رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

با سیلااااااااااام

 

خبر آمد خبری در راه است.............

کافه تریای خوش فکر

پاتوقی برای آنهایی که جهانی می اندیشند، برای کسانی که مشکلات صنعت ،اجتماع و فرهنگ دغدغه ی هر روزی آنهاست

محیطی سالم و دلپذیر برای جویندگان حقیقت...........

کافه تریای خوش فکر مقدم تمامی مهمان محترم را گرامی میدارد.

 

نشانی: انجمن نواندیشان- تالار مهندسی صنایع- پارک علم وفناوری -بخش گفت و گو و میزگرد

کافه تریا خوش فکر

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

خب حالا داستان چیه؟ میگم براتون

dancegirl2.gif

چند روز پیش همینطور که داشتم سنگفرش های خیابون و متر میکردم فکری به ذهنم خطور کرد

:ws52:، این ایده خیلی ساده بود ایجاد یه پاتوق دانشجویی برای گپ وگفت و گویی صمیمانه :ws3:، ما ممکنه هر کدوممون خدایگان اطلاعات و دانش باشیم ولی تا زمانی که اون رو با دیگران قسمت نکنیم این علم مثل نونی که بمونه یه جا کپک میزنه وبه هیچ دردی نمیخوره:4chsmu1:، خب چه بهتر که تو همچین مکانهایی جمع بشیم و از دغدغه های مشترکمون حرف بزنیم و به تشریک مساعی برسیم .w58.gif

شاید الان نتونیم تغییر بزرگی ایجاد کنیم در جامعه ولی حداقل خودمون رو که میتونیم تغییر بدیم و این خودش سرآغازیه بر یک جهش بزرگ .

:ws17:

ما کشورهای جهان سوم احتیاج داریم به یک دیالوگ مشترک برسیم تا از این اتفاقات حاشیه ای دور بشیم به اصل قضیه نزدیک .

:banel_smiley_4:

قرار نیست ما مدیر اپل باشیم یه فضانورد که به ماه سفر کرده یه سیاستمدار مطرح یا یه نابغه که فرمولای ریاضی کشف کنه ما میخوایم تو هر صنفی که هستیم خوب باشیم.

Ghelyon.gif

جامعه ی ایده ال جامعه ایه که هر کسی وظیفش رو به درستی انجام بده اگر من یه کفاشم پس تمام سعیم وبکنم تا بهترین کفاش این شهر بشم . این خیلی دور نیست

:icon_redface:

توی اینجا میخوایم از یه دانش وسیع و بدون مرز مثل مهندسی صنایع استفاده کنیم . مطالبی که قراره بهشون بپردازیم در عین حالی که سادن ولی بسیار کاربردین. همه میتونن نظر بدن و از دید خودشون به قضایا نگاه کنن ولی نهایتا ما دنبال نتیجه ای هستیم که از تمامی علوم بدست میاد و اونم اثبات این حقیقته که هیچ غیر ممکنی در این دنیا وجود نداره .

:w16:

دیگه بیش از این زیاده گویی نمیکنم امیدوارم به دور از اسپم، درگیری و حرفای پوچ و بحث های بی فایده سعی کنیم برای چند لحظه هم که شده، به این که همه ی ما انسانیم و آیندای مشترک در انتظار ماست بیاندیشیم.

:aghosh:

ممنون میشم که اگر ایده ای در رابطه با این موضوع دارید اون رو در آدرس زیر مطرح کنید.

یه فنجون قهوه رو مهمون کافه تریای خوش فکر باشید

w139.gif

 

wll3dq1ddempz7bhk8hl.jpg

لینک به دیدگاه
jung.jpg

 

یونگ خدا بیامرز

ارل گوستاو یونگ (روانشناس سویسی و از شاگردان معروف فروید) اخلاق را بر دو گونه می شمارد: اخلاق بردگی و اخلاق اربابی.:ws3:

خب دوستان عزیز امروز قصد داریم در مورد موضوع مهمی صحبت کنیم که در تمام جنبه های زندگی علی الخصوص در مسایل کاری و مدیریتی کاربرد فراوان داره:whistle:

 

 

lsea_0001_0001_0_img0008.jpg

 

اخلاق بردگی یعنی همین چیزی که 90 درصد مردم بهش معتقدند؛ اخلاقی که می گوید در مهمانی ها و جمع فامیل لبخند بزن... اگر عصبانی می شوی، خوددار باش و فریاد نزن... وقتی دخترعمویت بچه دار می شود برایش کادو ببر، وقتی دوستت ازدواج می کند بهش تبریک بگو، وقتی از همکارت خوشت نمی آید، این را مستقیم بهش حالی نکن... برای این که دوستت، همسرت، برادرت ناراحت نشوند خودت را، عقاید و احساساتت را سانسور کن... برای به دست آوردن تأیید و تحسین اطرافیان، لباسی را که دوست داری نپوش... اگر لذتی برخلاف شرع و عرف و قوانین جامعه بشری است آن را در وجودت بکش و به خاک بسپار... فداکار، مهربان، صبور، متعهد، خوش برخورد و خلاصه همرنگ و همراه و هم مسلک جماعت باش...

اما :w02:

اخلاق اربابی کاملا متفاوت است. افرادی که به اخلاق اربابی پایبندند، از نظر روانشناسی، آدم هایی هستند که به بالاترین حد از بلوغ روانی رسیده اند و قوانین اخلاقی را نه از روی ترس از خدا و جهنم و قانون و پلیس و همسر و پدر و مادر و نه به طمع پاداش و تشویق اجتماعی، که برمبنای وجدان خودشان تعریف می کنند. البته وجدان شخصی این افراد مستقل، بالغ، صادق و سالم است. اهل ماست مالی و لاپوشانی نیستند، صریح و بی پرده هستند و با هیچکس، حتی خودشان تعارف ندارند. بزرگترین معیار خالقان اخلاق اربابی برای اعمال و رفتارشان رسیدن به آرامش و رضایت درونی است. اخلاق اربابی مرزهای وسیع و قابل انعطافی دارد و هرگز خشک و متعصب نیست.

برای توده هایی که مقید و مأخوذ به اخلاق بردگی هستند، اخلاق اربابی گاه زیبا و تحسین برانگیز و گاهی گناه آلود و فاسد و در اکثر مواقع گنگ و نامفهوم است.

30-02.jpg

یونگ می گوید افرادی که به اخلاق اربابی رسیده اند تاوان این بلوغ را با تنهایی و طرد شدگی پس می دهند. آنها به رضایت درونی می رسند، ولی همیشه برای اطرافیانشان دور از دسترس و غیرقابل درک باقی می مانند.

:w16:

 

 

 

شما در کدوم دسته قرار دارید

اخلاقتون اربابیه یا بردگی؟

اصلا به نظر شما این دسته بندی درسته ؟

چه میزان توی کار و زندگی تاثیر گذاره؟

ایا تجربش رو داشتید یا نه؟

منتظر نظراتتون هستیم:icon_gol:

لینک به دیدگاه

قبلا این تاپیک رو نزده بودی؟ :ws52:

 

فکر کنم این تاپیک بی ارتباط با این موضوع نیست

 

برای من اهمیت رضایت درونیم به مراتب بیشتر از رضایت دیگران هست، ولی مغرور نیستم! کسانی که دوستشون دارم برام مهم هستند و شاید به خاطر اونها تو خیلی مسائل کوتاه بیام، اما برای هر کس نه :hanghead: دیگه نمیدونم برده هستم یا ارباب

بحث جالبیه، دوباره مزاحم میشم:a030:

لینک به دیدگاه

چقد جالب!مثل همیشه عالی میلاد

شما در کدوم دسته قرار دارید

اخلاقتون اربابیه یا بردگی؟

مممممممم!فکر کنم بیشتر بردگیه رفتار من!نه در حد خیلی حادش ولی تا حدی برام دیگران مهمن!

هرچند گاهی اوقات بخشی از اون صفاتی که اربابی خوندیشون تا حدودی جزو رفتارهای ایده آلمه و سعی میکنم داشته باشم ولی بیشتر بردگی هستم!

اصلا به نظر شما این دسته بندی درسته ؟

به نظرم خیلی صفر ویک دسته بندی شده!

نمیدونم واقعا آدما معمولا دقیقا توی یکی از این دسته ها قرار میگیرن یا این فقط یه شمای کلیه از دو تا تیپ شخصیتی!شخصا دوست دارم شخصیتم بین این دو تا باشه!

چه میزان توی کار و زندگی تاثیر گذاره؟

ایا تجربش رو داشتید یا نه؟

 

خودت گفتی تا حدی دیگه!اخلاق بردگی باعث تنها تر شدن میشه!ولی حس میکنم برای مدیریت آدمای مناسبی باشن!

اخلاق بردگی معمولا توی اجتماع محبوبتره!تا حدی مردم پسنده!ولی لطمه داره اونم از درون!مدیرا دوست دارن کارمندای این مدلی داشته باشن معمولا!

لینک به دیدگاه

شما در کدوم دسته قرار دارید ؟ اخلاقتون اربابیه یا بردگی؟ زیاد اهل مرز بندی نیستم و برام فرقی نمیکنه جزو کدوم دسته باشم بیشتر دوست دارم متعادل زندگی کنم تلفیقی از بردگی و اربابی اما با این تعاریفی که در مورد این دو اخلاق گفته شد جزو دومی هستم ،رضایت درونی رو ترجیح میدم

 

اصلا به نظر شما این دسته بندی درسته ؟ زیاد موافق نیستم ،کلا با دسته بندی انسان ها مشکل دارم

چه میزان توی کار و زندگی تاثیر گذاره؟ ایا تجربش رو داشتید یا نه؟ ترم پیش ارزیابی داشتم،جایی که پروژه ام رو انجام میدادم وقتی میرفتم برای زمانسنجی بیشتر کارگرا میگفتن که یه زمانی خودت بنویس یا ما زمانش رو میدونیم بهت میگیم مگه استادت میدونه فلان کار چقدرطول میکشه و... منم میگفتم استاد نمیفهمه منم نمیفهمم که این زمانا اشتباهن و خیلی موارد مثل این تو دانشگاه اتفاق افتاده ولی چون یه اصولی رو برا خودم تعریف کردم یا تعریف شده است و منم خوشم اومده و پذیرفتم نمیتونم زیر پا بزارم این مشکلو دارم .(( برای توده هایی که مقید و مأخوذ به اخلاق بردگی هستند، اخلاق اربابی گاه زیبا و تحسین برانگیز و گاهی گناه آلود و فاسد و در اکثر مواقع گنگ و نامفهوم است.))

 

موضوع جالبی رو انتخاب کردی .دستت درد نکنه:icon_gol:

لینک به دیدگاه

شما در کدوم دسته قرار دارید ؟ من هفتاد درصدم بردگیه سی درصدش اربابی

اخلاقتون اربابیه یا بردگی؟ کلی بگیم میشه بردگی

اصلا به نظر شما این دسته بندی درسته ؟نه چون اگه کسی همش اربابی باشه کم کم از جمع میندازنش بیرون، دیگه اون احترام سابقو نداره،کم کم منزوی میشه

چه میزان توی کار و زندگی تاثیر گذاره؟خب اگه طرف اینقد خودخواه باشه ادم نمیتونه باهاش کار کنه ، رفتار اربابی یجور رفتار خودخواهانس ...شاید این نظر من غلط باشه

ایا تجربش رو داشتید یا نه؟تجربه چی رو؟w58.gif

لینک به دیدگاه

شما در کدوم دسته قرار دارید

اخلاقتون اربابیه یا بردگی؟به جرات میگم اربابی

اصلا به نظر شما این دسته بندی درسته ؟خیر خیلی حالت صفر و یکی داره کسایی هم داریم که وسط این دوتا هستند

چه میزان توی کار و زندگی تاثیر گذاره؟برا دسته ی بردگی محبوبیت میاره اما محبوبیت ظاهری چون افراد محبت از صمیم قلب رو با ازروی وظیفه تمیز میدهند

ایا تجربش رو داشتید یا نه؟تو کار نه اما تو زندگی شخصی شواهد دقیقا مورد 1 رو نشون میده:w16:

لینک به دیدگاه

من موندم تو رو چه به این حرفای قلمبه سلمبه آخه با اون آواتاره جوادت:ws28:

اول اینکه به نظرم این تقسیم بندی با تعریفی که در مقابلش آوردی غلطه و نمیتونه عینیت داشته باشه چون در اون صورت بیش از 99.99999 % افراد شامل اخلاق بردگی خواهند شد و نسبت بسیار پایینی که باقی خواهند بود با توجه به خصوصیات ذکر شده مطمئنا افرادی طرد شده و منزوی در جامعه می باشند که نمونه بارز این تعریف می تونه مرتاضان هندی رو نام برد. چون در مورد بقیه افراد از پایین ترین سطوح تا بالاترین مقام همه تابعی از عرف و شرع حاکم بر جامعه و تا حد زیادی زیادی وابسته به نظر و دیدگاه دیگران نسبت به خود زندگی می کنند. به نظر من که کلا دسته بندی بی ارزشی است که ارائه شده چون اخلاق اربابی ارائه شده در این تعریف در جامعه نمودی ندارد......:whistles:

لینک به دیدگاه

چطوری میلاد:w02:

 

شما در کدوم دسته قرار دارید

من بعضی از اخلاق بردگی رو و بعضی از اخلاق اربابی رو باهم دارم ...:ws52:

 

اخلاقتون اربابیه یا بردگی؟

نمی دونم دیگه...:ws52:

اصلا به نظر شما این دسته بندی درسته ؟

میتونه تا حدودی درست باشه اما حد وسطی براش در نظر گرفته نشده:hanghead:

چه میزان توی کار و زندگی تاثیر گذاره؟

تاثیر داره ... یکیو میشناسم اخلاقش حسابی اربابیه انگار تو خونشون حکومت نظامیه ... هرکاری که

خودش بخواد انجام میده و اصلا احترام سرش نمیشه

ایا تجربش رو داشتید یا نه؟

آره...مثلا یه موضوعی بین من و یکی دوتا از فامیل پیش اومده بود و من بهشون محل نمیدادم اما بقیه هی میگفتن چرا اینجوری میکنی

چرا ناراحتیتو نشون میدی... یه اخلاق گند دیگه ای که دارم اینه که یه جایی هست که وقتی میرم زمین تا آسمون باید عوض بشم :hanghead:

گاهی هم همونی هستم که میخوام از ترس کسی کاری نمیکنم و به خواست خودمه:a030:

 

 

 

لینک به دیدگاه

شما در کدوم دسته قرار دارید

اخلاقتون اربابیه یا بردگی؟

تقریبا هر دو

اصلا به نظر شما این دسته بندی درسته ؟

خیلی کلیه به نظرم.در مورد اخلاق بردگی هم منفی گویی کرده چیزای عجیبی قاطی کرده و به هم ربط داده.

یه حد وسط هم باید باشه نه اون بی نمکی نه این شوری

چه میزان توی کار و زندگی تاثیر گذاره؟

خب خیلی.اگه یه برده واقعی باشی فقط ازت سو استفاده میشه و تبدیل به پلی میشه برای بقیه

اربابی مطلق هم میشه دیکتاتوری و همه ازت دور میشن

ایا تجربش رو داشتید یا نه؟

بله دیگه تجربمو بالا نوشتم

لینک به دیدگاه

خدمتتون عرض کنم اسمال آقا روانشناسا حرف زیاد میزنن :ws3: و هیچ کدوم هم حرف اون یکی دیگه رو قبول نداره

منم حرف این آقا رو همشو قبول ندارم پس من ترکیبی از این دوتام:w16:

خودم نفهمیدم چی گفتم:ws52: :ws3:

لینک به دیدگاه

به نظر من هم باید ترکیبی از این دو حالت ارباب و بردگی رو داشت.....بضی جاها باید ارباب باشی...در حالیکه بعضی اوقات کمی نرمش در رفتار داشتن میتونه عملکرد و بازده بهتری رو داشته باشه....

من هم ترکیبی هستم....

اصولا هیچ چیز مطلقی در دنیا وجود نداره...این احتمال هست که رفتاری که من در ذهن خودم با عنوان اخلاق بردگی دارم در نظر یک فرد دیگه کاملا اخلاق اربابی باشه...

 

سعی کنیم خوب باشیم همین.......:a030:

لینک به دیدگاه

اخلاق اربابی کاملا متفاوت است. افرادی که به اخلاق اربابی پایبندند، از نظر روانشناسی، آدم هایی هستند که به بالاترین حد از بلوغ روانی رسیده اند و قوانین اخلاقی را نه از روی ترس از خدا و جهنم و قانون و پلیس و همسر و پدر و مادر و نه به طمع پاداش و تشویق اجتماعی، که برمبنای وجدان خودشان تعریف می کنند. البته وجدان شخصی این افراد مستقل، بالغ، صادق و سالم است. اهل ماست مالی و لاپوشانی نیستند، صریح و بی پرده هستند و با هیچکس، حتی خودشان تعارف ندارند. بزرگترین معیار خالقان اخلاق اربابی برای اعمال و رفتارشان رسیدن به آرامش و رضایت درونی است. اخلاق اربابی مرزهای وسیع و قابل انعطافی دارد و هرگز خشک و متعصب نیست.

برای توده هایی که مقید و مأخوذ به اخلاق بردگی هستند، اخلاق اربابی گاه زیبا و تحسین برانگیز و گاهی گناه آلود و فاسد و در اکثر مواقع گنگ و نامفهوم است.

اخلاق اربابی خوبه یا بده؟؟

با اون تعاریفی که bold شدن به ظاهر خیلی خوبه ،خوب نیست؟

لینک به دیدگاه
اخلاق اربابی خوبه یا بده؟؟

با اون تعاریفی که bold شدن به ظاهر خیلی خوبه ،خوب نیست؟

 

منظورتون اربابی محضه دیگه؟

ظاهرا آدمای با این شخصیت فوق العاده خودمحورن!

همین که تنها معیارشون برای رفتارشون آرامش و رضایت درونیه یعنی احتمالا آدمای دوست داشتنی ای برای معاشرت نیستن و احتمالا اطرافیانشونو نادیده میگیرن!

هرچند ویژگیهای مثبتش زیاده همونطور که بولد کردین ولی به نظر من تیپ شخصیتی ایده آلی نیستن!

لینک به دیدگاه
منظورتون اربابی محضه دیگه؟

ظاهرا آدمای با این شخصیت فوق العاده خودمحورن!

همین که تنها معیارشون برای رفتارشون آرامش و رضایت درونیه یعنی احتمالا آدمای دوست داشتنی ای برای معاشرت نیستن و احتمالا اطرافیانشونو نادیده میگیرن!

هرچند ویژگیهای مثبتش زیاده همونطور که بولد کردین ولی به نظر من تیپ شخصیتی ایده آلی نیستن!

 

یعنی دوباره در این نوع اخلاق هم تقسیم بندی داریم درسته؟

نمیدونم شاید دوست داشتنی نباشن اما فک میکنم میشه در عین اینکه دوست داری به ارامش درونی برسی به دیگران هم احترام بزاری و اونها را مجاب کنی که کاری ک انجام میدی درسته،

البته مثلا موردی بوده که بارها به دوستانم گفتم که بیایید در فلان مورد ب حرف من عمل کنید و عمل نکردن و بعدش پشیمون شدن این جمله رو تقریبا زیاد در صورت وسیرت بعضیا دیدم((برای توده هایی که مقید و مأخوذ به اخلاق بردگی هستند، اخلاق اربابی گاه زیبا و تحسین برانگیز و گاهی گناه آلود و فاسد و در اکثر مواقع گنگ و نامفهوم است. ))

لینک به دیدگاه

اخلاق من همیشه اربابی با این تعریفی که شما ارائه دادید و خیلی اوقات هم بخاطر همین اخلاق مشکلات زیادی رو تحمل کردم

در آخرین مورد بروز این اخلاق در یک همایش بودم و انتقاد تندی به یکی از روسای اداره یک اداره کل در حضور جمع صد نفری و مدیر کل کردم که بدلیل وارد بودن انتقاد تنها کاری که اون رئیس اداره انجام داد برخاستن و دادن استعفای خودش بعد از حرف من بود

ولی این اخلاق رو توصیه نمیکنم برای کسی که توانش رو نداره چون وسط کار میبره

 

خوبی این اخلاق اینه که زیردستان شما که اخلاق بردگی دارن رو براحتی کنترل میکنید و آسایش اونها رو فراهم میکنید اما در صورتی که اونها هم همین اخلاق رو داشته باشند مطمئنا به مشکل بر میخورید

این اخلاق برای انسانهای اگاه و با تدبیر بسیار عالیه و برای انسانهای نادان و بیسواد مثل تیغ تیز در دست زنگی مست هست

لذا اگه دارای این اخلاق هستید برای اسایش خودتون و اطرافیانتون ترجیحا اطلاعات و سوادتون رو بالا ببرید

لینک به دیدگاه
اخلاق اربابی خوبه یا بده؟؟

با اون تعاریفی که bold شدن به ظاهر خیلی خوبه ،خوب نیست؟

ممنون از نظراتی که دوستان ارایه کردن

اکثریت این تقسیم بندی رو اصولی نمیدونستند من هم قبول دارم نمیتونیم این رو بعنوان معیار قبول کنیم اصولا اخلاق رو نمیشه تقسیم کرد و قطعه قطعه نمود اما نکته ای که وحود داره به نظر من اینه که اینها بیش تر عادتهای ما هستند

انسانها نسبت به فضا مکان یا زمانی که در اون قرار میگرند دچا رتغییرات فراوانی میشن این رو میشه تو پیدایش زبانها، گویش ها، سبک زندگی و حتی چهره و رنگ پوست مشاهده کرد

در حقیقت وجه تمایز ما دقیقا در همین رفتار و سبک و نگرشمون به دنیاست

کسی که در ایران زندگی میکنه نگاهش به ازدواج با کسی که داره تو امریکا زندگی میکنه متفاوته

جایگاه اربابی و بردگی زمانی شکل میگیره که ما در زهنمون به این قالب و فرم برسیم

جهانی که ساختیم ما رو مجبور میکنه که یا ارباب باشیم یا برده ما هم ناچاریم به یکی از دو روش در بیایم تا حیاتمون ادامه پیدا کنه

خیلی وقتا راه سومی وجود نداره

در کار ،زندگی ، دوستی و خیلی از موارد دیگه ما خودمون رو قائل به شروطی میدونیم این قواعد ساخته ی ذهن ما هستن میتونن وجود نداشته باشن

پس اگر میخوایم ارباب و برده وجود نداشته باشه باید پس زمینه ی ذهنیمون رو تغییر بدیم و به نگرش جدید برسیم که این متحمل هزینه های بی شماریه که من فکر میکنم این همه تضاد و جنگ و مشکل، نمود ظاهریه همونه.

جهان ما وسیع و زیباست و در این دنیا غیر ممکنی وجود نداره

کمال انسان در رسیدن به تعادله به امید اون روز:icon_gol:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...