رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

بتن ، ترک ، ترمیم

 

در طراحی و اجرای سازه های بتن آرمه اغلب پدیده ترک وجود دارد. از ترک های اجازه داده شده طراحی حدی گرفته ، تا ترک های ناشی از تغییر شکل ها اعم از کوتاه مدت و بلند مدت در بتن همواره در این گونه سازه ها پدیدار می شود. به استثنای ترک های مجاز طراحی حدی مابقی انواع ترک های ، مقبول و مطلوب نمی باشد و لازم است که به وسیله روشها و امکاناتی ترمیم شوند.

در این مقاله سعی شده است که با استفاده از مراجع مختلف به بررسی و اراءه راه حل مناسب برای مقابله با این پدیده اراءه شود.

 

علائم خرابی در سازه های بتن مسلح شامل ترک خوردگی، پوسته پوسته شدن و پکیدگی بتن، خوردگی آرماتورها و تغییر شکل های بیش از حد است و در این میان ترک خوردگی بتن به عنوان بدیهی ترین این عوامل محسوب می گردد.

افت پی بر اثر عواملی همچون رطوبت، فشارهای وارده از طبقات و یا بی مقاومتی خاک پیش می آید. از طرفی نوع مصالح و اجرای نامناسب سبب نشست های پی می شود و در مجموع ، اسکلت سازه دچار حرکت می گردد و مشکلات مختلفی که شامل بوجود آمدن انواع ترک هاست ، بوجود می آید.

ترک هایی که در سازه های بتنی بوجود می آیند، به طور قابل توجهی بر روی دوام بتن اثر می گذارند. ترک خوردگی در بتن پدیده ای تصادفی است و به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و ممکن است به علت های گوناگونی بوجود آید. بعضی از ترکها ممکن است تنها ظاهر بتن را تحت تأ ثیر قرار دهند اما بعضی دیگر گاهی می توانند آسیب های سازه ای قابل توجهی بوجود آورند و باعث کاهش دوام و کارآیی سازه گردند.

 

متن کامل مقاله را از فایل پیوست دریافت نمایید

 

پسورد : http://www.noandishaan.com

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...