های دیکتاتوری مطلقه حتی یک صحنه رو هم پخش نکردن،پس حتما وحشت از چیزی دارند. ولی مثلا مختارنامه اسکار میگفت خودشون را به فنا میدادن. مگه کسی گفته فیلم بد ساخته شده یا لیاقتش رو نداشته. به نظرم اون نامزدهای دیگه رو بیارین توی گود، بعدا مورد به مورد بررسی کنین بگین مثلا در این بخش جدایی بهتر بود به این دلیل و.... بالاخره یه حرف حساب زدی. اما میشه همینجوری هم گفت که این فیلم لیاقت اسکار داره یا نه.شاید یه فیلم دیگه باشه که بهتر باشه اما من میگم ارزش فیلم رو به خاطر سیاست و اینا پائین نیارین همین. این میشه بی انصافی 3 لینک به دیدگاه
A.R-KH-A 4953 اشتراک گذاری ارسال شده در 13 اسفند، ۱۳۹۰ 1..اينكه از آنجايي كه هر پولي قابل قبول نيست هر اسكاري هم قابل افتخار نيست! ميتونم من اون رو بدين نحو ادامه بدم كه: از اونجايي كه بيان يه واقعيت اجتماعي سياه جلوه دادن يه جامعه هست و قابل نمايش نيست...پس نيازي هم ب ساختن چنين فيلماي نيست..... اينطور استدلال نتايج درستي ندارد... 2.در پست قبل هم اشاره داشتم فيلم مضمون سياسي ندارد و فيلمي كاملا اجتماعي و مطابق با واقعيتهاي اجتماعي است كه در ايران در حال رخ دادن است..(هر چند ميتوانست روي چيزاي ديگري كليد كند كه نكرده).. اينكه اسكار به خاطر اهداف سياسي است و القاي مكرر آن چيزي از اصل قضيه نميكاهد.. روند فيلم و سكانسها و ديالوگها و بازيها بسيار قوي هستند كه لياقت اسكار گرفتن رو نه تنها در زمينه خود فيلم بلكه بازيها دارد.... درگيركردن مخاطب با فيلم به مدت 2 ساعت و خسته نشدن به نظرم كار فرماليته اي نيست كه برخي دوستان ندانسته آن را در نظر نميگيرند... فيلمهايي فرهادي چهارشنبه سوري/درباره الي/جدايي همگي حول يك اتفاق اجتماعي ماجرا رو پيش ميبرد كه نويسنده و طراح بايد بقدري ماهر باشند كه چيدماني درست و جذاب و واقعي به مخاطب القا كند.. درباره الي هم فيلمي نفس گير است ولي داستانش قوي نيست ولي جدايي هم خود فيلم قوي است و هم داستانش.. به هر صورت سياسي شدن همه چيز در موضوعات مربوط ايران چيزي قابل كتمان نيست ولي به نظرم قرار نيست هر چيزي كه سياسي شد حتما از نظر محتوا يا مطابق با واقعيت نبوده يا چيزي دروغين يا.. بوده است.. 3.اشاره نمادين هم به نقش ها به نظرم زياد جالب نيست ولي اگر هم نمادين در نظر بگيرم ؛ حجت يا شوهر زن خدمتكار نماينده روحانيت نمي باشد.. در كل من اينا رو توي نظرات رد و بدل شده گرفتم يكي اسكار سياسي است ... دومي فيلم فرهادي فيلمي غير واقعي هست و سياه نمايي جامعه است و هيچ انطباقي با جامعه امروزي ايران ندارد.. سومي فيلم فرهادي فاقد هر گونه قابليتهاي هنري لازم مي باشد... _____________________________ دوستان لطف كنن درست موضوع رو پيش ببرند..پستاي زيادي و تكراري به نظرم حجيم كردن تايپيك هست.. 7 لینک به دیدگاه
HaMiD.CFD 20379 اشتراک گذاری ارسال شده در 13 اسفند، ۱۳۹۰ دوستان من تو پست اول هم گفتم که تمام فیلمهای این دوره رو تو اولین ریلیز و ریپ دیدم،نظرم رو هم کاملا مقایسه ای گفتم(به عنوان یک بیننده،بدون هیچ ادعایی در نقد یا...)نظر شخصی خواسته شده بود منم نظرشخصیمو دادمکاری هم به سیاسی بودن و نبودن اسکار نداشتمواقعا امسال فیلم جذابی وجود نداشت...مانیبال یکم منو جذب کرد،اونم یکم 2 لینک به دیدگاه
