Avenger 19333 اشتراک گذاری ارسال شده در 1 بهمن، ۱۳۹۰ رقابت 11 هزار دانشآموز در نامگذاري 2 كاوشگر در مدار ماه دانشآموزان آمريكايي براي انتخاب نامهايي براي دو كاوشگر حاضر در مدار ماه رقابت كردند. به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، «جزر» و «مد» نامهايي است كه دانشآموزان ايالت مونتانا براي كاوشگرهاي گريل a و b كه اخيرا براي نقشهبرداري از سطح ماه، تعيين ميدان گرانش و محتويات هسته داخلي آن به مدار اين قمر وارد شدهاند، انتخاب كردهاند. بيش از 11 هزار دانشآموز در رقابت انتخاب نام براي اين كاوشگرها شركت كرده بودند. برندگان اين رقابت دانشآموزان 9 و 10 ساله مدرسه ديكينسون در بوزمان مونتانا بودند. اين دانشآموزان دليل نامگذاري خود را ماموريت اين دو كاوشگر براي بررسي گرانش بر روي ماه عنوان كردند كه بر روي زمين به شكل جزر و مد ديده ميشود. ناسا پيش از اين نيز براي انتخاب نام ماموريتها و كاوشگرهاي خود از نوجوانان و جوانان كمك رفته است كه نمونه اخير آن، انتخاب نام كاوشگر مريخي «كنجكاوي» توسط يك دانشآموز 12 ساله است. فضاپيماهاي 500 ميليون دلاري گريل در ماه سپتامبر پرتاب شده و در آستانه سال نو وارد مدار ماه شدند. ماموريت آنها براي نقشهبرداري از ماه قرار است در ماه مارس آغاز شود. __________________ لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده