رفتن به مطلب

اگر از محیطبانان حمایت نشود حفاظت از محیط زیست زیر سوال می‌رود


ارسال های توصیه شده

[h=4]عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

اگر از محیطبانان حمایت نشود حفاظت از محیط زیست زیر سوال می‌رود

[/h]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

[h=5]سبزپرس- گروه قوای سه گانه: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه باید حمایت بیشتری از محیط بانان انجام شود، گفت: باید محیط‌بانان در ارتباط با دفاع از محیط زیست ابزارهای خاصی در اختیار داشته باشند تا بتوانند به شکل موثر‌تری در دفاع از محیط زیست ظاهر شوند. [/h] به گزارش سبز پرس به نقل از خانه ملت، داريوش قنبري درباره حادثه‌اي‌که براي يکي از محيطبانان استان ايلام در عمليات تعقيب و گريز متخلفان شکار و صيد، هدف گلوله شکارچي غيرمجاز قرار گرفت و مجروح شد، تصريح کرد: متاسفانه اين اولين حادثه‌اي نيست که براي محيط‌‌‌‌بانان در کشور اتفاق مي‌افتد و آخرين اتفاق هم نخواهد بود.

نماينده مردم ايلام، مهران و شيروان در مجلس شوراي اسلامي، ادامه داد: در گذشته وضع محيط‌بانان با اکنون تفاوت بسياري مي‌کرد در آن زمان شکارچيان که به دنبال شکار غيرمجاز بودند زماني که با مقاومت و تذکر محيط‌بان روبه‌رو مي‌شدند، فرار مي‌کردند و به محيط بان‌آسيبي نمي‌رساندند.

وي افزود: اما اخيرا مشاهده مي‌کنيم که شکارچيان غير مجاز براي رسيدن به هدف خود با محيط بانان درگير مي‌شوند و برخي از‌آنها نيز مجروح و يا کشته مي‌شوند.

نماينده مردم ايلام در مجلس به حادثه‌اي که براي محيط بان دنا اتفاق افتاد اشاره و يادآور شد: اين فرد براي انجام صحيح ماموريت خود با شکارچيان غير مجاز درگير شده، در حين انجام ماموريت يکي از آنها کشته شده و حالا اين محيط‌بان بايد قصاص شود.

قنبري گفت: بايد به اين موضوع و نحوه رسيدگي به انجام وظايف محيط بانان مجددا بازنگري شود و حمايت‌هاي خاصي نيز از آنها انجام شود.

سخنگوي فراکسيون اقليت مجلس، بيان داشت: بايد محيط‌بانان در ارتباط با دفاع از محيط زيست ابزارهاي خاصي در اختيار داشته باشند تا بتوانند به شکل موثر‌تري در دفاع از محيط زيست ظاهر شوند.

وي با تاکيد بر اينکه بايد حمايت بيشتري از محيط بانان انجام شود، اضافه کرد: در اين صورت محيط بان براي حفاظت از محيط زيست احساس مسئوليت بيشتري خواهد کرد اما در غير اين صورت اگر از آنها حمايت نشود فلسفه وظيفه آنها و حفاظت از محيط زيست زير سوال مي‌رود.

عضو کميسيون اجتماعي مجلس، بيان کرد: اگر از محيط‌بانان حمايت‌هاي لازم انجام نگيرد راه براي تعرض به جنگل‌ها، مناطق حفاظت شده و گونه‌هاي حيات وحش فراهم مي‌شود.

اخيرا يکي از محيطبانان استان ايلام در عمليات تعقيب و گريز متخلفان شکار و صيد، هدف گلوله شکارچي غيرمجاز قرار گرفت و مجروح شد.

آخرين روز آذر‌ماه محيط بان سيد علي موسوي به همراه همکارانش در منطقه حفاظت شده «کولک» متوجه حضور شکارچيان غيرمجاز در منطقه شدند و براي دستگيري اين افراد اقدام کردند.

اين شکارچيان دو کل و بز وحشي را شکار کرده بودند که به محض مشاهده محيطبانان اقدام به فرار کردند. حين تعقيب و گريز، يکي از شکارچيان محيطبانان را هدف قرار داد و به سوي آنان تيراندازي کرد و يکي از گلوله ها به کتف چپ محيطبان موسوي اصابت کرد و او را مجروح کرد. اکيپ شکارچيان غيرمجاز در محدوده «تنگ تاريکه» دستگير شدند اما فرد ضارب متواري شد.

محيط‌بان موسوي که از ماموران يگان محيطباني «صالح آباد» از توابع شهرستان مهران است، پس از اين واقعه به بيمارستان امام خميني شهر ايلام منتقل شد.

غلامحسين کاظمي مديرکل حفاظت محيط زيست استان ايلام درباره وضعيت محيطبان موسوي گفته است: حال وي خوب و رضايت بخش است و جاي نگراني نيست.

او درباره شکارچي متخلف متواري شده نيز گفته است: اين فرد شناسايي شده اما در حال حاضر متواري است. مأموران نيروي انتظامي بخش صالح آباد نيز وي را تحت تعقيب قرار داده اند

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...