Artaria 13629 اشتراک گذاری ارسال شده در 7 دی، ۱۳۹۰ دورد نواندیشان گرامی . پیرو تاپیک قبلی که یکم تخصصی بود و برا تالار عمران بود ، اینم یکم تخصصی هست ولی جنبه عمومی داره . مختصر و مفید عرض میکنم : به نظرتون تو یه مملکتی که حداکثر سرعت در جاده های اون 120 کیلومتر بر ساعته ، چرا باید اتومبیلی تولید بشه که با سرعت های خیلی بیشتر از این حرکت کنه و نتیجش هم بشه تصادفات وحشتناک و از دست دادن عزیزان ؟ به شکل کلی تر ، فکر میکنید چرا تو کل دنیا ماشین های با سرعت های خیلی بالا تولید میشه ، در حالیکه جاده ها توان پاسخگویی به همچین سرعت هایی رو ندارن ؟ چرا هنگام تولید وسایل نقلیه حداکثر سرعت اونها رو با حداکثر سرعت مجاز راه ها ، محدود نمیکنن ؟ به نظرتون مشکل این ایده در کجاست ؟ پیشاپیش از مشارکتتون در بحث تشکر میکنم 24 لینک به دیدگاه
HaMeD-GibsoN 1859 اشتراک گذاری ارسال شده در 7 دی، ۱۳۹۰ بعضی از تولیدکنندگان خصوصا اروپایی ها و مخصوصا آلمانی ها(که تنها اتوبان سرعت آزاد دنیا رو داره) برای ماشینهاشون حداکثر سرعت 250 رو محدود کردن گرچه اگر از 110 تا بیشتر برن میندازنشون زندان! محدود کردن سرعت مقوله ای که به کیفیت خودرو مربوط میشه نه به قوانین و کیفیت جاده ها با این حساب برای ماشینهای تولید وطن من این پیشنهادها رو دارم: پراید:حداکثر 70 تا 405 و 206 و سمند و ماشینهای جدید با حجم موتور تا 1600 و 1800 حداکثر 120 تا ماکسیما و ماشینهای مدل جدید با حجم موتور بالای 2000 حداکثر 180 تا 12 لینک به دیدگاه
El Roman 31720 اشتراک گذاری ارسال شده در 7 دی، ۱۳۹۰ هدف از بالا بردن سرعت و شتاب ماشینا فقط کم نیاوردن تو سبقت هاست فکر کنم 7 لینک به دیدگاه
کتایون 15176 اشتراک گذاری ارسال شده در 7 دی، ۱۳۹۰ من اصلا محدودیت سرعت رو ندارم...واسه همین میخوام برم آلمان... 5 لینک به دیدگاه
Avenger 19333 اشتراک گذاری ارسال شده در 7 دی، ۱۳۹۰ اولا که نمیشه همچین کاری رو دوما تو کشورهای دیگه جاده های کیلومتر ازاد هست که با هر سرعتی دلت بخواد میتونی توش حرکت کنی سوما اگه سرعت 129 بشتر نره ماشین جریمه برای کی بنویسن چهارما از لحاظ فنی نمیشه 7 لینک به دیدگاه
El Roman 31720 اشتراک گذاری ارسال شده در 7 دی، ۱۳۹۰ اولا که نمیشه همچین کاری رو دوما تو کشورهای دیگه جاده های کیلومتر ازاد هست که با هر سرعتی دلت بخواد میتونی توش حرکت کنی سوما اگه سرعت 129 بشتر نره ماشین جریمه برای کی بنویسن چهارما از لحاظ فنی نمیشه از لحاظ فنی که خیلی شرکتای معتبر محدود کننده سرعت میزنن الان 4 لینک به دیدگاه
Avenger 19333 اشتراک گذاری ارسال شده در 7 دی، ۱۳۹۰ از لحاظ فنی که خیلی شرکتای معتبر محدود کننده سرعت میزنن الان خب میان تو ایران فوری میکننش 2 لینک به دیدگاه
Avenger 19333 اشتراک گذاری ارسال شده در 7 دی، ۱۳۹۰ بعضی از تولیدکنندگان خصوصا اروپایی ها و مخصوصا آلمانی ها(که تنها اتوبان سرعت آزاد دنیا رو داره) برای ماشینهاشون حداکثر سرعت 250 رو محدود کردنگرچه اگر از 110 تا بیشتر برن میندازنشون زندان! محدود کردن سرعت مقوله ای که به کیفیت خودرو مربوط میشه نه به قوانین و کیفیت جاده ها با این حساب برای ماشینهای تولید وطن من این پیشنهادها رو دارم: پراید:حداکثر 70 تا 405 و 206 و سمند و ماشینهای جدید با حجم موتور تا 1600 و 1800 حداکثر 120 تا ماکسیما و ماشینهای مدل جدید با حجم موتور بالای 2000 حداکثر 180 تا ماشین هر چقدر هم که خوب باشه با وضعیت جاده های ایران و فرهنگ رانندگی با سرعت بیش از 120 یعنی مرگ 4 لینک به دیدگاه
