رفتن به مطلب

تولید واكسن برای مقابله با ویروس تبخال


Ssara

ارسال های توصیه شده

گروهی از متخصصان علوم پزشكی در دانشگاه سنت لوئیس موفق شدند برای مقابله با نوعی ویروس تبخال یك واكسن جدید تولید كنند.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این متخصصان در مقاله ای كه در مجله پزشكی نیوانگلند به چاپ رسیده اعلام كردند كه واكسن جدید تا حدی در پیشگیری از عفونت های حاصل از ویروس تبخال ۱ موثر است. این ویروس موجب بروز زخم های دردناك در اطراف دهان می شود. هرچند این واكسن روی ویروس تبخال ۲ تاثیری ندارد اما پزشكان معتقد هستند كه یافته جدید آنها را به سوی تولید واكسنی برای مقابله با این ویروس نیز هدایت خواهد كرد.

به گزارش سایت اینترنتی پرایوت ام دی نیوز، ویروس تبخال ۲ نوعی از این ویروس است كه موجب ایجاد زخم و تاول در نواحی اندام های تناسلی می شود.

تبخال یك عفونت مسری است و ویروس آن می تواند از طریق پوست، از شخصی به شخص دیگر منتقل شود. ویروس تبخال می تواند حتی زمانی كه تاول ها ظاهر نشده اند، مسری باشد اما بیشترین خطر انتقال عفونت از زمانی است كه تاول ها ظاهر می شوند تا وقتی كه كاملا خشك شوند. به همین دلیل توصیه می شود كه اگر به تبخال مبتلا هستید از تماس با نوزادان، افراد مبتلا به اگزما یعنی التهاب پوستی ناشی از آلرژی یا افراد دچار اختلال دستگاه ایمنی مثل مبتلایان به سرطان، ایدز و یا گیرنده عضو پیوندی جدا خودداری كنید.

بنابراین گزارش، تبخال عموما بدون نیاز به درمان بعد از هفت تا ۱۰ روز برطرف می شود اما اگر به حملات مكرر تبخالی دچار می شوید پزشك متخصص ممكن است داروهای ضد ویروسی برایتان تجویز كند. استفاده از دارو می تواند طول دوره ابتلا به تبخال را كوتاه كرده و درد شما را كاهش دهد.

 

ایسنا

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...