رفتن به مطلب

مراقبت از پوشش حساس ترین نقطه بدن !


ارسال های توصیه شده

اگر عادت به لنز گذاشتن داريد تا به حال زياد خارش و سوزش و قرمزي چشم‌ها را تجربه كرده‌ايد اما به راحتي مي‌توانيد از اين عارضه در امان باشيد؛ با شست‌وشوي صحيح لنز، گذاشتن درست آن و... همه مي‌توانند مانع پيش آمدن چنين عارضه‌هايي شوند.

 

 

تكنيك هاي شست‌وشوي صحيح لنز نرم

 

دست‌هاي‌تان را كاملا بشوييد تا كثيفي و جرم‌هاي آلوده را به چشمان‌تان وارد نكنيد. از صابون‌هاي مرطوب‌كننده استفاده نكنيد چون براي لنز شما خوب نيستند. دست‌هاي‌تان را با حوله‌اي خشك كنيد كه پرز نداشته باشد.ابتدا لنز يك چشم را خارج كنيد و با محلول مخصوص تميز كنيد تا مواد آرايشي شسته شود. بعضي محلول‌ها نياز به سائيدن لنز دارند ولي بعضي ديگر فقط با ريختن محلول روي لنز تمام رسوبات را پاك مي‌كنند. دوباره لنز را بشوئيد. حالا لنزها را در جا لنزي تميز بگذاريد و آن را با محلول مناسب و محلول ضدعفوني‌كننده پر كنيد. تمام اين مراحل را براي لنز چشم مقابل هم انجام دهيد.

لینک به دیدگاه

براي اين‌كه لنز را كاملا روي قرنيه قرار دهيد بايد اول از همه پلك‌هاي‌تان را ببنديد و خيلي آرام روي پلك را ماساژ داده و لنز را از روي پلك به سمت جاي اصلي خود هدايت كنيد.

لینک به دیدگاه

محلول لنز بيرون مانده را دور بريزيد

 

 

باكتري‌ها، قارچ‌ها و ساير مواد آلوده‌كننده به راحتي در يك محلول لنز قديمي رشد مي‌كنند و مي‌توانند عامل ايجاد عفونت‌هاي چشمي شوند، هيچگاه نبايد از محلول مانده در ظرف لنز‌تان دوباره استفاده كنيد چون محلول تمام كارايي خود را براي از بين بردن عفونت‌ها بعد از استفاده اوليه از دست مي‌دهد و ديگر نمي‌تواند مانع رشد باكتري و مواد آلوده‌كننده در لنز شود و در نتيجه آلودگي‌ها افزايش نيز مي‌يابند.

لینک به دیدگاه

محفظه نگهداري لنز را ضدعفوني كنيد

 

محفظه پلاستيكي مخصوص لنزها بايد هرچند وقت يك‌بار ضدعفوني شود در غير اين صورت باكتري‌ها به مرور زمان در آن جمع شده و مي‌توانند موجب عفونت چشم‌ها شوند، بسيار مهم است هر سال 2 تا 3 بار محفظه نگهداري لنز را عوض كنيد و حداقل ماهي يك‌بار نيز آن را ضدعفوني كنيد علاوه‌بر اين‌ها بايد بعد از هر بار استفاده نيز محفظه لنز را به‌خوبي بشوييد.ضدعفوني كردن محفظه لنز كار چندان سختي نيست، اول از همه بايد دست‌هاي‌تان را به خوبي شسته و بعد آن‌ها را خشك كنيد، ‌حالا محفظه را با آب ولرم و مايع ظرف‌شويي بشوييد تا تمام كثيفي‌ها و آلودگي‌ها از روي آن پاك شود، حالا محفظه لنزها را در يك قابلمه آب در حال جوش بيندازيد و اجازه دهيد حدود 5 تا 10 دقيقه بجوشد. اگر مايكروفر داريد محفظه لنزها را در يك ظرف تميز و ايمن قرار دهيد و حدود 3 تا 5 دقيقه در مايكروفر بگذاريد تا محفظه كاملا استريليزه و ضدعفوني شود.

لینک به دیدگاه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

نگهداري در سرم نمكي ممنوع

 

اگر لنزهاي‌تان را در سرم نمكى نگهدارى مى‌كنيد درست مثل اين است كه دست‌هاى كثيف‌تان را فقط با آب بشوييد. سرم فقط محلول شست‌وشوى لنز است و محلول نگهدارى آن نيست. محلول‌هاى نگهدارى لنز حاوى موادى هستند كه لنز بايد حداقل به‌مدت 5 ساعت در آن نگهدارى شود. در واقع نوعى عفونت انگلى به اسم آميب آكانتومبا در لنزهاى تماسى به خوبى رشد مى‌كنند و درصورت ‌رعايت‌نكردن نكات بهداشتى و ‌قرار گيرى نادرست لنز در محيط ضدعفونى، احتمال بروز اين نوع عفونت در استفاده‌كنندگان لنز و از بين رفتن قرنيه افزايش مى‌يابد.

لینک به دیدگاه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

لنز پشت و رو نگذاريد

 

براي اين‌كه مطمئن شويد لنزتان را پشت و رو در چشم نمي‌گذاريد آن‌ را روي انگشت در مقابل چشمان‌تان قرار دهيد. اگر مطابق شكل زير لنز شكل U داشته باشد پشت و رو نيست اما اگر لبه‌هاي U به خارج كشيده شده و لبه‌ها كمي حالت تيز داشته باشد يعني لنزتان پشت و رو است.راه ديگر اين است كه همانند شكل لنزها را بين انگشت بگيريد، اگر لبه لنزها مثل شكل سمت چپ به سمت هم متمايل شوند يعني لنز درست است ولي اگر ازهم فاصله بگيرند به سمت هم نيايند يعني لنز پشت و رو است و بايد اصلاح شود.

لینک به دیدگاه

اگر از محلول لنز تاريخ گذشته استفاده كنيد...

 

يك محلول لنز خوب مي‌تواند از بسياري از اين عارضه‌ها مثل سوزش، خارش و... پيشگيري كند؛ باكتري‌ها و قارچ‌هايي كه عفونت‌هاي چشمي را ايجاد مي‌كنند با يك محلول لنز مناسب تا حد زيادي از بين مي‌روند فقط بايد هر روز لنزها را با يك مايع مناسب و تازه تميز كرده و نگهداري كنيد.مايع لنزي كه مي‌خريد بايد تائيد سازمان نظارت بر امور غذايي و دارايي آمريكا(fda) را داشته باشد علاوه بر اين بايد هنگام خريد به تاريخ انقضاي آن توجه كنيد همچنين روي بسته‌بندي هر مايع لنزي نوشته شده‌است كه بعد از باز كردن تا چند وقت مي‌توان از آن استفاده كرد، توصيه مي‌كنيم حتما به اين تاريخ‌ها توجه كنيد و به هيچ وجه از محلول لنز تاريخ مصرف گذشته استفاده نكنيد.

 

برترین ها

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...