رفتن به مطلب

بادام به سلامتی قلب كمك می كند


Ssara

ارسال های توصیه شده

مصرف خشكبار ها از جمله بادام كه منبعی غنی از مواد مختلف مغذی به حساب می آید، می تواند به سلامتی قلب افراد كمك كند.به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، ویتامین e، منیزیم و آنتی اكسیدان های موجود در این خشكبار به روان شدن جریان خون كمك كرده و برای سلامتی قلب موثر است. از دیگر فواید این خشكبار این است كه باعث كاهش كلسترول بد خون می شود.مصرف این خشكبار در هنگام صبحانه فیبر و ویتامین e مورد نیاز بدن را تامین كرده و عاملی برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی به حساب می آید.به گزارش ایسنا به نقل از ایندین تایمز، چاقی یكی از مهم ترین دلایل ابتلا به اختلالات قلبی عروقی است كه مصرف بادام به افراد كمك می كند كه بدن و قلب خود را در بهترین وضعیت حفظ كنند و دچار اضافه وزن نشوند.

 

ایسنا

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

افراد ميانسالي که خوردن پنج بار يا بيشتر ميوه و سبزي در روز، ورزش به ميزان حداقل ‪ ۲/۵‬ساعت در هفته، پايين نگاه داشتن وزن و سيگار نکشيدن را شروع کنند، ظرف چهار سال پس از شروع اين برنامه زندگي، خطر ابتلا به بيماريهاي قلبي را ‪ ۳۵‬درصد و خطر مرگ خود را ‪ ۴۰‬درصد کاهش مي‌دهند.

دکتر “دانا کينگ” در دانشگاه پزشکي کاروليناي جنوبي که راهنماي اين طرح پژوهشي بوده است، گفت افرادي که يک روش زندگي سالم را برمي‌گزينند، ظرف چهار سال به کساني مي‌رسند که از ابتدا به همين شيوه زندگي کرده‌اند.

البته وي اضافه کرد که اين بدان معنا نيست که مردم براي شروع زندگي سالم و درست، بايد تا چهل، پنجاه سالگي صبر کنند. مساله اين است که ميانسالان بايد بدانند اگر تاکنون زندگي سالمي نداشته‌اند، دير نشده است و با تصحيح روش زندگي مي‌توانند به سرعت نتيجه بگيرند.

کينگ و گروه محققانش در نظر داشتند ببينند کساني که دير به فکر خوردن ميوه و سبزي زياد و راه پيمايي روزانه به مدت ‪ ۳۰‬دقيقه مي‌افتند، مي‌توانند از اين کار نتيجه بگيرند يا نه.

لینک به دیدگاه

اين پژوهشگران در مقاله‌اي که در مجله پزشکي آمريکا به چاپ رسيد، گفتند در اواخر دهه ‪ ۱۹۸۰‬که اين تحقيق در مورد حدود ‪۱۶‬هزار آمريکايي ‪۴۵‬ تا ‪ ۶۴‬ساله انجام شد، فقط ‪ ۸/۵‬درصد از اين افراد هر چهار نکته مورد نظر آنها در مورد زندگي سالم را رعايت مي‌کردند.

پس از شروع اين مطالعه، ‪ ۸/۴‬درصد ميانسالان مورد تحقيق، رعايت چهار اصل زندگي سالم را آغاز کردند.

‪ ۹۸۰‬نفري که شيوه زندگيشان را تغيير دادند، به فکر مصرف زياد ميوه وسبزيجات افتادند اما کاستن وزن و رساندن آن به وزن مطلوب، کمترين محبوبيت را بين آنان داشت.

اما اين تحقيق نشان داد زماني که افراد هر چهار اصل سلامتي را رعايت کردند، موارد ابتلاي آنان به بيماري قلبي و مرگ به هر دليل، به شدت کاهش پيدا کرد.

اما لازمه رسيدن به اين نتيجه، رعايت هر چهار اصل زندگي سالم بود به صورتي که رعايت تنها سه اصل، فايده قلبي به دنبال نداشت و از خطر مرگ نيز به ميزان کمتري کاسته شد.

لینک به دیدگاه

با اين‌همه، دکتر نيکلاس ديويس از کالج پزشکي آلبرت اينشتين گفت شيوه‌هاي زندگي سالم هرچه بيشتر باشد، بهتراست.

اين گروه تحقيقاتي، سن، جنسيت، نژاد و ديگر عوامل خطر بيماري قلبي‌عروقي را مدنظر قرار دادند اما آناني که سبک زندگيشان را تغيير دادند برخي عادات ديگرشان را نيز عوض کردند از جمله کمتر کردن مصرف نمک و يا افزايش مصرف کلسيم که در بهبود وضعيت سلامتي‌شان موثر بود.

اين مطالعه نشان داد به ويژه در مردان، سياهپوستان، افرادي با تحصيلات کمتر و درآمد پايين تر و افرادي که دچار فشارخون بالا يا ديابت هستند، احتمال رعايت دستورالعمل‌هاي مربوط به سلامتي چه در جواني و چه در ميانسالي، کمتر است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...