Neutron 60966 اشتراک گذاری ارسال شده در 20 بهمن، ۱۳۹۰ کدامیک از پاسخهای زیر را با توجه به شرایط و فرضیات مسابقه حل مشکل مرگ و میر موتور سیکلتی در شهرها بیشتر میپسندید؟ نکته 1: دوستان توجه داشته باشند که همه ی ایده خیلی خوب و قابل استفاده بود و ایده هایی که در این نظرسنجی قرار نگرفتند ایده هایی بودند که وضع موجود رو رعایت نکرده بودند. نکته 2: مجوز انتخاب چندگانه وجود دارد. نکته 3: گرچه تذکری بیجا و بیخود است و مطمئنا دوستان نواندیش افرادی فرهیخته هستند اما با این حال جهت خالی نبودن عریضه، لطفا صرفا بر پایه معیار های یک ایده ی مناسب و بر اساس عدل و انصاف به بهترین ایده ها رای دهید نه بر اساس رفاقت و دوستی با صاحب ایده ها. نکته 4: این تاپیک تا 5 روز باز است و بعد از 5 روز خودبخود بسته خواهد شد. ایده ی شماره 1 توسط Essi اما اگر به طراحی باشه،به نظرم ارتفاع موتور کمتر بشه و پاها کشیده تر قرار بگیره،تا در صورت برخورد به چیزی، فرد با مغز پایین نیاد. همچنین اگر میشد جنس بدنه موتور در برابر ضربه حالت ارتجاعی داشته باشه خوب میشه. ایده ی شماره 2 توسط .Senator. راه حل پشنهادی من اینه که در هنگام ساخت موتور، حداکثر سرعت آن را بر اساس حداکثر سرعت مجاز جاده ها و راه های موجود تنظیم کنیم..... مثلا جوری بسازیم که بیشتر از 100 km/h راه نره، وقتی نیازی به سرعت های بالاتر از این مقدار در راه های کشور نداریم ، چرا باید با سرعت بیشتر بسازیم ؟؟؟؟ عامل دیگری که باعث تصادفات میشه تک چرخ زدن با موتور هست که به نظر من این مشکل را هم میشه با زیاد کردن وزن کل وسیله نقلیه و جوری دو چرخ آن در ارتفاع ،جابحایی نسبی نداشته باشند ، حل کرد . ایده ی شماره 3 توسط هادی ناصح به نظر من موتور سیکلت ها باید جوری طراحی بشن که اولا یک سرنشین بیشتر نتونه سوارش بشه دوما جوری باشن که سرعتش از 40 یا 50 کیلومتر بالاتر نره ایده ی شماره 4 توسط Abolfazl_r بستن گارد اطراف پای راننده هم یکی از فکرای خوبه. البته به خاطر سنگین شدن، حجیم شدن بی مورد و بی ریخت شدن باز هم مسئله فروش پیش میاد. پهن تر شدن لاستیک ها به لحاظ افزایش پایداری فکر خوبیه ولی از چالاکی موتور سیکلت کم میکنه. موتور سیکلت های هوشمندی تولید بشه که وقتی سرنشینش کلاه ایمنی نداره روشن نشه. یا اینکه علائم حیاطی سرنشین رو چک کنه. اگر خواب آلوده صندلیش ویبره بزنه. اگر خیلی مسته استارت نخوره. ایده ی شماره 5 توسط El Roman تایرهای پهن تر (به قدری که موتور به سختی واژگون بشه) شتاب کمتر ( برای جلوگیری از تکچرخ) (با استفاده از تایر های چسبنده تر هم میشه تا حدودی جلوش رو گرفت) کلاه ایمنی با تکنلوژی های جدید (سبک و خنک) (یه چیزی مثل کلاه پیتر چک) (یه جور کلاه هم میشه طراحی کرد که موقع احساس خطر سریع دور سر رو بگیره و ازش محافظت کنه ؛ مثل کاری که کیسه هوا میکنه) سیستم ترمز پیش رفته ایده ی شماره 6 توسط amin 202 کلاه ایمنی ساخته شده از کیسه هوا ساخت دو کمپانی سازنده ی وسائل ایمنی سوئدی. ایده ی شماره 7 توسط vahid2007 باید سیستم ترمز موتور مناسب با میزان سرعت موتور طراحی بشه 2 نوع لاستیک باید طوری باشه که بهترین اصطکاک رو از لحاظ در گیر بودن با جاده داشته باشه 4 لینک به دیدگاه
shahdokht.parsa 50877 اشتراک گذاری ارسال شده در 20 بهمن، ۱۳۹۰ اگه کلا موتورو حذف کنند توسطح شهر خیلی بهتره لینک به دیدگاه
CehckMate 2026 اشتراک گذاری ارسال شده در 20 بهمن، ۱۳۹۰ ببخشید، فکر کنم اشتباهی اومدم تو فروم طراحی صنعتی...!! 1 لینک به دیدگاه
Neutron 60966 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 20 بهمن، ۱۳۹۰ ببخشید، فکر کنم اشتباهی اومدم تو فروم طراحی صنعتی...!! نه درست اومدی داش. و البته شهرسازی رشته ایست میان رشته ای! و سفارش و بیان شرایط از ما ایده از اونا! "شما یک کارشناسید" یک زیرشاخه ی غیرتخصصی است. لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده