H O P E 34652 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 10 بهمن، ۱۳۹۰ 4 - 9 - اقدامات بازدارنده شامل : 9-4-1- مديريت بر پاركينگ با اعمال مقررات ممنوعيت پارك در كنار معابر 9-4-2- افزايش نرخ پارك و تردد در مسيرهاي پرتراكم 9-4-3- اعمال مقررات سخت براي خودروهاي تك سرنشين 9-4-4- ايجاد منطقه تردد ممنوع Auto Restricted Zone 9-4-5- محدوديت تردد خودروهاي سنگين در شهر و جلوگيري از تخليه وبارگيري آنها در ساعات اوج 9-5- قيمتگذاري خدمات حمل و نقل Pricing policy 9-5-1- كاهش نرخ خدمات حمل و نقل عمومي و اعمال سوبسيد در آن 9-5-2- دو نرخه كردن استفاده از خدمات حمل و نقل در ساعات اوج و غير اوج ترافيك 9-5-3-اخذ وروديه در بعضي از ساعات روز در برخي معابر شهري 9-5-4- وضع قوانين مالياتي و جريمههاي سنگين براي خودروهاي سواري 9-6- توسعه تكنولوژيهاي برتر 9-6-1- تشويق مردم به استفاده از خودروهاي پيشرفته كه كنترلهاي متنوعي را در جهت روانسازي ترافيك در خود دارند. 9-6-2- توسعه تكنولوژيهاي ديجيتالي در مديريت ترافيك شهري مانند دوربينهاي كنترل سرعت. 9-6-3 - توسعه سيستمهاي ماهوارهاي شناسايي خودرو و مسير مناسب 9 -6-4- استفاده از تكنولوژيهاي برتر در اطلاعرساني به رانندگان 9-6-5- توسعه سيستمهاي الكترونيك و مكانيزه براي دسترسي آسان از طريق شبكههاي كامپيوتري و انجام فعاليتها، بدون انجام سفر 9-6-6- در برخي موارد ارائه اطلاعات جهت انتخاب ساير شيوهها و سيستمهاي حمل ونقل و دستيابي به مقصد توسط ديگر وسايط نقليه و يا ارائه اطلاعاتي راجع به سطوح سرويس و عرضه خدماتي كه در مقصد به مسافر ارائه ميشوند نيز بعنوان ديگر كاربردهاي سيستمهاي ناوبري پيشرفته به شمار ميآيند. در سيستمهاي اطلاعاتي مربوط به كنترل و برنامهريزي حمل و نقل انتقال اخباري كه به بروز شرايط غيرعادي و يا تصادفات مربوط ميگردد حائز اهميت است چرا كه در هر دو حالت ميتوان به موقع تدابير لازم جهت تغيير مسير مسافر را انديشيد و از ازدحام ناگهاني جلوگيري نمود. 6 لینک به دیدگاه
H O P E 34652 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 10 بهمن، ۱۳۹۰ 10 - كاربردهاي it در مدیریت حمل و نقل در عصري كه به آن عصر اطلاعات مي گويند، فناوري اطلاعات در حمل و نقل جايگاه ويژهاي پيدا كرده است. در همين راستا مهندسين حمل و نقل نيز سعي بر آن داشته اند تا از فناوري اطلاعات (it) بعنوان راهكاري مناسب در جهت از ميان برداشتن معضلات اساسي مديريت ترافيك بهره جسته و مشكلات آنرا به حداقل برسانند. جوامع پيشرفته با بهرهجويي از امكاناتي كه امروزه به عنوان رهاوردهاي it شناخته ميشوند با استفاده از سيستمهاي هوشمند حمل و نقل its يك زيرساخت مطلوب و مناسب جهت تحقق و دستيابي به اهداف متخصصين ترافيك را فراهم آوردهاند. مهمترين عملكرد its در حمل ونقل را ميتوان چنين برشمرد. مديريت و بهنيه سازي جريان ترافيك و روانسازي حركت. مديريت و كنترل حوادث مديريت و پشتيباني وسايل نقليه امدادي مديريت اخذ الكترونيكي عوارض، هزينه پاركينگ، خريد و رزرواسيون بليت و … مانيتورينگ و كنترل حمل و نقل سنگين مديريت ناوبري پيشرفته مديريت حمل ونقل عمومي مديريت و پشتيباني عابر پياده و … عملكرد اين سيستم را مي توان بصورت زير توصيف كرد كه حجم و ميزان تراكم خودروها توسط حسگرهاي گوناگون كه در زير سطح جاده و يا در حواشي آن نصب شدهاند، سنجيده شده و جهت پردازش و اخذ تصميم توسط سيستمهاي مخابراتي گوناگون همچون فيبر نوري به مراكز كنترل مركزي ارسال ميگردد و در آنجا براساس اصول و محاسبات مديريت ترافيك توسط نرمافزارهاي گوناگون با در نظر گرفتن شرايط متفاوت و مطرح ، زمان بهينه توقف پشت چراغ و يا حركت در حالت سبز، پردازش و دستورات لازم به دستگاههاي كنترل كننده چراغها ارسال ميگردد. امروزه در بسياري از شهرهاي بزرگ دنيا استفاده از اين سيستم مرسوم است. در تهران هم اين سيستم در 150 تقاطع نصب ميباشد. [h=1]از محاسن اين سيستم ميتوان به موارد زير اشاره كرد:[/h][h=1]- كاستن از تأخيرهاي بيمورد[/h][h=1]- كاهش زمان سفر و جلب آرامش و رضايت مسافر[/h][h=1]- ايجاد موج سبز در حركت[/h][h=1]- كاهش تصادفات و …[/h][h=1]ايجاد چنين سيستمي، همراه با اتصال به يك شبكه اطلاعاتي يا سايت اطلاعرساني به سادگي ميتواند قبل از شروع سفر، مسافر را در انتخاب مسير مطلوب ياري رسانده و در كاهش حجم ترافيك تأثير بسزايي داشته باشد.[/h][h=1]بديهي است در صورت ايجاد چنين سيستمي حتي گوشي هاي تلفن همراه نيز كه امروز توانايي برقراري اتصال با شبكه هاي اطلاعرساني را دارا هستند، قابليت دريافت اطلاعات و اخبار مربوط به ترافيك را خواهند داشت.[/h][h=1]روشن است بدين ترتيب پيشنهاد يك مسير مطمئن و به دور از تراكمهاي ناخواسته توسط سيستمهاي اطلاعاتي و هوشمند و انتخاب آن توسط مسافر در روانسازي جريان ترافيك تأثير مطلوب و شاياني خواهد داشت. ضمن اينكه كاستن از مصرف سوخت خودرو و كاهش آلودگي هوا، زمان سفر و بالا بردن ضريب اطمينان در رانندگي و آرامش در مسافر از نتايج مطلوب و دائيم آن بوده و از آثار سيستمهاي ناوبري پيشرفته its به شمار ميآيد.[/h][h=1]در برخي موارد ارائه اطلاعات جهت انتخاب ساير شيوهها و سيستمهاي حمل ونقل و دستيابي به مقصد توسط ديگر وسايط نقليه و يا ارائه اطلاعاتي راجع به سطوح سرويس و عرضه خدماتي كه در مقصد به مسافر ارائه ميشوند نيز بعنوان ديگر كاربردهاي سيستمهاي ناوبري پيشرفته به شمار ميآيند. [/h] 6 لینک به دیدگاه
H O P E 34652 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 10 بهمن، ۱۳۹۰ 1 - 10 - موقعيت ياب خودكار وسيله نقليه (AVL) [h=1]اين فناوري كه به سيستم خودكار موقعيت ياب (Authomatic Vehicle Location) مشهور است، قادر به مكانيابي وسيله نقليه گوناگون همچون هواپيما. قطار، كشتي، كاميون و حتي وسايل نقليه شخصي ميباشد. اين سيستم با ياري گرفتن از فناوري نورين GPS يا Global Positioning System قادر است كه در صورت نصب بدن تجهيزات لازم در وسيله نقليه مورد نظر،آن را توسط ماهوارههاي مرتبط در هر نقطه از جهان مورد رديابي و جستجو قرار دهد و محل دقيق آن را بصورت آني مشخص نمايد. ضمن اينكه قادر است راننده وسيله نقليه را نيز در مسيريابي مناسب در مواقع ضروري ياري دهد.[/h][h=1]تعدادي از كاربرهاي (AVL) بصورت خلاصه به شرح زير ميباشد.[/h]1ـكاربرد در نيروي پليس [h=1]پليس با استفاده از اين ابزار، توانايي رديابي و جستجوي خودروهاي مهم و يا گشتي خود را خواهد داشت. لذا باتوجه به دسترسي آني به محل استقرار خودروهاي ياد شده، برنامهريزي جهت دسترسي به اهداف پليسي در مواقع اضطراري بسيار مطلوب و سريع به انجام خواهد رسيد.[/h]2- سرويس هاي اورژانسي و پزشكي [h=1]آمبولانس ها ، اتومبيل هاي بيمارستاني و آتش نشاني از جمله وسائط نقليه اي هستند كه استفاده از AUL در آنها امري اجتناب ناپذير است. كاهش زمان دسترسي به موقعيت هاي مختلف شهري در مواق اضطراري براساس شناخت آني از موقعيت اتومبيل هاي امدادي و تعيين مسير مطلوب و به دور از تأخيرهاي ناخواسته ميتواند درنجات جان انسانها و كاهش خسارات و تلفات بسيار مؤثر باشد كه اين هدف نيز توسط گيرنده و فرستندههاي GPS نصب شده بر روي خودروها محقق خواهد شد.[/h] 6 لینک به دیدگاه
H O P E 34652 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 10 بهمن، ۱۳۹۰ 2 - 10 - سيستم ثبت و تشخيص پلاك خودرو (LPR) يكي ديگر از كاربردهاي IT در حمل و نقل استفاده از امكان تصويربرداري از خودرو يا مسير عبوري آن و پردازش آن توسط رايانه و نهايتا تصميمگيري يا اجراي فرامين از پيش تعيين شده ميباشد كه بارزترين آن سيستم License Plate Recognition يا شناسايي و قرائت پلاك خودرو است.[h=1]در اين سيستم شماره پلاك خودرو از طريق دوربينهاي نصب شده در محلهاي خاص، عكسبرداري شده و توسط رايانههاي مجهز به نرمافزارهاي Image Proccessing پردازش ميگردند و نهايتا شماره خودرو با اهداف گوناگون جهت اعمال قانون و يا ثبت در بانكهاي اطلاعاتي و … قابل دسترسي خواهد بود.[/h][h=1]از كاربردهاي اين سيستم ميتوان در:[/h][h=1]1ـ ثبت شماره خودروهاي متخلف[/h][h=1]2ـ كنترل ورود و خروج خودرو در پاركينگ[/h][h=1]3ـ اخذ خودكار عوارض (ETC)[/h][h=1]استفاده از اين سيستم امروزه بسياري از معضلات ترافيكي را به سادگي حل نموده و در صرفهجويي انرژي و زمان نقش به سازايي را ايفا ميكند و محاسن بيشماري را نيز بهمراه دارد.[/h][h=1]بطور مثال نصب آن در پاركينگ هاي عمومي مزاياي متعددي در پي خواهد داشت كه از آن جمله ميتوان موارد ذيل را نام برد.[/h][h=1]1ـ بالا بردن سرعت انجام عمليات در پاركين[/h][h=1]2ـ سهولت در تشخيص و كشف خودروهاي سرقتي[/h][h=1]3ـ رفع مشكل بليط ها يا كارت هاي اعتباري تقلبي پاركينگ[/h][h=1]4ـ هدايت خودكار خودرو به محلهاي خاص[/h][h=1]5ـ ارسال شماره پلاك ها به مراكز امنيتي با اهداف خاص[/h][h=1]6ـ ايجاد بانك هاي اطلاعاتي [/h] 6 لینک به دیدگاه
H O P E 34652 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 10 بهمن، ۱۳۹۰ 3 - 10 - سيستم كنترل مكانيزه رمپ [h=1]اين سيستم قبلا توضيح داده شد . از بكارگيري آن اهداف زير دنبال ميشود:[/h][h=1]تغيير الگوي تقاضاي ترافيكي بطوري كه استفاده از رمپ هاي ورودي كاهش مييابد.[/h][h=1]- روان تر شدن ترافيك مسير اصلي و بالا بردن ظرفيت عملي عبور[/h][h=1]- كاهش تصادفات ترافيكي در محل ورود به آزادراه[/h][h=1]- كاهش هزينه هاي ترافيكي (زمان، سوخت، آلودگي هوا، ….)[/h][h=1]مسئله اصلي در سيستم كنترل رمپ تعيين نرخ ورود وسائل به راه اصلي است. انتخاب اين پارامتر به عوامل زيادي بستگي دارد ه از مهم ترين آنها ميتوان از ميزان ترافيك راه اصلي و طول صف وسائل در رمپ ورودي نام برد.[/h][h=1]توسط يك نرم افزار خاص اطلاعات شناسگرهاي ترافيكي دريافت شده و با توجه به سابقه ترافيكي رمپ موردنظر، ميزان مناسب نرخ ورود وسائل براي هر بازه زماني بدست ميآيد و توسط چراغهاي راهنمايي به ترافيك ورودي به شاهراه اعمال ميگردد.[/h][h=1][/h]10-4- تابلوهاي خبري متغير [h=1]واقعيت اين است كه تابلوهاي خبري متحرك كه در باره آنها در بخش مديريت سيستمهاي حمل و نقل شهري اشاره شد در گروه تكنولوژي هاي اطلاعاتي جاي مي گيرد. هدف از بهرهجويي از تابلوهاي خبري متغير يا Variable Message Sign ، اطلاعرساني به رانندگان در خصوص وقايع و رخدادهايي است كه موجب ميشود تصميم گيري مقتضي و به موقع قبل از بروز مشكل صورت پذيرد.[/h][h=1]اين تابلو به صورتهاي گوناگوني همچون دستي، مكانيكي، الكتريكي، الكترومكانيكي و ديچيتال مورد استفاده واقع ميشود. [/h] 6 لینک به دیدگاه
H O P E 34652 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 10 بهمن، ۱۳۹۰ 5 - 10 - حمل و نقل عمومي رديابي وسايل حمل و نقل (Transit Vehicle Tracking) [h=1]اين سيستم موقعيت وسيله مورد نظر را در هر زمان گزارش ميكند. اين كار توسط سيستمي به نام مسيريابي (رديابي) اتوماتيك وسايل نقليه (AVL) انجام ميشود.[/h][h=1]اين سيستم جهت زمانبندي دقيق امور حملونقل بكار مي رود.[/h]اين فناوري كه به سيستم خودكار موقعيت ياب (Automatic Vehicle Location ) مشهور است، قادر به مكانيابي وسيله نقليه گوناگون همچون هواپيما. قطار، كشتي، كاميون و حتي وسايل نقليه شخصي ميباشد. اين سيستم با ياري گرفتن از فناوري GPS يا Global Positioning System قادر است كه در صورت نصب بودن تجهيزات لازم موقعيت دقيق آن را بصورت آني مشخص نمايد. ضمن اينكه قادر است راننده وسيله نقليه را نيز در مسيريابي مناسب در مواقع ضروري ياري دهد. [h=1]موقعيت وسيله نقليه از دو طريق مشخص ميشود:[/h][h=1]گزارش توسط خود وسيله با استفاده از GPS[/h][h=1]رديابي توسط وسايل ارتباطي[/h][h=1]اطلاعات دريافتي از محل وسايل نقليه تسوط زيرسيستم هاي ديگر پردازش شده و در اختيار كاربران قرار ميگيرد.[/h] 10-6- مديريت امور مسافران ترانزتي و پرداخت عوارض (Transit Passenger and Fare Management) [h=1]اين مجموعه مديريت مسافران وسايل نقليه ترانزيتي را بر عهده دارد. همچنين وظيفه مديريت عوارض پرداخت شده توسط مسافران ترانزيتي را بر عهده دارد. اين سيتسم به مسافران اجازه استفاده ازا انواع كارت هاي موجود و يا وسايل الكترونيكي ديگر را جهت تعامل با سيستم را به كاربران ميدهد. حسگرهايي كه بر روي درهاي ورودي وسايل نقليه نصب ميشوند ميزان بار وسايل نقليه را تعيين كرده و با زيرساختهاي موجود تسهيلاتي را فراهم ميآورد كه كاربران بتوانند انواع پرداخت ها را توسط كارت هاي عتباري و يا ابزارهاي ديگر انجام دهند.[/h]كليه اطلاعات جمع آوري شده در اين سيستم بعد تحلي لو آناليز به سيستم ميدريت ترانزيت (Transit Management) فرستاده مي شود. در برخي از بزرگراههاي ژاپن ، خودروها براي پرداخت عوارض توقف نمي كنند بلكه سنسورها از كارت اعتباري راننده هزينه را كسر مي نمايند. 6 لینک به دیدگاه
H O P E 34652 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 10 بهمن، ۱۳۹۰ 11 - مديريت ترافيك محله هاي شهري ( (Local Area Traffic Management مديريت ترافيك محله هاي شهري (L.A.T.M ) يكي از رشته هاي مهندسي در بخش مديريت حمل و نقل شهري است . اين علم به موضوع آرام سازي ترافيك در محلات شهري مي پردازد. تلاش و تاكيد مديران شهري بر رهايي از مشكلات ترافيك هاي ناخواسته ، در طول سه دهه گذشته شدت بيشتري يافته است . همانطور كه در طي زمان بر انتظار و كيفيت زندگي مردم افزوده شده است ، جريان عبور و مرور و ترافيك نيز افزايش يافته است . بنابر اين جهت پائين آوردن حجم قابل توجهي از رفت و آمد تلاش شده است . جريان عبور ترافيك در بسياري از شهرها با عواملي چون جمعيت ، اشتغال و رفاه گره خورده است . در طول ساعات پر رفت و آمد همه ظرفيت مسيرهاي اصلي و بزرگراهها بطور كامل مورد استفاده قرار مي گيرد و در اين هنگام رانندگان براي فرار از تراكم ، از خيابانها و مسيرهاي محلي استفاده مي كنند . استفاده خودروها از مسيرهاي محلي ، خصوصا در مناطقي كه بافت قديمي داشته و براي تردد خودرو در آنها پيش بيني هاي لازم صورت نگرفته است ، موجب كاهش مطلوبيت اين مناطق براي زندگي مي گردد. در سالهاي اخير مشاوران و گروه هاي اجتماعي بطور فعالانه بدنبال روشهايي جهت كاهش ترافيك در مسيرهاي محلي بوده اند . اين تلاشها به منظور ايجاد آرامش در مناطق مسكوني و رفع تردد هاي مزاحم از اين مناطق بوده است. بيشتر تلاشهايي كه در دنيا ، در اين زمينه انجام شده در غلبه بر مشكلات سرعت هاي بيش از حد خودروها در مسيرهاي محلي بوده است . سرعت مهمترين عامل كاهش ايمني در مسيرهاي محلي است و به همين دليل ايمني خيابانهاي محله هاي مسكوني مورد توجه مديران حمل و نقل شهري و مقامات مسئول محلي قرار گرفته است . اشخاصي كه بيش از همه در محله هاي مسكوني مورد تهديد قرار مي گيرند سالمندان و كودكان مشغول بازي در محله مي باشند . عامل اين تصادفات بيشتر خودروهاي عبوري ( غير ساكن در محله ) هستند كه به دليل ترافيك مسير اصلي وارد مسير محلي شده اند . در ادامه به برخي روشهاي پيشنهادي براي بهبود تردد در محله هاي مسكوني مي پردازيم. 6 لینک به دیدگاه
H O P E 34652 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 10 بهمن، ۱۳۹۰ 1 - 11 - اهداف مديريت ترافيك محله هاي شهري مقاصد اصلي l.a.t.m را مي توان به صورت زير توصيف كرد: بهبود امنيت و ايمني در شبكه خيابانهاي محلهاي مسكوني بهبود و اصلاح ايمني منطقه با توجه به مشاركت ساكنين محله طرحهاي مديريت محله هاي مسكوني بدون مشاركت و همكاري ساكنين با موفقيت روبرو نخواهد شد . مشاركت مردم بدون آگاه نمودن آنها از مزاياي اجراي طرحها حاصل نمي شود. بسياري از ساكنين محله ممكن است در نگاه اول به موانع ايجاد شده ، به مخالفت با طرح بپردازند . بنابر اين لازم است تا قبل از اجراي هر طرحي ، ساكنين محله در جريان قرار گيرند . زماني مي توان موفقيت مهندسين حمل و نقل در اجراي اين طرحها را تائيد نمود كه مردم خودشان بر اجراي طرح نظارت نمايند و در بهبود آن مشاركت كنند. 11-2- اقدامات مديريت ترافيك محله هاي شهري روشهاي پيشنهادي براي بهبود شرايط ترافيك محلي ، با توجه به اولويت حركت عابرين پياده ارائه مي شوند . برخلاف بزرگراههاي شهري كه در آنها افزايش سرعت و عبور حجم بيشتر خودرو مد نظر قرار مي گيرد ، در طرحهاي محلي كاهش سرعت و كاهش تردد مورد توجه است . به برخي از اين طرحها اشاره مي كنيم : الف ) كاهش سرعت با كاهش ديد و تنگ نمودن معبر ب ) بستن يك مسير از چند مسير تقاطع در اين روش مثلا در يك چهار راه يكي از مسيرهاي مستقيم مسدود مي گردد بطوري كه راننده غير محلي نهايتا نتواند در يك مسير مستقيم از محله خارج شود و در نتيجه زمان زيادي براي عبور از منطقه مسكوني صرف شود بطوري كه در روزهاي بعدي تصميم خود را براي عبور از اين مسير تغيير دهد. ج) كاهش عرض مسير