رفتن به مطلب

پردرآمدترین کشورها از منظر گردشگری پزشکی


هادی ناصح

ارسال های توصیه شده

در طول تاریخ، انسان ها همواره برای دریافت مراقبت های درمانی خارج از مکان زندگی خود سفر کرده اند اما در ۱۰ سال گذشته این شرایط بسیار متفاوت شده است...هزینه های بسیار بالای خدمات درمانی و فهرست انتظارهای طولانی باعث شده بیماران زیادی از اروپا و آمریکا در جستجوی مراقبت ها و خدمات پزشکی به کشورهای دیگر مانند تایلند، هند، مالزی، ترکیه، آلمان، سنگاپور و... سفر کنند.صنعت جهانگردی به عنوان یکی از مهم ترین فعالیت های اقتصادی جهان به طور متوسط ۱۰درصد تولید ناخالص داخلی و ۱۰ درصد اشتغال جهان را به خود اختصاص داده است. در حال حاضر گردش مالی گردشگری پزشکی ۶۰ میلیارد دلار است که سالانه ۲۰ درصد نیز به آن افزوده می شود. هرچند در سال های اخیر گردشگری سلامت در ایران رشد قابل توجهی داشته اما با توجه به جایگاه و چهره ایران در گردشگری و پیشرفت?های روزافزون پزشکی در ایران سهم کشور ما از درآمدهای گردشگری پزشکی در مقایسه با کشورهای همجوار، آن گونه که باید نیست و امید این داریم که به زودی به جایگاه مناسب تری در این زمینه برسد.

۱) تایلند این کشور با جزایر زیبایش از جذاب ترین نقاط جهان برای جهانگردان است اما هجوم گردشگران پزشکی به این کشور باعث شده این صنعت هم در تایلند رشد کند. هزینه درمان در بیمارستان های تایلند، در مقایسه با بیمارستان های آمریکا بسیار پایین است، در حالی که کیفیت مراقبت های پس از درمان در سطح بالایی قراردارد. به گفته وزارت بهداشت تایلند، بیمارستان های این کشور در سال ۲۰۰۶ حدود ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار درآمد داشته اند. سیستم خدمات پزشکی تایلند با الهام از سیستم پزشکی آمریکا طراحی شده و بسیاری از پزشکان شاغل در بیمارستان ها در دانشگاه هاروارد آمریکا تحصیل کرده اند. تمام بیمارستان های این کشور با استفاده از امکانات و دعوت از استادان دانشگاه هاروارد، دوره های آموزش حین خدمت و مشاوره پزشکی را در دانشکده های پزشکی برگزار می کنند. سالانه ۱ میلیون نفر از اقصی نقاط جهان به بیمارستان های این کشور مراجعه و از خدمات مختلف پزشکی و درمانی استفاده می کنند

۲) سنگـاپـور کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی سنگاپور عالی است. رعایت اصول ایمنی، اجرای طرح های تحقیقاتی پیشرفته، پزشکان تحصیل کرده و قابل اعتماد و... این کشور را به قطب پزشکی آسیا تبدیل کرده است. سنگاپور با ۹ بیمارستان و ۲ مرکز خدمات درمانی پیشرفته توانسته اعتبارنامه کمیسیون پزشکی آمریکا و سنگاپور را دریافت کند. پزشکان این کشور سالانه با درمان ۳۷۴ هزار نفر بیمار مالزیایی، اندونزیایی و نپالی پیشرفت قابل?توجهی در زمینه توریسم پزشکی داشته اند. سنگاپور در کنفرانس بین المللی مسافرت های پزشکی با ارائه پیشرفت های پزشکانش، جداسازی دوقلوهای به هم چسبیده، جراحی های چشم و دندان، موفقیت های خود را به رخ کشورهای دیگر کشید.

۳) مصــر هزینه جراحی زیبایی و پلاستیک در بیمارستان های مصر ۶۰ تا ۷۰ درصد ارزان تر از بیمارستان های بریتانیا و آمریکاست. مثلا جراحی لیپوساکشن در مصر ۲۵۰ دلار خرج دارد در حالی که برای همین جراحی در آمریکا و انگلیس، حداقل باید ۲ هزار دلار پرداخت.

۴) مجـارستــان اگر کسی قصد دارد برای درمان طبیعی و کاهش دردهای عضلانی و مفاصلش به خصوص پا و کمردرد در چشمه های آب گرم تمیز و پاکی که خواص درمانی دارند، با خیال راحت دراز بکشد و نگران هزینه اش هم نباشد، باید به مجارستان سفر کند. وزارت بهداشت مجارستان در سال های اخیر با الگوبرداری از نظام سلامت آلمان و اتریش، نظام بهداشت و سلامت عمومی اش را اصلاح کرده و در زمینه عرضه خدمات پزشکی با کیفیت و ارزان به قدرتی منطقه ای تبدیل شده است. این کشور با سرمایه گذاری در دندان پزشکی، توانسته است سالانه ۲۲۷ میلیون یورو درآمد داشته باشد. وزارت بهداشت مجارستان تلاش می کند با تجهیز بیمارستان ها و آموزش دندان پزشکان و جذب پزشکان اروپایی، گردشگران بیشتری را ترغیب کند تا به این کشور سفر کنند

 

۵) کاستاریکا کشوری کوچک و در عین حال بسیار زیبا در آمریکای مرکزی است، با کوه های آتشفشانی معروف و ویژگی های شگفت انگیز طبیعی اش اما هدف همه توریست هایی که به این کشور ۴ میلیون نفری سفر می کنند، لذت بردن از سواحل آرام و گرم ۲ سوی آن و کناره های اقیانوس اطلس یا دریای کارائیب و هوای مطبوع و سایه نخل های نارگیل نیست. ۱۵ درصد این توریست ها یا برای معالجه دندان ها و کاشتن دندان به این کشور سفر می کند یا برای بزرگ یا کوچک کردن سینه های خود یا برداشتن چین و چروک صورت و قلمی کردن بینی شان ، زیرا هزینه های این جراحی ها در کاستاریکا بسیار پایین تر و کمتر از اروپا و آمریکاست.

۶) هـنــد سرزمین یوگا و مرتاض ها و رنگ های شاد، سالیانه جمعیت زیادی از جهانگردان پزشکی را برای جراحی های قلب، چشم و عضلات و استخوان به خود جذب می کند. در حال حاضر بسیاری از مردم جهان با استفاده از خدمات مسافرتی و پزشکی ارزان و با کیفیت، به این کشور سفر و از خدمات دندان پزشکی بیمارستان های این کشور که ۱۰ برابر ارزان تر از نقاط دیگر است، استفاده می کنند. کارشناسان سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده اند هندوستان در سال های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ رتبه اول توریسم پزشکی جهان را داشته است و قصد دارد تا سال ۲۰۱۲ از این راه ۲ میلیارد دلار درآمد کسب کند.

۷) تـرکـیــهکمتر کسی می داند بعد از آمریکا، بیشترین مراکز پزشکی و بیمارستان هایی که عضو جی. سی ای (کمیسیون همکاری های پزشکی بین المللی) هستند، در کشور ترکیه قراردارند. دولت این کشور در سال های اخیر تلاش کرده تا امکانات و استانداردهای پزشکی و درمانی را به حد استانداردها و معیارهای درمانی اتحادیه اروپا و آمریکا برساند. به همین دلیل مراکز درمانی ترکیه سالانه پذیرای ۲۰۰ هزار بیمار متقاضی جراحی چشم هستند. علاوه بر این، برنامه گسترده ای برای تجهیز مراکز پزشکی و هتل های این کشور تدارک دیده اند تا بلافاصله پس از پیوستن به اتحادیه اروپا، توان عرضه خدمات فوق مدرن پزشکی را داشته باشند و رتبه اول توریسم پزشکی جهان را به دست آورند.

۸) لـیـتـوانــیشهروندان کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا علاقه زیادی به لیتوانی دارند و برای استفاده از خدمات پزشکی درجه ۱ و ارزان، به این کشور می روند. شهروندان شبه جزیره بالکان به کادر پزشکی باتجربه و بیمارستان های فوق مدرن لیتوانی افتخار می کنند. پزشکان به افرادی که به سرطان و بیماری های خونی مبتلا هستند و به جراحی باسن و بای پس معده نیاز دارند، توصیه می کنند به این کشور سفر کنند

 

۹) بـرزیــلمی توان با پرداخت ۳ تا ۶ میلیون تومان به مراکز پزشکی برزیل، انواع اعمال زیبایی را روی صورت و سینه انجام داد. در واقع پزشکان برزیلی به سرعت در حال تبدیل شدن به بهترین جراحان زیبایی دنیا هستند. ۴۰ سال پیش، وزارت بهداشت برزیل با تاسیس کلینیک و بیمارستانی مدرن در ریودوژانیرو و استخدام بهترین پزشکان کشور در آن، گردشگری پزشکی را در این شهر بنیان نهاد. این کشور دومین مرکز جراحی پلاستیک جهان پس از ایالات متحده آمریکاست. شهر سائوپائولو، بزرگ ترین شهر برزیل نیز یکی از بهترین بیمارستان های تخصصی پوست را دارد. این بیمارستان ترکیبی از مدرن ترین دستگاه ها، بهترین پزشکان و ارزان ترین خدمات است. دولت برزیل با استفاده از امکانات پیشرفته و پزشکان تحصیل کرده در اروپا و آمریکا، قصد دارد به یکی از قدرت های گردشگری پزشکی جهان تبدیل شود.

۱۰) پـانـامــا در جغرافیای سیاسی جهان کشوری کوچک است، اما اهل نظر این کشور را یکی از قدرت های بلامنازع گردشگری پزشکی می دانند. به گفته کارشناسان سازمان بهداشت جهانی، هزینه خدمات پزشکی در این کشور آمریکای مرکزی ۴۰ تا ۷۰ درصد پایین تر از ایالات متحده آمریکاست. بیمارستان های پاناما با اجرای روش های پیشرفته مدیریتی و استفاده از پزشکان و کادر درمانی تحصیل کرده در دانشگاه های بریتانیا و ایالات متحده آمریکا، سالانه پذیرای بیش از یک و نیم میلیون بیمار هستند. بیماران آمریکایی به دلیل مسافت اندک، فرهنگ مشابه و هزینه های پایین درمان تمایل بسیاری به درمان در بیمارستان های پاناما دارند.

۱۱) مـالــزیکشور زیبای مالزی در حال حاضر سالیانه ۲۵۰ هزار توریست پزشکی را جذب می کند و این تعداد در حال افزایش است . در بیمارستان های مالزی به جهانگردانی که قصد بررسی سلامت جسمی خود را دارند، ۱ بسته پزشکی به نام «انسان تندرست» پیشنهاد می شود. با استفاده از این بسته، می توان آزمایشی کامل داد و از تندرستی مطمئن شد. اگر بخواهید چنین آزمایشی را در آمریکا یا انگلستان انجام دهید، حداقل باید ۳ میلیون تومان بپردازید.

۱۲) آفـریـقـای جـنـوبـیبسیاری از بیماران از ایالات متحده آمریکا، اروپا و آسیا به این کشور آفریقایی سفر می کنند تا از خدمات پزشکی فوق مدرن و ارزان قیمت استفاده کنند. مراکز درمانی و تجهیزات پیشرفته در زمینه جراحی های زیبایی، پلاستیک و لیپوساکشن این کشور در جهان مشهور است. آفریقای جنوبی با استفاده از روش های بازاریابی و استفاده از جاذبه های توریستی، توانسته علاوه بر جذب بیماران، خویشاوندان آنها را نیز به استفاده از امکانات گردشگری این کشور ترغیب کند. وزارت بهداشت و گردشگری آفریقای جنوبی با همکاری یکدیگر روشی را ابداع کرده اند که بیمار بتواند به همراه اقوامش به این کشور سفر کند و پس از بستری شدن بیمار در بیمارستان، همراهانش در یکی از هتل های مدرن شهر اسکان یابند تا از جاذبه های توریستی استفاده کنند. دکتر ادوارد جکسون، مدیر بازاریابی یکی از بیمارستان های ژوهانسبورگ می گوید: «تمام هزینه های درمان، سفر، اسکان خانواده و... ۶۰ تا ۶۵ درصد ارزان تر از آمریکا و بریتانیاست.»

۱۳) فـرانـســهشهروندان فرانسه علاوه بر فرهنگ، تاریخ و... به نظام بهداشت عمومی کشورشان مفتخرند و معتقدند از این نظر یکی از بهترین ها در جهان هستند. به گفته سازمان بهداشت جهانی، این کشور یکی از بهترین مراکز درمان بیماری هاست. مراکز درمانی بسیار پیشرفته و بهره گیری از کادر کارآمد و مجرب باعث شده شهروندان کشورهای مختلف جهان برای درمان بیماری ها به این کشور اروپایی سفر کنند. نظام سلامت فرانسه با ارائه خدمات سطح بالا و ارزان، شهروندان و بیماران را به استفاده از خدمات درمانی این کشور ترغیب می کند. در مقایسه با دیگر کشورها، هزینه استفاده از مراکز درمانی در فرانسه بسیار پایین است. در سال ۲۰۰۴، نظام سلامت فرانسه اصلاح شد. این تغییرات کمک کرد تا پزشکان ۷۵ درصد بیشتر به مبتلایان بیمارهای عفونی و صعب العلاج خدمات ارزان قیمت بدهند و گردشگران بیشتری برای درمان به این کشور سفر کنند. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده امکانات و پزشکان بخش اورژانس و پرستاری بیمارستان ها و مراکز درمانی فرانسه در اروپا بی نظیر است. کارشناسان معتقدند افراد مبتلا به سرطان های نادر، بیماری های قلب و عروق و نارسایی کلیه برای درمان باید به فرانسه سفر کنند.

۱۴) آلـمــانهزینه کمرشکن امکانات پزشکی برای شهروندان آمریکایی کمرشکن است، به همین دلیل برای استفاده از امکانات پزشکی مدرن و ارزان قیمت به دیگر کشورها مانند آلمان مسافرت می کنند. وزارت بهداشت آلمان اعلام کرده مراکز درمانی این کشور سالانه ۵۰ هزار بیمار از دیگر کشورها پذیرش می کنند. نظام بهداشت عمومی آلمان با پیشرفته ترین روش ها و قوانین، یکی از بهترین های اروپاست. این کشور اروپایی با بهترین و مدرن ترین بیمارستان ها و امکانات پزشکی، بهترین خدمات را به گردشگران پزشکی عرضه می کند. بهترین مراکز جراحی مغز، ارتوپدی، کلیه و قلب اروپا در این کشور وجود دارد.

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...
در طول تاریخ، انسان ها همواره برای دریافت مراقبت های درمانی خارج از مکان زندگی خود سفر کرده اند اما در ۱۰ سال گذشته این شرایط بسیار متفاوت شده است...هزینه های بسیار بالای خدمات درمانی و فهرست انتظارهای طولانی باعث شده بیماران زیادی از اروپا و آمریکا در جستجوی مراقبت ها و خدمات پزشکی به کشورهای دیگر مانند تایلند، هند، مالزی، ترکیه، آلمان، سنگاپور و... سفر کنند.صنعت جهانگردی به عنوان یکی از مهم ترین فعالیت های اقتصادی جهان به طور متوسط ۱۰درصد تولید ناخالص داخلی و ۱۰ درصد اشتغال جهان را به خود اختصاص داده است. در حال حاضر گردش مالی گردشگری پزشکی ۶۰ میلیارد دلار است که سالانه ۲۰ درصد نیز به آن افزوده می شود. هرچند در سال های اخیر گردشگری سلامت در ایران رشد قابل توجهی داشته اما با توجه به جایگاه و چهره ایران در گردشگری و پیشرفت?های روزافزون پزشکی در ایران سهم کشور ما از درآمدهای گردشگری پزشکی در مقایسه با کشورهای همجوار، آن گونه که باید نیست و امید این داریم که به زودی به جایگاه مناسب تری در این زمینه برسد.

۱) تایلند این کشور با جزایر زیبایش از جذاب ترین نقاط جهان برای جهانگردان است اما هجوم گردشگران پزشکی به این کشور باعث شده این صنعت هم در تایلند رشد کند. هزینه درمان در بیمارستان های تایلند، در مقایسه با بیمارستان های آمریکا بسیار پایین است، در حالی که کیفیت مراقبت های پس از درمان در سطح بالایی قراردارد. به گفته وزارت بهداشت تایلند، بیمارستان های این کشور در سال ۲۰۰۶ حدود ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار درآمد داشته اند. سیستم خدمات پزشکی تایلند با الهام از سیستم پزشکی آمریکا طراحی شده و بسیاری از پزشکان شاغل در بیمارستان ها در دانشگاه هاروارد آمریکا تحصیل کرده اند. تمام بیمارستان های این کشور با استفاده از امکانات و دعوت از استادان دانشگاه هاروارد، دوره های آموزش حین خدمت و مشاوره پزشکی را در دانشکده های پزشکی برگزار می کنند. سالانه ۱ میلیون نفر از اقصی نقاط جهان به بیمارستان های این کشور مراجعه و از خدمات مختلف پزشکی و درمانی استفاده می کنند

۲) سنگـاپـور کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی سنگاپور عالی است. رعایت اصول ایمنی، اجرای طرح های تحقیقاتی پیشرفته، پزشکان تحصیل کرده و قابل اعتماد و... این کشور را به قطب پزشکی آسیا تبدیل کرده است. سنگاپور با ۹ بیمارستان و ۲ مرکز خدمات درمانی پیشرفته توانسته اعتبارنامه کمیسیون پزشکی آمریکا و سنگاپور را دریافت کند. پزشکان این کشور سالانه با درمان ۳۷۴ هزار نفر بیمار مالزیایی، اندونزیایی و نپالی پیشرفت قابل?توجهی در زمینه توریسم پزشکی داشته اند. سنگاپور در کنفرانس بین المللی مسافرت های پزشکی با ارائه پیشرفت های پزشکانش، جداسازی دوقلوهای به هم چسبیده، جراحی های چشم و دندان، موفقیت های خود را به رخ کشورهای دیگر کشید.

۳) مصــر هزینه جراحی زیبایی و پلاستیک در بیمارستان های مصر ۶۰ تا ۷۰ درصد ارزان تر از بیمارستان های بریتانیا و آمریکاست. مثلا جراحی لیپوساکشن در مصر ۲۵۰ دلار خرج دارد در حالی که برای همین جراحی در آمریکا و انگلیس، حداقل باید ۲ هزار دلار پرداخت.

۴) مجـارستــان اگر کسی قصد دارد برای درمان طبیعی و کاهش دردهای عضلانی و مفاصلش به خصوص پا و کمردرد در چشمه های آب گرم تمیز و پاکی که خواص درمانی دارند، با خیال راحت دراز بکشد و نگران هزینه اش هم نباشد، باید به مجارستان سفر کند. وزارت بهداشت مجارستان در سال های اخیر با الگوبرداری از نظام سلامت آلمان و اتریش، نظام بهداشت و سلامت عمومی اش را اصلاح کرده و در زمینه عرضه خدمات پزشکی با کیفیت و ارزان به قدرتی منطقه ای تبدیل شده است. این کشور با سرمایه گذاری در دندان پزشکی، توانسته است سالانه ۲۲۷ میلیون یورو درآمد داشته باشد. وزارت بهداشت مجارستان تلاش می کند با تجهیز بیمارستان ها و آموزش دندان پزشکان و جذب پزشکان اروپایی، گردشگران بیشتری را ترغیب کند تا به این کشور سفر کنند

 

۵) کاستاریکا کشوری کوچک و در عین حال بسیار زیبا در آمریکای مرکزی است، با کوه های آتشفشانی معروف و ویژگی های شگفت انگیز طبیعی اش اما هدف همه توریست هایی که به این کشور ۴ میلیون نفری سفر می کنند، لذت بردن از سواحل آرام و گرم ۲ سوی آن و کناره های اقیانوس اطلس یا دریای کارائیب و هوای مطبوع و سایه نخل های نارگیل نیست. ۱۵ درصد این توریست ها یا برای معالجه دندان ها و کاشتن دندان به این کشور سفر می کند یا برای بزرگ یا کوچک کردن سینه های خود یا برداشتن چین و چروک صورت و قلمی کردن بینی شان ، زیرا هزینه های این جراحی ها در کاستاریکا بسیار پایین تر و کمتر از اروپا و آمریکاست.

۶) هـنــد سرزمین یوگا و مرتاض ها و رنگ های شاد، سالیانه جمعیت زیادی از جهانگردان پزشکی را برای جراحی های قلب، چشم و عضلات و استخوان به خود جذب می کند. در حال حاضر بسیاری از مردم جهان با استفاده از خدمات مسافرتی و پزشکی ارزان و با کیفیت، به این کشور سفر و از خدمات دندان پزشکی بیمارستان های این کشور که ۱۰ برابر ارزان تر از نقاط دیگر است، استفاده می کنند. کارشناسان سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده اند هندوستان در سال های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ رتبه اول توریسم پزشکی جهان را داشته است و قصد دارد تا سال ۲۰۱۲ از این راه ۲ میلیارد دلار درآمد کسب کند.

۷) تـرکـیــهکمتر کسی می داند بعد از آمریکا، بیشترین مراکز پزشکی و بیمارستان هایی که عضو جی. سی ای (کمیسیون همکاری های پزشکی بین المللی) هستند، در کشور ترکیه قراردارند. دولت این کشور در سال های اخیر تلاش کرده تا امکانات و استانداردهای پزشکی و درمانی را به حد استانداردها و معیارهای درمانی اتحادیه اروپا و آمریکا برساند. به همین دلیل مراکز درمانی ترکیه سالانه پذیرای ۲۰۰ هزار بیمار متقاضی جراحی چشم هستند. علاوه بر این، برنامه گسترده ای برای تجهیز مراکز پزشکی و هتل های این کشور تدارک دیده اند تا بلافاصله پس از پیوستن به اتحادیه اروپا، توان عرضه خدمات فوق مدرن پزشکی را داشته باشند و رتبه اول توریسم پزشکی جهان را به دست آورند.

۸) لـیـتـوانــیشهروندان کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا علاقه زیادی به لیتوانی دارند و برای استفاده از خدمات پزشکی درجه ۱ و ارزان، به این کشور می روند. شهروندان شبه جزیره بالکان به کادر پزشکی باتجربه و بیمارستان های فوق مدرن لیتوانی افتخار می کنند. پزشکان به افرادی که به سرطان و بیماری های خونی مبتلا هستند و به جراحی باسن و بای پس معده نیاز دارند، توصیه می کنند به این کشور سفر کنند

 

۹) بـرزیــلمی توان با پرداخت ۳ تا ۶ میلیون تومان به مراکز پزشکی برزیل، انواع اعمال زیبایی را روی صورت و سینه انجام داد. در واقع پزشکان برزیلی به سرعت در حال تبدیل شدن به بهترین جراحان زیبایی دنیا هستند. ۴۰ سال پیش، وزارت بهداشت برزیل با تاسیس کلینیک و بیمارستانی مدرن در ریودوژانیرو و استخدام بهترین پزشکان کشور در آن، گردشگری پزشکی را در این شهر بنیان نهاد. این کشور دومین مرکز جراحی پلاستیک جهان پس از ایالات متحده آمریکاست. شهر سائوپائولو، بزرگ ترین شهر برزیل نیز یکی از بهترین بیمارستان های تخصصی پوست را دارد. این بیمارستان ترکیبی از مدرن ترین دستگاه ها، بهترین پزشکان و ارزان ترین خدمات است. دولت برزیل با استفاده از امکانات پیشرفته و پزشکان تحصیل کرده در اروپا و آمریکا، قصد دارد به یکی از قدرت های گردشگری پزشکی جهان تبدیل شود.

۱۰) پـانـامــا در جغرافیای سیاسی جهان کشوری کوچک است، اما اهل نظر این کشور را یکی از قدرت های بلامنازع گردشگری پزشکی می دانند. به گفته کارشناسان سازمان بهداشت جهانی، هزینه خدمات پزشکی در این کشور آمریکای مرکزی ۴۰ تا ۷۰ درصد پایین تر از ایالات متحده آمریکاست. بیمارستان های پاناما با اجرای روش های پیشرفته مدیریتی و استفاده از پزشکان و کادر درمانی تحصیل کرده در دانشگاه های بریتانیا و ایالات متحده آمریکا، سالانه پذیرای بیش از یک و نیم میلیون بیمار هستند. بیماران آمریکایی به دلیل مسافت اندک، فرهنگ مشابه و هزینه های پایین درمان تمایل بسیاری به درمان در بیمارستان های پاناما دارند.

۱۱) مـالــزیکشور زیبای مالزی در حال حاضر سالیانه ۲۵۰ هزار توریست پزشکی را جذب می کند و این تعداد در حال افزایش است . در بیمارستان های مالزی به جهانگردانی که قصد بررسی سلامت جسمی خود را دارند، ۱ بسته پزشکی به نام «انسان تندرست» پیشنهاد می شود. با استفاده از این بسته، می توان آزمایشی کامل داد و از تندرستی مطمئن شد. اگر بخواهید چنین آزمایشی را در آمریکا یا انگلستان انجام دهید، حداقل باید ۳ میلیون تومان بپردازید.

۱۲) آفـریـقـای جـنـوبـیبسیاری از بیماران از ایالات متحده آمریکا، اروپا و آسیا به این کشور آفریقایی سفر می کنند تا از خدمات پزشکی فوق مدرن و ارزان قیمت استفاده کنند. مراکز درمانی و تجهیزات پیشرفته در زمینه جراحی های زیبایی، پلاستیک و لیپوساکشن این کشور در جهان مشهور است. آفریقای جنوبی با استفاده از روش های بازاریابی و استفاده از جاذبه های توریستی، توانسته علاوه بر جذب بیماران، خویشاوندان آنها را نیز به استفاده از امکانات گردشگری این کشور ترغیب کند. وزارت بهداشت و گردشگری آفریقای جنوبی با همکاری یکدیگر روشی را ابداع کرده اند که بیمار بتواند به همراه اقوامش به این کشور سفر کند و پس از بستری شدن بیمار در بیمارستان، همراهانش در یکی از هتل های مدرن شهر اسکان یابند تا از جاذبه های توریستی استفاده کنند. دکتر ادوارد جکسون، مدیر بازاریابی یکی از بیمارستان های ژوهانسبورگ می گوید: «تمام هزینه های درمان، سفر، اسکان خانواده و... ۶۰ تا ۶۵ درصد ارزان تر از آمریکا و بریتانیاست.»

۱۳) فـرانـســهشهروندان فرانسه علاوه بر فرهنگ، تاریخ و... به نظام بهداشت عمومی کشورشان مفتخرند و معتقدند از این نظر یکی از بهترین ها در جهان هستند. به گفته سازمان بهداشت جهانی، این کشور یکی از بهترین مراکز درمان بیماری هاست. مراکز درمانی بسیار پیشرفته و بهره گیری از کادر کارآمد و مجرب باعث شده شهروندان کشورهای مختلف جهان برای درمان بیماری ها به این کشور اروپایی سفر کنند. نظام سلامت فرانسه با ارائه خدمات سطح بالا و ارزان، شهروندان و بیماران را به استفاده از خدمات درمانی این کشور ترغیب می کند. در مقایسه با دیگر کشورها، هزینه استفاده از مراکز درمانی در فرانسه بسیار پایین است. در سال ۲۰۰۴، نظام سلامت فرانسه اصلاح شد. این تغییرات کمک کرد تا پزشکان ۷۵ درصد بیشتر به مبتلایان بیمارهای عفونی و صعب العلاج خدمات ارزان قیمت بدهند و گردشگران بیشتری برای درمان به این کشور سفر کنند. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده امکانات و پزشکان بخش اورژانس و پرستاری بیمارستان ها و مراکز درمانی فرانسه در اروپا بی نظیر است. کارشناسان معتقدند افراد مبتلا به سرطان های نادر، بیماری های قلب و عروق و نارسایی کلیه برای درمان باید به فرانسه سفر کنند.

۱۴) آلـمــانهزینه کمرشکن امکانات پزشکی برای شهروندان آمریکایی کمرشکن است، به همین دلیل برای استفاده از امکانات پزشکی مدرن و ارزان قیمت به دیگر کشورها مانند آلمان مسافرت می کنند. وزارت بهداشت آلمان اعلام کرده مراکز درمانی این کشور سالانه ۵۰ هزار بیمار از دیگر کشورها پذیرش می کنند. نظام بهداشت عمومی آلمان با پیشرفته ترین روش ها و قوانین، یکی از بهترین های اروپاست. این کشور اروپایی با بهترین و مدرن ترین بیمارستان ها و امکانات پزشکی، بهترین خدمات را به گردشگران پزشکی عرضه می کند. بهترین مراکز جراحی مغز، ارتوپدی، کلیه و قلب اروپا در این کشور وجود دارد.

 

مرسی از اطلاعات خوبتون

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...