رفتن به مطلب

آنتی‌بیوتیک‌ها را به تاریخ بسپارید،عصر نانوذرات فرا رسیده است!


Ssara

ارسال های توصیه شده

[h=2]شاخه تحقیقاتی ارتش آمریکا به دنبال نانوذراتی است که می توانند برای مقابله با بیماری های واگیردار در میان سربازان، جایگزین آنتی‌بیوتیک‌ها شوند.[/h] [h=4]

محمود حاج‌زمان: «بیاید آنتی‌بیوتیک‌ها را فراموش کنیم و به جای آنها نانوذرات را امتحان کنیم.» این گفته دارپا است؛ شاخه تحقیقاتی ارتش ایالات متحده که عقیده دارد به جای خرج کردن پول بر روی آنتی‌بیوتیک‌های جدید که تنها تا زمانی کار می‌کنند که باکتری‌ها در مقابل آنها مقاوم شوند، بهتر است به سراغ معالجه ذره‌ای سازش‌پذیر (Adaptable Nanotherapeutics) رفت که به به سادگی می‌تواند با سرایت بیماری‌ها مقابله کند.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
این سازمان
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای طرح‌های تحقیقاتی صادر کرده تا بتواند راه‌هایی بیابد که با استفاده از آر.ان.ای‌های مزاحم کوچک (siRNA) به جنگ باکتری‌ها برود. این ضایعات کدهای ژنتیکی به جستجوی تصویر آینه‌ای خود، مانند باکتری‌ها، درون سلول‌ها می‌گردند و آنها را ساکت می‌کنند. این کار باعث توقف تولید پروتئین و منجر به مرگ سلول می‌شود.

دارپا به دنبال ایده‌هایی برای نانوذرات سازش‌پذیر است که قابل برنامه‌ریزی مجدد باشند، تا بتوان در زمان شیوع بیماری در میان سربازان، آنها را روی siRNA های مخصوص بارگذاری کرد.

همانند سیستم موقعیت‌یاب جهانی (GPS) و اینترنت، این نوآوری نیز ممکن است سرآغازی نظامی داشته باشد؛ اما نهایتا به مدلی برای درمان همگانی تبدیل خواهد شد.

 

 

خبرآنلاین

[/h]

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...