در محل عبور عابر پياده اصوا عابرين در زمان عبور از عرض خيابان و يا وارد شدن به محدوه تردد خودروها دچار سانحه مي شوند . بنابراين هرچه عرض معبر در محل خطوط عابر پياده باريكتر باشد ، عابر در زمان كمتري دچار تهديد مي گردد . همچنين رانندگان نيز از معبر باريك با احتياط بيشتري عبور مي كنند . د ) سرعت گيرها اصولا سرعت گيرها بايد فقط در محله هاي مسكوني اجرا شوند . اجراي سرعت گير در يك مسير چند بانده بسيار ناصحيح است در بلوارها و خيابانهاي اصلي بجاي اجراي سرعت گير بايد از پلهاي عابر پياده استفاده نمود. سرعت گيرها داراي استاندار مشخصي مي باشند و قبل از رسيدن به آنها بايد به كمك تابلو راننده را آگاه نمود . نوع جالب توجه سرعت گيرهايي كه در محله هاي مسكوني قابل استفاده هستند ، ادامه دادن مسير پياده رو و يا بالا آوردن سطح مسير خط كشي عبور عابر پياده است . متخصصين رشته l.a.t.m مي گويند چرا بايد در تقاطعها ، خيابانها ادامه بيابند ولي پياده روها متوقف شوند يا مسير خود را تغيير دهند و عابرين مجبور باشند از حريم امن پياده رو خارج شوند . بنابراين در تقاطع مي توان پياده روها را ادامه داد. اگر چه مي توان به كمك روشهاي مديريت ترافيك در محله هاي مسكوني، شرايط تردد در اين محله ها را بهبود بخشيد و اين موضوع بايد در دستور كار شهرداري ها قرار گيرد ، اما اين نكته مهم نبايد فراموش شود كه منصرف كردن رانندگان غير محلي به عدم استفاده از يك مسير محلي ، با بهبود شرايط مسيرهاي غير محلي مانند توسعه بزرگراهها ميسر مي گردد. روشهاي ايجاد ممنوعيت و محدوديت ، بر سلامت روحي شهروندان تاثير گذاشته و نا رضايتي را در آنها افزايش مي دهد . نكته ديگري كه بايد به آن توجه نمود موضوع آموزش ساكنين محله هاي مسكوني و رانندگان در مسيرهاي شهري است . اينكه اكثر تصادفات در محله هاي مسكوني توسط ساكنين غير محلي صورت مي گيرد ، نشان دهنده يك خلاء فرهنگي است كه رانندگان در محله خود و در جلوي چشم كساني كه آنها را مي شناسند بهتر رانندگي مي كنند. 6 لینک به دیدگاه
H O P E 34652 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 10 بهمن، ۱۳۹۰ پایان فصل اول . . . اینم pdf فصل اول برای دانلود : برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 8 لینک به دیدگاه
H O P E 34652 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 10 بهمن، ۱۳۹۰ فصل دوم رو دیگه حوصله ندارم پست به پست بزارم ، ضمن اینکه متنش هم آماده س و دلیلی نداره کاملشو یهو براتون نذارم اینم لینک دانلود pdf ش : پسورد هر 2 فایل : www.noandishaan.com برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 9 لینک به دیدگاه
Mohammad Aref 120452 اشتراک گذاری ارسال شده در 30 شهریور، ۱۳۹۳ اینم یه جزوه هستش در ارتباط با مدیریت حمل و نقل درون شهری که توسط دکتر سید موسی پورموسوی به صورت پاورپوینت تهیه شده. دانلود جزوه 4 لینک به دیدگاه
Mohammad Aref 120452 اشتراک گذاری ارسال شده در 3 بهمن، ۱۳۹۳ جزوه برنامه ریزی مهندسی حمل و نقل که برگرفته از کتاب برنامه ریزی مهندسی حمل و نقل و تحلیل جابجایی مواد نوشته دکتر سیدمحمد سیدحسینی هستش که فایل PDF این جزوه رو تو 48 صفحه از لینک زیر می تونید دانلود کنید. دانلود جزوه منبع: سایت پوپول 1 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده