رفتن به مطلب

راه شیری پناهگاه ستاره های غریب


ارسال های توصیه شده

راه شیری پناهگاه ستاره های غریب .... :w139: تحقیقی جدید نشان می دهد بسیاری از خوشه های ستاره ای کهکشانی که ما در آن اقامت داریم در واقع ستارگان بیگانه و غریبی هستند که در جایی دیگر متولد شده اند و سپس به کهکشان راه شیری مهاجرت کرده اند. محققان دانشگاه سوئینبرن استرالیا طی تحقیقات جدید دریافتند این خوشه های ستاره ای غریبه در واقع یک چهارم خوشه های ستاره ای کروی راه شیری را تشکیل می دهند. به گفته آنها اکنون به خوبی آشکار شده است که بسیاری از ستاره ها و خوشه های کروی ستاره ای که انسان در تاریکی شبها به آنها چشم می دوزد، ستاره های بومی کهکشان ما نیستند و طی مهاجرتی چند میلیارد ساله به راه شیری مهاجرت کرده اند.

 

اخترشناسان در گذشته به بومی نبودن برخی از خوشه های کروی که هر یک حاوی ده ها هزار یا میلیونها ستاره بودند، مظنون شده بودند اما شناسایی این ستاره ها یا خوشه ها از ستاره های بومی امری بسیار مشکل و پیچیده بود. اکنون محققان برای یافتن این ستاره های غریب با استفاده از اطلاعات تلسکوپ فضایی هابل به بررسی و آزمودن خوشه های ستاره ای کروی داخل کهکشان راه شیری پرداختند.

 

Milky+Way+Galaxy_576.jpg

 

محققان سپس بزرگترین و پروضوح ترین پایگاه داده ها را برای ثبت سن و ویژگی های شیمیایی هر یک از ستاره ها به وجود آوردند. به گفته آنها با استفاده از این پایگاه داده ها می توان نشانه های کلیدی از زادگاه اصلی چندین خوشه ستاره ای کهکشان راه شیری را یافت.

این تحقیقات همچنین آشکار کرده است که کهکشان راه شیری تا کنون تعداد بیشتری از کهکشانهای کوتوله یا مینی کهکشانهایی که بیش از 100 میلیون ستاره در خود گنجانده اند را نسبت به آنچه در گذشته تصور می رفت، بلعیده است. مطالعات پیشین نشان داده بودند که تنها دو کهکشان کوتوله در راه شیری غریبه هستند اما مطالعات جدید تعداد این کهکشانها را به 6 یا 7 کهکشان افزایش داده است.

 

بر اساس گزارش ان بی سی، اخترشناسان بر این باورند با وجود اینکه کهکشانهای کوتوله در راه شیری از هم پاشیده اند و ستاره های آنها اکنون بخشی از ستاره های دیگر کهکشان به شمار می روند، خوشه های کروی ستاره ای همچنان دست نخورده باقی مانده و از فرایند به هم پیوستگی نجات پیدا کرده اند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...