رفتن به مطلب

بزرگترین شهرهای شناور در جهان !


ارسال های توصیه شده

بزرگترین شهرهای شناور در جهان !

 

حدود 70 درصد از سطح زمین را آب پوشانده است. با این حال تصور شهری شناور در آب همچنان جادویی و خیالی به نظر می*رسد. در این شهرها اغلب قایق* جای خودرو را گرفته* و خیابان*ها از جنس رودخانه هستند. در شهرهای شناور آهنگ زندگی آرام و دلپذیر است و ترافیکی هم اگر هست ازدحام قایق است و آب و پارو ... در این ایمیل نگاهی داریم به 12 شهر بزرگی که آب شریان*های حیاتی آنان را شکل می*دهد.

 

ine.gif
گلد*کست در استرالیا

 

گلدکست از روزگاران قدیم زیستگاه بومیان استرالیا بوده *است. جاذبه*های گردشگری و طبیعی زیاد این شهر را اکنون به یک مرکز تفریحی گران*قیمت تبدیل کرده است.

 

 

 

01.jpg

 

 

ine.gifبانکوک در تایلند

 

بازارهای شناور اطراف بانکوک، این شهر را به پرجاذبه*ترین و مشهورترین شهر توریستی تایلند تبدیل کرده است.

 

 

02.jpg

 

 

 

ine.gifونیز در ایتالیا

 

 

ونیز به شهر کانال*ها مشهور است. ونیز هم سطح دریا و دارای 118 جزیره است. بعضی از این جزایر به وسیله پل به هم متصل شده*اند و برخی دیگر مجزا هستند.

 

 

03.jpg

 

 

ine.gifسوژو در چین

 

 

این شهر حدود 2500 سال پیش بنا نهاده شد. این شهر جاذبه*های تاریخی بسیاری دارد به ویژه دو کانال آبی معروف آن از جمله کانال "پینگ*جیانگ" که قدمتی 800 ساله دارد و کانال "شانتانگ" که قدمتی 1200 ساله دارد. این کانال*ها حکم خیابان*های اصلی سوژو را دارند.

 

04.jpg

لینک به دیدگاه

ine.gifسن*پترزبورگ در روسیه

 

 

این شهر در سال 1703 به دستور و با نظارت پتر کبیر ساخته شد و از آن زمان تا 1918 پایتخت روسیه بود. سن*پترزبورگ در کناره*های رود نِوا، در شرق خلیج فنلاند در دریای بالتیک قرار گرفته* است.

 

05.jpg

 

 

ine.gifبندر آبردین در هنگ*کنگ

 

 

حدود شش هزار تن در این شهر بر روی قایق*هایی که "جانکز" نامیده می*شود، زندگی می*کنند. گفته شده که هر ساله توریست*های بسیاری برای صرف غذا در رستوران*های شناور آبردین به این شهر سفر می*کنند

 

06.jpg

لینک به دیدگاه

ine.gifدبی در امارات متحده عربی

 

 

دبی به تازگی توجه جهانیان را از طریق ساخت و سازهای بزرگ و عظیم از جمله جزایر مصنوعی و همینطور رویدادهای تفریحی و ورزشی هیجان*انگیز به خود جلب کرده است.

08.jpg

 

ine.gifآمستردام در هلند

 

 

هستهٔ اصلی این شهر تاریخی در قرون وسطی بوجود آمد و در قرن شانزدهم توسعه یافت. رودخانهٔ آمستِل از وسط آمستردام می*گذرد و شبکهٔ گسترده*ای از کانال*ها و نهرها بخش*های مختلف شهر قدیمی را به هم وصل می*کنند.09.jpg

 

ine.gifبندر سری بگاوان در برونئی

 

 

سری بگاوان به بزرگترین روستای آبی جهان معروف است. گفته شده که علاوه بر راه*های آبی حدود 19 مایل پل چوبی این منطقه را به بخش*های دیگر این کشور متصل می*کند.10.jpg

لینک به دیدگاه

ine.gifآلپی کرالا در هند

 

 

گفته می*شود که کودکان در آلپی پیش از این*که بیاموزند راه بروند شنا کردن را می*آموزند. حدود 500 خانواده بر روی قایق*های خود در این منطقه زندگی می*کنند.

 

11.jpg

 

 

ine.gifنان مادول در کشور میکرونزی

 

 

نان ماندول شهری ویرانه در میانه آب*های اقیانوس آرام است. میکرونزی از مجموعه 600 جزیره بزرگ و کوچک تشکیل شده* است. نان ماندول اگرچه سال*هاست خاموش است ولی دیدن آن خالی از لطف نیست.

 

12.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...