Himmler 22171 اشتراک گذاری ارسال شده در 8 دی، ۱۳۹۰ توی دنیا شرکت های خودروسازی وظیفه ساخت جاده ها رو به عهده دارن شما اگر بری توی اون کشور ها مثلا آمریکا یه ماشین بخری شناسنامه میده بهت کگه مثلا اینقدر دلار برای جاده سازی اینقدر مالیات و ..... تاریز قیمت ماشین رو بهت میدن پس حتما میدونن ظرفیت جاده ها چه قدره و حتما میدونن که ظرفیتش رو داره که تا اینقدر سرعت بره که ماشین میسازنتوی آلمان هم فقط یه لاینش میشه هر سرعتی بخوای بری توی لاین های دیگش اگر بر فرض نوشته حداکثر 110 کیلومتر بر ساعت باید بری اگر بیشتر بری خوب تخلف محسوب میشه و مطابق قانون باهات برخورد میشه من شنیدم کانادا هم همچین لاین سرعتی رو داره ولی دقیق مطمئن نیستم. تو ایران هم که کلا 120 تا هم نمیشه رفت یه نفر سوار ماشینش شدم تعریف می کردم میگفت که داشتم تو جاده میرفتم یه چاله وسط جاده بود که اصلا معلوم نبود میگفت انداختم توش بعد دیدم ماشین دیگه در اختیارم نیست همه جلو بندی ماشینش داغون شده بود می گفت 300 هزار تومان خرجش کرده در المان جایی که سرعت ازاده در همه لاین هاش ازاده و جاهایی که به علتی محدود شده برای همه لاین هاست .. اتوبان های ازاد هم گاهی در تمام طولش ازاد نیست و قطعاتی را به عللی محدود کردند و شب ها اگه نزدیک مناطق مسکونی بگذره باز هم سرعت تا صبح محدوده .. 3 لینک به دیدگاه
Artaria 13629 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 8 دی، ۱۳۹۰ اینایی که من گفتم برای شاسی بلندهاست که روی سرعت 190 کیلومتر در ساعت قفل میشه. کمتر کسی هست که بخواد با یه شاسی بلند سرعت های بیشتر از این رو هم تجربه کنه چون عملا اگر تو شاسی بلند بشینی متوجه میشی که سرعت بالا تو این ماشین ها با توجه به ارتفاعی که دارن چقدر ترسناکه. یعنی انقدر ترسناک هست که کسی دلش نمیخواد بیشتر از این بره. ولی باز هم میاد و قفلش رو میشکنن. یه چیز دیگه اینکه این محدود کننده های سرعت فقط روی بعضی از خودروهای وارداتی توسط تکنولوژی روز دنیا نصب میشه بعد سه سوت میزنن داغونش میکنن. حالا فکرش رو بکن که همه تولیدات داخلی مجهز به همچین سیستمی باشن. دم در هر نمایندگی خودرو یه نفر با یه جعبه ابزار و چند تا وسیله الکتریکی وای میسته تا خودرویی که از در میاد بیرون همونجا قفلش رو بشکنن. محدود کردن سرعت خودرو ها نه به لحاظ فنی و نه به لحاظ سیستماتیک ممکن نیست. ببین وقتی بحث سهمیه بندی بنزین شد اکثر مردم که پول زدن بنزین آزاد رو نداشتند و ندارند ،به گازسوز کردن خودرو روی اوردن . در این بین نمایندگی های مجازی بود که این کار رو با هزینه های تقریبا زیادی انجام میداد و در عین حال افراد و تعمیر کارانی بودند که چون سواد علمی لازم برای این کار رو نداشتن به صورت تقریبا مخفیانه و با هزینه های اندک انجام میدادند و یه سری از افراد هم به صورت خود سر ماشین خودشونو دستکاری میکردند که در دو مورد آخر اکثر اوقات منجر به منفجر شدن خودرو میشد که اخبارش هم در تلویزیون زیاد بود . حالا این کار یعنی ایجاد محدودیت سرعت که باید در قسمت موتو خودرو و یا جاهای دیگه دستکاری بشه و باز نیاز به اطلاعت علمی و مهندسی داره مثل مورد قبل که فک نکنم بشه به دست افراد معمولی انجام بشه و اگه هم انجام بشه عواقب خطرناکی داره که کمتر کسی دنبالش میره . و اما درباره نمایندگی ها : تو پست های قبلی هم عرض کردم ارگانی باشه که به کار خودرو سازها نظارت کنه و سرعت ماکزیمم اونارو و بقیه اطلاعات رو به خودروسازها ابلاغ کنه، حالا این وسط اگه نمایندگی ای از یک شرکت قفل بشکونه خب بالتبع تخلف کرده و مورد بازخواست قرار میگیره . از لحاظ فنی تخصصی هم در نحوه ایجاد محدودیت سرعت فک نکنم کار خیلی سختی باشه ، در اسرع وقت درباره این موضوع با یک استاد مکانیک مشورت میکنم و نتیجشو میگم 2 لینک به دیدگاه
هادی ناصح 18854 اشتراک گذاری ارسال شده در 8 دی، ۱۳۹۰ در المان جایی که سرعت ازاده در همه لاین هاش ازاده و جاهایی که به علتی محدود شده برای همه لاین هاست .. اتوبان های ازاد هم گاهی در تمام طولش ازاد نیست و قطعاتی را به عللی محدود کردند و شب ها اگه نزدیک مناطق مسکونی بگذره باز هم سرعت تا صبح محدوده .. مرسی از اطلاعاتت عزیزم 3 لینک به دیدگاه
هادی ناصح 18854 اشتراک گذاری ارسال شده در 8 دی، ۱۳۹۰ بهرام جان دلایلت برای محدود کردن سرعت چیه؟ اگر سرعت کم بشه شاید وقت کم بیاریم خیلی جاها ....... این که سرعت ماشینی رو زیاد میزارن نشانه قدرت شرکت تولید کنندشه خودش میتونه نشون دهنده برتری باشه اگر سرعت محدود میشد این همه سیستم های ایمنی ساخته نمیشد این همه دنیای ماشین پیشرفت نمیکرد... 2 لینک به دیدگاه
Abolfazl_r 20780 اشتراک گذاری ارسال شده در 8 دی، ۱۳۹۰ بهرام جان دلایلت برای محدود کردن سرعت چیه؟ اگر سرعت کم بشه شاید وقت کم بیاریم خیلی جاها ....... این که سرعت ماشینی رو زیاد میزارن نشانه قدرت شرکت تولید کنندشه خودش میتونه نشون دهنده برتری باشه اگر سرعت محدود میشد این همه سیستم های ایمنی ساخته نمیشد این همه دنیای ماشین پیشرفت نمیکرد... اتفاقا من به همین موضوع هم میخواستم اشاره کنم. یه زمانی بود محدودیت سرعت تو جاده هامون 60 تا بوده. الان جاده هایی ساخته شده که محدودیت رو به 120 تا رسوندن. و خوب کیه که منکر بشه این بستری که برای رانندگی با سرعت بالاتر ساخته شده خوب نباشه؟ منظورم ساختن اتوبان هاست. به نظرم اگر روی امنیت جاده ها و امکاناتی که به لحاظ ایمنی بهش اضافه میشه خیلی بهتره تا خودروهایی بسازن که سرعت کمتری داره. اگر محدودیت سرعت وجود داره به دلیل ناامنی جاده هاست. به خاطر عدم رشد ایمنی جاده ها با تکنولوژی خودروسازی دنیاست. اگر خودرویی ساخته میشه که 320 کیلومتر در ساعت دست پیدا میکنه ولی جاده مناسبی نداریم که این خودرو در اون رانده بشه به معنی عقب موندن و ناهمسانی علم ترابری و علوم دخیل در خودروسازیه. به جای این محدودیت گذاشتن بیایم برای جاده ها مون یه فکری بکنیم از نظر من سودمندتره. نمیشه به پیشرفت علوم خودروسازی خرده گرفت چرا که ایمنی جاده ها پائینه. البته این مربوط به کشور ما نمیشه و در همه جای دنیا این علم نتونسته راهی رو برای رانندگی با سرعت های بالاتر کشف کنه. شاید اگر در این خصوص همفکری کنیم به نتایج ارزشمندتری برسیم. 2 لینک به دیدگاه
هادی ناصح 18854 اشتراک گذاری ارسال شده در 8 دی، ۱۳۹۰ اتفاقا من به همین موضوع هم میخواستم اشاره کنم. یه زمانی بود محدودیت سرعت تو جاده هامون 60 تا بوده. الان جاده هایی ساخته شده که محدودیت رو به 120 تا رسوندن. و خوب کیه که منکر بشه این بستری که برای رانندگی با سرعت بالاتر ساخته شده خوب نباشه؟ منظورم ساختن اتوبان هاست.به نظرم اگر روی امنیت جاده ها و امکاناتی که به لحاظ ایمنی بهش اضافه میشه خیلی بهتره تا خودروهایی بسازن که سرعت کمتری داره. اگر محدودیت سرعت وجود داره به دلیل ناامنی جاده هاست. به خاطر عدم رشد ایمنی جاده ها با تکنولوژی خودروسازی دنیاست. اگر خودرویی ساخته میشه که 320 کیلومتر در ساعت دست پیدا میکنه ولی جاده مناسبی نداریم که این خودرو در اون رانده بشه به معنی عقب موندن و ناهمسانی علم ترابری و علوم دخیل در خودروسازیه. به جای این محدودیت گذاشتن بیایم برای جاده ها مون یه فکری بکنیم از نظر من سودمندتره. نمیشه به پیشرفت علوم خودروسازی خرده گرفت چرا که ایمنی جاده ها پائینه. البته این مربوط به کشور ما نمیشه و در همه جای دنیا این علم نتونسته راهی رو برای رانندگی با سرعت های بالاتر کشف کنه. شاید اگر در این خصوص همفکری کنیم به نتایج ارزشمندتری برسیم. ابوالفضل جان فکر کنم به این دلیل باشه سرعت پیشرفت خودروسازی بیشتر از جاده سازی باشه البته این نظر منه......خوب این راحت تره کهع یه خودرو بسازن که سرعتش یا شتابش بالا تر بره اما جاده سازی میتونه هزینه بر تر باشه یا یک سری محدودیت هایی داشته باشن ...... خوب برای اینکه کسایی که خودرو با سرعت های بالا دارن هم بتونن از سرعت لذت ببرن اومدن پیست ها رو ساختن مخصوص همین سرعت شاید اصلا فلسفه به وجود اومدن این پیست ها هم همین باشه 2 لینک به دیدگاه
Artaria 13629 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 8 دی، ۱۳۹۰ بهرام جان دلایلت برای محدود کردن سرعت چیه؟تو امریکا در هر ماه به طور متوسط 900 نفر از مردم جان خودشونو فقط در اثر سرعت از دست میدن ، در سال 2009 ، 10591 نفر برای همین از دنیا رفتن .... در ایران که دیگه بماند چه حجم عظیم و وحشتناکی از این تصادفا داریم ، ارزششو نداره با محدود کردن سرعت جان این آدما رو نجات بدیم ؟ آدمایی که بعضاً از عزیزان یا نزدیکان خودمون هستن و یا حتی جان خودمون .... اگر سرعت کم بشه شاید وقت کم بیاریم خیلی جاها ....... الان که سرعت هم زیاده ما نمیتونیم عملا بیشتر از 120 تا تو همین ایران خودمون بریم ولی خیلی ها اینکارو میکنن و خودشونو به کشتن میدن این که سرعت ماشینی رو زیاد میزارن نشانه قدرت شرکت تولید کنندشه خودش میتونه نشون دهنده برتری باشه برتری یک شرکت که نباید به قیمت جون انسانها تموم بشه اگر سرعت محدود میشد این همه سیستم های ایمنی ساخته نمیشد این همه دنیای ماشین پیشرفت نمیکرد... اگه سرعت محدود میشد این همه سیستم های ایمنی نیاز نبود ساخته بشه و این همه هزینه هم براشون صرف بشه بازم انتقاد کن هادی جان ، مرسی 1 لینک به دیدگاه
Abolfazl_r 20780 اشتراک گذاری ارسال شده در 8 دی، ۱۳۹۰ ابوالفضل جان فکر کنم به این دلیل باشه سرعت پیشرفت خودروسازی بیشتر از جاده سازی باشه البته این نظر منه......خوب این راحت تره کهع یه خودرو بسازن که سرعتش یا شتابش بالا تر بره اما جاده سازی میتونه هزینه بر تر باشه یا یک سری محدودیت هایی داشته باشن ...... خوب برای اینکه کسایی که خودرو با سرعت های بالا دارن هم بتونن از سرعت لذت ببرن اومدن پیست ها رو ساختن مخصوص همین سرعت شاید اصلا فلسفه به وجود اومدن این پیست ها هم همین باشه بحث من سر این نیست که چرا عقب مونده. خوب محدودیت در ساخت جاده ها نسبت به ساخت خودروها خیلی بیشتره و هزینه برتر. ولی اینکه بگیم علم خودروسازی رو بیایم بایکوت کنیم چرا که جاده هامون محدودیت دارن هم خودش جای تامل داره. من میگم چرا اونو متوقف کنیم؟ بیایم در اون زمینه ای که کار نشده بیشتر فکر کنیم. ضمن اینکه سرعت بالای خودرو یکی از مزایاش لذت بردنه. ولی خوب شما فرض کن ما تو ایران اتوبان نداشتیم و همش مجبور بودیم از جاده های دوطرفه که محدودیت سرعت بیشتری دارن استفاده میکردیم. چقدر مشکلات زیاد میشد؟ الان به مدد علوم راه سازی تونستن جاده های امن تر و با کیفیت تری بسازن که محدودیت سرعت در اونها کمتره و خودروها میتونن با سرعت بالاتر و خطر کمتری حرکت کنن. منم میگم به جای اینکه تو همین 120 تا گیر کنیم بیایم یه فکری به حال بالا بردن امنیت راه ها بکنیم تا بتونیم محدودیت های کمتری رو برای خودروسازها اعمال کنیم. 2 لینک به دیدگاه
هادی ناصح 18854 اشتراک گذاری ارسال شده در 8 دی، ۱۳۹۰ یه جوری پست بدین بشه نقل قول گرفت خوب بهرام جان من زیاد مطالعه که نداشتم همینجوری با اطلاعات و عقل خودم اومدم باهات دارم بحث می کنم ....خوب بود از بچه های مکانیک یا مدیران بخش خودرو انجمن هم دعوت می کردی فکر کنم اونا بهتر می تونن کمکت کنن تو امریکا در هر ماه به طور متوسط 900 نفر از مردم جان خودشونو فقط در اثر سرعت از دست میدن ، در سال 2009 ، 10591 نفر برای همین از دنیا رفتن .... در ایران که دیگه بماند چه حجم عظیم و وحشتناکی از این تصادفا داریم ، ارزششو نداره با محدود کردن سرعت جان این آدما رو نجات بدیم ؟ آدمایی که بعضاً از عزیزان یا نزدیکان خودمون هستن و یا حتی جان خودمون .... خوب نمیشه که جلوی پیشرفت رو گرفت بهرام جان......قوانین رو هم واسه همین گذاشتن دیگه اگر به قوانین راهنمایی رانندگی احترام میزاشتن 100% تصادف نمی کردن یا جون خودشونو از دست نمیدادن.....میشه داره علم پیشرفت می کنه البته تا این حادثه ها هم نباشه پیشرفتی در کار نخواهد بود. الان که سرعت هم زیاده ما نمیتونیم عملا بیشتر از 120 تا تو همین ایران خودمون بریم ولی خیلی ها اینکارو میکنن و خودشونو به کشتن میدن خوب اون دیگه بر میگرده به عقل خودشون چرا وقتی جادش مناسب نیست باید تند بره که بخواد جونشو از دست بده؟خیلی ها هم هستن که با قوانین میرن جلو و سالم میرسن... برتری یک شرکت که نباید به قیمت جون انسانها تموم بشه شرکت داره کارشو می کنن این ما هستیم که مسئول حوادث به وجود آمده هستیم اگه سرعت محدود میشد این همه سیستم های ایمنی نیاز نبود ساخته بشه و این همه هزینه هم براشون صرف بشه درسته اما به نظرت این درسته؟این که جلوی پیشرفت رو بگیریم درسته؟ 2 لینک به دیدگاه
هادی ناصح 18854 اشتراک گذاری ارسال شده در 8 دی، ۱۳۹۰ بحث من سر این نیست که چرا عقب مونده. خوب محدودیت در ساخت جاده ها نسبت به ساخت خودروها خیلی بیشتره و هزینه برتر. ولی اینکه بگیم علم خودروسازی رو بیایم بایکوت کنیم چرا که جاده هامون محدودیت دارن هم خودش جای تامل داره. من میگم چرا اونو متوقف کنیم؟ بیایم در اون زمینه ای که کار نشده بیشتر فکر کنیم. ضمن اینکه سرعت بالای خودرو یکی از مزایاش لذت بردنه. ولی خوب شما فرض کن ما تو ایران اتوبان نداشتیم و همش مجبور بودیم از جاده های دوطرفه که محدودیت سرعت بیشتری دارن استفاده میکردیم. چقدر مشکلات زیاد میشد؟ الان به مدد علوم راه سازی تونستن جاده های امن تر و با کیفیت تری بسازن که محدودیت سرعت در اونها کمتره و خودروها میتونن با سرعت بالاتر و خطر کمتری حرکت کنن. منم میگم به جای اینکه تو همین 120 تا گیر کنیم بیایم یه فکری به حال بالا بردن امنیت راه ها بکنیم تا بتونیم محدودیت های کمتری رو برای خودروسازها اعمال کنیم. کاملا با نظرت موافقم ابوالفضل جان بهرام جان حالا اگر در رابطه با جاده هم بخوای می تونیم ایده بدیما 1 لینک به دیدگاه
Artaria 13629 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 8 دی، ۱۳۹۰ اتفاقا من به همین موضوع هم میخواستم اشاره کنم. یه زمانی بود محدودیت سرعت تو جاده هامون 60 تا بوده. الان جاده هایی ساخته شده که محدودیت رو به 120 تا رسوندن. و خوب کیه که منکر بشه این بستری که برای رانندگی با سرعت بالاتر ساخته شده خوب نباشه؟ منظورم ساختن اتوبان هاست.به نظرم اگر روی امنیت جاده ها و امکاناتی که به لحاظ ایمنی بهش اضافه میشه خیلی بهتره تا خودروهایی بسازن که سرعت کمتری داره. اگر محدودیت سرعت وجود داره به دلیل ناامنی جاده هاست. به خاطر عدم رشد ایمنی جاده ها با تکنولوژی خودروسازی دنیاست. اگر خودرویی ساخته میشه که 320 کیلومتر در ساعت دست پیدا میکنه ولی جاده مناسبی نداریم که این خودرو در اون رانده بشه به معنی عقب موندن و ناهمسانی علم ترابری و علوم دخیل در خودروسازیه. به جای این محدودیت گذاشتن بیایم برای جاده ها مون یه فکری بکنیم از نظر من سودمندتره. نمیشه به پیشرفت علوم خودروسازی خرده گرفت چرا که ایمنی جاده ها پائینه. البته این مربوط به کشور ما نمیشه و در همه جای دنیا این علم نتونسته راهی رو برای رانندگی با سرعت های بالاتر کشف کنه. شاید اگر در این خصوص همفکری کنیم به نتایج ارزشمندتری برسیم. بحث من سر این نیست که چرا عقب مونده. خوب محدودیت در ساخت جاده ها نسبت به ساخت خودروها خیلی بیشتره و هزینه برتر. ولی اینکه بگیم علم خودروسازی رو بیایم بایکوت کنیم چرا که جاده هامون محدودیت دارن هم خودش جای تامل داره. من میگم چرا اونو متوقف کنیم؟ بیایم در اون زمینه ای که کار نشده بیشتر فکر کنیم. ضمن اینکه سرعت بالای خودرو یکی از مزایاش لذت بردنه. ولی خوب شما فرض کن ما تو ایران اتوبان نداشتیم و همش مجبور بودیم از جاده های دوطرفه که محدودیت سرعت بیشتری دارن استفاده میکردیم. چقدر مشکلات زیاد میشد؟ الان به مدد علوم راه سازی تونستن جاده های امن تر و با کیفیت تری بسازن که محدودیت سرعت در اونها کمتره و خودروها میتونن با سرعت بالاتر و خطر کمتری حرکت کنن. منم میگم به جای اینکه تو همین 120 تا گیر کنیم بیایم یه فکری به حال بالا بردن امنیت راه ها بکنیم تا بتونیم محدودیت های کمتری رو برای خودروسازها اعمال کنیم. ابوالفضل جان فکر کنم به این دلیل باشه سرعت پیشرفت خودروسازی بیشتر از جاده سازی باشه البته این نظر منه......خوب این راحت تره کهع یه خودرو بسازن که سرعتش یا شتابش بالا تر بره اما جاده سازی میتونه هزینه بر تر باشه یا یک سری محدودیت هایی داشته باشن ...... خوب برای اینکه کسایی که خودرو با سرعت های بالا دارن هم بتونن از سرعت لذت ببرن اومدن پیست ها رو ساختن مخصوص همین سرعت شاید اصلا فلسفه به وجود اومدن این پیست ها هم همین باشه ببین علم راهسازی از علم خودرو سازی عقب نیستش . یک شرکتی وقتی داره یه چیزی رو میسازه اول میاد میبینه این چیزی که من دارم عرضه میکنم آیا مصرف کننده ظرفیت استفاده از این رو داره یا نه ؟ مثلا در حمل و نقل هوایی ، جت های مافوق صوت داریم ، خب این به خاطر اینه که راه ها هوایی ظرفیتشو داره، ترافیک کنترل میشه ، تعداد این وسایل کمه و خطر برخورد اونا به هم خیلی کمه، در ارتفاع مانعی برای برخورد هواپیماها به اونا وجود نداره خب حالا در سطح زمین ما این مدودیت ها رو داریم، گرچه میتونیم بیایم مثلا یه راه با عرض یک کیلومتر بسازیم تا خطر برخورد وسایل نقلیه به همدیگه به میزان زیادی کاهش پیدا کنه، ولی هزینه ای باید صرف اینکار بشه تیلیاردها برابر اون اختلاسی میشه که آقایون انجام دادن . پس باید به فکر یه راه دیگه باشیم ، مثلا علم خودرو سازی که میدونه جاده ظرفیتشو نداره، پس بیاد واسه محصولش یه راه خاصی تعریف کنه، مثل راه هوایی . اینکه سرعت ماشین ها زیاد میشه که پیشرفت نیست، جاده رو هم میشه طوری ساخت که اصطکاکش چنان زیاد باشه که این ماشین نتونه روش حرکت کنه، پیشرفت اونه که با شرایط موجود محصولی رو بدیم که بتونیم ازش استفاده کنیم . 2 لینک به دیدگاه
هادی ناصح 18854 اشتراک گذاری ارسال شده در 8 دی، ۱۳۹۰ ببین علم راهسازی از علم خودرو سازی عقب نیستش . یک شرکتی وقتی داره یه چیزی رو میسازه اول میاد میبینه این چیزی که من دارم عرضه میکنم آیا مصرف کننده ظرفیت استفاده از این رو داره یا نه ؟ مثلا در حمل و نقل هوایی ، جت های مافوق صوت داریم ، خب این به خاطر اینه که راه ها هوایی ظرفیتشو داره، ترافیک کنترل میشه ، تعداد این وسایل کمه و خطر برخورد اونا به هم خیلی کمه، در ارتفاع مانعی برای برخورد هواپیماها به اونا وجود نداره خب حالا در سطح زمین ما این مدودیت ها رو داریم، گرچه میتونیم بیایم مثلا یه راه با عرض یک کیلومتر بسازیم تا خطر برخورد وسایل نقلیه به همدیگه به میزان زیادی کاهش پیدا کنه، ولی هزینه ای باید صرف اینکار بشه تیلیاردها برابر اون اختلاسی میشه که آقایون انجام دادن . پس باید به فکر یه راه دیگه باشیم ، مثلا علم خودرو سازی که میدونه جاده ظرفیتشو نداره، پس بیاد واسه محصولش یه راه خاصی تعریف کنه، مثل راه هوایی . اینکه سرعت ماشین ها زیاد میشه که پیشرفت نیست، جاده رو هم میشه طوری ساخت که اصطکاکش چنان زیاد باشه که این ماشین نتونه روش حرکت کنه، پیشرفت اونه که با شرایط موجود محصولی رو بدیم که بتونیم ازش استفاده کنیم . شما میگی سرعت پیشرفت نیست خوب قانون های آیرودینامیکی سیستم های بازدارنده (ترمز و ....) همه اینا معلول علتی به نام سرعت هستن دیگه چون می خوایم سرعت داشته باشیم پس باید این کارا رو انجام بدیم حتما نباید که جاده ها جدا بشن مثلا بیایم سنسور نصب کنیم در بین لاین ها و خودرو ها که اگر خودرویی خواست لاین عوش کنه اتوماتیک سرعتش کم بشه یه تاپیک ابوالفضل زده بود توی بخش خودرو که بی ام و ساختن که چراغ های هسداری داشت جلوی شیشه که مثلا اگر در شب انسانی یا خودرویی باشه رو تشخیص میده یا ماشین از سمت چپ توی تقاطع بیاد......خوب همه این کارا رو می کنن که جون انسان ها رو نجات بدن دیگه 2 لینک به دیدگاه
Artaria 13629 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 8 دی، ۱۳۹۰ اتفاقا من به همین موضوع هم میخواستم اشاره کنم. یه زمانی بود محدودیت سرعت تو جاده هامون 60 تا بوده. الان جاده هایی ساخته شده که محدودیت رو به 120 تا رسوندن. و خوب کیه که منکر بشه این بستری که برای رانندگی با سرعت بالاتر ساخته شده خوب نباشه؟ منظورم ساختن اتوبان هاست.به نظرم اگر روی امنیت جاده ها و امکاناتی که به لحاظ ایمنی بهش اضافه میشه خیلی بهتره تا خودروهایی بسازن که سرعت کمتری داره. اگر محدودیت سرعت وجود داره به دلیل ناامنی جاده هاست. به خاطر عدم رشد ایمنی جاده ها با تکنولوژی خودروسازی دنیاست. اگر خودرویی ساخته میشه که 320 کیلومتر در ساعت دست پیدا میکنه ولی جاده مناسبی نداریم که این خودرو در اون رانده بشه به معنی عقب موندن و ناهمسانی علم ترابری و علوم دخیل در خودروسازیه. به جای این محدودیت گذاشتن بیایم برای جاده ها مون یه فکری بکنیم از نظر من سودمندتره. نمیشه به پیشرفت علوم خودروسازی خرده گرفت چرا که ایمنی جاده ها پائینه. البته این مربوط به کشور ما نمیشه و در همه جای دنیا این علم نتونسته راهی رو برای رانندگی با سرعت های بالاتر کشف کنه. شاید اگر در این خصوص همفکری کنیم به نتایج ارزشمندتری برسیم. بحث من سر این نیست که چرا عقب مونده. خوب محدودیت در ساخت جاده ها نسبت به ساخت خودروها خیلی بیشتره و هزینه برتر. ولی اینکه بگیم علم خودروسازی رو بیایم بایکوت کنیم چرا که جاده هامون محدودیت دارن هم خودش جای تامل داره. من میگم چرا اونو متوقف کنیم؟ بیایم در اون زمینه ای که کار نشده بیشتر فکر کنیم. ضمن اینکه سرعت بالای خودرو یکی از مزایاش لذت بردنه. ولی خوب شما فرض کن ما تو ایران اتوبان نداشتیم و همش مجبور بودیم از جاده های دوطرفه که محدودیت سرعت بیشتری دارن استفاده میکردیم. چقدر مشکلات زیاد میشد؟ الان به مدد علوم راه سازی تونستن جاده های امن تر و با کیفیت تری بسازن که محدودیت سرعت در اونها کمتره و خودروها میتونن با سرعت بالاتر و خطر کمتری حرکت کنن. منم میگم به جای اینکه تو همین 120 تا گیر کنیم بیایم یه فکری به حال بالا بردن امنیت راه ها بکنیم تا بتونیم محدودیت های کمتری رو برای خودروسازها اعمال کنیم. ابوالفضل جان فکر کنم به این دلیل باشه سرعت پیشرفت خودروسازی بیشتر از جاده سازی باشه البته این نظر منه......خوب این راحت تره کهع یه خودرو بسازن که سرعتش یا شتابش بالا تر بره اما جاده سازی میتونه هزینه بر تر باشه یا یک سری محدودیت هایی داشته باشن ...... خوب برای اینکه کسایی که خودرو با سرعت های بالا دارن هم بتونن از سرعت لذت ببرن اومدن پیست ها رو ساختن مخصوص همین سرعت شاید اصلا فلسفه به وجود اومدن این پیست ها هم همین باشه یه جوری پست بدین بشه نقل قول گرفت خوب بهرام جان من زیاد مطالعه که نداشتم همینجوری با اطلاعات و عقل خودم اومدم باهات دارم بحث می کنم ....خوب بود از بچه های مکانیک یا مدیران بخش خودرو انجمن هم دعوت می کردی فکر کنم اونا بهتر می تونن کمکت کنن خوب نمیشه که جلوی پیشرفت رو گرفت بهرام جان......قوانین رو هم واسه همین گذاشتن دیگه اگر به قوانین راهنمایی رانندگی احترام میزاشتن 100% تصادف نمی کردن یا جون خودشونو از دست نمیدادن.....میشه داره علم پیشرفت می کنه البته تا این حادثه ها هم نباشه پیشرفتی در کار نخواهد بود. خوب اون دیگه بر میگرده به عقل خودشون چرا وقتی جادش مناسب نیست باید تند بره که بخواد جونشو از دست بده؟خیلی ها هم هستن که با قوانین میرن جلو و سالم میرسن... شرکت داره کارشو می کنن این ما هستیم که مسئول حوادث به وجود آمده هستیم درسته اما به نظرت این درسته؟این که جلوی پیشرفت رو بگیریم درسته؟ خب مسلمه که کسی دلش نمیخواد مانع پیشرفت بشه ، ولی پیشرفتی زندگی انسانها رو به خطر بندازه به کار آید ؟ اینکه میگی انسانها خودشون مسئول از دست دادن جان خودشون هستن کاملا درسته ، ولی به نظرت میتونیم با این حجم عظیم تلفات بگیم چون تقصیر خودشون بوده پس عب نداره و عین خیالمون نباشه ؟ یک سری از انسانها خیره سرند و متاسفانه این افراد همه جا هستن و از نزدیکان خودمون هم هستن . ضمن اینکه نمیشه اینو پنهان کرد که خودمون هم حداقل برای یک بار سرعت غیر مجاز میریم و حادثه وحشتناکی هم میتونه تو همون یک بار اتفاق بیفته . حالا به این فکر کن : مثلا شرکت سونی یک تلویزیون فوق پیشرفته n بُعدی تولید میکنه ولی مثلا به چشم خیلی آسیب میرسونه و با یکبار نگاه کردن احتمال کور شدن وجود داره، ساخت این تلویزیون چه کمکی به مردم میکنه ؟ 2 لینک به دیدگاه
Artaria 13629 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 8 دی، ۱۳۹۰ شما میگی سرعت پیشرفت نیست خوب قانون های آیرودینامیکی سیستم های بازدارنده (ترمز و ....) همه اینا معلول علتی به نام سرعت هستن دیگه چون می خوایم سرعت داشته باشیم پس باید این کارا رو انجام بدیم حتما نباید که جاده ها جدا بشن مثلا بیایم سنسور نصب کنیم در بین لاین ها و خودرو ها که اگر خودرویی خواست لاین عوش کنه اتوماتیک سرعتش کم بشه یه تاپیک ابوالفضل زده بود توی بخش خودرو که بی ام و ساختن که چراغ های هسداری داشت جلوی شیشه که مثلا اگر در شب انسانی یا خودرویی باشه رو تشخیص میده یا ماشین از سمت چپ توی تقاطع بیاد......خوب همه این کارا رو می کنن که جون انسان ها رو نجات بدن دیگه من منکر پیشرفت سرعت نیستم، ولی دارم به زمان حا فکر میکنم، به تلفاتی که با وجود این همه پیشرفت در زمینه ترمز ها ، سیستم های ایمنی و .... داره اتفاق میفته . به این فکر میکنم که چرا باید وقتی که من تو کلاس درس هستم باید نگران این باشم که نکنه پدرم سرعت برونه و خدا نکرده فلان شه .... نکنه مثلا عموم ... نکنه ... نکنه .... چرا باید نگران اینا باشم ؟ چرا باید در شادترین لحظه های زندگیم با یه اتفاق ناگوار تلخ بشه ؟ اگه خدا نکرده این اتفاق بیفته واسه کسی، بازم میگه من سرعت میخوام؟ 1 لینک به دیدگاه
Abolfazl_r 20780 اشتراک گذاری ارسال شده در 8 دی، ۱۳۹۰ خب مسلمه که کسی دلش نمیخواد مانع پیشرفت بشه ، ولی پیشرفتی زندگی انسانها رو به خطر بندازه به کار آید ؟ اینکه میگی انسانها خودشون مسئول از دست دادن جان خودشون هستن کاملا درسته ، ولی به نظرت میتونیم با این حجم عظیم تلفات بگیم چون تقصیر خودشون بوده پس عب نداره و عین خیالمون نباشه ؟ یک سری از انسانها خیره سرند و متاسفانه این افراد همه جا هستن و از نزدیکان خودمون هم هستن . ضمن اینکه نمیشه اینو پنهان کرد که خودمون هم حداقل برای یک بار سرعت غیر مجاز میریم و حادثه وحشتناکی هم میتونه تو همون یک بار اتفاق بیفته . حالا به این فکر کن : مثلا شرکت سونی یک تلویزیون فوق پیشرفته n بُعدی تولید میکنه ولی مثلا به چشم خیلی آسیب میرسونه و با یکبار نگاه کردن احتمال کور شدن وجود داره، ساخت این تلویزیون چه کمکی به مردم میکنه ؟ خب این مثالتون یه مقدار با این قضیه فرق میکنه اما مطلب مهمتر اینه که خوب خیلی چیزها مضرات دارن ولی خدماتی رو هم برای انسان انجام میدن. موبایل امواج مضری برای سلامتی داره ولی تولیدش رو متوقف نکردن، شرکت های تولیدکننده اومدن ضرر این امواج برای سلامتی رو در محصولاتشون کم کردن. ما هم میگیم بالا رفتن سرعت میتونه با بالارفتن ایمنی راه ها بدون آسیب رساندن به سلامتی جان انسانها میسر بشه. و این یعنی پیشرفت. وگرنه اصلا بیایم وسایل نقلیه رو بزاریم کنار و با شتر مسافرت کنیم که خطرش خیلی کمتره و آلودگی هم نداره. 2 لینک به دیدگاه
Artaria 13629 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 8 دی، ۱۳۹۰ خب این مثالتون یه مقدار با این قضیه فرق میکنه اما مطلب مهمتر اینه که خوب خیلی چیزها مضرات دارن ولی خدماتی رو هم برای انسان انجام میدن. موبایل امواج مضری برای سلامتی داره ولی تولیدش رو متوقف نکردن، شرکت های تولیدکننده اومدن ضرر این امواج برای سلامتی رو در محصولاتشون کم کردن. ما هم میگیم بالا رفتن سرعت میتونه با بالارفتن ایمنی راه ها بدون آسیب رساندن به سلامتی جان انسانها میسر بشه. و این یعنی پیشرفت. وگرنه اصلا بیایم وسایل نقلیه رو بزاریم کنار و با شتر مسافرت کنیم که خطرش خیلی کمتره و آلودگی هم نداره. درسته مضرات دارن ولی هیچکدومشون تو یه چشم به هم زدن نمیتونن جون 5 نفر آدم رو تو سواری ها و جون 40 نفر آدم رو تو اتوبوس ها بگیرن این که میگم اینکارو کنیم این نیست که بیایم از شتر استفاده کنیم ، فقط بحث رو اینه که الان ما رسما نباید بیشتر از 120 تا تو جادهای ایران با وضع موجود بریم، پس چرا ماشین ها باید بیشتر از این سرعت برن و فاجعه به بار بیارن ؟ 2 لینک به دیدگاه
Abolfazl_r 20780 اشتراک گذاری ارسال شده در 8 دی، ۱۳۹۰ درسته مضرات دارن ولی هیچکدومشون تو یه چشم به هم زدن نمیتونن جون 5 نفر آدم رو تو سواری ها و جون 40 نفر آدم رو تو اتوبوس ها بگیرن این که میگم اینکارو کنیم این نیست که بیایم از شتر استفاده کنیم ، فقط بحث رو اینه که الان ما رسما نباید بیشتر از 120 تا تو جادهای ایران با وضع موجود بریم، پس چرا ماشین ها باید بیشتر از این سرعت برن و فاجعه به بار بیارن ؟ من کاملا درک میکنم شما چی میگید ولی دارم یه مسئله جدید مطرح میکنم و اونم اینه که به جای اینکه این محدودیت رو بر خودروساز اعمال کنیم شرایط جاده رو بهتر کنیم که بشه بی خطر با سرعت بالاتر هم رانندگی کرد. مگه با 120 تا فاجعه به بار نمیاد؟ با همین سرعت هم کشته میدیم. پس من میگم بالا بردن ایمنی راه شاید منجر به بزرگتر شدن محدودیت سرعت بشه. مثلا به جای 120 تا شاید بشه کاری کرد که با 140 تا هم جان مسافرین در خطر نباشه. اینکاره که نیاز به گفتگو و بحث داره و مسئله خیلی سنگین تر و حل نشده تریه. وگرنه محدودیت سرعت برای خودرو ها که خودتون هم گفتید و تموم شد. 2 لینک به دیدگاه
Artaria 13629 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 8 دی، ۱۳۹۰ من کاملا درک میکنم شما چی میگید ولی دارم یه مسئله جدید مطرح میکنم و اونم اینه که به جای اینکه این محدودیت رو بر خودروساز اعمال کنیم شرایط جاده رو بهتر کنیم که بشه بی خطر با سرعت بالاتر هم رانندگی کرد. مگه با 120 تا فاجعه به بار نمیاد؟با همین سرعت هم کشته میدیم. پس من میگم بالا بردن ایمنی راه شاید منجر به بزرگتر شدن محدودیت سرعت بشه. مثلا به جای 120 تا شاید بشه کاری کرد که با 140 تا هم جان مسافرین در خطر نباشه. اینکاره که نیاز به گفتگو و بحث داره و مسئله خیلی سنگین تر و حل نشده تریه. وگرنه محدودیت سرعت برای خودرو ها که خودتون هم گفتید و تموم شد. میدونم ابوالفضل جان منظورتو ، ولی فعلا تا به اون تکنولوژی برسیم که جاده هارو با خودرو ها متعادل کنیم ، بهتر نیست این محدودیت رو ایجاد کنیم تا از این تلفات جلوگیری کنیم ؟ 2 لینک به دیدگاه
Abolfazl_r 20780 اشتراک گذاری ارسال شده در 8 دی، ۱۳۹۰ میدونم ابوالفضل جان منظورتو ، ولی فعلا تا به اون تکنولوژی برسیم که جاده هارو با خودرو ها متعادل کنیم ، بهتر نیست این محدودیت رو ایجاد کنیم تا از این تلفات جلوگیری کنیم ؟ خوب محدود کنید. الان که دیر وقته. ایشالا فردا صبح زود. ولی قول بده راجع به اون موضوع هم یه تاپیک ایجاد کنی. ببخشید اگه سرتو درد آوردم. ممنون از حوصله ای که به خرج دادی. 2 لینک به دیدگاه
Artaria 13629 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 9 دی، ۱۳۹۰ بعضی وقتا به این نتیجه می رسم که راه هایی وجود داره که میشه بشر رو از هر خطر و مرگ و میری نجات داد ... ولی اینکارو نمیکنن تا تعادل جمعیت حفظ بشه ... اینکارو نمیکنن چون به نفعشون نیست 2 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده