رفتن به مطلب

تاثیر هورمون شبه انسولین در افزایش خطر آلزایمر


Ssara

ارسال های توصیه شده

در یك آزمایش جدید معلوم شد افزایش سطح هورمون مرتبط با حساسیت بدن به انسولین می تواند در افزایش خطر احتمالی زوال عقل و آلزایمر در زنان نقش قابل ملاحظه ای داشته باشد.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این هورمون كه ادیپونكتین نام دارد از چربی احشایی منشا می گیرد و به گفته پزشكان در تنظیم سوخت و ساز گلوكز (قند) و لیپیدها (چربی ها) در بدن نقش دارد.

هورمون مزبور درعین حال حال خواص ضد التهابی خاصی است. به دلیل تاثیرات و خواص مفید این هورمون نتایج حاصل از آزمایش جدید تا حدودی برای متخصصان غیر منتظره بوده است.

به گزارش سایت اینترنتی مای هلت دیلی، با توجه به اینكه مقاومت انسولینی و التهاب هر دو از نشانه های بارز دیابت نوع دوم و آلزایمر هستند تصور منطقی این است كه هر چیزی كه باعث كاهش التهاب و مقاومت انسولینی شود می تواند خطر زوال عقل را نیز كاهش دهد اما در این آزمایش توماس و ان هیم برگن و دستیاران وی از دانشگاه توفتز در بوستون آمریكا متوجه شدند افزایش سطح هورمون ادیپونكتین با افزایش خطر بروز زوال عقل و آلزایمر رابطه مستقیم دارد.

این متخصصان پیش بینی كرده اند كه نرخ جهانی ابتلا به زوال عقل ظرف دو دهه آینده تا دو برابر افزایش خواهد یافت و تعداد مبتلایان به این اختلال به ۷۲ میلیون نفر خواهد رسید. این یافته غیرمنتظره پزشكان را بر آن داشته تا در آینده مطالعات بیشتری روی نقش هورمون مزبور كه به هورمون شبه انسولینی شناخته شده است، انجام دهند.

شرح این ارزیابی در نشریه آرشیو نورولوژی منتشر شده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...