رفتن به مطلب

لباس نيروزا براي بازيكنان فوتبال


ارسال های توصیه شده

لباس نيروزا براي بازيكنان فوتبال

فناوري‌ها را در جام‌جهاني 2010 ببيند ... :w139:

 

جام جم آنلاين: رقابت هاي جهاني فوتبال ميداني مناسب براي عرضه فناوري هاي جديدي است که مي توانند عملکرد ورزشکاران را بهبود داده و از ميزان جراحتهاي ناشي از سرعت بالاي رقابت هاي ورزشي بکاهد. فناوري هايي که جام جهاني 2010 ميزبان جديدترين آنها خواهد بود.

 

100868710322.jpg

 

رقابت هاي پر هياهوي جام جهاني فوتبال طي دوره هاي اخير خود از بعدي جديد و جدايي ناپذير نيز برخوردار شده است. اين رقابتها هر چهار سال با حضور تيم هاي ملي کشورهاي برگزيده جهان در کنار شرکت هاي توليد کننده تجهيزات ورزشي و فناوري هاي جديد آنها آغاز به مبارزه مي کنند تا در نهايت نقش فناوري هاي جديد در برد تيم ها آشکار شود.

شرکت آديداس که توليد لباس ، کفش و لوازم ورزشي بسياري از رقابتها و باشگاههاي بزرگ ورزشي را به عهده دارد طي کنفرانسي مطبوعاتي که 27 فوريه 2010 در پورتلند آمريکا برگزار شد به معرفي فناوري هاي جديد خود براي جام جهاني 2010 پرداخته است.

رقابت هاي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي در ماه ژوئن برگزار خواهد شد و محصولات فناورانه اين شرکت در تمامي طول مسابقات حضور فعالي خواهند داشت که اولين و مشهورترين آنها توپ Jabulani است که طي ماه هاي گذشته خبرهاي متعددي درباره آن منتشر شده است. اين توپ که گردترين توپ فوتبال جهان نيز ناميده مي شود از هشت بخش که به واسطه حرارت در کنار يکديگر قرار گرفته اند برخوردار است و به همين دليل علاوه بر افزايش دقت در زاويه گردي توپ، امکان نفوذ آب به درون آن نيز از بين خواهد رفت. نقصي که بسياري از بازيکنان فوتبال به دليل آن ضربه هاي آزاد ارزشمند را در محوطه جريمه از دست مي دهند.

آديداس همچنين لباس کامل ورزشي تيم هاي ملي 12 کشور را از جمله آفريقاي جنوبي، آلمان، فرانسه، اسپانيا، آرژانتين و مکزيک را فراهم خواهد کرد. قسمت پشت پيراهن هاي توليد شده اين شرکت نوارهاي رنگي به شکلي مجزا به چشم مي خورند که TechFit نام دارند. لايه اي قابل ارتجاع و فشرده که مي تواند به پرش عمودي بازيکن، سرعت و استقامت وي کمک کند. به بياني ديگر اين نوارها مي توانند انرژي را که در حين حرکت بازيکن از دست مي رود را ذخيره سازد.

اين ميزان از افزايش يعني افزايش نيروي بازيکن تا 5.3 درصد، افزايش ميزان پرش عمودي تا 4 درصد، سرعت دويدن تا 1.1 درصد و استقامت تا 0.8 درصد شايد چندان زياد به نظر نيايد اما زماني که بازيکن با ورزشکاران درجه يک جهاني تحت شرايطي بسيار پر سرعت و پر استرس رو به رو مي شود اين ميزان افزايش توانايي به واسطه لباسي که بازيکن به تن دارد بسيار بيشتر از واقع به نظر خواهد آمد.

بر اساس سايت رسمي آديداس اين نوارهاي ارتجاعي که از شبکه هاي انرژي زا ساخته شده اند با تبديل انرژي هاي به هدر رفته يا انرژي حرکتي ورزشکار به سرعت و توانايي حرکتي به ورزشکاران کمک مي کند در بالاترين سرعت بهترين عملکرد را داشته باشند.

سازمان فيفا نيز با وجود پافشاري بر منع استفاده از فناوري هايي مانند فناوري بازپخش ويدئويي در حين بازي فوتبال از فناوري TechFit کاملا استقبال کرده است و بازيکنان و تيمهاي ملي هيچ محدوديتي در استفاده از آن نخواهند داشت.

بر اساس گزارش گيزمودو ، محصول ديگر ويژه جام جهاني 2010 که فناوري جديدي در توليد آن مورد استفاده قرار گرفته است، کفش هاي ميخ داري است که از فناوري به نام Powerspine برخوردار است. اين فناوري در واقع نوارهاي باريکي است که در ميانه کف اين کفش هاي بسيار سبک قرار گرفته اند و به تثبيت کردن موقعيت پاي بازيکنان فوتبال کمک مي کند. به اين شکل اين کفش ها از بروز جراحت هايي مانند پارگي زردپي پا مي کاهد.

  • Like 1
لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...