رفتن به مطلب

ترکیب رزین و شیشه و تولید یک ماده جالب


ارسال های توصیه شده

یکی از چالشهای تولید خودرو،قایق،هواپیما و وسایل الکتریکی با کشف یک ماده جدید بزودی حل خواهد شد.رزین یک ماده مشترک در تمام این محصولات است اما دارای محدودتیت های خاص خود میباشند...

technologie_flash.jpg

 

منبع:iranpolymer.com www.

یکی از چالشهای تولید خودرو،قایق،هواپیما و وسایل الکتریکی با کشف یک ماده جدید بزودی حل خواهد شد.رزین یک ماده مشترک در تمام این محصولات است اما دارای محدودتیت های خاص خود میباشند ،به طور مثال نمیتوان پس از تولید و ایجاد کردن مواد مجددا شکل و ظاهرشان را تغییر داد.اما به تازگی محققان فرانسوی(cnrs)توانسته اند نوعی جدید از مواد را تولید کنند که با برداشتن این موانع و ارایع بهترین کیفیت از ترکیب رزین و شیشه،انقلاب جدیدی در تولید محصولات آینده ایجاد کند.

شیشه تولید شده توسط محققان به راحتی شکل می گیرد و قابلیت شکل گیری مجدد و تعمیرشدن را نیز داراست،این در حالیست که شیشه های معمولی سنگین و شکننده هستند و درطیف گسترده ایی از کاربردهای عملی کارایی لازم را ندارند. همچنین لازم به ذکر است که رزین ماده ایی سبک،انعطاف پذیر و قوی است و دارای کارایی بسیار خوبی می باشد. ماده ایجاد شده در آزمایشگاه نتیجه کیفیت و ویژگی ها از رزین است اما در صورت نیاز می توان بدون وقفه و تضعیف ساختاری به ماده حرارت و گرما داد و دوباره از آن اشکال و حالت های جدید ساخت.

علاوه بر موارد فوق،این ماده جدید از موادی که امروزه به طور گسترده در صنعت استفاده میشود ساخته شده اند که با تغییرات کوچک در ساختار فرمولی انها میتوان قابلیت های فوق

العلاده ای به آنها اضافه گردد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...