zahra22 19501 اشتراک گذاری ارسال شده در 7 آذر، ۱۳۹۰ بازار اصفهان یکی از قدیمیترین و بزرگترین بازارهای خاورمیانه میباشد . ژان شاردن فرانسوی از «بازار قیصریه و بازار بزرگ اصفهان با سردر عالی و تزئینات آجرهای چینی ( کاشیکاری ) و سکوهای وسیع ( از ) سنگ یشم و سماق که ( بر آنها ) جواهرفروشان و زرگران انواع و اقسام زیورآلات و جواهرآلات و سکههای کمیاب را به فروش میرساندند»، یاد کرده است . امتداد بازار بزرگ اصفهان به مسجد جامع و سپس به بازار عریان منتهی میشود این بازار را به مناسبت مجاورت با گنبد نظام الملک و مسجد جامع، بازار نظامیه یا نظام الملکی نیز گفتهاند و تا نیم قرن پیش رشتههای طولانی و متعددی این بازار را به بازارهای دروازه طوقچی و بازار غاز و میدان وصل می کرده است. از انشعابات دیگر آن، بازار ریسمان و مدرسه کاسه گران است . مجموعه آثار تاریخی دیگری مانند مدرسه ملا عبدالله، مسجد جارچی باشی، مدرسه صدر، مدرسه نیماورد و کاروان سراهایی از عهد صفویه و قاجاریه مانند کاروان سرای مخلص، گلشن و تیمچه ملک و بسیاری کاروان سراها و تیمچههای دیگر و حمامهایی از عصر صفویه بر اهمیت تاریخی مجموعه معماری بازار بزرگ اصفهان که از سر در قیصریه تا سر در مسجد اصفهان امتداد دارد افزوده است 5 لینک به دیدگاه
فرزانه ساعذی 22 اشتراک گذاری ارسال شده در 23 بهمن، ۱۳۹۳ سلام دوست عزیز من موضوع پایان نامه ام در مورد اصفهان هستش میتونید واسه فصل سوم مطالعه موردی کمکم کنید لینک به دیدگاه
سارا بهمنی 1126 اشتراک گذاری ارسال شده در 23 بهمن، ۱۳۹۳ سلام یه ذره در مورد پایان نامتون توضیح میدین؟ متوجه نشدم که گفتین پایان نامتون در مورد اصفهانه.! موضوعتون دقیقا چیه؟ یکم بیشتر بشکافین شاید تونستم کمکتون کنم. لینک به دیدگاه
فرزانه ساعذی 22 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 بهمن، ۱۳۹۳ سلام من موضوع پایان نامه ام ارزایابی میزان مشارکت شهروندان در استفاده از خمل و نقل همگانی در شهر اصفهان هستش لینک به دیدگاه
سارا بهمنی 1126 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 بهمن، ۱۳۹۳ سلام من موضوع پایان نامه ام ارزایابی میزان مشارکت شهروندان در استفاده از خمل و نقل همگانی در شهر اصفهان هستش من یه کم فکر کردم ولی راستش نتونستم زیاد مطالعه کنم چون الان درگیر یه سری موضوعات شخصی هستم. من یه ایده هایی در مورد مطالعات غیرمستقیم همیشه داشتم که گویا زیاد عملی نیستن اقلا تو مقاله های اساتید ایرانی تا حالا چیزی ندیدم... اگه پرسشنامه باشه که دیگه عادیه , یه سری فاکتور تعریف می کنین و بر اساس اون پرسشنامه طراحی می شه..... با نمونه گیری تصادفی چند تا خیابون شهر (که مشابه نباشن از نظر ترافیک/ ارزش اقتصادی منطقه و ...) رو انتخاب می کنین و تو روزهایی معین (مثلا یک روز برفی یا بارونی/ یه روز که هوا خوبه و ...) پرسشنامه ها رو پر می کنین. به نظر من موقعیت طوریه که باید یه پرسشنامه کوتاه باشه و به صورت مصاحبه سریع خودتون بپرسین سوالا رو و پر کنین چون به احتمال زیاد همه عجله دارن و کسی همکاری نمی کنه. حالا ...... - ایده اولیه من اینه که با خودروهای تک سرنشین مصاحبه بشه و ازشون کل مسیری که دارن -از مبدا تا مقصد- پرسیده بشه! بعدش هم علت اینکه از خدمات حمل و نقل شهری استفاده نکردن رو جویا شین! بعدش می تونین انواع حمل و نقل عمومی ممکن که برای مسیر اون شخص وجود داره مشخص کنین و از نظر سهولت- زمان- هزینه و ... با حمل و نقل شخصی مقایسه ش کنین. از طریق این مقایسه ها (که حتما روشای علمی محاسباتی دارن) می تونین مشخص کنین چند درصد از خودروهای شخصی بی مورد تو خیابونا هستن که این نشون دهنده ی عدم مشارکته.... در مجموع ایده ی خامیه و باید روش مطالعه بیشتری شه - شما باید اول مشخص کنین هدف تون از مطالعه چیه؟! فقط می خوایین متوجه شین مردم چقد با حمل و نقل همگانی همکاری می کنن؟! نمی خوایین علت یابی کنید یا راه حلی ارائه بدین؟! اینا موضوعاتی بود که به ذهنم رسید... ببخشید زیاد صحبت کردم! موفق باشید 1 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده