NEGARi 9387 اشتراک گذاری ارسال شده در 13 اسفند، ۱۳۹۰ به قول خودت من گفتم جدای سطحش پایینه؟ کو؟؟من الان سر هنری نبودن جدایی حرف نمیزنم سر ماهیت اسکار حرف میزنم که باید قبول کنیم چرا به این فیلم اسکار داده شده ولی اگه فیلم شاهکار و هنری میخوای که بدون هزینه مالی زیادی شاید در حد همین جدایی ساخته شده برو memento رو ببین، هرچند موضوع شون اصلا یکی نیست اما وقعا فیلمه من اگه داور بودم 10 سال پشت سر هم جایزه رو میدادم به ممنتو، 6 ماه الان این فیلم رو دیدم هنوز وقتی بهش فکر میکنم سرم سوت میکشه ماهیت اسکار! خب ماهیت اسکار رو شرح میدی و بعد بگی چرا جدایی لایق اسکار نبود؟ رو منطق حرفتو باز میکنی لطفا! 2 لینک به دیدگاه
ne_sh67 1947 اشتراک گذاری ارسال شده در 13 اسفند، ۱۳۹۰ خب من میگم داشت! دید هنری داشت! ذهنت تمام فیلم مشغول بود با تمام حقیقی بودنش سادگی یه زندگی واقعی اونم نه فقط زندگی ایرانی یه زندگی واقعی.. رابطه اون پدر و دختر... نگاه دختر بچه... شهادت دادن اون دبیر رو حسابه... ............. عزیزم واقعا توضیحش برای عوض کردن دیدت فایده نداره.... حست به این فیلم به خاطر نداشتن علاقه به این نوع فیلم هست. فیلمهایی که دوس داری و مشغولت میکنن ذهنتو درگیر میکنن این نوع فیلمها نیستن... الان فقط سلیقهای نظر دادی... میفهمم که شاید فیلم جذبت نکرده ولی نقد فیلم این نیست عزیزم..... من خودم هم اونقدر دانش نقد فیلم ندارم نمیتونم قانعت کنم... شاید فروم هیل یا حمید باز از من بهتر بتونن با حوصله لازم راجبش حرف بزنن... عزیزم...من که نمیگم فیلم بدی بود!!میگم فقط فیلم نامه بود..اینایی که بهش اشاره کردی همش جز فیلم نامه است!! من میگم اسکار همه جوانب همیشه در نظر میگیره!!!در حالیکه این فیلم جز فیلم نامه ایرانی چیزی نداشت!! من اصلا فیلم و نقد نکردم که! 8 لینک به دیدگاه
El Roman 31720 اشتراک گذاری ارسال شده در 13 اسفند، ۱۳۹۰ این اشتباه رو نکن.برو فروض خارجی فیلم رو ببین.فیلم طولانی بود و اصلن خسته کننده نبود.من 3 بار دیدم فیلم رو.هرچند به خاطر حافظه ام الان خیلیش یادم رفته. میشه بگی چرا جایزه سیاسی بود؟یعنی چه اونا با توجه به چه نکته ای این فیلم رو انتخاب کردند که شما میگی سیاسی هست؟مثلا با این انتخاب جه هدفی داشتند؟ اینکه میگی یعنی تو فرانسه فیلم بهتر از این ساخته نشده تو این 1 سال یه مقدار بی انصافی هست.داری ارزش جدایی رو میاری پائین.شاید ایران تو بعضی جاها قوی نباشه اما توی سینما واقعا قوی هست و در حد جهانی حرف برای گفتن داره.کم لطفی نکنیم دیگه. اینکه فرمودین لطماتی که دین در کف جامعه و سطح زندگی مردم میذاره- در این مورد باید بگم من سکانسی ندیدم که بدی دین رو نشون بده، برعکس خوب بودن دین رو نشون داد که اون زن به خودش اجازه نداد قسم دروغ بگه.این که لطمه نیست. مطمئن باشید همونطور که یه فیلم اجتماعی خارجی بیننده ایرانی رو درگیر میکنه جدایی هم میتونه یک بیننده خارجی رو درگیر کنه. فیلم از روز اکران که در حال رقابت با اخراجی ها بود بالجبار سیاسی شد و با جایزه های کوچیک شروع کرد یعنی هم سیاسی شده بود و هم جایزه داشت باعث شد فروشش بالا و بالا و بالاتر بره، اینکه شما سه بار دیدین خوب سلیقه هست. این نقل قول فرهادی تو جلسه نقد و بررسی درباره الی هست در سال 88 وقتی اعتراضات خیابانی همچنان ادامه داشت: "اتفاقی که در این چند ماه در جامعه و در مردم اطراف ما رخ داده اتفاقی ویژه و بزرگی بود. من در این ماهها با تصویری جدید و عمیقتر از پیش از مردم جامعهام مواجه شدم و اکنون این تصویر جدید برای من چنان بزرگ و ستایشانگیز و قابل تامل است که منصفانه نمیبینم نوشتن دربارهی این جامعه و این مردم را با تصویر کهنهی پیشین ادامه بدهم. صحبت دربارهی این مردم با توجه به اتفاقات چند ماههی اخیر باید با تامل بیشتر و وسواس بیشتر انجام گیرد. به همین دلیل سعی میکنم در کار بعدی به فراخور شناخت جدیدی که از مردم پیدا کردم خودم را با این تصویر جدید همسو کنم". خوب شما سه بار دیدی بعد از خوندن این متن بشید یک بار هم ببین تا بفهمی فرهادی میخواد چی بگه در مورد سینمای ایران و فرانسه هم فکر کنم یکمی زیادی میهن پرستانه اظهار نظر کردی، سینما فرانسه کجا سینمای ایران کجا... یا ایها الناس فیلم فیلم بدی نیسسسسسسسسست من نمیگم فیلم بده 4 لینک به دیدگاه
NEGARi 9387 اشتراک گذاری ارسال شده در 13 اسفند، ۱۳۹۰ عزیزم...من که نمیگم فیلم بدی بود!!میگم فقط فیلم نامه بود..اینایی که بهش اشاره کردی همش جز فیلم نامه است!!من میگم اسکار همه جوانب همیشه در نظر میگیره!!!در حالیکه این فیلم جز فیلم نامه ایرانی چیزی نداشت!! من اصلا فیلم و نقد نکردم که! اینا فیلم نامه نبود عزیزم!!!!!!!! حس, بازی, کارگردانی, فیلم برداری, لباس, گیریم و.. بود!!!!!!!!! عزیزم نقد چیه پس؟!!! فیلمنامه ایرانی؟!! 3 لینک به دیدگاه
El Roman 31720 اشتراک گذاری ارسال شده در 13 اسفند، ۱۳۹۰ ماهیت اسکار! خب ماهیت اسکار رو شرح میدی و بعد بگی چرا جدایی لایق اسکار نبود؟ رو منطق حرفتو باز میکنی لطفا! پستهای 43-44-52-54 جواب این پست هستند 2 لینک به دیدگاه
Ha.Mi.D 8376 اشتراک گذاری ارسال شده در 13 اسفند، ۱۳۹۰ شما میگی ویژگی فنی و هنری چی مثلا!من میگم ایده نداشت!حرف جدید نداشت!خلاقیتی نداشت!تکنیک فیلم برداری خاصی نداشت! special effect نداشت!مفهوم جدید به بیننده القا نمیکرد!ذهن بیننده با فیلم درگیر نمی شد!همه و همه فیلم روی دیالوگ ها بود!هدف فیلم نمایش تصویر دیگری از ایرانی بود همین!منم میگم اسکار به همه جنبه های یک فیلم توجه میکنه..در حالیکه توی این فیلم به جز فیلم نامه که یه سری دیالوگ بود هیچ ویژگی منحصر به فرد دیگه ای وجود نداشت! حالا که بحث فنی شد دوس دارم جزئی بحث کنیم ببینیم به کجا میرسیم شما میگی ایده نداشت.ایده رو چی تعریف میکنی؟حتی فیلم نامه هم اصلی بود بابا.بازسازی نکرده بودن.واسه فیلمنامه غیراقتباسی نامزد شده بود برا اسکار.ایده در سینما چی هست از نظر شما؟ حرف جدید : یعنی منظورتون اینه که بیاد یه موضوعی که کاملا جدید هست و قبلا کسی بهش نپرداخته رو عنوان کنه؟هر چند در سبک خودش حرفای جدیدی داشت.اما اگه منظورتون اینه که کاملا جدید باشه این اصلا یم فاکتور برا خوب یا بد بودن فیلم نیست.کما اینکه شاهد بود فیلم های بسیار خوبی در طول تاریخ بوده که حرف جدید ( از نظر تعریف دوم ) رو نزدن اما جزو بهترین ها بودن خلاقیت : یه مقدار نزدیک میشه به ایده.اگه توضیح بدین منظورتون رو بهتر میتونیم بحث کنیم تکنیک فیلم برداری: شما بر چه اساسی میگی تکنیک فیلم برداری نداشت؟کاری به جایزه ای که کلاری برای فیلمبرداری گرفت نداریم.اما میشه یک فیلم که دارای فیلمبرداری خوب هست برامون مثال بزنید؟ جلوه های ویژه : فاکتوری نیست که برای این گونه فیلم ها مد نظر قرار داده بشه.برین فیلم هایی که اسکار گرفتن رو نگاه کنید ببینید چند تاشون جلوه های ویژه داشتن.نمونش پدرخوانده مفهوم جدید که میشه همون حرف جدید ذهن بیننده رو درگیر نمیکرد؟ حتی مخالفان این فیلم هم میگن ذهن بیننده و درگیر میکنه.نمدونم شما چرا این رو میگین.فقط دیالوگ؟واقعا شما بازی این 4 تا بازیگر رو ندیدین؟اون پدر که حرف میزد رو ندیدین؟سکانسی که تو حمام بود رو ندیدین؟ فیلم های این چنینی دیالوگ زیاد داره.فیلم جنگی که نبود که ببخشید این حرف رو میزنم اما مطمئن نیستم که شما فیلم رو دیده باشین یا حداقل با دقت کافی نگاه نکردیم.البته این دقیقا اون حرفی هست که حامد جان زد.سلیقه.سلیقه ی شما این فیلم رو نپسندیده وگرنه فاکتورهای بسیار خوبی داشت 7 لینک به دیدگاه
NEGARi 9387 اشتراک گذاری ارسال شده در 13 اسفند، ۱۳۹۰ پستهای 43-44-52-54 جواب این پست هستند جواب تمام اون پستها داده شده نشده؟ کاش..... 1 لینک به دیدگاه
El Roman 31720 اشتراک گذاری ارسال شده در 13 اسفند، ۱۳۹۰ جواب تمام اون پستها داده شده نشده؟ کاش..... جواب سئوال تکراری تو هم راجع به ماهیت اسکار تو همون پست ها داده شده نشده؟ رینگ بکس نیست که یکی تو بگی من جواب بدم، یکی من بگم تو جواب بدی، بحث میکنیم تا به یک نقطه مشترک برسیم، جواب سئوالت تو اون پست هاست اگر برات مهمه 3 لینک به دیدگاه
Ha.Mi.D 8376 اشتراک گذاری ارسال شده در 13 اسفند، ۱۳۹۰ به قول خودت من گفتم جدای سطحش پایینه؟ کو؟؟من الان سر هنری نبودن جدایی حرف نمیزنم سر ماهیت اسکار حرف میزنم که باید قبول کنیم چرا به این فیلم اسکار داده شده ولی اگه فیلم شاهکار و هنری میخوای که بدون هزینه مالی زیادی شاید در حد همین جدایی ساخته شده برو memento رو ببین، هرچند موضوع شون اصلا یکی نیست اما وقعا فیلمه من اگه داور بودم 10 سال پشت سر هم جایزه رو میدادم به ممنتو، 6 ماه الان این فیلم رو دیدم هنوز وقتی بهش فکر میکنم سرم سوت میکشه خب حیطه ی کاری کارگردانان فرق میکنه.ممنتو رو کریس نولان ساخته که کارش اینه که شب و روز رو از بیننده بگیره.من خودم نولان رو خیلی دوست دارم و کارگردان مورد علاقمه.اما فیماش رو ببینید.فالووینگ - ممنتو - اینسپشن - شعبده باز - حتی وقتی میاد بتمن رو میسازه یه شخصیت مثل جوکر رو بوجود میاره که با وجود اینکه یه بدمن هست اما خیلی بین بیننده ها طرفدار داره.نولان از اوناس که حقش خورده شده.اگه دوست داری یه جا دیگه بحث میکنیم راجع بهش که سرت بیشتر سوت بکشه نمیشه اینجوری مقایسه کرد.هر کس در حیطه خودش کار میکنه.فیلم قبلی فرهادی هم درباره الی بود که که زیاد تفاوت سبکی نداشت با جدایی. دلیل نمیشه چون اونجور فیلم ها خوب هستن اینا نیستن که. 5 لینک به دیدگاه
ne_sh67 1947 اشتراک گذاری ارسال شده در 13 اسفند، ۱۳۹۰ حالا که بحث فنی شد دوس دارم جزئی بحث کنیم ببینیم به کجا میرسیم شما میگی ایده نداشت.ایده رو چی تعریف میکنی؟حتی فیلم نامه هم اصلی بود بابا.بازسازی نکرده بودن.واسه فیلمنامه غیراقتباسی نامزد شده بود برا اسکار.ایده در سینما چی هست از نظر شما؟ حرف جدید : یعنی منظورتون اینه که بیاد یه موضوعی که کاملا جدید هست و قبلا کسی بهش نپرداخته رو عنوان کنه؟هر چند در سبک خودش حرفای جدیدی داشت.اما اگه منظورتون اینه که کاملا جدید باشه این اصلا یم فاکتور برا خوب یا بد بودن فیلم نیست.کما اینکه شاهد بود فیلم های بسیار خوبی در طول تاریخ بوده که حرف جدید ( از نظر تعریف دوم ) رو نزدن اما جزو بهترین ها بودن خلاقیت : یه مقدار نزدیک میشه به ایده.اگه توضیح بدین منظورتون رو بهتر میتونیم بحث کنیم تکنیک فیلم برداری: شما بر چه اساسی میگی تکنیک فیلم برداری نداشت؟کاری به جایزه ای که کلاری برای فیلمبرداری گرفت نداریم.اما میشه یک فیلم که دارای فیلمبرداری خوب هست برامون مثال بزنید؟ جلوه های ویژه : فاکتوری نیست که برای این گونه فیلم ها مد نظر قرار داده بشه.برین فیلم هایی که اسکار گرفتن رو نگاه کنید ببینید چند تاشون جلوه های ویژه داشتن.نمونش پدرخوانده مفهوم جدید که میشه همون حرف جدید ذهن بیننده رو درگیر نمیکرد؟ حتی مخالفان این فیلم هم میگن ذهن بیننده و درگیر میکنه.نمدونم شما چرا این رو میگین.فقط دیالوگ؟واقعا شما بازی این 4 تا بازیگر رو ندیدین؟اون پدر که حرف میزد رو ندیدین؟سکانسی که تو حمام بود رو ندیدین؟ فیلم های این چنینی دیالوگ زیاد داره.فیلم جنگی که نبود که ببخشید این حرف رو میزنم اما مطمئن نیستم که شما فیلم رو دیده باشین یا حداقل با دقت کافی نگاه نکردیم.البته این دقیقا اون حرفی هست که حامد جان زد.سلیقه.سلیقه ی شما این فیلم رو نپسندیده وگرنه فاکتورهای بسیار خوبی داشت ببین من نافی امتیازات + فیلم نیستم...اما معتقدم اسکار یک جایزه سیاسی بود...علت اینکه اینطور فکر میکنم هم توی چند تا پست عقب تر مبسوط توضیح دادم! حالا اما حرفای شما! مثله اینه که شما انقدر گارد داری که اصلا حرفای من و خونده و نخونده جواب میدی فقط!من کجای حرفام اصلا اشاره کردم که فیلم بدی بوده؟!؟!؟ 4 لینک به دیدگاه
El Roman 31720 اشتراک گذاری ارسال شده در 13 اسفند، ۱۳۹۰ خب حیطه ی کاری کارگردانان فرق میکنه.ممنتو رو کریس نولان ساخته که کارش اینه که شب و روز رو از بیننده بگیره.من خودم نولان رو خیلی دوست دارم و کارگردان مورد علاقمه.اما فیماش رو ببینید.فالووینگ - ممنتو - اینسپشن - شعبده باز - حتی وقتی میاد بتمن رو میسازه یه شخصیت مثل جوکر رو بوجود میاره که با وجود اینکه یه بدمن هست اما خیلی بین بیننده ها طرفدار داره.نولان از اوناس که حقش خورده شده.اگه دوست داری یه جا دیگه بحث میکنیم راجع بهش که سرت بیشتر سوت بکشه نمیشه اینجوری مقایسه کرد.هر کس در حیطه خودش کار میکنه.فیلم قبلی فرهادی هم درباره الی بود که که زیاد تفاوت سبکی نداشت با جدایی. دلیل نمیشه چون اونجور فیلم ها خوب هستن اینا نیستن که. من نگفتم جدایی بده گفتم که کلا فیلم متفاوتی هست، فقط خواستم یه فیلمی معرفی کنم که نگار دیوانه بشه راحت بشیم از دستش نولان که عاشقشم، بابا تازه 40 سالشه هنوز خیلی راه داره تا حقش رو بگیره، امسال هم که بتمن تازه رو میسازه و بی صبرانه منتظرم فیلمش بیاد بیخیال این بحثا، آقا دموی فیلمای جدید رو دیدی؟ امسال تابستون چه فیلمایی قراره بیاددددددد وای یعنی فیلمای اکشن میاد خدااااااا 3 لینک به دیدگاه
NEGARi 9387 اشتراک گذاری ارسال شده در 13 اسفند، ۱۳۹۰ جواب سئوال تکراری تو هم راجع به ماهیت اسکار تو همون پست ها داده شده نشده؟ رینگ بکس نیست که یکی تو بگی من جواب بدم، یکی من بگم تو جواب بدی، بحث میکنیم تا به یک نقطه مشترک برسیم، جواب سئوالت تو اون پست هاست اگر برات مهمه حامد جان اگر نمیتونی بحثی رو منطقی و جزعی ادامه بعدی شروعش نکن عزیزم!!!!! ندیدم بگی جدایی نادر از سیمین چه تناقضی با ماهیت اسکار داشت؟ دید هنری رو از نظر خودت و نبودش در جدایی نگفتی؟ از لحاظ فنی ایرادات به این فیلم چیه؟ 1 لینک به دیدگاه
alimec 23102 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 13 اسفند، ۱۳۹۰ هر کی که استارت یه تاپیک رو میزنه دوس داره تاپیکش فعال بشه از جمله خودم و پاسخ همکاری دوستان جز تشکر نیست. درخواستم از دوستان اینه که روبروی همدیگه ایست نکنید که تشکر کردن برام مشکل میشه و بحث هم منحرف میشه. در کنار هم حرکت کنید. 2 لینک به دیدگاه
NEGARi 9387 اشتراک گذاری ارسال شده در 13 اسفند، ۱۳۹۰ من نگفتم جدایی بدهگفتم که کلا فیلم متفاوتی هست، فقط خواستم یه فیلمی معرفی کنم که نگار دیوانه بشه راحت بشیم از دستش نولان که عاشقشم، بابا تازه 40 سالشه هنوز خیلی راه داره تا حقش رو بگیره، امسال هم که بتمن تازه رو میسازه و بی صبرانه منتظرم فیلمش بیاد بیخیال این بحثا، آقا دموی فیلمای جدید رو دیدی؟ امسال تابستون چه فیلمایی قراره بیاددددددد وای یعنی فیلمای اکشن میاد خدااااااا وقتی میگم این با من مشکل داشت این بحث رو شروع کرد اینه ها!!! 3 لینک به دیدگاه
Ha.Mi.D 8376 اشتراک گذاری ارسال شده در 13 اسفند، ۱۳۹۰ فیلم از روز اکران که در حال رقابت با اخراجی ها بود بالجبار سیاسی شد و با جایزه های کوچیک شروع کرد یعنی هم سیاسی شده بود و هم جایزه داشت باعث شد فروشش بالا و بالا و بالاتر بره، اینکه شما سه بار دیدین خوب سلیقه هست. این نقل قول فرهادی تو جلسه نقد و بررسی درباره الی هست در سال 88 وقتی اعتراضات خیابانی همچنان ادامه داشت: خوب شما سه بار دیدی بعد از خوندن این متن بشید یک بار هم ببین تا بفهمی فرهادی میخواد چی بگه در مورد سینمای ایران و فرانسه هم فکر کنم یکمی زیادی میهن پرستانه اظهار نظر کردی، سینما فرانسه کجا سینمای ایران کجا... یا ایها الناس فیلم فیلم بدی نیسسسسسسسسست من نمیگم فیلم بده ای بابا من که نگفتم سینمای ایران بهتر از فرانسه هست.فرانسه مهد هنره ها انگار.من خودم اصلن با فیلمای اروپایی خیلی بیشتر حال میکنم تا هالیوود.مخصوصا فرانسه و اسپانیا و ایتالیا.اما اینا دلیل نمیشه که بگیم ایران حرفی واسه گفتن نداره.این که فوتبال نیست که دیگه.فرق میکنه این قسمت سیاسی من فکر میکنم مردم باعثش شدن نه کارگردان و نه فیلم این قصد رو نداشتن.قبول دارم که اگه این اتفاقات نمیافتاد فیلم در ایران اینقدر فروش نمیکرد.چون تاریخ نشون داده که فیلم های اینچنینی طرفدار کمی در بین مردم دارن.من خودم تو سینما بهمن فیلم رو دیدم.یکی دو روز مونده به روزای اخر اکران.سانس ساعت 12/15 ظهر بود.باور نکنی شاید اما تنها نفری که تکی اومده بود من بود.شاید نزدیک به 20 نفر دیگه بودن تو سینما که 10 تا جفت دختر و پسر بودن که از اونا هم فقط 6 نفرشون تا اخر فیلم نشستن. متاسفانه میخوام بگم جامعه ی ما درک هنری پائینی داره. من هم نگفتم شما میگی فیلم بدیه.من میگم نظرتون راجع به اسکار اشتباهه. 5 لینک به دیدگاه
JavadMessi 1620 اشتراک گذاری ارسال شده در 13 اسفند، ۱۳۹۰ دم اصغر آقا گرم با اسکارش فقط یه سوال از آقا حامد داشتم جون من اگه کارگردان فیلم ترک بود بازم همینارو میگفتی؟ 2 لینک به دیدگاه
NEGARi 9387 اشتراک گذاری ارسال شده در 13 اسفند، ۱۳۹۰ دم اصغر آقا گرم با اسکارشفقط یه سوال از آقا حامد داشتم جون من اگه کارگردان فیلم ترک بود بازم همینارو میگفتی؟ نخوندی حرفاشو؟!!!!! گفت یه فیلم ترکی که اسکار گرفت هم از نظرش فیلم سطح پایینی بود. کلا در تشویش به سر میبری هااااا 2 لینک به دیدگاه
El Roman 31720 اشتراک گذاری ارسال شده در 13 اسفند، ۱۳۹۰ حامد جان اگر نمیتونی بحثی رو منطقی و جزعی ادامه بعدی شروعش نکن عزیزم!!!!! ندیدم بگی جدایی نادر از سیمین چه تناقضی با ماهیت اسکار داشت؟ دید هنری رو از نظر خودت و نبودش در جدایی نگفتی؟ از لحاظ فنی ایرادات به این فیلم چیه؟ منطق من میگه وقتی توضیحات لازم به یک سئوال رو قبلا دادی و دوباره مطرح شد تکرار مکررات نکن و منبع معرفی کن، ولی اگه منطق تو میگه یک سئوال رو میشه 10 بار پرسید و جواب داد باشه جواب میدم من نگفتم جدایی با ماهیت اسکار در تناقض هست گفتم ماهیت اسکار با عنوانش در تناقض هست، وقتی میگن اسکار بهترین فیلم، به تمامی ابعاد فیلم نگاه میکنند و ریزترین جزئیاتش رو بررسی میکنن و کاملا از نظر وفنی و تخصصی بررسیش میکنن و بهش جایزه میدن؛ وقتی میگن اسکار بهترین فیلم خارجی زبان منطق حکم میکنه دقیقا همین رفتار راجع به فیلم های غیر انگلیسی زبان تکرار بشه، ولی شواهد بر این است که اینگونه نیست، جایزه اسکار خارجی زبان ماهیت غیر تخصصی سینما داره و به فیلم هایی اهدا میشه که حرف غرب پسندی رو میزنن، فیلم آفتاب رو دیدم ترکیه اصلا فیلم جالبی نبود ولی چون همزمان به سیاست جنگ طلبانه اکراد ترکیه و سیاست ملی گرایانه دولت ترکیه اعتراض داشت نامزد شده بود، جدایی هم همچنین، جدایی بین فیلم های ایرانی فیلم خوبی به شمار میاد اما مطمئنن با توجه به تاریخ سینمای اروپا و کشور های شرق آسیا و حتی آمریکای جنوبی نمیتونه حرفی برای گفتن داشته باشه ولی اگه اسم جایزه اسکار "بهترین فیلمی که با توجه به زمان و شرایط سیاست خوب و پسندیده ای رو تبلیغ میکرد و جا داره دنیا و مخصوصا مردم اون کشور بهش توجه ویژه و عمیق داشته باشن" بود میتونست حرفی برای گفتن داشته باشه که اون هم باید با دیدن بقیه نامزد ها گفت لیاقتش رو داشت یا نداشت من راجع به دید هنری و فنی جدایی چیزی نگفتم که توضیح بدم ولی چیزی که مشخص هست تو کشور جهان سومی ما که میانگین آی کیوی مردمش رتبه 100 در جهان داره و صنعت سینماش تا به حال غیر از یکی دو مورد هیچوقت حرفی برای گفتن نداشته نمیتونه فیلمی بسازه که با کشور های خیلی خیلی جلوتر از خودمون مخصوصا در صنعت سینما رقابت داشته باشه، جدایی رو شما و من با توجه به پیش زمینه سیاسی که از فیلم داشتیم با لذت دیدیم، همینطور ایرانی های خارج که رفتن و سینما ها رو پر کردن برای دیدن فیلم، وبرای مردم دنیا هیچ جذابیتی نداره، ولی اگه اسکار بگیره برای همه مردم دنیا به خصوص مردم ایران جذابیت ایجاد میشه تا ببینند فیلم رو و چیزی رو که درست هست رو بشنوند از فیلم 2 لینک به دیدگاه
Ha.Mi.D 8376 اشتراک گذاری ارسال شده در 13 اسفند، ۱۳۹۰ ببین من نافی امتیازات + فیلم نیستم...اما معتقدم اسکار یک جایزه سیاسی بود...علت اینکه اینطور فکر میکنم هم توی چند تا پست عقب تر مبسوط توضیح دادم!حالا اما حرفای شما! مثله اینه که شما انقدر گارد داری که اصلا حرفای من و خونده و نخونده جواب میدی فقط!من کجای حرفام اصلا اشاره کردم که فیلم بدی بوده؟!؟!؟ خب بگین چرا فکر میکنین این جایزه سیاسی بوده؟دلیل بیارین که این اکادمی هنرمندان به این دلیل سیاسی به این فیلم جایزه داده. من نگفتم شما میگین فیلم بدی هست.من دقیقا موضوعاتی که شما عنوان کرده بودین رو توضیح دادم و خوشحال میشم روی اون جزئیات بحث کنیم و به یه نتیجه برسیم. من بخدا گاردی ندارم. اما من توی سینما با این فیلم گریه کردم.خشمگین شدم.ناراحت شدم.لبخند زدم. برگشتن پیاده رفتم خونه چون همش داشتم به فیلم فکر میکردم.بی انصافی نکنید.حالا که یه فیلم ایرانی با زحمت به اینجا رسیده چرا خودمون میخوایم با انگ سیاسی بودن اسکار ارزش های فیلم رو بیاریم پائین؟خیلی دوست داشتم میدیدم شمایی که این حرف رو میزنین اگه این فیلم اسکار نمیگرفت اونموقع چی میگفتین.من هیچ نفعی نمیبرم از این فیلم و هیچ گاردی هم نمیگیرم اما دوست ندارم اینجوری تو کشور خودمون راجع بهش صحبت بشه و گرفتن جایزه رو به دلایل سیاسی ربط بدیم 3 لینک به دیدگاه
JavadMessi 1620 اشتراک گذاری ارسال شده در 13 اسفند، ۱۳۹۰ نخوندی حرفاشو؟!!!!! گفت یه فیلم ترکی که اسکار گرفت هم از نظرش فیلم سطح پایینی بود. نه شرمنده نخوندم ولی عجب صاحب نظریه برا خودش منظورم همین فیلمی بود که به نام ایرانه و البته از نظر من کل ایران چون فکر میکنم یکم داره با دید دیگه ای نگاه میکنه اصلا به من چه من فقط برداشتمو از حرفش گفتم 1 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده