رفتن به مطلب

یك برنامه مناسب برای رفع مشكلات دندانی


ارسال های توصیه شده

اگر با وجود این كه به طور منظم مسواك می زنید و نخ دندان می كشید اما باز هم دندانهایتان جرم می گیرند و پوسیده می شوند، می توانید با چند تغییر موثر در برنامه تغذیه ای و بهداشتی خود مهمترین مشكلات دندانی تان را برطرف كرده و خنده را به چهره خود بازگردانید.

 

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، سایت اینترنتی لیواسترانگ در یك مطلب جدید به این چند تغییر مهم و كاربردی اشاره كرده كه به قرار زیر است:

 

فیبرهای خوراكی را حتما در رژیم غذایی خود بگنجانید. یكی از مهمترین عوامل بروز بیماریهای دندانی رژیم غذایی مدرن حاوی مواد غذایی تصفیه شده است. سلامت دندانها علاوه بر مسواك زدن نیازمند رژیم غذایی مناسب است. كربوهیدرات های تصفیه شده دشمن دندانها هستند. این خوردنی ها چسبنده هستند و اگر به درستی شسته نشوند جای مطلوبی برای فعالیت باكتری ها و تولید اسید هستند كه عامل تخریب مینای دندان است. در عوض خوردنی های فیبری مثل میوه ها و سبزیجات خام و غلات سبوس دار به دندانها نمی چسبند و بهترین جایگزین برای كربوهیدراتهای تصفیه شده هستند.

 

كلسیم بیشتر مصرف كنید. هر فرد بالغ باید حداقل ۵۰۰ میلی گرم كلسیم در روز مصرف كند تا دندانهای قوی داشته باشند.

 

از رژیم های سخت پرهیز كنید. هرچند رژیم گرفتن به لاغر شدن و كاهش وزن كمك می كند اما اگر رژیم های سخت بگیرید و طولانی مدت گرسنه بمانید، بزاق كمتری در دهان تولید می شود. بزاق دهان، خاصیت ضد باكتریایی دارد بنابراین هرچه كمتر تولید شود، رشد باكتری های مضر در دهان افزایش می یابد.

 

مراقب میوه های مركبات و آب آنها باشید. هرچند این میوه ها سرشار از ویتامین c هستند اما اسید آنها می تواند به مینای دندان آسیب برساند. بنابراین توصیه می شود آب میوه های مركبات را با «نی» بنوشید. یا اینكه حداقل ۳۰ دقیقه پس از خوردن میوه های مركبات دهان خود را نشویید تا در این فرصت بزاق دهان تولید شود و اسید میوه را بشوید. شستن دهان بلافاصله پس از مصرف این میوه ها، موجب تخریب مینای دندان می شود.

 

آفتاب

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...