El Roman 31720 اشتراک گذاری ارسال شده در 7 دی، ۱۳۹۰ خب میان تو ایران فوری میکننش اونجایی که اونو میزنن اگه بکننش ماشین قفل میشه راه نمیره؛ اینجا رو نمیدونم اینجا میشه جریال الگانسا که راه نمیرفتن 3 لینک به دیدگاه
Abolfazl_r 20780 اشتراک گذاری ارسال شده در 7 دی، ۱۳۹۰ اکثر خودروهایی که به صورت عمومی در دنیا تولید میشه محدودیت سرعت دارن. مثلا پرادو 6 سیلندر تا 200 کیلومتر در ساعت کیلومتر سنج داره. ولی به خاطر موتور قویش میتونه به 260 تا هم دست پیدا کنه که برای یه suv با اون هیکل خیلی خطرناکه. واسه همین پرادوها همشون رو 190 تا قفل دارن. یعنی شاسی بلندها عموما قفل دارن. ولی قفلش رو تو ایران با یه مقدار هزینه میتونی باز کنی بدون اینکه مشکل خاصی پیش بیاد. اما در خصوص این موضوع که میگید محدودیت سرعت به لحاظ فنی و طراحی وجود داشته باشه غیر قابل اجراست. نهایتا میشه از همین محدود کننده ها استفاده کرد. دلیل اینکه میگم غیر قابل اجراست هم اینه که اگر نهایت سرعت یک خودرو 120 تا باشه وقتی میخواد از 90 تا به 120 تا برسه عملا باید 5 دقیقه طول بکشه. مثل این میمونه که شما بخواید با پژو از 160 تا به 200 تا سرعت برسید. خیلی زمان صرف این کار باید بکنید. به معنای دیگه شتاب ثانویه خودرو تو این سرعت هاست. یعنی از 80-90 تا 120-140. که بسیار حیاتی و حساسه. وقتی میگن پراید نا امنه فقط به معنای این نیست که چون ضعیفه از نظر بدنه و شاسی نا امنه. یکی از فاکتورهای نا امنیش اینه که قدرت نداره تا بتونی باهاش تو این سرعت ها مانور بدی. برای یه سبقت باید جون بدی تا ماشین شتاب بگیره و میری وسط سبقت میبینی کم میاره. چون شتاب ثانویه اش پائینه. این که میگید خودروهایی ساخته بشه که نهایتا 120 تا بره یعنی اساسا شتاب ثانویه و قدرت مانور نداشته باشه. این خودرو مثل یه آدم خنگ میمونه و مشکلاتی که در پی این موضوع پیش میاد خیلی بیشتر از مشکلات فعلی هست. به عنوان نمونه بارزترین اتفاق ممکن اینه که دیگه رانندگان تمایلی به ترمز کردن ندارن. چون دور خودرو کم میشه و دوباره خیلی سخته که به اون دور برسه. پس ترجیح میدن لایی بکشن. چنانچه همین الانم همین کارو میکنن و این فقط یکی از مشکلاتی بود که به وجود میاد. 5 لینک به دیدگاه
Artaria 13629 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 7 دی، ۱۳۹۰ #222222] 818177]اکثر خودروهایی که به صورت عمومی در دنیا تولید میشه محدودیت سرعت دارن. مثلا پرادو 6 سیلندر تا 200 کیلومتر در ساعت کیلومتر سنج داره. ولی به خاطر موتور قویش میتونه به 260 تا هم دست پیدا کنه که برای یه suv با اون هیکل خیلی خطرناکه. واسه همین پرادوها همشون رو 190 تا قفل دارن. یعنی شاسی بلندها عموما قفل دارن. ولی قفلش رو تو ایران با یه مقدار هزینه میتونی باز کنی بدون اینکه مشکل خاصی پیش بیاد. اما در خصوص این موضوع که میگید محدودیت سرعت به لحاظ فنی و طراحی وجود داشته باشه غیر قابل اجراست. نهایتا میشه از همین محدود کننده ها استفاده کرد. دلیل اینکه میگم غیر قابل اجراست هم اینه که اگر نهایت سرعت یک خودرو 120 تا باشه وقتی میخواد از 90 تا به 120 تا برسه عملا باید 5 دقیقه طول بکشه. مثل این میمونه که شما بخواید با پژو از 160 تا به 200 تا سرعت برسید. خیلی زمان صرف این کار باید بکنید. به معنای دیگه شتاب ثانویه خودرو تو این سرعت هاست. یعنی از 80-90 تا 120-140. که بسیار حیاتی و حساسه. وقتی میگن پراید نا امنه فقط به معنای این نیست که چون ضعیفه از نظر بدنه و شاسی نا امنه. یکی از فاکتورهای نا امنیش اینه که قدرت نداره تا بتونی باهاش تو این سرعت ها مانور بدی. برای یه سبقت باید جون بدی تا ماشین شتاب بگیره و میری وسط سبقت میبینی کم میاره. چون شتاب ثانویه اش پائینه. این که میگید خودروهایی ساخته بشه که نهایتا 120 تا بره یعنی اساسا شتاب ثانویه و قدرت مانور نداشته باشه. این خودرو مثل یه آدم خنگ میمونه و مشکلاتی که در پی این موضوع پیش میاد خیلی بیشتر از مشکلات فعلی هست. به عنوان نمونه بارزترین اتفاق ممکن اینه که دیگه رانندگان تمایلی به ترمز کردن ندارن. چون دور خودرو کم میشه و دوباره خیلی سخته که به اون دور برسه. پس ترجیح میدن لایی بکشن. چنانچه همین الانم همین کارو میکنن و این فقط یکی از مشکلاتی بود که به وجود میاد. خب ما رو نحوه اجراش که وارد مقوله مکانیک میشه زیاد مانور نمیدیم ، به قول خودت از همین محدود کننده سرعت میشه استفاده کرد و رو سرعت خاصی قفل گذاشت . مهم اینه که میشه 1 لینک به دیدگاه
هادی ناصح 18854 اشتراک گذاری ارسال شده در 7 دی، ۱۳۹۰ توی دنیا شرکت های خودروسازی وظیفه ساخت جاده ها رو به عهده دارن شما اگر بری توی اون کشور ها مثلا آمریکا یه ماشین بخری شناسنامه میده بهت کگه مثلا اینقدر دلار برای جاده سازی اینقدر مالیات و ..... تاریز قیمت ماشین رو بهت میدن پس حتما میدونن ظرفیت جاده ها چه قدره و حتما میدونن که ظرفیتش رو داره که تا اینقدر سرعت بره که ماشین میسازن توی آلمان هم فقط یه لاینش میشه هر سرعتی بخوای بری توی لاین های دیگش اگر بر فرض نوشته حداکثر 110 کیلومتر بر ساعت باید بری اگر بیشتر بری خوب تخلف محسوب میشه و مطابق قانون باهات برخورد میشه من شنیدم کانادا هم همچین لاین سرعتی رو داره ولی دقیق مطمئن نیستم. تو ایران هم که کلا 120 تا هم نمیشه رفت یه نفر سوار ماشینش شدم تعریف می کردم میگفت که داشتم تو جاده میرفتم یه چاله وسط جاده بود که اصلا معلوم نبود میگفت انداختم توش بعد دیدم ماشین دیگه در اختیارم نیست همه جلو بندی ماشینش داغون شده بود می گفت 300 هزار تومان خرجش کرده 2 لینک به دیدگاه
HaMeD-GibsoN 1859 اشتراک گذاری ارسال شده در 8 دی، ۱۳۹۰ اتوبان آزاد که دیگه محدودیت سرعت نداره، پس فک نکنم به سرعت های بیشتر از 110 گیر بدن . ماشین هایی که ظرفیت سرعت حتی همون 120 و 110 هم ندارن و با این سرعت چنان تاب برمیدارن که عنقریب چپ کنن، سرعتشونو محدود کنن. مث پراید حالا این اتوبان آزاد که میگی فقط تو آلمانه ، خب برای سایر کشورها پس میشه این ایده رو اجرا کرد خصوصا ایران که اتوبان آزاد نداره . فقط اتوبان بین آلمان و هلند سرعت آزاده 1 لینک به دیدگاه
خانوم بهار 3412 اشتراک گذاری ارسال شده در 8 دی، ۱۳۹۰ فکر کنم وقتی سازنده بادی به غب غب میندازه واز حراکثر سرعت ماشین میگه میدونه که کمتر کسی تو اون لحظه به این فکر میکنه که خب چه فایده نمیشه از این حداکثر استفاده کرد که ... اما اکثرا میگن وااااااو میدونی اینهمه سرعت یعنی چییییی؟؟ یا مثلا خوش به حال اونی که از این ماشین داره... یا خیلی واکنش های دیگه که یعنی گزینه حداکثر سرعت تاثیر خودشو گذاشته 2 لینک به دیدگاه
Artaria 13629 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 8 دی، ۱۳۹۰ به نظرتون مهمترین مشکل و ایرادی که میشه به این ایده گرفت ، چیه ؟ 1 لینک به دیدگاه
هادی ناصح 18854 اشتراک گذاری ارسال شده در 8 دی، ۱۳۹۰ به نظرتون مهمترین مشکل و ایرادی که میشه به این ایده گرفت ، چیه ؟ تو تعقیب و گریز ها 1 لینک به دیدگاه
Artaria 13629 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 8 دی، ۱۳۹۰ تو تعقیب و گریز ها خب اول اینکه همه ماشینها تا یک سرعتی محدود هستند و از نظر حداکثر سرعت برابر هستن، اتفاقا تو تعقیب و گریزها خوب میشه که نمیتونن با سرعت های خیلی زیاد حرکت کنن و باعث اومدن خسارت به بقیه مردم بشن. و دوم اینکه میشه این محدودیت سرعت رو برای ارگانهای خاصی قائل نشد . مثل پلیس، آتش نشانی، آمبولانس و ... 1 لینک به دیدگاه
هادی ناصح 18854 اشتراک گذاری ارسال شده در 8 دی، ۱۳۹۰ خب اول اینکه همه ماشینها تا یک سرعتی محدود هستند و از نظر حداکثر سرعت برابر هستن، اتفاقا تو تعقیب و گریزها خوب میشه که نمیتونن با سرعت های خیلی زیاد حرکت کنن و باعث اومدن خسارت به بقیه مردم بشن. و دوم اینکه میشه این محدودیت سرعت رو برای ارگانهای خاصی قائل نشد . مثل پلیس، آتش نشانی، آمبولانس و ... آره اینجوری بهتره باهات موافقم بهرام خان 1 لینک به دیدگاه
Artaria 13629 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 8 دی، ۱۳۹۰ آره اینجوری بهتره باهات موافقم بهرام خان آقا من میخوام شنبه این ایده رو برای اولین بار تو سمینارم ارائه بدم تاحالا هیشکی اینکارو نکرده و همشون کپی پیست بودن استرس دارم بازم مخالفت کنید تا بتونم ازش دفاع کنم و جلو بچه ها کم نیارم 1 لینک به دیدگاه
Abolfazl_r 20780 اشتراک گذاری ارسال شده در 8 دی، ۱۳۹۰ #222222]خب ما رو نحوه اجراش که وارد مقوله مکانیک میشه زیاد مانور نمیدیم ، به قول خودت از همین محدود کننده سرعت میشه استفاده کرد و رو سرعت خاصی قفل گذاشت . مهم اینه که میشه اینایی که من گفتم برای شاسی بلندهاست که روی سرعت 190 کیلومتر در ساعت قفل میشه. کمتر کسی هست که بخواد با یه شاسی بلند سرعت های بیشتر از این رو هم تجربه کنه چون عملا اگر تو شاسی بلند بشینی متوجه میشی که سرعت بالا تو این ماشین ها با توجه به ارتفاعی که دارن چقدر ترسناکه. یعنی انقدر ترسناک هست که کسی دلش نمیخواد بیشتر از این بره. ولی باز هم میاد و قفلش رو میشکنن. یه چیز دیگه اینکه این محدود کننده های سرعت فقط روی بعضی از خودروهای وارداتی توسط تکنولوژی روز دنیا نصب میشه بعد سه سوت میزنن داغونش میکنن. حالا فکرش رو بکن که همه تولیدات داخلی مجهز به همچین سیستمی باشن. دم در هر نمایندگی خودرو یه نفر با یه جعبه ابزار و چند تا وسیله الکتریکی وای میسته تا خودرویی که از در میاد بیرون همونجا قفلش رو بشکنن. محدود کردن سرعت خودرو ها نه به لحاظ فنی و نه به لحاظ سیستماتیک ممکن نیست. 2 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده