رفتن به مطلب

فیس‌بوک چگونه فیس‌بوک شد؟


* v e n o o s * مهمان

ارسال های توصیه شده

* v e n o o s * مهمان

فیس‌بوک چگونه فیس‌بوک شد؟

 

در حال حاضر، ساختمان مرکزی فیس بوک در پارک تحقیقاتی استنفورد در ایالت کالیفرنیای آمریکا واقع شده است.

 

اختصاصی معماری نیوز:بنیانگذار فیس بوک جوانی به نام "مارک زاکربرگ" است که آن را در چهارم فوریه سال ۲۰۰۴ راه اندازی کرد.

 

مارک زاکربرگ وب‌سایت فیس بوک را از اتاق خود در دانشگاه هاروارد آمریکا طراحی کرد و در تاریخ ۴ فوریه ۲۰۰۴ آن را به عنوان یک وب سایت اجتماعی ویژه دانشجویان هاروارد راه اندازی کرد. اما سایت او فراتر از محدوده یک دانشگاه و دانشجویان آن، خیلی سریع مورد توجه قرار گرفت و چنان محبوب شد که تا آخر هفته دوم راه اندازی آن، بیش از نیمی از دانشجویان هاروارد درآن نام نویسی کردند و از آن به عنوان راهی برای ارتباط با یکدیگر استفاده می‌کردند و در کوتاه مدت، میلیونها نفر در این سایت ثبت نام کردند.

 

 

 

در نهایت تمامی ساختمان ها تجمیع و در یک ساختمان 40 ساله و در محل یک آزمایشگاه قدیمی قرار گرفت

 

در حال حاضر، ساختمان مرکزی فیس بوک در پارک تحقیقاتی استنفورد در ایالت کالیفرنیای آمریکا واقع شده است. پیش از احداث این ساختمان، کارمندان فیس بوک در 10 ساختمان مجزا مشغول به کار بودند. اما این پراکندگی، مشکلات زیادی را برای این گروه ایجاد کرده بود. در نهایت تمامی ساختمان ها تجمیع و در یک ساختمان 40 ساله و در محل یک آزمایشگاه قدیمی قرار گرفت.

 

 

Facebook-Headquarters%2001.jpg

 

 

 

 

استودیوی معماری O+A، معماری داخلی این ساختمان را بر عهده گرفتند. نکته بسیار مهم در این خصوص، روند طراحی، به گونه ای متفاوت است که می تواند الگویی برای دیگر طرح های مشابه باشد.

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

فرآیند مشارکت کارمندان به همینجا ختم نشد و تا پایان کار، شورای مشورتی ادامه داشت و حتی بخشی از مدیریت طراحی به کارمندان سپرده شد

 

گروه O+A قبل از آغاز کار، تمامی کارمندان فیس بوک را فراخواندند تا نظرات آن ها را در خصوص ویژگی ها، علایق و انتظاراتشان از محل کار را جویا شود. فرآیند مشارکت کارمندان به همینجا ختم نشد و تا پایان کار، شورای مشورتی ادامه داشت و حتی بخشی از مدیریت طراحی به کارمندان سپرده شد. ویژگی دیگر در این طراحی، صرفه جویی در هزینه ها بود. ساختمان قدیمی به هیچ عنوان تخریب نشد، بلکه احیاء و سپس تغییرات داخلی بر روی آن اعمال شد. همچنین تجهیزات و مبلمان داخلی ساختمان قدیمی، مجددا مورد استفاده قرار گرفت.

 

بخشی از دیوارهای داخلی بنا، به صورت نیمه تمام باقی ماند تا کارمندان، ایده ها و نظرات خود را بر روی آن یادداشت کنند

 

تمامی بخش های این ساختمان با انتخاب رنگ، مشخص و متمایز شد و در حقیقت هر رنگ، به عنوان نشانه ی یک بخش اداری در نظر گرفته شد. همچنین بخشی از دیوارهای داخلی بنا، به صورت نیمه تمام باقی ماند تا کارمندان، ایده ها و نظرات خود را بر روی آن یادداشت کنند. دفتر کار مدیران فیس بوک در بخش مرکزی ساختمان واقع شد تا ارتباطی مستمر با بخش های دیگر برقرار شود. رستوران، کافی شاپ و سالن ورزشی از دیگر امکانات این ساختمان می باشد.

 

حفظ زیبایی و عدم تخریب ساختمان قدیمی و عدم تغییر در ساختار اصلی، احترام به طبیعت، احترام به انسان، بهینه سازی مصرف انرژی و صرفه جویی اقتصادی را در کلیه مراحل طراحی

 

تمامی بخش های این ساختمان تحت سیستم مدیریت هوشمند قرار دارد و از سیستم روشنایی بهینه برای کلیه بخش ها استفاده شده است. طراحان این ساختمان، حفظ زیبایی و عدم تخریب ساختمان قدیمی و عدم تغییر در ساختار اصلی، احترام به طبیعت، احترام به انسان، بهینه سازی مصرف انرژی و صرفه جویی اقتصادی را در کلیه مراحل طراحی مورد توجه قرار دادند. در حال حاضر، 700 کارمند در این ساختمان مشغول به کار هستند.

 

 

 

Facebook-Headquarters%2002.jpg

لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...