amirgb 8546 اشتراک گذاری ارسال شده در 14 اسفند، ۱۳۹۰ درود كلي مطلب براي نوشتن دارم,اما آشفتگي تاپيك ذهن مرا نيز تا حدودي آشفته كرده است كه سعي مي كنم نظم بدهم به آن بنويسم ------------- اول در مورد موضوع تاپيك: واژگان بار معنايي دارند و استفاده بدون توجه به معناي درست آنها موجب ايجاد كج فهمي است. و البته اين خود نشان از رشد بي فرهنگي در سطح جامعه اي مانند ايران دارد كه علي رغم بالا رفتن ظاهري سطح سواد در واقع ما به سمت تهي شدن پيش مي رويم "حق" پدري 4 فرزند دارد و كلي مايملك در زمان حيات خود كل دارايي خود را به بدترين فرزندش مي بخشد آيا حقي از ساير فرزندان ضايع شده؟خير چون فرزندان نسبت به دارايي پدر در زمان حيات حقي ندارند اما بعد از مرگ پدر و بر اساس قانون داراي حق هستند اهداي يك جايزه به يك فرد و يا به يك دستاورد حكم همان بخشش پدرانه را دارد .در انجا نمي توان بحث بر سر اين كرد كه آيا حق بوده يا نه.زيرا فرد و يا افراد حاضر در تيم داوري نظرشان بر اين بوده و نمي توان گفت چرا. در همين زمينه ي اسكار به ياد شما مي آورم كه فيلم تايتانيك ركورد دارد گرفتن اسكار در يك دوره است.همين فيلم ده سال بعد به عنوان بدترين فيلم سينما انتخاب مي شود. ---------------------------------- موضوع ديگري كه مي خواهم به آن اشاره كنم روندي است كه منجر به گرفتن اسكار توسط فيلم جدايي شد فيلم جدايي در ميان فيلم هاي ايراني به عنوان يك فيلم خوب شناخته و ارزيابي مي شود اما نه به عنوان برترين فيلم تاريخ سينماي ايران.اما چه مي شود كه اين فيلم به موفقيتي دست مي يابد كه ساير فيلم ها از دستيابي به آن عاجز ماندند؟ سياست تيم اكران اين فيلم پس از درخشش در جشنواره ي فيلم فجر (كه بخشي از ان را نيز مديون تقابل با فيلم اخراجي ها است) بر اساس يك سياست گذاري دقيق شروع به شركت در جشنواره هاي مختلف در سراسر دنيا نمود و با دريافت جايزه از جشنواره هاي كوچك به جشنواره هاي بزرگ رسيد. داشتن تعداد زياد جوايز خواه نا خواه جوي رواني را در تيم هاي داوري ايجاد مي كند و باعث مي شود كه ديد افراد نسبت به يك فيلم متفاوت و مثبت باشد. با چنين ديدگاهي و حاكم شدن جو رواني دور از انتظار نيست كه اين فيلم رقيبان خود را پس بزند. ----------------------------------- موضوع فيلم: مهاجرت مهاجرت موضوعي است كه تمام جوامع بشري با آن در گير هستند. آسيايي ها در فكر رفتن به اروپا اروپايي ها در فكر رفتن به كانادا كانادايي در فكر رفتن به امريكا امريكايي در فكر فرار از هياهوي زندگي ماشيني در واقع همه در پي يافتن راهي براي فرار به سمت چيزي هستند كه آروزي داشتنش را دارند و غافل از اين هستند كه مي شود با كمي تلاش آن را در همان جايي كه هستند بسازند. نوع ديالوگ ها و صحنه پردازي ها باعث مي شود كه اين موضوع به يك موضوع محلي تبديل نشود. درست است كه بازيگران زن داراي حجاب هستند اما اين حجاب باعث تصنعي شدن روابت نيست يا زن خدمتكار درست است كه در قامت يك مسلمان شيعه ي معتقد ظاهر مي شود اما هيمن زن نماينده ي قشر مسيحي معتقد و سنتي نيز هست.