رفتن به مطلب

بهترین پروژه ایی که تا حالا دید ؟؟؟؟


ارسال های توصیه شده

سلا دوستان :

 

منظورم از مطرح کردن این موضوع جمع اوری بناها:icon_gol:ی خوب و کامل می باشد.

 

تا شاید بناهایی جدید و ناشناخته در اینجا پدیدار شون.

 

لطفا در صورت امکان کمی هم در مورد طرح توضیح بدین ( معمار . سال احداث..ایده..و......)

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

یکی از پروژه های جالب و خوبی که دیدم :

:ws37:

هتل مارپیچ ابوظبی , شرکت معماری لیسر (Leeser)

در اگوست 2008 شرکت معماری لیسر (Leeser) برنده مناقصه برای طراحی هتلی لوکس و جدید در منطقه خلیج زاید ابوظبی شد. کانون هتل یک مارپیچ عظیم است که فضاهای خالی ای را احاطه کرده است. مسیر از پایین تا بالا بصورت یک تکه و مارپیچ ادامه پیدا می کند و اتاق ها و مراکز هتل در کنار این مسیر و گذر، تجربه ای جدید به مسافران و مهمانان می دهد. در لابی هتل پرده شیشه ای و موجداری وجود دارد که در زمستان باز و در تابستان بسته می شود تا هوای هتل را در بهترین حالت حفظ کند. در طبقه آخر هتل امکانات سالن کنفرانس در میان یک باغ با منظره خلیج زاید قرار گرفته است. سوئیت مهمانان، سالن بدنسازی، مرکز تجارت بین المللی، مغازه های خرده فروشی، استخر ویژه، موسیقی زنده، سالنماساژو ریلکسیشن، کافه و ... تنها بخشی از امکانات معمولی این هتل است.

 

این هتل برای خدمات دهی در کلاس بین المللی طراحی شده و بیشتر برای مسافران خلیج زاید در نظر گرفته شده است. به عنوان یک شهر کوچک، بسیار جذاب، دوستدار محیط زیست و خلاقانه طراحی شده است و می تواند مقصد بسیاری برای گذران شبی در این هتل باشد.

12856344810016392683502011359268.jpg

12856344810022890802752011859088.jpg

128563448100250187915520113051878.jpg

128563448100296164465020111651648.jpg

128563448100329572483020114955728.jpg

128563448100357224033520111752248.jpg

128563448100437497216020113754978.jpg

 

لینک به دیدگاه

برج های نانو ، به عنوان مقر جدید پارک تحقیقاتی دیوبیوتک DuBiotech در دوبی، توسط معماران آلارد Allard پیشنهاد شده . این ترکیب شامل 160000 مترمربع فضای اداری ، آزمایشگاه ها ، هتل ، مسکونی و به همراه امکانات پشتیبانی در یک برج با ارتفاع 262 متر می باشد . پوششی در نزدیکیِ سطح زمین ، سایه بانی را فراهم کرده ، در حالی که یک ورودی چشمگیر برای برج ها ایجاد می کند : یک صفحه زمینی مفهومی که برج ها از درون آن رشد می کنند . معماری جالب توجه آن ، شبکه ای تکرارشده از ساختار پوشش محافظ خارجی بنا است که دارای تیرهای غیر منحنی ولی با طول های برابر می باشد . نمای کل برج چند وجهی است – با الهام از لوله کربن در مقیاس نانو – و ساختار ، اتصالاتی برای تغییرجهت هندسی از عمودی به افقی، به وجود می آورد که فرصت های متعددی برای تقسیم فضاهای داخلی در امتداد خطوط جرزها فراهم می کند .

