رفتن به مطلب

برای رفع بوی دهان، روی زبانتان مسواک بکشید


ارسال های توصیه شده

یك متخصص بیماری های دهان و دندان گفت: در صورتی كه پرزهای چشایی زبان بزرگ باشد هنگام مسواك زدن روی زبان را هم مسواك بكشید تا بوی بد دهان رفع شود.

 

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، دكتر داوودی با بیان اینكه عوامل تولید بوی بد دهان به چند دسته تقسیم می شود، به گیرغذایی به عنوان یكی از عوامل بروز این عارضه اشاره كرد و علت هایی مانند پوسیدگی دندان، پر كردن بد دندان، گیر كردن غذا بین پرزهای چشایی زبان و حفره های لوزه در عمق لوزه، همچنین استفاده از دندان مصنوعی و گیر كردن غذا زیر روكش آن را از عوامل ایجاد گیر غذایی برشمرد.

 

وی در خصوص دیگر عوامل بوی بد دهان گفت: بیماری های گوارشی بویژه بیماری های معده و همچنین سینوزیت به علت ترشح چرك از پشت حلق، بیماری های لثه به دلیل میكروارگانیسم ها سبب تولید بوی بد در حفره دهان می شود.

 

داوودی در خصوص پیشگیری از ایجاد بوی بد دهان نیز گفت: بیمار باید برای جلوگیری از بروز این معضل، بهداشت دندان را رعایت كند و به طور مرتب مسواك كند و اگر دندان پوسیده ای دارد برای درمان آن اقدام كند.

 

این متخصص بیماری های دهان و دندان ادامه داد: اگر بوی بد دهان مربوط به لوزه ها باشد در صورت تشخیص پزشك معالج با جراحی لوزه ها خارج می شوند و اگر مشكل خیلی جدی نباشد فرد می تواند با قرقره كردن آب نمك ته حلق و با فشار خارج كردن آن از دهان خرده غذاها از لوزه خارج كند.

 

داوودی افزود: در صورتی كه پرزهای چشایی زبان بزرگ باشد هنگام مسواك زدن روی زبان را هم مسواك كشید، ولی اگر خیلی بزرگتر از حد نرمال باشد كه اصطلاحا به آن زبان مودار گفته می شود توسط پزشك با لیزر جراحی می شود و یا با قیچی برداشته می شود.

 

 

وی در خصوص بیماران مبتلا به سینوزیت گفت: برای رفع بوی بد دهان به علت بیماری سینوزیت می توان با بالا كشیدن آب ولرم از ناحیه بینی و خارج كردن آن از دهان را به منظور رفع آن انجام داد و یا با عمل جراحی سینوزیت را درمان كرد و یا درمانهای آنتی بیوتیك را زیر نظر پزشك ادامه داد.

 

وی خاطرنشان كرد: مصرف غذاهای بودار، سیگار و مصرف مواد مخدر می توانند سبب بوی بد دهان شوند

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...