رفتن به مطلب

خانه عزت‌الله انتظامي برای تبدیل شدن به موزه تحويل شهرداری شد


ارسال های توصیه شده

آقاي بازيگر سينماي ايران در گفت‌وگو با «ايسنا» با اعلام اين خبر گفت: از دیروز ـ 10 بهمن ماه ـ تغيير و تحولات در اين خانه آغازشد.

 

 

 

 

32-04.jpg

 

 

 

وي خاطرنشان كرد: وسايل خانه به جاي ديگري منتقل شده و قرار است با كمك بهروز غريب‌پور فضاسازي لازم انجام شود و يك طبقه هم روي خانه احداث و تبديل به سالن نمايش ‌شود. انتظامي گفت: خانه، تحويل شهرداري شميران، ‌آقاي مهندس جاويد مي‌شود تا كارهاي نهايي انجام شود.عزت‌الله انتظامي اواخر شهريورماه به همراه عكاس و خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) در اين خانه كه بيش از 50 سال قدمت دارد، حضور پيدا كرد و توضيحاتي را ارائه كرد.

 

آقاي بازيگر سينما گفته بود: خانه كوچكي حدود 100 متر در يوسف‌آباد داشتم كه آنجا را در سال 49 به مبلغ 37 هزار تومان فروختم و با كمك وام بانكي اين خانه را در قيطريه 315 هزار تومان خريدم كه تا سال 57 قسط‌هاي آن را پس دادم.

 

انتظامي يادآور شده بود: همزمان با اكران فيلم «گاو» به اين خانه كه 451 متر است، نقل مكان كرديم و ساير فيلم‌هايي كه بازي كردم صحبت‌هاي اوليه‌اش در همين حياط شده است. افرادي چون علي حاتمي، ناصر تقوايي، داريوش مهرجويي و بهمن فرمان‌آرا به اينجا آمدند و با هم صحبت كرديم.

 

وي گفته بود: من در اين خانه خاطرات زيادي دارم و دوست ندارم از بين برود. مي‌توانم اينجا را به قيمت زيادي بفروشم يا اگر پنج طبقه ساخته شود پنج واحد 150-160 متري به من مي‌دهند؛ اما دوست ندارم اين اتفاق بيفتد.

 

اين هنرمند يادآور شده بود: بچه‌هايم هم احتياجي ندارند و اين خانه و وسايلش با موزه شدن ماندگار خواهد شد و در نبودم مي‌تواند يادگاري باشد.

 

انتظامي با اشاره به خانه موزه‌هاي شهيد مطهري و شريعتي گفته بود: من اين خانه‌ها را ديده‌ام، اما اينجا با توجه به وسايل و عكس‌هاي زياد و قديمي كه موجود است، مي‌تواند بسيار غني باشد. چيزهايي در اينجا است كه در هيچ كجا نيست، مانند بروشورهايي از هنرهاي دراماتيك كه به تاريخچه اين هنرها مي‌پردازد و بسيار ارزشمند است؛ ضمن اينكه خيلي‌ها اين كار من را پسنديدند.

 

آقاي بازيگر معتقد است: براي اولين بار است كه در هنر و سينما چنين اتفاقي مي‌افتد و خانه شخصي كه در هنر فعال بوده تبديل به موزه مي‌شود.

 

انتظامي همچنين براي ايسنا نوشت: «خوشحال هستم كه در تمام مدت 40 سال كه با خانواده‌ام اينجا زندگي مي‌كردم فقط به كارهاي فرهنگي و هنري (سينما و تئاتر) پرداخته‌ام. آرزو داشتم براي موزه شخصي و فعاليت‌هاي هنري اختصاص پيدا كند. به اميد خدا ان‌شاءالله».

لینک به دیدگاه

تفکر موزه ای.

به نظر من اگه تبدیل می کردن به یه آتلیه ای یا آموزشگاه تئاتر و بازیگری خیلی بهتر می شد. اینکار باعث میشه که بعد از یه بازه ی زمانی کوچیک اونجا تبدیل به خانه ارواح بشه که ماهی یکبار 4 تا آدم به خودش ببینه.هفته پیش موزه ی هنرهای معاصر بودم، اون با اون موزه ایش 4 تا چینی فقط بازدید کننده اش بودن.چه برسه به این.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...