رفتن به مطلب

مستر المپیا 2011


ارسال های توصیه شده

91615128710950646869.jpg

 

 

 

مقدمه (مدعی شماره یک): پس از برگزاری مستر المپیا 2010 و کسب چهارمین قهرمانی توسط بدنساز شماره ی یک دنیا یعنی جی کاتلر، سپتامبر امسال تمامی نگاه ها در استیج مستر المپیا به جی کاتلر (قهرمان چهار دوره ی المپیا و نایب قهرمان شش دوره) بود. جی کاتلر که بدنسازی خود را در هجدهمین سالگرد تولد خود استارت زد توانست در اولین مرحله ی شرکت در مسابقات مستر المپیا (در سال 1999) مقام چهاردهم و در سال بعد (2000) مقام هشتم را کسب کند. تنها یکسال طول کشید تا جی کاتلر به اصلی ترین حریف قهرمان بی چون و چرای آن زمان یعنی رونی کلمن تبدیل شود. جی توانست در سال 2001 مقام دوم را از آن خود کند و این دومی تا تا سال 2005 حفظ (ضمن اینکه کاتلر در سال 2002 در المپیا حاضر نبود) تا در نهایت حریف قدر خود رونی کلمن را در سال 2006 شکست داد و اولین قهرمانی المپیای خود را بدست آورد. جی کاتلر در سال های 2006، 2007، 2009 و 2010 قهرمانی المپیا را از آن خود ساخت و تنها بدنساز تاریخ لقب گرفت که توانست پس از واگذاری قهرمانی (در سال 2008 به دکستر جکسون)، قهرمانی خود را دوباره بدست آورد. جی کاتلر در سال های قهرمانی اش اصلی ترین حریفان خود از جمله ویکتور مارتینز، برنپچ وارن و فیل هیت را مغلوب ساخته بود اما امسال فیل هیت برای دومین بار اصلی ترین حریف جی کاتلر به حساب میامد. جی کاتلر با نهایت برنامه ریزی و تمرینات شدید خود را برای المپیای امسال آماده ساخت ولی مصدومیت شدید (در ناحیه ی بازوی چپ) باعث شد در حفظ عنوان قهرمانی ناکام بماند و دوست صمیمی وی فیل هیت به اولین قهرمانی خود در استیج مستر المپیا برسد.

 

مدعیان امسال: سال گذشته بخاطر داریم که برنچ وارن نایب قهرمانی خود در سال 2009 را به فیل هیت واگذار کرد و مقاوم سوم المپیا را کسب کرد. برنچ وارن در آرنولد کلاسیک امسال قهرمانی را از آن خود ساخت و به دنبال وی دنیس ولف و ویکتور مارتینز مقاوم های دوم و سوم آرنولد کلاسیک را بدست آوردند. بدین ترتیب میتوان از اصلی ترین مدعیان امسال المپیا برنچ وارن را به حساب آورد اما غیبت او در استیج المپیا باعث ناراحتی هوادارن وی شد و در نوع خود جالب بود. از طرفی فیل هیت که حتی از نظر جی کاتلر نیز اصلی ترین مدعی کسب عنوان قهرمانی پس از جی به شمار میامد در صدر لیست مدعیان قرار داشت. همچنین ویکتور مارتینزی که به گفته ی خیلی ها تا کنون به حق خود در این رشته نرسیده و با وجود شرایط فوق الاده ی فیزیکی اش تا کنون توانسته تنها یک نایب قهرمانی المپیا را کسب کند، امسال در کنار افرادی همچون دنیس ولف و دکستر جکسن جزو مدعیان اصلی بود. ناگفته نماند کای گرینی که به تازگی اوج گرفته و روز های خوب خود در بدنسازی را پشت سر میگذارد خود را اصلی ترین حریف جی به شمار میاورد و این تفکر وی در کنفراکس پیش از مسابقات کاملا از حرکات و رفتار وی قابل مشاهده بود. این شش مرد (کاتلر، مارتینز، گرین، هیت، ولف و جکسن) اصلی ترین مدعیان کسب قهرمانی بودند که رتبه های اول تا ششم را کسب کردند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...