رفتن به مطلب

سریع کمک کنید...


ارسال های توصیه شده

سلام بر همگی کابران ...

هم اکنون نیاز مند کمک هستیم ...

 

می خواستم همگی بسیج بشید در مورد خط تولید آبمیوه هر چی می دونید بگید

که به درد پایان نامه بخوره ....

 

فقط سریع تر ...

 

ممنون از همگی ....:a030:

 

لینک به دیدگاه
سلام بر همگی کابران ...

هم اکنون نیاز مند کمک هستیم ...

 

می خواستم همگی بسیج بشید در مورد خط تولید آبمیوه هر چی می دونید بگید

که به درد پایان نامه بخوره ....

 

فقط سریع تر ...

 

ممنون از همگی ....:a030:

 

 

علی جان توی تالار اشتباهی درخواست کمک کردی ممکنه پیامت منتقل بشه .

 

بجای اینکارپیشنهاد می کنم توی گوگل جستجو کنی اینطوری زودتر به نتیجه می رسی

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

کارخانه آب میوه

مجوز تأسیس و راه¬اندازی مجتمع تولیدی آبمیوه¬های کشاورز در خرداد ۸۲ صادر و از همان سال مقدمات ابتدایی برای ساخت و ساز آن آغاز شد تا آنکه بالاخره کار ساخت مجتمع در ناحیه صنعتی شهید مصلحیان کازرون در سال ۸۵ پایان یافت و کار اخذ مجوزهای تولید در دستور کار مدیران کارخانه قرار گرفت.

12 نفری که در ششمین روز از سال ۸۶ کار تولید محصولات این مجتمع صنعتی را با ۴محصول آغاز کردند، امیدهای زیادی برای ارتقا سالانه¬ی محصولاتشان در دل داشتند. امیدی که چندان به درازا نکشید و در همان سه ماهه¬ی نخست سال سایر مجوزهای قانونی اخذ و تولید انبوه محصولات ادامه یافت و دی ماه همان سال نیز ۸محصول جدید دیگر به خط تولید اضاف شد تا تعداد محصولات این مجتمع صنعتی به عدد ۱۲ برسد.

اگر کارخانه آبمیوه کشاورز کار خود را با ۱۲نفر نیروی جویای کار کازرون و با ۴ محصول در سال ۸۶ آغاز کرد، توان و انگیزه¬های مدیریتی آن و همت کارگرانش تا بدان حد بود که در پایان سال ۸۷ جمعاً ۲۷نفر را برای تولید ۱۸محصول متنوع استخدام نموده بود.

 

 

تعریف آب میوه

 

آب میوه، مایعی است که معمولاً در گیاهان یافت می شود. مثلاً آب پرتقال، عصاره میوه درخت پرتقال می باشد. آب میوه یکی از نوشیدنی های رایج مردم دنیاست.

 

 

 

 

هر آب میوه ای میزان خلوص مشخصی دارد. در برخی کشورها، آب میوه ها، 100 درصد خالص هستند. البته در بیشتر جاها آب میوه ها طبیعی نیستند.

کارخانجات تولید کننده آب میوه، از میوه ها اسانس یا عصاره تهیه می نمایند و از مخلوط نمودن این اسانس با شکر و آب، انواع آب میوه تهیه می کنند. این نوع آب میوه ها به دلیل داشتن شکر، تنها انرژی زا بوده و معمولاً خواص زیادی ندارند. اما آب میوه های تازه سرشار از انواع ویتامین ها و املاح بوده و ارزش غذایی بسیار بالایی دارند.

 

اغلب افراد سعی می کنند که در وعده ی صبحانه، یک لیوان آب میوه تازه بنوشند تا ویتامین های مورد نیاز بدنشان در طول روز تامین شود.

معمولاً از میوه های آناناس، انبه، پرتقال، سیب، آلبالو، گیلاس، انگور، زرد آلو ،هلو و انار آب میوه تهیه می کنند.

 

 

کنسانتره

آب میوه می تواند به حالت کنسانتره (یا غلیظ شده) موجود باشد. کنسانتره، شکلی از ماده است که اکثر اجزای اصلی تشکیل دهنده یا حلال آن را حذف نموده اند. معمولاً با گرفتن آب موجود در یک محلول یا سوسپانسیون، مثلاً گرفتن آب موجود در آب میوه و تبدیل آن به پودر یا عصاره، کنسانتره تشکیل می شود.

 

فایده تولید کنسانتره این است که با حذف آب، وزن ماده غذایی کاهش یافته و بنابراین حمل و نقل آن راحت تر و با صرف هزینه ی کمتر صورت می گیرد، به علاوه کنسانتره را به راحتی در هنگام مصرف با اضافه نمودن حلال (معمولاً آب)، به حالت اولیه خود برگردانده و مصرف می کنند.

لینک به دیدگاه

موانع و مشکلات

شیروان کشاورز، مدیرعامل این کارخانه در کنار بیان اهداف و آمال مدیریت کارخانه برای توسعه محصولات و ایجاد فرصت¬های شغلی برای جوانان کازرونی، از نارسایی¬هایی فراوانی هم یاد می¬کند که دامنگیر این کارخانه شده¬اند. مشکلاتی که شاید بسیاری از آنها حتی با اندکی توجه مسوولین شهرستان هم قابل حل شدن باشد.

کشاورز افزایش شدید قیمت مواد اولیه طی ماه¬های گذشته را از عمده¬ترین چالش¬های پیش¬روی تولید این کارخانه دانسته و به بیشاپور گفت: در کنار این افزایش شدید قیمت، نامناسب بودن وضعیت اقتصادی مردم که آنها را ناچاراً مجبور به خرید کالاهای ضعیف و بی¬کیفیت کرده، باعث شده¬اند بازارِ محصولات باکیفیتی مانند تولیدات این کارخانه از بین رفته و فضا برای ورود کالاهای غیراستاندارد با قیمت¬های پایین باز شود.

وی به تشریح جزئیاتی بیشتر از این چالش پرداخته و می¬گوید: از ارومیه، اردبیل، کرج و برخی شهرهای دیگر کالاهایی با کیفیت پایین و قیمت پایین می¬آید و در کازرون فروش می¬رود. با سنجش وضعیت بازار به راحتی می¬توان فهمید که مردم قیمت پایین را نسبت به کیفیت ترجیح می¬دهند و به سمت تهیه آن کالاها حرکت می¬کنند. وی همچنین می-افزاید: نه اینکه مردم تعمداً بخواهند جنس بی¬کیفیت تولید کنند، بلکه به دلیل شرایط بد اقتصادی مجبورند که قیمت پایین¬تر را نسبت به کیفیت ترجیح دهند.

شیروان کشاورز این مسئله را محدود به سطح جامعه و مردم ندانسته و معتقد است بسیاری از نهادهای دولتی نیز چنین کاری را انجام می¬دهند. وی در این رابطه به بیشاپور گفت: همین چند مدت پیش در جلسه¬ی یکی از ادارات کازرون حضور داشتم که برای حاضرین هم آبمیوه تهیه کرده بودند. با تعجب دیدم بجای آنکه آن نهاد دولتی بیاید و برای حمایت از کارخانه¬های کازرون، محصولات این کارخانه¬ها را خریداری کرده و به مهمانان خود ارائه نماید، آبمیوه¬ای را تهیه کرده بود که نامه غیراستاندارد بودن آن آبمیوه در کیف من بود و بارها هم آن را به همان اداره اعلام کرده بودم.

وی به برخی دیگر از مشکلاتی که ریشه در نگاه¬های مدیریتی جامعه دارند اشاره کرد و گفت: هزینه¬های زیادی که بابت تولید بایستی پرداخت شود، دست و پای ما را به طور کامل بسته است. وی در این خصوص یادآور شد: در بحث سود حاصل از فعالیت کارخانه با اطمینان می¬توان گفت سودی که نصیب تأمین اجتماعی می¬شود یک طرف و سود کل پرسنل و سرمایه کارخانه یک طرف دیگر. وی ادامه داد: از سال ۸۶تا به حال ۱۱۵میلیون تومان به تأمین اجتماعی پرداخته¬ایم و در عوض دفترچه¬های خدمات درمانی دریافت کرده¬ایم که حتی برخی از داروها و درمان¬های خاص شامل آن نمی¬شود. وی همچنین گفت: در حال حاضر در قزوین کارخانه¬ای در حال تولید است که از زندانیان قزوین استفاده کرده و هیچ بیمه¬ای را نمی¬دهد.

کشاورز اعمال قانون¬هایی که بعضاً بیش از ۱۰سال از زمان تصویب آنها طی شده را یکی دیگر از مشکلات خود و سایر کارخانه¬داران دانسته و می¬گوید: اداره دارایی با قانون¬هایی که ۱۰ تا ۱۲سال پیش تصویب شده¬اند در بسیاری جاها دست و پای ما را بسته است. وی معتقد است: یک سری از قوانین ما کارشناسی نشده هستند. این قانون یکجا تولید کننده¬ای را نابود می¬کند و یکجا تولید کننده دیگری را بالا می¬برد.

کشاورز همچنین به مشکلاتی که ریشه در مسائل بانکی دارد اشاره کرد و گفت: اعلام می¬کنند بهره بانکی ۱۲درصد است، اما در عمل وقتی محاسبه می¬کنی می¬بینی ۱۶درصد تمام می¬شود یا بهره¬ای که رسماً اعلام می¬شود ۱۶درصد است در عمل ۲۴درصد تمام می¬شود. وی در ادامه به انتقاد از اداره بازرگانی پرداخت و گفت: بازرگانی به دنبال تثبیت قیمت-هاست و مرتباً به ما تأکید می¬کنند که قیمت¬های خود را ثابت نگه¬داریم ولی به یکباره شکر که اصلی¬ترین ماده اولیه ما و بسیاری دیگر از کارگاه¬ها و کارخانه¬های مشابه در صنایع¬غذایی محسوب می¬شود، ۱۲۰درصد افزایش می¬یابد.

وی در این رابطه تصریح می¬کند: چرا شکر به یکباره از ۲۷۰تومان به ۹۸۰تومان می¬رسد و کسی چیزی نمی¬گوید ولی اگر بنده¬ای که تولیدکننده هستم قیمت تولیدم را ۱۰تومان افزایش دهم، سروصدای همه درمی¬آید؟ چرا شکری که از برزیل می¬آمد ۴۳۰تومان فروش می¬رفت ولی شکر تولیدکننده داخلی در نورآباد ناچاراً ۷۰۰تومان به فروش می¬رسید و چرا امروز ما مجبوریم همان شکر برزیل را حدود ۱۰۰۰تومان بخریم و شکر نورآباد هم تعطیل می¬شود؟

مدیرعامل کارخانه آبمیوه کشاورز در بخش دیگری از صحبت¬های خود به ایرادات غیرقابل توجیهی که برخی از نهادهای نظارتی بر روند کار کارخانه وارد آورده اشاره می¬کند و می¬گوید: به عنوان مثال برخی از این نهادها به موارد خیلی کوچکی مانند کم¬رنگ بودن چاپ روی برخی آبمیوه¬های این کارخانه توجه کرده و سعی می¬کنند با صدور اخطار برای ما جریمه صادر کنند اما در همین شهر به راحتی با نادیده گرفتن کلیه اصول بهداشتی، کله¬پاچه در اصلی¬ترین میدان شهر به فروش رسیده و کسی هم به طور جدی وارد مسئله نشده و آن را تعطیل نمی¬کند. وی همچنین به یکی از مشکلات نادر و کم¬سابقه¬ای که ناشی از عدم هماهنگی میان دستگاه¬های دولتی بوده و اکنون گریبانگیر کارخانه آبمیوه کشاورز شده اشاره کرد و گفت: بعد از بهره¬برداری از کارخانه به ما سند دادند. آن زمان زیر نظر جهاد کشاورزی بودیم. پس از مدتی زیر نظر شرکت¬های صنعتی رفتیم و آنها اعلام کردند که بیایید پول زمین را بدهید و قرارداد جدید ببندید. حال از کجا معلوم که چهار سال دیگر شرکت جدیدی نیاید و چیز جدیدی نخواهد؟

کشاورز در ادامه به انتقاد از مسوولین کازرون پرداخت و گفت: متأسفانه مسوولین ما منعکس کننده مشکلات واحدهای تولیدی به رده¬های بالاتر خود نیستند و فقط قوانینی که به آنها ابلاغ می¬شود را اجرا می¬کنند. اینطوری به نظر می¬رسد که هرکسی می¬آید نمی¬خواهد باری بردارد، فقط باری را اضاف می¬کند.

شیروان کشاورز در ادامه به کارنامه موفق کارخانه¬ای که مدیرعاملی آن را عهده¬دار است اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در سال چهارم تولید هستیم و هنوز یکبار هم تخلف نداشته¬ایم. سال ۸۸ گواهینامه iso9001-2008 از ics گرفتیم.

در حال حاضر کارخانه آبمیوه کشاورز یکی از انگشت¬شمار کارخانه¬ها و مراکز تولیدی کازرون است که توانسته علیرغم نارسایی¬های موجود، همچنان خود را نگهداشته و خط تولید خود را فعال نگه دارد. گرچه مجموع شرایطی که امروز فضای تولید این کارخانه را تحت تأثیر قرار داده و مشکلات زیادی را پیش¬روی مدیران آن قرار داده است، می-تواند در کوتاه مدت عواقب ناگواری را برای این مجتمع به دنبال داشته باشد، اما بدون شک پشتیبانی آگاهانه مسوولین و حمایت مردم از چنین مراکزی می¬تواند نتیجه¬ای کاملاً برعکس و امیدوارکننده را به دنبال داشته باشد

لینک به دیدگاه

دانلود گزارش کاراموزی شركت كام آوران شهرسبز واقع در شهرستان كازرون واشنایی با خط تولید صنایع غذایی

 

اشنایی با خط تولید

توليد كننده انواع كيك , بسكويت , كلوچه , نوشابه , آبميوه دوی پك ( cc180 و cc 280 ) آبميوه قوطی حاوی پالپ ميوه , دلستر , ماءالشعير و فراورده هاي لبنی

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 4 ماه بعد...
دانلود گزارش کاراموزی شركت كام آوران شهرسبز واقع در شهرستان كازرون واشنایی با خط تولید صنایع غذایی

 

اشنایی با خط تولید

توليد كننده انواع كيك , بسكويت , كلوچه , نوشابه , آبميوه دوی پك ( cc180 و cc 280 ) آبميوه قوطی حاوی پالپ ميوه , دلستر , ماءالشعير و فراورده هاي لبنی

 

منبع این فایل

وبلاگ

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

نویسنده این وبلاگ که خودم هستم

این گزارش کار رو به صورت فایل word

تایپ کردم

و در وبلاگم قرار دادم

نمیدونم چرا این رو رعایت نکردن

همه ی گزارشکارایی که در مورد صنایع غذایی هست و در کازرون هست خودم نوشته ام

منبع رو حتما ذکر کنید

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...