Himmler 22171 اشتراک گذاری ارسال شده در 17 بهمن، ۱۳۹۰ برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام سال شمار یغماگلرویی ( شاعر/ ترانه سرا /نویسنده /مترجم/ فیلم نامه نویس/ عکاس) 1354 ● یغما گلرویی در ساعت پنج بامدادِ روز 6 امرداد 1354 برابر با 1975/7/28 در بیمارستان مهر شهرستانارومیه متولد شد. ● مادرش نسرین آقاخانی، پدرش هوشنگ گلرویی و خواهری بزرگ تر از خود به نامِ یلدا داشت. ● وقتی که یک ساله بود ، خانواده به تهران نقل مکان کرد و ساکن کوچهی سی امِ خیابان گیشا شد. 1373 - 1361 ● دورانِ دبستان را در دبستانِ محمد باقر صدر و دورهی راهنمایی را در مدرسه طالقانی گذراند. ● تجربه کردنِ سیاهی جنگ و مرگِ دوستانِ هم کلاسش در بمبارانِ خیابانِ گیشا. ● آغازِ دورهی دبیرستان در مدرسهی مطهری واقع در خیابانِ پاتریس لومومبا. ● در سال دوم دبیرستان محرومیت از تحصیل به مدت دو سال به خاطرِ درگیری با ناظم دبیرستان. ● آغاز شعر و شاعری. ● تحصیل در دبیرستانِ شبانه. ● دستگیری به جرمِ دیوارنویسی برای مدتِ چند هفته و عدمِ اجازه ی خروج از تهران به مدت شش ماه. 1376 - 1374 ● رفت و آمد به دفترِ نشریه آدینه و ملاقات با نویسندهگانی چون فرج سرکوهی، مسعودبهنود، عمران صلاحی، محمدمختاری، حمید مصدق ، غزاله علیزاده، علی باباچاهی، ناصرتقوایی و... ● دیدار با احمدشاملو در دهکدهی فردیس. این دیدار و دیدارهای بعدی باعث مصمم شدن او به ادامهی کار هنری شد. ● نوشتن طرحِ اولیهی مسیح سرگردان. ● نوشتن نخستین ترانهها. 4 لینک به دیدگاه
Himmler 22171 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 17 بهمن، ۱۳۹۰ 1377 ● انتشار نخستین مجموعه شعر با نام گفتم : بمان ! نماند... ● ضبط نخستین ترانهها به صورتِ زیرزمینی با آهنگسازیِ حمیدرضاصدری و خوانندگیِ حمید طالب زاده. ● همکاری با یونیسف. ● تلاش برای راه اندازیِ نشریهیی با نامِ آرمان به همراهیِ عزت ابراهیم نژاد و کاوه نریمانی. (تمامِ مطالبِ جمع آوری شده برای شماره نخست به همراه رایانه و ... شبانه از تحریریه به سرقت میرود.) 1378 ● انتشار دومین مجموعه شعر با نام مگر تو با ما بودی. ● کار بر روی شعرهای فدریکوگارسیا لورکا. ● کشته شدن عزت الله ابراهیم نژاد در واقعهی کوی دانشگاه. ● نوشتن شعرِ بلند ِقصه ی باغِ پسته. ● فروش کتاب و شعرخوانی به نفعِ انجمن حمایت از کودکانِ سرطانی با نادرابراهیمی. ● کار بر روی غزلِ غزل های سلیمان. ● آغاز به جمع آوریِ مجموعهیی از ترانهها. 2 لینک به دیدگاه
Himmler 22171 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 17 بهمن، ۱۳۹۰ 1379 ● انتشار نخستین مجموعه ترانه با نام پرنده بی پرنده . ● انتشار مجموعهیی از اشعار فدریکو گارسیا لورکا با نامِ نه ! نمیخواهم ببینمش. ● آخرین ملاقات با احمدشاملو در بیمارستان ایران مهر و تقدیم مجموعه شعرهای فدریکو گارسیا لورکا به ایشان. ● درگذشتِ احمدشاملو و نگارشِ مرثیه امرداد. ● در خرداد ماهِ همان سال وقتی شبانه به خانه برمیگشت توسط چند ناشناس با چماق و چاقو موردِ حمله قرار گرفت. چهار جراحتِ چاقو و شکستگیِ ساعدِ یک دست حاصلِ این درگیری بود. ● نوشتنِ ترانهی تیتراژ سریالِ بدونِ شرح. ● همکاری با نشریه فیلم و سینما. ● کار کردن بر روی ترانههای شل سیلوراستاین. ● انشا مقطعِ تعدادی از غزلیاتِ حافظ در مجموعهیی با عنوانِ حافظِ یاغی. ● به راه اندازیِ جلساتِ ترانه خوانی و تشکیلِ خانه ترانه سرایانِ ایران به همراهِ دکتر افشین یداللهی ، نیلوفرلاری پور ، سعید امیراصلانی ، افشین سیاه پوش ، مهدی محتشم و... ● انتشار آلبومِ تا همیشه با صدای امیر کریمی. ( 4 ترانه ـ عاشق تر / چله نشین / جای تو خالی/ عطش شکن) ● انتشار آلبومِ دوستت دارم با صدای ناصرعبداللهی و دکلمه پرویزپرستویی به صورتِ کتاب / cd و کاست. (2 ترانه ـ ضیافت / خدانگهدار) ● انتشار آلبومِ غزلک با صدای سعید شهروز. ( 4 ترانه ـ غزلک/ خورشید خانوم / همزاد / گُلِ یخ) 2 لینک به دیدگاه
Himmler 22171 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 17 بهمن، ۱۳۹۰ 1380 ● انتشارِ دومین مجموعه ترانه با نامِ تنها برای تو مینویسم، بی بیِ باران. ● به علتِ زیاد بودنِ مواردِ اصلاحیه ارائه شده توسطِ ارشاد ، از انتشارِ دو مجموعهی عاشقانههای سلیمان و مجموعه ترانههای شل سیلوراستاین با نامِ زنده باد زنِ کچل منصرف میشود. ● همکاری با نشریه باور. ● آغازِ کار بر روی رمانِ یک مرد. ● نوشتنِ فیلمنامهی زنجیری. ● علامت و فاصلهگُذاری دو مجموعهی تولدی دیگر و ایمان بیاوریم به آغازى فصلِ سرد از فروغفرخزاد در مجموعهیی با نامِ پریِ کوچک. ● نوشتنِ ترانهی تیتراژ سریالِ کنکوریها. ● بازی در فیلم سینمایی هفت ترانه به کارگردانیِ بهمن زرّینپور در کنارِ ایرج راد، لعیا زنگنه، سحر جعفریجوزانی، شروین نجفیان. ● نوشتنِ ترانهی تیتراژ سریالِ توپِ گِرد. ● کار بر روی شعرِ شاعرانِ جهان . ● نوشتنِ هایکوهای زندان ● انتشار آلبومِ حامی با صدای حمیدحامی. (2 ترانه ـ حامی / میدونم که یک نفر هست) ● انتشار آلبومِ ندای عاشقانه با صدای حمیدطالبزاده. (2 ترانه ــ رُمان / چی بخونم؟). ● انتشار آلبومِ نقاب با صدای سیاوشقمیشی. (3 ترانه ـ نقاب / خسته شُدم / فاصله) 2 لینک به دیدگاه
Himmler 22171 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 17 بهمن، ۱۳۹۰ 1381 ● انتشارِ سومین مجموعه شعر با نامِ اینجا ایران است و من تو را دوست میدارم. ● انتشارِ مجموعهیی از شعرِ هفت شاعرِ جهان (نزّارقبانی، مارگوتبیکل، فدریکوگارسیالورکا، پُلاِلوار، ناظمحکمت، ویسواواشیمبورسکا، شیرکوبیکس) با نام تمامِ کودکانِ جهان شاعرند. ● انتشارِ مجموعه پریِ کوچک. ● همکاری با بخشِ فرهنگ و هنرِ روزنامه گلستان ایران. (توقیف نشریه بعد از چهارده شماره) ● نوشتنِ دو ترانهی برایِ فیلم سینمایی فوتبالیستها به کارگردانیِ اکبر ثقفی و با بازیِ علی پروین و خوانندگیِ امیر کریمی. ● نوشتنِ ترانهی تیتراژ سریالِ کمربندها را ببندید. ● آشنایی با آزاده خواجه نصیری (نقاش) در نمایشگاه نقاشی. (15 آذر) ● مصاحبه با بخشِ فارسی زبانِ رادیو bbc. ● انتشار آلبوم آدم و حوا با صدای شادمهرعقیلی. (2 ترانه ـ ستاره/ امشب انگار) ● انتشارِ آلبومِ دروغچرا با صدای هومن بختیاری به صورتِ کتاب / cd و کاست. (2 ترانه ـ تکسوار / رفتنِ تو) ● انتشارِ آلبومِ ستارگانِ عشق با صدای امیر کریمی و قاسم افشار. (2 ترانه ـ یادِ تو سبزه / ساده بودیم) ● انتشارِ آلبومِ پسر ایرونی با صدای فرهاد جواهرکلام. (1 ترانه ـ گریهکن) ● انتشارِ آلبومِ دورنگی با صدای بهنام صفاریان. (1 ترانه ـ دورنگی) ● انتشارِ آلبومِ قشنگِ روزگارِ من با صدای شهرام فرشید ـ ناصرعبداللهی و دکلمهی مهین کسمایی واحمدرضااحمدی به صورتِ کتاب / کاست و cd. (تمامِ ترانهها و شعرهای دکلمه ـ بینقاب / آفتابی / عاشقانه / سوالِ ساده / مثلِ قدیم / کودکی) ● انتشارِ آلبومِ فوتبالیستها با صدای امیر کریمی و دکلمه علی پروین به صورتِ کتاب / cd و کاست. (2ترانه و شعرِ دکلمهها ـ تو میتونی / آغازِ سفر) 2 لینک به دیدگاه
Himmler 22171 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 17 بهمن، ۱۳۹۰ 1382 ● انتشارِ سومین مجموعه ترانه با نام بیسرزمینتر از باد. ● انتشارِ ترجمه رمانِ یک مَرد نوشتهی اوریانافالاچی. ● انتشارِ فیلم نامهی زنجیری. ● ازدواج با آزاده خواجه نصیری ( 18 دی ماه) ● کار بر روی ترجمهی پنج دفتر از اشعارِ مارگوت بیکل با نامِ فرشتهیی در کنار توست با همکاریِ ندازندیه. ● نوشتنِ ترانهی تیتراژ سریالِ کوچهی اقاقیا. ● کار بر روی مجموعهیی از اشعارِ فدریکوگارسیا لورکا با نامِ آوازهای کولیِ در به در. ● انتشارِ آلبومِ برای تو با صدای شهیاد. (1ترانه ـ بیبیگُل) ● نوشتنِ ترانهی تیتراژ سریالِ رانتخوارکوچک. ● انتشارِ آلبومِ پرنده بیپرنده با صدای رضایزدانی و دکلمه یغماگلرویی به صورتِ کتاب / کاست و cd. (تمامِ ترانهها و شعرهای دکلمه ـ کافه نادری / غیرِمُجاز / پرنده بیپرنده / شبنمِ بیداری / مرثیه عاشقانهس/ بیبیِ هزارستاره/ لالهزار / نُتِ آخر / یکیبود یکی نبود / نمایش / جُردن) ● انتشارِ آلبومِ هَر جا باشی دوسِت دارم با صدای راما. (2 ترانه ـ خط موازی / بندر) ● انتشارِ آلبومِ بیسرزمینتر از باد با صدای سیاوشقمیشی. (5 ترانه ـ بیسرزمینتر از باد / زارع / عسلبانو / پرسه / لعنت) ● انتشارِ آلبومِ بیخیال با صدای مهراجمحمدی. (1 ترانه ـ بیخیال) ● انتشارِ آلبومِ جشنِ گریه با صدای حامد مقدم. (2 ترانه ـ جشنِ گریه / بیا به خوابم) ● انتشار آلبومِ اسمِ تازه با صدای افشین فتحی. (4 ترانه ـ صدای تو /مرا به یادآر / بوته ی یاس ؟ اسمِ تازه ) ● انتشارِ آلبومِ گلابتون با صدای سعیدشهروز. (2 ترانه ـ ننه خورشید / چشمای تو یعنی وطن) ● انتشار آلبومِ زندهگی عروسکی با صدای نادر مسچی. ( 1 ترانه ـ یکی بود، یکی نبود) ● انتشار آلبومِ گُناهِ لیلی با صدای مهران احراری. (2 ترانه ـ خاتون / آهو خانم) ● انتشار آلبومِ مَردِ شرقی با صدای رامین زحمتی. (2ترانه ـ مردِ شرقی / شب) ● انتشار آلبومِ فالگیر با صدای پرهام. ( 4 ترانه ـ فالگیر / نگاهِ سَرد / ترانه یادم نمیاد / نامهرسون) 2 لینک به دیدگاه
Himmler 22171 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 17 بهمن، ۱۳۹۰ 1383 ● انتشارِ مجموعهیی از دَه شاعرِ جهان ( پابلونرودا، اکتاویوپاز، ژاکپرِوِر، نزّارقبّانی، برتولتبرشت، فدریکوگارسیالورکا، ناظمحکمت، غادةالسمان، خوآنرامونخیمنس، لنگستونهیوز.) با عنوانِ جهان در بوسههای ما زاده میشود. ● انتشار ترجمه رمانِِ نامه به کودکی که هرگز زاده نَشُد نوشتهی اوریانافالاچی. ● انتشار ترجمه اشعارِ مارگوت بیکل با نامِ فرشتهیی در کنار توست. ● نوشتنِ ترانهی تیتراژ سریالِ بانکیها . ● سفر به گنبدِ کاووس و کاربر روی اشعار مختوم قلی فراغی در مجموعهیی با نامِ چشمان تو قاتل منند. ● نوشتنِشعرِ بلندِ چپقِ صلح. ● نوشتنِ ترانهی تیتراژ سریالِ عشقِ گمشده. ● نوشتنِ فیلم نامهی پوکه. ● اعلام جدایی از خانهی ترانه سرایان در اعتراض به نحوهی عملکردِ گردانندگان. ● مصاحبه با ایرج جنتی عطایی در لندن پیرامون ترانه و ترانه سرایی. ● نوشتنِ ترانهی تیتراژ سریالِ متهم گریخت. ● نوشتنِ دو ترانه برای فیلم سینماییِ سرود تولد به کارگردانیِ امیر قویتن و خوانندگیِ امین حیایی. ● گردآوری ، تنظیم و علامت گذاریِ مجموعه اشعار زنده یادِ حسین پناهی در قالبِ هفت دفتر. (خودِ پناهی در هنگامِ حیات این وظیفه را به عهدهی او گذاشته بود.) ● انتشار آلبومِ فقط خودمُ خودت! با صدای فرهادجواهرکلام. (تمامِ ترانهها ـ فقط خودمُ خودت / بابا تو دیگه کی هستی؟ / هق هقِ تلخ / خواستنِ تو کارِ دله (نگو دوسم نداشته باش) / یک کلام ختمِ کلام / بی خیالی / هیشکی تو رُ دوس نداره) ● انتشار آلبومِ عشق یخی با صدای محمدقاضیزاده. (1 ترانه ـ فانوس) ● انتشار آلبومِ جوونی با صدای امیرکریمی. (2 ترانه ـ قبیلهی بیمست / بیبیِ بارونی) ● انتشار آلبومِ جواب فوری با صدای گروه آراکس. (1 ترانه ـ تلفن) 2 لینک به دیدگاه
Himmler 22171 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 17 بهمن، ۱۳۹۰ 1384 ● انتشارِ چهارمین مجموعه ترانه با نامِ رقص در سلولِ انفرادی. ● انتشارِ مجموعه نامهی سلام ! خانمِ رنگین کمان ! ● انتشارِ مجموعهیی از اشعارِ نزارقبانی با نامِ باران ،یعنی تو برمیگردی. ● انتشارِ گفتگو با ایرج جنتی عطایی به همراهِ گزینهیی از ترانهها و نقد و نظر با عنوانِ مرا به خانهاَم بِبَر. ● نوشتنِ هشت ترانه برای فیلم سینمایی سرود خوشبختی به کارگردانیِ امیر قویتن و با بازیِخسروشکیبایی. ● آغاز فعالیت در زمینهی عکاسی اجتماعی. ● شعرخوانی در نمایشگاهِ نقاشی هانیبال الخاص در گالریِ هما. ● کار بر روی مجموعهیی از شعرهای اورهان ولی با نامِ ماهیِ مست. ● نوشتنِ مجموعه شعرِ ما رُ ببخشین آقای دیکتاتور. ● نوشتن ترانهی تیتراژ برای فیلمِ سینمایی حکم به کارگردانیِ مسعودکیمیایی و خوانندهگیِ رضایزدانی و بازیِعزتالله انتظامی ، خسروشکیبایی، لیلا حاتمی ، بهرام رادان ، پولادکیمیایی، مریلازارعی. ● شرکتِ مجدد در جلسات خانهی ترانه سرایان. ● نوشتنِ ترانهی تیتراژسریالِ زندهگی به شرطِ خنده. ● آغاز به جمع آوریِ مجموعهیی از ترانههای ترانه سرایانِ معاصر با عنوانِ ما ترانه سراییم. ● انتشار آلبومِ همترانه با صدای محمدرضاآزادپور. (3 ترانه ـ سفر / همترانه / بانو) ● انتشار آلبومِ میشناسمت با صدای پرهام. (2 ترانه ـ یه موتور / دریا رُ دریاب) ● انتشار آلبومِ روزهای بی خاطره با صدای سیاوش قمیشی . (3 ترانه ـ تصور کن / یاد من باش / پنجره) ● انتشار آلبومِ با من خطر کن با صدای علیرضا بلوری. (2 ترانه بیستاره / سلام بیریا) ● انتشار آلبومِ آبی و سبز و قرمز با صدای گروه کارما. (2 ترانه ـ خوشخیال / لیلی گشنه) ● انتشار آلبومِ آواز خوان ، نه آواز با صدای حسن شماعی زاده. (1 ترانه ـ گیتار) ● انتشار آلبومِ شبِ شیشهیی با صدای حمید پیروزنیا. (1 ترانه ـ قصه ی شهرِ فرنگ) ● انتشار آلبومِ شاکی با صدای طوفان. (1 ترانه ـ بارون) ● انتشار آلبومِ مارکِ عاشقی با صدای کیوان تافته . (1 ترانه ـ ترانه) 2 لینک به دیدگاه
Himmler 22171 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 17 بهمن، ۱۳۹۰ 1385 ● کار بر روی ترجمه شعرِ بلندِ زوزه اثرِ آلن گینزبرگ با همکاریِ حسن علیشیری . ● جمع آوریِ اشعارِ پنجمین مجموعهی ترانهها با نامِ تصور کن. ● عکاسی از محمود دولت آبادی. ● ترجمه ترانههای احمد کایا با همکاریِ آیدین آقاخانی در مجموعهیی با نامِ دیوارها سخن نمیگویند. ● جایزهی تندیس طلایی مجلهی دنیای تصویر برای بهترین ترانه تیتراژ به رضا یزدانی برای اجرای ترانهی لاله زار در فیلم حکم ساخته مسعود کیمیایی . ● انتشار آلبوم یادِ من باش با صدای فرزین. (3 ترانه ـ یادِ من باش / با من بمون / مادر ) ● انتشارِ آلبومِ قشنگ روزگار با صدای فرامرز آصف. (1 ترانه ـ گل فروش) ● انتشارِ آلبومِ امشب با صدای شیلا. (1 ترانه ـ تو دیگه کی هستی) ● عکاسی از سیمین بهبهانی و همکاری با فصلنامه گوهران برای ویژه نامه سیمین بهبهانی. ● کار بر روی مجموعهیی از شعرهای چارلز بوکوفسکی با نام به سلامتیِ برادم هیچ کس. ● انتشار آلبومِ عسل با صدای محسن فلاح. (1 ترانه ـ قصه کهنه) ● انتشار آلبومِ منو ببخش با صدای راما. (1 ترانه ـ فدای چشات) ● انتشار آلبومِ نه دیگه با صدای آریان. (3 ترانه ـ بهار / بنویس / خونه) ● عکاسی از مسعود کیمیایی در حال ساختن فیلم رییس. ● ترجمه شعر چپق صلح به زبان انگلیسی توسط خانم مهسا سماواتی. ● نوشتن ترانه برای فیلم رییس، ساختهی مسعود کیمیایی با آهنگسازی و اجرای رضا یزدانی با بازیفرامرزقریبیان، امین تارخ، خسرو شکیبایی، پولاد کیمیایی، لعیا زنگنه، مهناز افشار و... ● نوشتن مجموعهیی از شعرهای کوتاه با عنوان هایکوهای زندان. ● انتشارآلبوم هیس به خوانندگی و آهنگسازی رضایزدانی. (9 ترانه- شمال/ آوازه خون / مش رمضون/ یکی در میون/ برج/ نانوشته/ کارتون/ زندگی نامه/ دنیای وارونه) ● انتشار آلبومِ ترانه باران با صدای شاهرخ. (1ترانه ـ نازنین ) ● انتشار آلبومِ هیشکی مثِ تو نمیشه با صدای فرهاد جواهرکلام. (10 ترانه ـ هیشکی مثِ تو نمیشه / با یه چش به هم زدن / میخوام همه دنیا اینُ بدونن / تنها / جای تو این جا خالیه / خیلی دلم تنگه برات / چشمم تو رُ گرفته / یادت نره / آخرین عشقِ همیشه) ● انتشار آلبومِ لحظه دیدار با صدای چنگیز حبیبیان. (1 ترانه ـ فرصت) ● انتشار آلبومِ آدم آهنی با صدای عباس شادکمالی. (1 ترانه ـ چشم، چشم، دو ابرو) 2 لینک به دیدگاه
Himmler 22171 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 17 بهمن، ۱۳۹۰ 1386 ● انتشار پنجمین مجموعه ترانه با نام تصور کن توسط انتشارات نگاه. ● انتشار ترانههای احمد کایا در مجموعهی دیوارها سخن نمیگویند توسط انتشارات نگاه. ● انتشار شعرهای اورهان ولی در مجموعهی ماهی مست توسط انتشارات نگاه. ● انتشار شعرهای مختوم قلی فراغی در مجموعهی چشمان تو قاتل منند توسط انتشارات نگاه. ● نوشتن مجموعه شعری با عنوان گریههای گربهی خاکستری. ● انتشار آلبوم شبح با صدای بهنام صفاریان. (1 ترانه ـ شب انتظار من) ● ترجمهی کتاب جنس ضعیف از اوریانافالاچی. ● عکاسی از جواد مجابی، شیرین عبادی، محمد حقوقی و... ● همکاری با امیر محمد قاسمی زاده در ساخت مستندی درباره سیمین بهبهانی با نام یک دریچه آزادی. ● نوشتن ترانهی متن برای فیلم سینمایی رفقای فراموش شده به کارگردانی روزبه روحی پور با آهنگسازی و اجرای رضا یزدانی. ● ترجمهی مجموعهیی از اشعار لویی آراگون با یلدا گلرویی. ● نوشتن فیلمنامهیی با عنوان خاطرات یک چاقو. 2 لینک به دیدگاه
Himmler 22171 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 17 بهمن، ۱۳۹۰ 1387 ● انتشار آلبوم «رگبار» با صدای سیاوش قمیشی. (پنج ترانه ـ دنبال خودت نگرد / چوب خط / شُکرت ای خدا / انگشت نگاری / بارون) ● انتشار ترجمه ی کتاب «جنس ضعیف» نوشته ی اوریانافالاچی توسط موسسه انتشارات نگاه. ● نوشتن مجموعه شعری با نام «گریه های گربه ی خاکستری». ● ترجمه ی مجموعه ای از اشعار کارل سندبرگ با نام «خدا در لباس کارگری». ● نوشتن ترانه ی تیتراژ سریال «مرگ تدریجی یک رؤیا» به کارگردانی فریدون جیرانی، آهنگسازی کارن همایونفر و خوانندگی رضا یزدانی. ● ترجمه ی کتاب «پنه لوپه به جنگ می رود» نوشته ی اوریانا فالاچی. ● انتشار آلبوم «سکوت دریا» به خوانندگی میلاد رحیمی. (3 ترانه – نگاهم کن /ترانه ساز / دریا رو ویلچر) ● انتشار آلبوم «رجز» به خوانندگی زکی شمس آبادی. (2 ترانه – فاصله کوتاهه / سفر) ● انتشار آلبوم «عجب دوریم» به خوانندگی مازیار ضریف صنایعی. (تمام ترانه ها) ● انتشار آلبوم «فراموشم نکن» به خوانندگی چنگیز حبیبیان. ( 2 ترانه – فراموشم نکن / اگه تو نبودی) ● انتشار آلبوم «غصه نخور» به خوانندگی طوفان کرمی. (1 ترانه – غصه نخور) 2 لینک به دیدگاه
Himmler 22171 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 17 بهمن، ۱۳۹۰ 1388 ● انتشار آلبوم «قرار عاشقی» با صدای حسین زمان. (1 ترانه - یکی مجنون یکی لیلی) ● نوشتن مجموعه شعری با نام «باران برای تو می بارد». ● انتشار آلبوم «خلوت بوسه» با صدای سیاوش سهراب. (1 ترانه - یادگاری) ● نوشتن ترانه ی تیتراژ برای فیلم «محاکمه در خیابان» به کارگردانی مسعود کیمیایی و بازی حامد بهداد، پولاد کیمیایی، نیکی کریمی، محمد رضا فروتن. به آهنگسازی فرزین قره گوزلو و خوانندگی رضا یزدانی. ● نوشتن ترانه ی تیتراژ برای فیلم «دموکراسی تو روز روشن» به کارگردانی علی عطشانی و بازی حمید فرخ نژاد، محمد رضا فروتن، نیوشا ضیغمی، نیکی کریمی و محمد رضاگلزار. ● انتشار آلبوم «بازی در نیار» با صدای فرهاد جواهر کلام. ● جایزه ی تندیس طلایی مجله ی «دنیای تصویر» برای بهترین ترانه تیتراژ سریال به رضا یزدانی برای اجرای ترانه ی «مرگ تدریجی یک رؤیا». ● انتشار آلبوم «جای تو خالی» با صدای مهرداد توکلی. ● آغاز به ضبط چند مجموعه از دکلمه ی شعرها و ترانه ها. ● انتشار آلبوم «شانس» با صدای فرزاد فرزین. (1 ترانه - من و تو) ● گردآوری ششمین مجموعه ترانه با نام «من رؤیایی دارم». 3 لینک به دیدگاه
گـنـجـشـک 24371 اشتراک گذاری ارسال شده در 17 بهمن، ۱۳۹۰ ممنون جالب بود من نمیدونستم ایشون انقدر فعال بودن و شعرای درخشانی مثل خسته شدم بیسرزمینتر از باد نقاب / خسته شُدم / فاصله) و ..... ما بقی رو گفتن. چند سال پیش ، دوران نوجونیم دوتا کتاب سلام خانوم رنگین کمان و کتاب شعر اینجا ایران است و من تو را دوست دارمش رو خوندم. تو این کتاب شع ر ، به قدری از خودش و شعرهاش متنفر شدم ( مخصوصا به خاطر جمله ای که در مورد استاد الهی قمشه ای گفته بود) که در یک اقدام انتحاری و متحجرانه() کتابش رو شب چهارشنبه سوری آتیش زدم 2 لینک به دیدگاه
Himmler 22171 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 17 بهمن، ۱۳۹۰ ممنون جالب بودمن نمیدونستم ایشون انقدر فعال بودن و شعرای درخشانی مثل خسته شدم بیسرزمینتر از باد نقاب / خسته شُدم / فاصله) و ..... ما بقی رو گفتن. چند سال پیش ، دوران نوجونیم دوتا کتاب سلام خانوم رنگین کمان و کتاب شعر اینجا ایران است و من تو را دوست دارمش رو خوندم. تو این کتاب شع ر ، به قدری از خودش و شعرهاش متنفر شدم ( مخصوصا به خاطر جمله ای که در مورد استاد الهی قمشه ای گفته بود) که در یک اقدام انتحاری و متحجرانه() کتابش رو شب چهارشنبه سوری آتیش زدم :icon_razz: خیلی جالبه اصلا باور نمیکنم . کمبود ترقه رو با کتاب جبران کنی :icon_pf (34): حالا مگه چی گفته بود اگه زیاد بد نبوده میتونی بگی ؟؟ 1 لینک به دیدگاه
گـنـجـشـک 24371 اشتراک گذاری ارسال شده در 17 بهمن، ۱۳۹۰ خیلی جالبه اصلا باور نمیکنم . کمبود ترقه رو با کتاب جبران کنی :icon_pf (34):حالا مگه چی گفته بود اگه زیاد بد نبوده میتونی بگی ؟؟ کمبود ترقه نبود....از قبل تصمیم داشتم اون کتابو بسوزنم. خب 15 سالم بود، خام بودم و افراطی الهی قمشه ای هم اسطوره ای بود برام. و تازه اون موقع من این مدل شعرارو شعر حساب نمیکردم....شعر نو فقط سهراب و نیما و فروغ...بقیه رو آب دوغ خیار میدونستم. دیدی!یه عالمه دلیل موجه داشتم بهش گفته بود کبریت بی خطر 1 لینک به دیدگاه
lie 2101 اشتراک گذاری ارسال شده در 12 آذر، ۱۳۹۱ حسین پناهی (یک شعر) خیلی محرمانه به صراحتُ یگانگیِ یغما گلرویی هنر اگر هیچ خدمتی به بشر نکرده باشد ، لااقل ثابت کرده که توافق بین زنُ مرد و بینِ شاعرُ قدرت از محالات است ! درست مثلِ عالم بعد از مرگ و اجرامِ دور از دسترس تلسکوپهای غولپیکر... به خانوادهی محترم سلام دارم و دست یکایکشان را میبوسم ! غرض از مزاحمت این بود که همین حالا دختری ، به راستی ما شعرا را به حماقت متهم کرد ! دلیلش هم این بود که بلبلها هیچگاه قادر به چهچه نیستند ، بلکه آن پرندهیی که چهچه میزند قناری است ، نه بلبل... من ، محکم به او گفتم: بیشعور ! ولی وجداناً ! ـ با در نظر گرفتن این که روزِ قیامتی هم در کار است ـ آیا بلبل واقعاً چهچه میزند و آیا منابعِ الهامِ شاعرانِ مَلَنگِ دورُ بَرمان ، به آرایشگاه رفته وُ کمندِ گیسِ خود را کوتاه میکنند ؟ پَس اگر قرار باشد بلبلی چهچهه نزند و گیسِ بلندی هم وجود نداشته باشد ، سرنوشت بشرُ شعر نابِ فارسی چه میشود ؟ مردهشورِ روزگاری را ببرد که به جای شرابِ ناب الکلِ سگی به خوردِ شاعرش میدهد ، تا کلهپا شودُ به جای سرودنِ باشکوهترین قصیدهها به میز بخوردُ بشقابها وُ لیوان را بشکند و به فامیلهای زنش فحشهای رکیک بدهد ! حالا به من بگو ! برادر ! زبانم لال آیا قافیه ، قافیه را باخته است ؟ زبانم لال آیا کارِ شعر ساخته است ؟ تهران ـ 1383 برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 1 لینک به دیدگاه
lie 2101 اشتراک گذاری ارسال شده در 12 آذر، ۱۳۹۱ اوریانافالاچی (یک نامه) دوست عزیز! ترجمهی کتابِ «یک مَرد» در ایران مَرا خوشحال و شگفتزده کرد. خیلیها هنوز آن کتاب را بهترین کارم میدانند، هر چند خودم معتقدم بهتریناثرم آن است که فردا خواهم نوشت. از چاپِ کتابِ «نامه به کودکی که هرگز زاده نَشُد» به زبانِ فارسی هَم احساسِ خوشْبختی خواهم کرد. ایندو کتاب را دوست میدارم. منچندبار بهسرزمینِ قالیهای پرنده سفر و با شخصیتهایسیاسی مصاحبه کردهام. نمیدانم که مصاحبهها درآنجا چاپ شُدهاند یا نه. به هَر حالاز ترجمه شُدنِهرکدام از کتابهایم که امکانِ چاپشان در ایران باشدخوشْحال میشوم. همانطور که خودتان نوشته بودید کشورِ شُما عضوِقانونِ جهانیِ حقِ مؤلف نیست، ولی این موضوع اهمیتی ندارد. همان شاخه گُلی که از ایرانبرایم فرستاده بودید را به حسابِ حقِ تالیفِ خود از اینکتابها میگذارم. لطفاً چند نسخهی دیگر از ترجمهیکتابها را برایم بفرستید. بـا تشکر اوریانا فالاچی برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 1 لینک به دیدگاه
lie 2101 اشتراک گذاری ارسال شده در 12 آذر، ۱۳۹۱ پرویزپرستویی (یادداشتی درباره فیلم نامه زنجیری) اِی کاش آنچه را فکر میکردم میتوانستم به روی کاغذ بیاورم، امّا بگذار خیلی راحتُ با زبونِ ساده بِهِت بگم: شاید... چرا شاید؟ بهترین، صادقترین، سالمترین، انسانیترین، اجتماعیترینُ سادهترین سناریویی بود که به عُمرم خونده بودم! راستش فکر نمیکردم تو سناریو هَم میتونی بنویسی! من تو رُ همیشه به عنوانِ یه شاعرِ باشعورُ فرهیخته میشناختم، امّا سناریونویس... به هرحالتوصیهی من اینه که تو رُ به تمامِ مقدسّات بنویس! سناریو بنویس! اصلاً فکر نمیکردم با دیالوگهای اصیلُ روان رو به رو بشم! گرههایی که در قطعات وجود داره خیلی قابلِ باوره! فقط احساس میکنم ترانههای کارِتبعضی جاها خیلی طولانیه! باور کن اونقدر قصّه جذّابه وُ تماشاچی رُ درگیر میکنه که شاید ضرورتی نداشته باشه اینقدر ترانه در کارت خونده بشه! در محلِ تیمارستان سکانسِ بسیار خوبی داری که با آلاتِ موسیقی خیالی ترانه خوانده می شه . راحت بگم که من به عنوانِ تماشاچی دوست دارم قصه رُ دنبال کنم. حجمِ ترانه ها زیاد طولانیه. اگرچه فیلم موزیکاله ولی اونقدر موضوع تاثیرگُذاره که میشه خودِ موضوعُ قالب کرد! یا حداقل ترانهها رُ یه کم کوتاهتَر کرد! خسته نباشی! خسته نباشی! خسته نباشی... پرویز پرستویی 23 / 4 / 1381 برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 1 لینک به دیدگاه
lie 2101 اشتراک گذاری ارسال شده در 12 آذر، ۱۳۹۱ سعید کریمی (یادداشت) " من به تردید ِ تو ایمان دارم " نخستین بار نام ِ او را بهار ِ هشتاد شنیدم با ترانه ی " لاجرعه ی عطش شکن " برای من که اخبار ترانه را همیشه دنبال کرده ام و آن سالها بیشتر دنبال می کردم ، این ترانه و این نام اتفاقی خاص و ویژه بود ، فرم ِاین ترانه برای آنروزهای من ( که به ترکیب سازی و تکنیک های زبانی درترانه و نوجویی در این عرصه دلمشغول بودم ) بسیار جالب بود . همانروزها خبر رسید که سیاوش قمیشی در مصاحبه با بی بی سی از همکاری با ترانه سرایی جوان در این سوی مرزها خبر داده ، تازه دانستم که " یغما " نیز هم نسل ِ ماست ، نسلی که ترانه را برایش اکیداً قدغن کرده بودند و . . . یغما گلرویی ترانه سرایی حرفه ای است به معنای اخص ِ کلمه ، توضیح اینکه بسیارند کسانی که با ترانه روزگار می گذارنند ، بی وقفه ترانه می سازند ، ترانه می نوشند و می خورند ! با ترانه حرف می زنند ، از ترانه خسته نمی شوند و . . . اما بسیار نیستند کسانی که چونان او " ترانه " را موجودی زنده و پویا و نه طفیلی و باری به هر جهت بپندارند . یغما بسیار می بیند و بسیار می شنود و بسیار می خواند و از بسیار نوشتن هم هراسی ندارد ، پشت ِ اسم مستعار و کارهای بی نام و نشان پنهان نمی شود ، خود را به آهنگساز و خواننده ای خاص محدود نمی کند ، ژست های روشنفکرمآبانه نمی گیرد و برای سریال و فیلم ترانه می نویسد ، از چاپ و انتشار ِ آثارش بیمناک نیست ، آثاری که بیشتر از نوجویی و دیگر گونه نویسی ِ ترانه سرا حکایت دارد . البته هزینه ی آن را هم می پردازد ، ترانه هایی که بعضا " مشق " به نظر می رسند نیز چاپ و اجرا می شوند ، ترانه هایی که برای رهیافت به فضایی تازه برای ترانه نوشته شده اند ، نه به عنوان ِ نمونه ای آرمانی از گونه ای تازه از ترانه ، هر چند این سوژه ها بعضا فانتزی باشند ، مهم حرکت است ! برای خوشایند ِ دیگران به خود سانسوری نمی پردازد و آنگونه که می خواهد می نویسد ولو مدتی بعد آن را کنار بگذارد ، کمتر سوژه ایست که در روزگار ِ ما ( شهروند ِ ایرانی ) یافت شود و یغما آنرا به زبان ِترانه برنگردانده باشد . طرفه آنکه او در ترانه نویسی به سبک و سیاق ِ " ترانه سرایی نوین " تجربیات ِ قابل ِ تامل و در خوری دارد و به استانداردهای شناخته شده ی این نوع ترانه رسیده و همانند ِ بسیاری از هم نسلان ِ خود نو آوری هایی هم در آن داشته است ، ولی هیچگاه به همین اکتفا نمی کند ، ترانه هایی می نویسد با زیبایی شناسی ِ کاملا متفاوت و بعضا متضاد با دیگر ترانه هایش ! و این یعنی " او هیچ پیش فرض ذهنی برای توانایی ِ ترانه قائل نیست " چرا که ترانه ی واقعی خود زنده است و زندگی می کند و ملعبه ی دست ِ ناترانه سرایان نمی شود . نوع ِ پرداختن ِ یغما گلرویی به سوژه نیز در نوع ِ خود جالب است و این کار به امضای ترانه های او بدل شده ، چند سالی ست دیگران نیز از این رویه استفبال کرده اند ، او به نوعی " انشاء نویسی " در ترانه دست زده است ، موضوع ترانه " درباره ی . . . . بنویسید " و به همین سادگی او قلم دست می گیرد و می نویسد ، از جدی ترین موضوعات ِ فلسفی گرفته تا زندگی شهروندی ، ترافیک ، عشقهای تین ایجری ، سیاست ،موضوعات فانتزی و . . . و همه ی اینها را از ***** ِ ذهنی ِ خود می گذراند و به ترانه می رساند .آنچه یغما را از دیگران به نوعی متمایز کرده ، تجربیات و جدیت ِ او در این زمینه است . طبیعتا نمونه های پراکنده از این رویه در تاریخ ِ نه چندان ِ مطول و مکتوب ِ ترانه ی این مرز و بوم یافت می شود ، اما هیچگاه چنین جدی و تاثیر گذار نبوده است . سعیدکریمی/ تیر هشتاد و پنج برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 1 لینک به دیدگاه
lie 2101 اشتراک گذاری ارسال شده در 12 آذر، ۱۳۹۱ محمد علی بهمنی (مقدمه نخستین چاپِ مجموعه پرنده بی پرنده) خوابِ آوازها ابتدا بپذیریم که این مجموعه شناسه یی را که ما از نمای بیرونیِ شعرِ فخیممان داریم با خود ندارد اما انتشارِ شعرهایی با قابلیتِ ترانه شدن ـ پیش از تلفیق با ملودی و صدا ـ حرکتی ست نو و قابلِ تحسین. در میهنِ ما که هوشمندانش با درکی صحیح از ضرورت و زمان بر آنند تا فاصله ی خلٱ شده سرود و ترانه را به شیوه یی بایسته جبران نمایند، خوشایند این که این شروعِ مبارک با مجموعه ی ترانه های شاعرانِ جوان و معاصراندیشی همچون یغما گلرویی باشد که پیش از این مجموعه گفتم : بمان! نماند.. و مگر تو با ما بودی در شکلِ منثورِ شعر را از او خوانده ییم و گاه نگاهِ کاشفش غافلگیرمان کرده است. نسلِ جوانِ ما با جان و جهانِ پرآشوبی که دارد نیازمندى نوعی لحن در شعر است که بی هیچ تکلفی او را به گاهواره بازگرداند. لحنی به زلالی و روانیِ خوابِ آوازها. لحنی که برای چند لحظه هم که شده او را به وقتی ببرد که دارد لحظه به لحظه از آن دور می شود: وقتِ فلک کردنِ عشق ، زارزدنای الکی ! مزه ی آبنبات کشی ، طعمِ آدامس بادکنکی ! استقبالِ شوق آور و بی انکارِ نسلِ جوانِ امروز از آلبومِ ترانه هایی که به تازگی و گهگاه مجوز پخش می گیرند تاکیدی ست بر این درست که وقتی یک اثر هنری با ویژگی های اقلیمی و نفس گرفته از حال و هوای پیرامونِ خود خلق می شود با چه توانی می تواند یک شبه دست های دور بر آتش را به جیبِ کسادیِ بازار برگرداند. کلامِ ترانه سرایی که هر صبح پلک بر دغدغه های تلخ و شیرینِ مردمِ کوچه و بازار خود می گشاید کجا و ترانه های گروهی به ناگزیر چشم بر دقایقِ شوق و اشک مردمِ خویش بسته؟! یغماگلرویی با ذهنِ کاشف و زبانِ شفافی که دارد به یقین بعد از گوشسپاری به اجرای ترانه هایش خواهد کوشید تا به گوشی حساس تر و نبضی دقیق تر ضربانِ کلام و ملودی را تلفیق دهد. گرچه در هم اینک نیز امیدی ست که باید باورش داشت و جدی اش گرفت. زمستانِ 1378 برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 1 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده