رفتن به مطلب

خشکسالی بر ایجاد گرد و غبار هم تاثیر گذاشت


ارسال های توصیه شده

استاندار زنجان:

خشکسالی بر ایجاد گرد و غبار هم تاثیر گذاشت

ایرن- - رئوفی نژاد، خشک شدن زمین های زراعی، باغات و رودخانه ها را از جمله ثمرات و نتایج خشکسالی دانست و اظهار کرد: فضای سبز از جمله موانع مهم مقابله با ریزگردها محسوب می شود که با گسترش خشکسالی زمینه نابودی روز افزون جنگلها و زمین های زراعی ایجاد می شود.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

به گزارش خبرگزاری آریا، رئوفی نژاد استاندار زنجان اظهار داشت: مقابله با ریزگردها یکی از عوامل بسیار مهم گرد و غبارا علاوه بر کشورهای مرزی، خشکسالی دانست و گفت: طی 12 سال گذشته کشور با خشکسالی مواجه بوده و این موضوع مسائل بسیاری را برای کشاورزان، روستاییان و مردم ایجاد کرده است که در بروز گرد و غبار هم بی تاثیر نبوده است.

استاندار خسارات ناشی از خشکسالی را جبران ناپذیر دانست و گفت: امروز 15 استان از میان 31 استان کشور با این موضوع درگیر بوده و خشکسالی خسارات جدی و بسیاری را برای مردم این مناطق به دنبال داشته است.

رئوفی نژاد با بیان اینکه عراق از سال 57 تا امروز با جنگ مواجه بوده است، خاطر نشان کرد: جنگ، مانع رسیدگی به مشکلات داخلی کشور عراق شده و در نهایت منجر به ایجاد پدیده بیابان و گرد و غبار شده است.

وی افزود: مسولان این کشور طی سالهای گذشته همواره برای رسیدگی به مسائل سیاسی و جنگی درگیری های فراوان داشته و همین موضوع مانع از حفظ فضای سبز و رودخانه های این کشور شده است.

رئوفی نژاد، با تاکید بر برنامه ریزی برای پیشگیری از خسارات احتمالی گرد و غبار در روزها و ماه های آینده گفت: باید برای توسعه فضای سبز در سطح استان، تهیه و ذخیره ماسک ها به تعداد کافی و خرید تجهیزات زیست محیطی و هواشناسی ضروری اقدام شود.

استاندار پدیده گرد و غبار را از مسائل جدی و دغدغه های مسولان کشور دانست و افزود: این پدیده طی سالهای اخیر علاوه بر مشکلات زیست محیطی، سلامتی افراد را نیز با مشکل جدی مواجه کرده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...