5076342560785144937502010111744911.jpg

 

5076342560789935562502010591735511.jpg

 

5076342560825673062502010561773011.jpg

لینک به دیدگاه

کار ایرانی هم قبوله؟ خوب تا حالا از ایران بیرون نرفتم :w000:

 

پردیس سینمایی پارک ملت. رضا دانشمیر

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

معمار: رضا دانشمیر، کاترین اسپریندونوف

مکان: پارک ملت، تهران، ایران

تیم طراحی: بیژن وزیری، آرش جوادی، امیر بدیعی، اکرم لولایی، الهه نجفی، ایمان ندایی، محمد مهربانی، مجید احمدی، ایمان دانشورنژاد

مشاور سازه: حمید باستانی پاریزی (مهندسین مشاور n.a.s)

مشاور فنی: بدری رحیم زاده

مشاور الکتریکی: امیر شعبان زاده

مساحت پروژه: 6000 متر مربع

سال ساخت: 2003-2008

عکاسان: همایون امر یگانه، علی دقیق، اردوان بیدگلی، مریم جامی، رضا دانشمیر

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

پروژه پردیس سینمایی پارک ملّت در منطقه ۳ شهرداری تهران و در زمینی کشیده و نا معین به مساحت ۶۰۰۰ متر مربع در منتهی الیه جنوب غربی پارک ملّت طرح و اجرا گردیده‌است. این مجموعه با توجه به استقرار در محوطه پارک از کلیه مزایای آن به عنوان محوطه بهره مند است. مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران این مجموعه فرهنگی- تفریحی را منحصر به فرد دانسته و معتقد است پس از تئاتر شهر، تالار وحدت و موزه هنرهای معاصر این اثر، نخستین پروژه‌ای است که با چنین معماری و کیفیتی ساخته می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

نمای بیرونی پردیس

 

امکانات

 

پردیس سینمایی پارک ملت با 15000متر مساحت و پنج طبقه دارای چهار سالن نمایش فیلم با ظرفیت ۲۸۰ نفر، یک سینما تک (سینمای ویژه) به ظرفیت ۳۰ نفر و فضاهای نمایشگاهی، رستوران، کافی شاپ و فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی است و در ساعات اوج جمعیت حدود دو هزار و ۲۰۰ نفر را در خود جای می‌دهد. تمامی سالنهای این سینما مچهز به سیستم پخش دالبی دیجیتال می‌باشد.یکی از سالنهای سینما دارای سن میباشد و امکان برگزاری همایشها، میزگردها و کنسرت موسیقی را دارد. همچنین کلیه امکانات درون سالن‌های سینماها خود اطفا و ضدحریق هستند.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

نمای رمپ

 

این ساختمان دارای چند سالن سینما، یک رستوران، چند کافی شاپ، یک کتاب فروشی در فضای عمومی کنار گیشه های بلیط فروشی، سرای کودک و چند فضایی که هنوز به بهره برداری نرسیده اند (باغ روشنایی، اتاق های صمعی-بصری و ...)، می باشد.

 

پروژه مجموعه فرهنگی ملت به منظور ایجاد یک مرکز فرهنگی-تفریحی در منطقه شمالی تهران (تقاطع بزرگراه نیایش و خیابان ولی عصر) احداث گردیده است. همچنان که از شواهد امر پیداست، معمار این بنا (رضا دانشمیر) سعی بر ایجاد تحولی در معماری معاصر و همت بر ساخت یک پروژه کاربردی و در عین حال مطابق با معماری امروز جهان داشته است. در راستای رسیدن به این اهداف نیز به ایجاد یک فرم مدرن و استفاده از مصالح مدرن پرداخته است. پارک ملت از دیرباز به عنوان یکی از پارک های پراهمیت و از مراکز تفریحی خانوادگی به شمار می آمده و مراجعین به جهت وجود ترافیک شهری در خیابان ولی عصر معمولاً از دسترسی اتوبان نیایش برای ورود به این پارک استفاده می کرده اند.

 

از عناصر مهم در طراحی این مجموعه استفاده از خطوط نرم در فرم و landscape آن می باشد که به خوبی، مراجعین را به داخل مجموعه هدایت می نماید.

یکی از جالب توجه ترین فضاهای آن نیز فضای ورودی است که به صورتی کاملاً تعریف شده در فاصله موجود بین فرم و زمین تعبیه شده است. وجود دو ورودی در دو سمت از گمراهی افراد برای ورود به مجموعه می کاهد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

رمپ های داخلی

در بدو ورود به مجموعه، افراد با فضای کاملاً جدیدی برخورد می کنند، به نحوی که با تصور آن ها از محل فروش بلیط در سینماها (گیشه) و محل انتظار کاملاً متفاوت است؛ که البته پرورش الگوها امری ضروری و ستودنی است. فضایی باز که در یک وجه آن گیشه های بلیط فروشی قرار دارد و در کنار آن کتب فروشی با جزئیات زیبا و گیرا. در میانه فضا نیمکت های فلزی کاملاً ساده و مینیمالی قرار دارند و یک دستگاه قهوه ساز؛ که این امکانات، مراجعه کنندگان را در انتظارهایشان همراهی می کنند.

وجود video projection در سالن انتظار سینماها بر تفاوت این مجموعه با الگوهای شکل گرفته در ذهن مخاطبین افزوده و شیوه نوین و امروزی تبلیغات را ارائه می دهد.

استفاده از زمینه سرد در فضای کلی مجموعه (شیشه، بتن expose، فلز) و در عین حال افزودن رنگ های شاد و جذاب به فضاها، سبب ایجاد تعادل حساب شده و مناسبی در رنگ بندی فضا شده است. با استفاده از همین رنگ بندی است که فضای طبقات زیرزمین از سایر طبقات مجزا شده است. استفاده از رمپ به عنوان یکی از عوامل مؤثر در ایجاد فضای مطلوب در بدنه مشرف به پارک نیز بر مشروعیت طراح و معمار مجموعه می افزاید. فضاهای وسیع و طولانی که به واسطه همین رمپ ها بوجود آمده اند، باعث خلق پرسپکتیوهای بسیار بسیار متنوع در جای جای مجموعه گشته و در هنگام حرکت در مجموعه، هر لحظه توجه بیننده را به فضایی جدید جلب می کنند.

 

در مجموع به نظر می رسد این مجموعه گامی مهم و جسور باشد برای ورود ایران به عرصه معماری مدرن. امید است با تلاش های متخصصین دیگر، به زودی این مهم محقق گردد

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

سالن پخش فیلم

لینک به دیدگاه

این ساختمان که Capital Gate نام دارد با داشتن پنل شیشه‌ای، نمایی زیبا و انحنادار دارد. این ساختمان تنها قسمتی از پروژه ساخت یک شهرک دور مرکز نمایشگاه‌های ملی ابوظبی است

برای اینکه این ساختمان در برابر نیروی جاذبه و وزش باد و امواج زلزله تاب بیاورد، ریشه ایی 30 متری برای آن در نظر گرفته شده است

یک هتل پنج‌ستاره و دفاتر اداری، کاربری این ساختمان است

alir58_ashpazonline_weblog_21326549289.jpg

1311510505.1.jpg

 

 

 

 

82338_315.jpg

لینک به دیدگاه

موزه یهود دنیل لیبسکیند

واقعا فوق العاده ست

 

دیوارهای سیاه و نا آشنا، فضاهایی که به بن بست می رسند.تاریکی هراس آور و نورکوچکی که با زاویه ای شکسته از گوشه ای به درون می تابد….

مسیر ویرانی به برج هولوکاست منتهی می شود که از دیگر اجزای ساختمان جداست. کف این قسمت پر است از صورتک های چدنی که بازدید کنندگان باید از رویشان عبور کنند و با پا گذاشتن روی آنها صدایی شبیه جیغ انسان شنیده می شود.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
خطوط روی بنا هم نشأت گرفته از نقشه شهر برلین و نشان دهنده محله های یهودی نشین و خیابان هایی است که در آنها اتفاق یا حادثه ای مهم و تاریخی مرتبط با یهودیان روی داده است.

مسیر سرگردانی از فضاهایی تشکیل شده که پنجره هایی به روبرو دارند. این مسیر ها و پنجره ها به چیز خاصی نمی رسند و هدف آنها القای مفهوم سرگردانی به بازدیدکنندگان است.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
یکی از ورودی ها از داخل ساختمان کنار موزه است. این بنا در تضاد با ساختار در هم ریخته موزه قرار می گیرد.بنای موزه بر امتداد خط شکسته‌ای شکل گرفته است که بیان سرگذشت یهودیان در طول تاریخ است.

 

می توان در هم ریختن ستاره داوود را در فرم کلی این موزه دید و خوانش های متفاوتی از آن داشت.در این موزه شکستن معنای نشانه ها و رسیدن به بی معنایی و در عین حال خلق معناهایی جدید و چند گانه را می بینیم.با ایجاد یک فضای خالی یا وید که به شکل خطی از میان پلان نامنظم این مجموعه عبور میکند ،جای خالی یهودیان در برلین را یاد اور می شود.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
زاویه های تند و فرم های تکه تکه شده. مهم تر از همه اینها ، روابط فلسفی مستحکم از ویژگی های بارز موجود در طرح های اوست . لیبسکیند عمیقا ضد کلاسیک است . در نزد وی قواعد کلاسیک تناسب ، هماهنگی ، نظم ، تقارن و توازن که به شکلی موقر در کاخ قرن هیجدهمی مجاور اثر وی در برلین به چشم می خورد در واقع حکم نظام هایی بسته و منسوخ را دارند.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
او چیزهای پیچیده ، خرد ستیز و درون یافتی را به خرد ورزی مستقیم و بی چون و چرا ترجیح می دهد و به گمان وی خرد ورزی «مفروض» همین است و بس . این معمار ، آرمان گرا و فردگرایی افراطی است که می کوشد فراتر از آزادی هنر برای هنر ، و فراتر از مقوله های فرم ناب گام نهد . به بیان بهتر ، او در هر ساختمانی که طراحی می کند ، در جست و جوی این است که ویژگی هایی تازه را برای معنای وضع کند ، و همچنین راه هایی تازه را برای پیوند بنا ، مکان و فضا با تاریخ ، زندگی امروز و زندگی فردا به وجود آورد .

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
موزه یهودیان برلین ، نمونه ای از شور و هیجان و نیز پیچیدگی جست و جوی لیبسکیند برای مفاهیم معماری است . لیبسکیند می گوید که برای دستیابی به طرح مورد بحث ، نشانه ها و مظاهر بارز زندگی شهروندی یهود و غیر یهود را جست و جو کرده و آنها را برای ایجاد هندسه های زاویه دار در زمین ، بر روی نقشه مشخص ساخته است .خود وی این را « ماتریس خرد ستیزی » می نامد .

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 7 ماه بعد...
* v e n o o s * مهمان

[h=2]برج چرخان داوینچی دبی

برج چرخان دبی با ساختار کاملا ساده و در عین حال کاملا نوع و بدیع میباشد

کانسپت شکل گیری این برج هسته مرکزی استوانه ای شکل میباشد که خدمات عمومی برج را که شامل ۱۲ آسانسور نفر بر ۱ آسانسور ماشین بر و۲ پله فرار است در دل خود جای داده .

طبقات نیز مانند پره های یک پروانه به وسیله نیروی باد به دور این کر مرکزی میچرخند .

در این پروژه به وضوح استفاده از انرژیهای تجدید پذیر باد و خورشید مشاهده میشود.

 

dubai-dynamic-skyscraper-1.jpg

[/h]

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

خانه آبشار - فرانک لوید رایت

 

این بنا واقعا منو دیوانه میکنه.

اصلا از دیدنش سیر نمیشم.خیلی فوقالعاده با محیط پیرامونش ترکیب شده و انگار از اول جزئی از اون محیط بوده.

خیلی دوس دارم از نزدیک ببینمش.:sigh:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...