مسيحي كه هفته اي يكبار براي اعتراف به كليسا مي رود و براي كارهاي روز مره ي خود از كشيش استعلام مي كند . يا يهودي كه به پاي ديوار ندبه مي رود و از خاخام كمك مي خواهد . ما در اين فيلم رفتار هاي يك فرد معتقد را مي بينيم و نه ترويج اسلامگرايي را لذا برقرار كردن ارتباط بسيار آسان مي شود . در مورد ساير كاراكتر هاي فيلم نيز همين ديدگاه بر ديالوگ و بازي ها حاكم است. ----------------------------------- در هر صورت اين يك موفقيت است و در واقع يك مسير است كه با بهره گيري از آن مي توانيم شاهد حضور بيشتر سينماگران ايراني در چنين عرصه هايي باشيم. اين كه ما بخواهيم بصورت دولتي فيلمي را بدون هيچ گونه حضور خارجي به اسكار معرفي كنيم نتيجه اي جز شكست نيست. دوستي اشاره به جنگ نرم كرد.چرا ما فرمانده ي جنگ نرم نباشيم؟ در واقع چرا با ديد مخالف نگاه نكنيم؟ ما با گرفتن اين اسكار : 1_نام ايران را در زمينه اي غير از سياسي و جنگ مطرح كرديم 2-با هوشمندي آقاي فرهادي پيام صلح و دوستي ملتمان را به گوش جهان رسانديم 3-افكار عمومي را متفاوت از خواست سياستمداران داخلي و خارجي با نام ايران اشنا كرديم 4-اميد را در ميان بخشي از جامعه ي ايران زنده كرديم خوب اين دستاورد ها كم نيست و در صورتيكه به تكرار آن بيانديشيم و در عرصه هاي مختلف وارد شويم مي توانيم اراده ي ملت ايران را بر جريانات حاكم ديكته كنيم. --------------------------------- قشر دانشجو/جنبش سبز/روشنفكر اتصال اين 3 به هم برايم خنده آور ترين حالت ممكن بود دانشجو الزاما سبري نيست سبزي الزاما روشنفكر نيست روشنفكر الزاما منجي نيست مشكل جريان سبز (و نه جنبش چون در چهارچوب هاي جنبش قرار نمي گيرد) خودشيفتگي و پوچي كساني بود كه در نقش روشنفكران حزبي وارد كارزار شدند و ناآگاهي عمومي و عميق نبودن باور ها باعث شد با اولين هزينه ها رو به خاموشي برود. تمايل به بحث سياسي ندارم اما اشاره به اين نكته ها را واجب مي دانم توهم سياست زدگي به مراتب بدتر از توهمات دايي جان ناپلوني است. 6 لینک به دیدگاه
p mehdi q 6226 اشتراک گذاری ارسال شده در 14 اسفند، ۱۳۹۰ موضوع ديگري كه مي خواهم به آن اشاره كنم روندي است كه منجر به گرفتن اسكار توسط فيلم جدايي شد فيلم جدايي در ميان فيلم هاي ايراني به عنوان يك فيلم خوب شناخته و ارزيابي مي شود اما نه به عنوان برترين فيلم تاريخ سينماي ايران.اما چه مي شود كه اين فيلم به موفقيتي دست مي يابد كه ساير فيلم ها از دستيابي به آن عاجز ماندند؟ سياست تيم اكران اين فيلم پس از درخشش در جشنواره ي فيلم فجر (كه بخشي از ان را نيز مديون تقابل با فيلم اخراجي ها است) بر اساس يك سياست گذاري دقيق شروع به شركت در جشنواره هاي مختلف در سراسر دنيا نمود و با دريافت جايزه از جشنواره هاي كوچك به جشنواره هاي بزرگ رسيد. داشتن تعداد زياد جوايز خواه نا خواه جوي رواني را در تيم هاي داوري ايجاد مي كند و باعث مي شود كه ديد افراد نسبت به يك فيلم متفاوت و مثبت باشد. با چنين ديدگاهي و حاكم شدن جو رواني دور از انتظار نيست كه اين فيلم رقيبان خود را پس بزند. ----------------------------------- موضوع فيلم: مهاجرت مهاجرت موضوعي است كه تمام جوامع بشري با آن در گير هستند. آسيايي ها در فكر رفتن به اروپا اروپايي ها در فكر رفتن به كانادا كانادايي در فكر رفتن به امريكا امريكايي در فكر فرار از هياهوي زندگي ماشيني در واقع همه در پي يافتن راهي براي فرار به سمت چيزي هستند كه آروزي داشتنش را دارند و غافل از اين هستند كه مي شود با كمي تلاش آن را در همان جايي كه هستند بسازند. نوع ديالوگ ها و صحنه پردازي ها باعث مي شود كه اين موضوع به يك موضوع محلي تبديل نشود. درست است كه بازيگران زن داراي حجاب هستند اما اين حجاب باعث تصنعي شدن روابت نيست يا زن خدمتكار درست است كه در قامت يك مسلمان شيعه ي معتقد ظاهر مي شود اما هيمن زن نماينده ي قشر مسيحي معتقد و سنتي نيز هست.مسيحي كه هفته اي يكبار براي اعتراف به كليسا مي رود و براي كارهاي روز مره ي خود از كشيش استعلام مي كند . يا يهودي كه به پاي ديوار ندبه مي رود و از خاخام كمك مي خواهد . ما در اين فيلم رفتار هاي يك فرد معتقد را مي بينيم و نه ترويج اسلامگرايي را لذا برقرار كردن ارتباط بسيار آسان مي شود . در مورد ساير كاراكتر هاي فيلم نيز همين ديدگاه بر ديالوگ و بازي ها حاكم است. . دوست من علی رغم اینکه اکثر مواقع خوب تحلیل میکنید مسائل رو اما به نظرم اینجا رو کاملا اشتباه برداشت کردید فکر کنم بزرگان سینمای جهان خیلی بیشتر از ما ایرانی ها اسکار رو شناخته باشن و نسبت به اون با دیده ی تردید و گاهی تحقیر نگاه میکنند آیا میدونید که آلفرد هیچکاک هیچ گاه اسکار نگرفت! آیا میدونید که چارلی چاپلین فقط دوبار اسکار تشویقی گرفت! یعنی به خاطر فیلم خاصی اسکار نگرفت! و آیا میدونید که والت دیزنی 26 بار اسکار گرفت! استنلی کوبریک، رابرت آلتمن، سرجیو لئونه، اورسن ولز، جیمز دین از مشاهیر سینما هستن که هیچ وقت به خاطر فیلم هاشون اسکار نگرفتن بودند از مشاهیری که بعد از برنده شدن اسکار حتی حاضر نشدند برای گرفتن جایزه بالای سن برن چون اصلا اون رو به عنوان یه مرجع امین قبول نداشتن من دیگه اصلا نمیخوام در مورد فیلم جدایی صحبت کنم .. .اما اینکه شما فکر کنید اسکار با یه معیارهای عادلانه به کاندیداها تعلق میگیره یه امر کاملا اشتباهه! 5 لینک به دیدگاه
Ehsan 112346 اشتراک گذاری ارسال شده در 14 اسفند، ۱۳۹۰ فکر کنم بزرگان سینمای جهان خیلی بیشتر از ما ایرانی ها اسکار رو شناخته باشن و نسبت به اون با دیده ی تردید و گاهی تحقیر نگاه میکنند آیا میدونید که آلفرد هیچکاک هیچ گاه اسکار نگرفت! تشکر. در تایید حرف شما آل پاچینو یکی از بزرگترین مشاهیر سینمای جهان،فقط یکبار توانسته اسکار بگیره و برای شاهکارش در فیلم پدر خوانده،نتوانست جایزه ای بگیرد. و خودش گفته : من برای اسکار بازی نمیکنم، چون بازیگری عشق من است، عشقی که هرگز نمیتوانم رهایش کنم. 4 لینک به دیدگاه
HaMiD.CFD 20379 اشتراک گذاری ارسال شده در 14 اسفند، ۱۳۹۰ مهاجرت مشکل اجتماعی نیست که میگین فیلم مشکلات اجتماعی رو بیان کرده اگر فیلمی بخواد مشکلات اجتماعی رو خیلی شفاف و واضح بیان کنه مطمئن باشید مانند خیلی از فیلمها میره تو دسته فیلمهای ممنوعه و اصلا اکران هم شاید نشه مثل فیلمهای: شرایط،زنان بدون مردان،20انگشتی،حاجی واشنگتن،تهران من حراج و...بیش از 20 فیلم زیبا که دیگه حافظم یاری نمیکنه درسته فیلمها دید غربی دارند،ولی مشکلات اجتماعی بسیار شفاف و بی پرده بیان کردندوهمه ممنوعه هستند.. اول اینا رو ببینید،بعد مقایسه کنید که کدوم مشکلات جامعه رو بهتر گفته 3 لینک به دیدگاه
amirgb 8546 اشتراک گذاری ارسال شده در 14 اسفند، ۱۳۹۰ دوست من علی رغم اینکه اکثر مواقع خوب تحلیل میکنید مسائل رو اما به نظرم اینجا رو کاملا اشتباه برداشت کردید فکر کنم بزرگان سینمای جهان خیلی بیشتر از ما ایرانی ها اسکار رو شناخته باشن و نسبت به اون با دیده ی تردید و گاهی تحقیر نگاه میکنند آیا میدونید که آلفرد هیچکاک هیچ گاه اسکار نگرفت! آیا میدونید که چارلی چاپلین فقط دوبار اسکار تشویقی گرفت! یعنی به خاطر فیلم خاصی اسکار نگرفت! و آیا میدونید که والت دیزنی 26 بار اسکار گرفت! استنلی کوبریک، رابرت آلتمن، سرجیو لئونه، اورسن ولز، جیمز دین از مشاهیر سینما هستن که هیچ وقت به خاطر فیلم هاشون اسکار نگرفتن بودند از مشاهیری که بعد از برنده شدن اسکار حتی حاضر نشدند برای گرفتن جایزه بالای سن برن چون اصلا اون رو به عنوان یه مرجع امین قبول نداشتن من دیگه اصلا نمیخوام در مورد فیلم جدایی صحبت کنم .. .اما اینکه شما فکر کنید اسکار با یه معیارهای عادلانه به کاندیداها تعلق میگیره یه امر کاملا اشتباهه! مرسي ولي من اصلا نگفتم كه اين فيلم با معيار هاي عادلانه به اسكار رسيد و اصلا نگفتم اسكار خوب هست يا بد. اول توضيح دادم كه اين يك جايزه است و اهدا كننده بر اساس سليقه ي خودش اهدا مي كنه و نمي شود گفت چرا؟ و مثال زدم كه تايتانيك با اينكه بيشترين اسكار را برد اما بدترين فيلم تاريخ شناخته شد. بررسي كه كردم در مورد موضوعات صحبت دوستان در پست هاي مختلف بود با توجه به ديدگاه خودم نسبت به فيلم در همين دوره هم يكي بود كه اسكار برد ولي حاضر نشد در سالن حضور داشته باشد. يكجاي ديگر هم اشاره كردم كه اسكار در واقع از اين ديدگاه كه يك فرصت بود براي اينكه فرهادي در قامت صداي يك ملت پيام صلح و دوستي سر بدهد براي ما ارزشمند هست و نه به صرف اينكه بهترين فيلم شناخته شد. اميدوارم سو تفاهمي كه گفتار من ايجاد كرده بود اصلاح شده باشد 3 لینک به دیدگاه
Ha.Mi.D 8376 اشتراک گذاری ارسال شده در 14 اسفند، ۱۳۹۰ مهاجرت مشکل اجتماعی نیست که میگین فیلم مشکلات اجتماعی رو بیان کردهاگر فیلمی بخواد مشکلات اجتماعی رو خیلی شفاف و واضح بیان کنه مطمئن باشید مانند خیلی از فیلمها میره تو دسته فیلمهای ممنوعه و اصلا اکران هم شاید نشه مثل فیلمهای: شرایط،زنان بدون مردان،20انگشتی،حاجی واشنگتن،تهران من حراج و...بیش از 20 فیلم زیبا که دیگه حافظم یاری نمیکنه درسته فیلمها دید غربی دارند،ولی مشکلات اجتماعی بسیار شفاف و بی پرده بیان کردندوهمه ممنوعه هستند.. اول اینا رو ببینید،بعد مقایسه کنید که کدوم مشکلات جامعه رو بهتر گفته من شرایط و تهران من حراج رو دیدم از بین این 5تا.اونا رو هنوز متاسفانه نتونستم ببینم.اگه منظورتون اینه که با جدایی مقایسه کنید به نظر من در حد جدایی نیستن. کاش فیلمای دیگه ای رو مثال میزدید.فیلمایی از کیارستمی یا جلیلی. 1 لینک به دیدگاه
ne_sh67 1947 اشتراک گذاری ارسال شده در 14 اسفند، ۱۳۹۰ مرسيولي من اصلا نگفتم كه اين فيلم با معيار هاي عادلانه به اسكار رسيد و اصلا نگفتم اسكار خوب هست يا بد. اول توضيح دادم كه اين يك جايزه است و اهدا كننده بر اساس سليقه ي خودش اهدا مي كنه و نمي شود گفت چرا؟ و مثال زدم كه تايتانيك با اينكه بيشترين اسكار را برد اما بدترين فيلم تاريخ شناخته شد. بررسي كه كردم در مورد موضوعات صحبت دوستان در پست هاي مختلف بود با توجه به ديدگاه خودم نسبت به فيلم در همين دوره هم يكي بود كه اسكار برد ولي حاضر نشد در سالن حضور داشته باشد. يكجاي ديگر هم اشاره كردم كه اسكار در واقع از اين ديدگاه كه يك فرصت بود براي اينكه فرهادي در قامت صداي يك ملت پيام صلح و دوستي سر بدهد براي ما ارزشمند هست و نه به صرف اينكه بهترين فيلم شناخته شد. اميدوارم سو تفاهمي كه گفتار من ايجاد كرده بود اصلاح شده باشد این استدلال شما و حرفی که در مورد بخشیدن اموال زدید ( که به نظر من اصلا مثال خوبی برای این مورد نبود ) به خیلی از مسایل دیگه هم میشه تعمیم داد و اونوقته که دیگه عملا موضوعی نمیمونه که بخوایم در موردش نظر بدیم! و یا حتی حق داشته باشیم که نظر بدیم! 2 لینک به دیدگاه
HaMiD.CFD 20379 اشتراک گذاری ارسال شده در 14 اسفند، ۱۳۹۰ من شرایط و تهران من حراج رو دیدم از بین این 5تا.اونا رو هنوز متاسفانه نتونستم ببینم.اگه منظورتون اینه که با جدایی مقایسه کنید به نظر من در حد جدایی نیستن. کاش فیلمای دیگه ای رو مثال میزدید.فیلمایی از کیارستمی یا جلیلی. منظورم این نبود که با" جدایی "مقایسه کنید! در پستم اشاره کردم که منظورم بیان مشکلات اجتماعی هست... اتفاقا فیلمهای اونا رو هم میخواستم بگم مثلا"باد مرا خواهد برد"ویا"شیرین"اما فیلمهای شخص سوم مخاطب خاص خودشون رو دارند من دایره فیلم دیدنم خیلی وسیع هست و کمتر فیلمی رو پیش میاد که ندیده باشم - براین اساس هم نظراتم رو مینویسم،نه احساسی و نه کوبنده که فیلمی رو ببرم بالا یا خراب کنم. هیچ جا هم نگفتم که جدایی فیلم بدی بود 2 لینک به دیدگاه
Ha.Mi.D 8376 اشتراک گذاری ارسال شده در 14 اسفند، ۱۳۹۰ منظورم این نبود که با" جدایی "مقایسه کنید!در پستم اشاره کردم که منظورم بیان مشکلات اجتماعی هست... اتفاقا فیلمهای اونا رو هم میخواستم بگم مثلا"باد مرا خواهد برد"ویا"شیرین"اما فیلمهای شخص سوم مخاطب خاص خودشون رو ندارند من دایره فیلم دیدنم خیلی وسیع هست و کمتر فیلمی رو پیش میاد که ندیده باشم - براین اساس هم نظراتم رو مینویسم،نه احساسی و نه کوبنده که فیلمی رو ببرم بالا یا خراب کنم. هیچ جا هم نگفتم که جدایی فیلم بدی بود اسپم نشه.اما دوست دارم بعدا راجع به فیلم صحبت کنیم.مرسی به خاطر فیلم هایی که نگاه میکنیالبته اسمت حمید هست و انتظاری کمتر از این هم ازت نمیره 1 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده