رفتن به مطلب

هشدار ! مراقب چت باکس فیسبوک باشید


ارسال های توصیه شده

شبکه اجتماعی فیسبوک قابلیت های زیادی دارد که یکی از آنها چت میباشد . از طریق چت باکس فیسبوک شما میتوانید با دوستان خود ارتباط برقرار کنید و به گپ زنی مشغول شوید . اما اگر یکی از دوستان شما مورد حمله قرار گیرد ، این قسمت و سایر قسمت های فیسبوک میتوانند فوق العاده خطرناک باشند .

نوع جدیدی از حملات در فیسبوک به راه افتاده است که ممکن است خطر آن متوجه شما نیز بشود . پس با دقت این مطلب را مطالعه کرده و به موارد اشاره شده توجه کنید . آقای “دیوید یاکوبی” یکی از متخصصین آزمایشگاه امنیتی کسپرسکی در مورد این تهدید جدید در بلاگ این شرکت توضیح میدهد .

در طی این حمله شما نه تنها اطلاعات کاربری خود را از دست میدهید ، بلکه اطلاعاتی نظیر شماره کارت اعتباری خود را نیز از دست خواهید داد . روش کار این حمله بدین شکل است که در چت باکس فیسبوک پیغامی را نشان میدهد که ظاهرا از طرف تیم امنیتی فیسبوک است . متن هشدار به این شکل است : ” آخرین هشدار : اکانت فیسبوک شما به دلیل اینکه چند نفر شما را گزارش کرده اند ، خاموش خواهد شد . لطفا اطلاعات امنیتی اکانت خود را دوباره تایید کنید ” . سپس لینکی در مقابل این پیغام مشاهده خواهید کرد .

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

با کلیک بروی این لینک به صفحه ای ارجاع داده خواهید شد که ظاهری کاملا مشابه فیسبوک دارد . در این صفحه یک فرم در مقابل شما قرار دارد و از شما درخواست شده است که اطلاعات حساب کاربری خود را وارد کنید . اطلاعاتی نظیر نام ، نام خانوادگی ، آدرس ایمیل ، کلمه عبور ، سوال امنیتی ، پاسخ سوال امنیتی ، سرویس ایمیل ، کلمه عبور ایمیل ، کشور و تاریخ تولد . پس از اینکه شما روی دکمه Confirm کلیک کنید ، اطلاعات برای هکرها ارسال خواهد شد .

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

البته قضیه به همین جا ختم نمیشود . هکرها در پی یافتن اطلاعات کارت اعتباری شما نیز هستند . همین جاست که عمق فاجعه به شدت افزایش می یابد . در صفحه بعدی از شما درخواست میشود تا به منظور تایید هویت تان ، شماره کارت اعتباری خود را نیز وارد کنید .

 

 

 

3289.png

 

 

پس از کلیک بروی دکمه Submit به صفحه بعدی خواهید رفت که در آنجا فرمی وجود دارد که باید اطلاعات کامل کارت اعتباری خود را نظیر نام ، نام خانوادگی ، شماره کارت ، نوع کارت ، تاریخ انقضای کارت ، کد امنیتی کارت ( CSC یا CVV ) ، آدرس ، شهر ، استان ، کد پستی و کشور را وارد کنید .

 

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

پس از اینکه به صورت کامل اطلاعات خود را تقدیم هکرها کردید ، آنگاه کار هکرها شروع میشود . آنها میتوانند خیلی راحت به حساب کاربری شما نفوذ کرده و با همین روش ، سایر دوستان شما را نیز به دام بیاندازند . در واقع پس از اینکه هکرها به اکانت شما نفوذ کردند ، نام کاربری شما را بهFacebook Security تغییر خواهند داد . البته حروف A ، K ، S و T به صورت کد ASCII نوشته شده اند که در تصویر اول مشخص است . همچنین تصویر پروفایل شما نیز به لوگوی فیسبوک تغییر میکند . به همین روش سایر دوستان شما نیز فریب خورده و اطلاعات خود را فاش میکنند .

اما برای مقابله با این تهدید چه باید کرد ؟

۱- توجه داشته باشید که فیسبوک هیچ نیازی به اطلاعات شما ندارد . در برخی موارد نیز که باید مراحل تایید امنیتی را انجام دهید ، دقت داشته باشید که حتما از طریق آدرس Facebook.com این مراحل را انجام دهید .

۲- از وارد کردن اطلاعات کاربری خود در هر وبسایت ناشناسی خودداری کنید . چون بدون شک به دردسر خواهید افتاد .

۳- به فیسبوک گزارش دهید تا مسئولین آن سریع تر مسئله را پیگیری کنند .

۴- اطلاع رسانی را فراموش نکنید . از هر طریقی که میتوانید این مطلب را به اشتراک بگذارید تا دیگر دوستان شما با مشکل مواجه نشوند .

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
اگه چتت خاموش باشه چی؟ فرقی نداره؟؟ :ws38:

البته اگه چتتون هم خاموش باشه ، بازم در معرض خطر قرار دارید . چون این پیغام در هر صورت ( چه چت شما روشن باشه چه خاموش ) به شما میرسه . ولی به هیچ وجه نباید بازش کنید .

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...