رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

موتورخانه از این وسایل تشکیل شده است: یک دستگاه دیگ آبگرم (بویلر) با مشعل گازوئیلی، مخزن ذخیره گازوئیل، مخزن ذخیره آبگرم مصرفی (مخزن دو جداره)، مخزن انبساط باز و دو دستگاه الکتروپمپ خطی آبگرم حرارت مرکزی و برگشت آب گرم مرکزی.

powehouse-details-small.jpg

لوله رفت آب گرم از قسمت بالای دیگ آب گرم (بویلر) به کلکتور رفت آب گرم متصل می گردد. از کلکتور رفت، لوله رفت آب گرم به مخزن دو جداره و لوله رفت آب گرم به طرف رادیاتور های ساختمان، انشعاب گرفته شده است.

آب گرم ورودی به جداره خارجی مخزن دو جداره، پس از تبادل حرارت با آب درون استوانه میانی، از طریق لوله برگشت آب گرم به کلکتور برگشت متصل می شود. لوله برگشت آب گرم رادیاتورها نیز از طریق لوله دیگری به کلکتور برگشت متصل می شود. لوله برگشت آب گرم رادیاتورها نیز از طریق لوله دیگری به کلکتور برگشت وصل شده است. بین کلکتور برگشت آب گرم و دیگ، یک دستگاه پمپ خطی نصب شده که آب گرم را بین دستگاه های تبادل کننده حرارت (رادیاتورها، مخزن دو جداره) به جریان در می آورد. لوله ای که به موازات این پمپ رسم شده است، لوله بای پاس نام دارد که در صورت خرابی پمپ، شیر فلکه های دو طرف پمپ را می بندد، از طرفی شیر فلکه لوله بای پاس را باز کرده و آب گرم با جریان طبیعی بین دستگاه هایی به گردش در می آید که بالاتر از دیگ واقع شده اند. از مخزن گازوئیل، لوله رفت از طریق شیر فلکه کشویی و ***** گازوئیل به مشعل می رسد. در بالای مخزن گازوئیل لوله هواکش، لوه پرکن گازوئیل و ارتفاع سنج گازوئیل نصب شده است. بر روی دیگ، فشارسنج و دماسنج نیز نصب شده است که درجه حرارت آب درون دیگ و ارتفاع ستون آبی که بر دیگ سوار است نشاد داده می شود. اکوستات مستغرق نیز باید بر روی دیگ آب گرم نصب شود که فرمان خاموش و روشن شدن را به مشعل می دهد. لوله آب سرد (آب شهر) از قسمت پایین استوانه میانی به مخزن دوجداره وارد می شود و پس از تبادل حرارت و گرم شدن از قسمت بالای مخزن و از جهت مخالف خارج و به طرف وسایل بهداشتی جریان می یابد. لوله برگشت آب گرم مصرفی نیز از طرف ساختمان به موتورخانه وارد شده و از طریق الکتروپمپ خطی به قسمت وسط استوانه میانی مخزن دوجداره وصل می شود. این پمپ، آب گرم مصرفی را بین مخزن دوجداره و وسایل بهداشتی به جریان در می آورد تا با باز کردن شیرهای آب گرم مصرفی بلافاصله آب گرم از شیر خارج شود. همانگونه که در شکل دیده می شود این پمپ نیز دارای لوله بای پاس است. در بالای استوانه میانی مخزن دوجداره، شیر اطمینان نصب شده است که در صورت افزایش فشار و دمای آب گرم مصرفی درون مخزن دوجداره، شیر باز می شود و آب گرم تخلیه می گردد. از لوله رفت آب گرم حرارت مرکزی مخزن دوجداره، لوله ای به سمت پایین کشیده می شود، سپس به شیر فلکه ای می رسد که شیر هواگیری دستی است و لوله خروجی آن به طور مشترک با لوله تخلیه استوانه میانی تا کف موتورخانه امتداد می یابد. مخزن انبساط دارای دو لوله رفت و برگشت آب گرم است. لوله رفت این مخزن از قبل شیر فلکه زیر کلکتور رفت گرفته شده است و در مسیر آن شیری نصب نشده است. لوله برگشت مخزن انبساط نیز به کلکتور برگشت قبل از الکتروپمپ (مکش پمپ) متصل گردیده است. لوله آب سرد بعد از عبور از یک شیر فلکه کشویی از بالاترین محل اتصال به شیر شناور مخزن انبساط می رسد. در صورتی که دستگاه با کمبود ب مواجه شود با پایین آمدن سطح آب درون مخزن انبساط، شیر شناور باز شده آب به درون مخزن انبساط جریان می یابد. لوه ای که پایین تر از لوله آب شهر به مخزن انبساط اتصال یافته، لوله سرریز است. هرگاه سطح آب درون مخزن انبساط، به هر علتی افزایش یابد، آب از طریق این لوله سرریز می کند. این لوله تا موتورخانه ادامه دارد. لوله تخلیه مخزن انبساط به وسیله یک شیر فلکه کشویی به لوله سرریز متصل شده است. در قسمت پایین دیگ آب گرم لوله تخلیه با یک شیر فلکه کشویی رسم شده است که محل تخلیه آب درون دیگ است.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 7 ماه بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...