رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

بنگلادش پس از چین تبدیل به دومین صادرکننده ی بزرگ پوشاک کشباف در جهان

 

بنگلادش پس از چین تبدیل به دومین صادرکننده ی بزرگ پوشاک کشباف در جهان شده و توانسته است جایگزین هند شود.

سلیم عثمان ، رییس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک کشباف (bkmea)گفت:"ما در حال حاضر دومین صادرکننده بعد از چین به شمار می رویم."

البته رییس bkmea نتوانست بلافاصله اعداد و ارقام فوری در رابطه با سهم بنگلادش از بازار صادرات جهانی ارائه دهد.

علت این پیشرفت چشمگیر، فعالیت شدید صنایع کشباف علی رغم تامین نامنظم برق و ناآرامی های نیروی کار بود که اغلب باعث قطع موقت تولید می شد.

بر اساس داده های دیوان ارتقای صادرات (epb) ، در سال مالی 2011 میزان صادرات پوشاک کشباف 25/46درصد افزایش یافت و به 48/9 میلیارد دلار رسید، مجموع صادرات پوشاک نیز با 35/43درصد افزایش به حدود 18میلیارد دلار رسید.

هدف صادراتی تعیین شده برای بخش پوشاک برای سال مالی جاری 12-2011، 29/20 میلیارد دلار و هدف تعیین شده برای مجموع صادرات، 3/26 میلیارد دلار در برابر 5/18 میلیارد دلار سال قبل بوده است.

صادرات به میزان 5/41 درصد از هدف تعیین شده فراتر رفت و به 92/22 میلیارد دلار در سال 11-2010 رسید.

به گفته ی بازرگانان دسترسی اخیر هند به 46 قلم از محصولات پوشاکی بنگلادش باعث شده است تا مجموع صادرات منسوجات کشباف و تاری پودی این کشور نیز یک روند صعودی از خود نشان دهد.

به گزارش کنفدراسیون صنایع نساجی هند (citi) ، صنایع کشباف هند که مواد اولیه ی خام از نقاط قوت آن محسوب می شود، به دلیل هزینه ی بالای نیروی کار ، برق و آب توسط کشور همسایه یعنی بنگلادش ضربه دیده است.

قوانین سخت مربوط به نیروی کار و قطع برق و ذخیره ی آب از دیگر مشکلات پیش روی تولیدکنندگان و صادرکنندگان منسوجات کشباف بود.

به گزارش citi در حال حاضر صادرات منسوجات کشباف بنگلادش از صادرات هند پیشی گرفته است و قادر به تامین نیازهای موجود در سطح جهانی می باشد.

چین با صادراتی به ارزش 8/53 میلیارد دلار در سال همچنان بزرگ ترین صادرکننده ی منسوجات کشباف در جهان محسوب می شود و 5/33 درصد نیازهای بازار جهانی را برطرف می کند.

به گزارش citi ، سهم هند و بنگلادش در سال 2005 از بازار کشباف جهان 5/2درصد بوده است. البته بنگلادش در زمینه ی صادرات تی شرت، پلوور، ژاکت و لباس بچه گانه نسبت به هند برتر است.

لینک به دیدگاه
  • 5 ماه بعد...

بزرگترین تولیدکنندگان پوشاک جهان معرفی شدند

 

 

image_news_6276.jpg

نساجی نیوز: نشریه‌ اقتصادی فوربس در تازه‌ترین گزارش خود بزرگترین شركتهای تولیدکننده پوشاک را در جهان معرفی كرد.

به گزارش «نساجی نیوز» به نقل از ایسنا، در این رده‌بندی شركت فرانسوی کریستین دیور با فروشی 31.9 میلیارد دلار بزرگترین تولیدکننده پوشاک و تجهیزات مربوطه در جهان لقب گرفته و رده‌های دوم و سوم نیز به نایک آمریکا با 22.7 میلیارد دلار فروش و آدیداس آلمان با 17.3 میلیارد دلار فروش تعلق گرفت.

 

در مجموع 12 شركت تولیدکننده پوشاک در بین دو هزار شركت بزرگ قرار دارند. بیشترین تعداد شركتهای بزرگ صنعت پوشاک جهان متعلق به آمریکاست. از نظر ارزش بازار نیز در رده‌بندی اعلام شده از سوی فوربس، رتبه‌ نخست به شركت نایک با ارزش بازاری معادل 51 میلیارد دلار اختصاص یافته است.

 

از نظر میزان سودآوری هم نایک با 2.2 میلیارد دلار صدرنشین شد و از نظر حجم دارایی نیز شركت کریستین دیور رده نخست را در بین شركتهای صنعت پوشاک و تجهیزات مربوط به آن در جهان به خود اختصاص داد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 2 ماه بعد...

واکنش چین به انتقادها از این کشور در رابطه با تولید البسه ورزشکاران آمریکایی

نساجی نیوز: خبرگزاری رسمی چین اعلام کرد: جنجال بر سر این امر، اهانت به ماهیت مسابقات المپیک است که قرار است در جریان برگزاری آن ورزش از سیاست جدا باشد.

به گزارش «نساجی نیوز» به نقل از واحد مرکزی خبر، خبرگزاری رسمی شین هوای چین روز دوشنبه اعلام کرد: جنجال بر سر مشارکت این کشور در تولید البسه ورزشکاران آمریکایی در المپیک اهانت به ماهیت این مسابقات است که قرار است در جریان برگزاری آن ورزش از سیاست جدا باشد.

 

درحالیکه نرخ بیکاری در آمریکا فراتر از هشت درصد شده است، سیاستمداران آمریکایی به صراحت از استفاده از البسه تولیدی چین در بازیهای لندن که اواخر این ماه آغاز می شود انتقاد کرده اند و شش سناتور دموکرات این کشور قصد دارند قانونی را ارائه کنند که بر اساس آن لباس های ورزشکاران حاضر در بازیهای المپیک در داخل آمریکا تولید شود.

 

اما خبرگزاری دولتی شین هوای چین در گزارشی اعلام کرد باور این مطلب که سیاستمداران بلندپایه آمریکایی عامل راه اندازی این جنجال هستند دشوار است.

 

این خبرگزاری اعلام کرد ماهیت بازیهای المپیک به گونه ای است که ورزش را از سیاست جدا می سازد اما این سیاستمداران آمریکایی هستند که تلاش می کنند مسئله لباس ها را سیاسی کنند و این رویکرد ملی گرایانه اهانت به ماهیت بازیهای المپیک است.

 

در گزارش خبرگزاری شین هوا آمده است تردید اندکی وجود دارد که سیاست های آمریکا در سال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سبب این کشمکش ها باشد همچنانکه در سال های گذشته نیز لباس های ورزشکاران آمریکایی در خارج از این کشور تولید می شد.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز از پکن، میت رامنی نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بارها در فعالیت های انتخاباتی خود وعده داده است که رویکردی سخت تر را در مبادلات تجاری با چین در پیش گیرد.

 

وی متعهد شده است در صورت پیروزی در این انتخابات چین را به عنوان کشوری که ارزش یوان، واحد پول این کشور، را دستکاری می کند معرفی کند.

 

1391/04/27

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

* دفتر مطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی ایران

* چیپس pet

نکات برجسته ی چیپس pet از تاریخ 1 تا 15 اگوست 2012

 

بازار چیپس پلی استر در آسیا طی دو هفته ی گذشته روند رو به رشدی داشته و قیمت ها بر اساس بازار دلار آمریکا افزایش یافته است. تولید کنندگان در این مدت فهرست کالای معمول را از در میان شرایط مساعد بازار گزارش داده اند. این روند رو به رشد در نیمه ی دوم دو هفته ی اخیر نیز ادامه داشته است.با توجه به شرایط نامعلوم و متغیر بازار در کوتاه مدت، انتظار می رود فروش چیپس pet همین طور باقی بماند.

 

* نخ فیلامنت پلی استر

نکات برجسته pfy از تاریخ 1 تا 15 اگوست 2012

 

نخ فیلامنت پلی استر نیز همگام با سایر محصولات زنجیره ی ارزش پلی استر، روند رو به رشدی را در آسیا داشته است. از آنجا که بیشتر تولیدکنندگان در این مدت دچار کمبود موجودی بودند، قیمت نخ فیلامنت پلی استر به علت کمبودعرضه بالا رفت. این روند در نیمه ی دوم دو هفته ی اخیر در بازار داخلی چین هم چنان ادامه داشت. انتظار می رود بازار نخ فیلامنت پلی استر خوش بینانه باقی مانده و در کوتاه مدت قیمتها کمی افزایش یابند.

 

*پنبه

نکات برجسته پنبه از تاریخ 1 تا 15 اگوست 2012

 

با شکست خوردن معاملات آتی نیویورک در هدایت بازار، قیمت جهانی پنبه روند ثابتی را در نیمه ی اول دو هفته ی اخیر نشان میدهد. تجارت پنبه در ایالات متحده در این مدت متوسط بوده و ارائه ها جهت مشخصی را نشان نمی دهند. با توجه به نگرانی های موجود در مورد فصل کاشت آینده که از اکتبر آغاز میشود و بارندگی کم است، کاشت محصول را محدود خواهد کرد، و درنتیجه کاهش تولید را به همراه خواهد داشت، احتمال می رود قیمت ها در هند بالا رود و تولیدکنندگان نخ، حاضر به پرداخت هزینه ی بیشتری برای خرید شوند. پس از آن قیمت پنبه با توجه به ذخیره ی بالای جهانی آن کاهش خواهد یافت.

13.6.1391

منبع:نساجی نیوز

لینک به دیدگاه
  • 5 هفته بعد...

12.7.91

عدم حمایت‌های یارانه‌ای دولت از تولید و صادرات پنبه در مقایسه با سایر محصولات، افزایش قیمت تمام شده این محصول استراتژیك را به همراه داشته است به طوری که هم اکنون پنبه برای تولیدکنندگان به محصولی غیر اقتصادی بدل شده و روند سطح زیر كشت پنبه در ایران نزولی شده است.

به گزارش «نساجی نیوز» به نقل از دنیای اقتصاد، نگاه اجمالی به فرآورده‌های پنبه بیانگر ظرفیت ذاتی این محصول صنعتی در ایجاد فرصت‌های شغلی در بخش كشاورزی و صنعت است با این حال تنها در سال 1387 یارانه پرداختی به پنبه كاران برای هر كیلو وش معادل 350 ریال در نظر گرفته شد و این یارانه برای سال‌های بعد تکرار نشد.

 

محرومیت نسبی یارانه‌ای از این محصول استراتژی در ایران نسبت به سایر کشورهای تولید‌کننده در حالی است که كشور‌های مهم تولید كننده پنبه در جهان، با پرداخت یارانه، از تولیدكنندگان حمایت كرده و قیمت این محصول را پایین نگاه می دارند که این امر موجب می‌شود تا صنایع وابسته به پنبه بتوانند بدون دغدغه به فعالیت خود ادامه دهند. به گفته علی رضا حائری دبیر انجمن نساجی ایران، در حال حاضر 100 هزار هتکار سطح زیر کشت برای تولید پنبه در کشور پیش‌بینی شده که با این شرایط حدود 50 تا 55 هزار تن پنبه محلوج (آماده) تولید خواهد شد. تولید 55 هزار تن پنبه محلوج در کشور در حالی است که نیاز کشور به پنبه محلوج 150 تا 180 هزار تن است که به گفته حائری با توجه به 8 هزار تن پنبه محلوج باقی‌مانده در انبارها مابقی نیاز داخل باید از طریق واردات تامین شود.

 

حائری در خصوص وضعیت تولید پنبه در کشور نیز می‌گوید: در صورتی که تولید 55 هزار تن محقق شود تولید با سال گذشته برابری خواهد کرد، اما تنها یک سوم تولید 10 سال پیش محقق خواهد شد؛ چرا که عدم حمایت از این پنبه موجب تغییر کاربری زمین‌های کشت شده است.

 

دبیر انجمن نساجی در ادامه با اشاره به اینکه کشورهای مهم تولیدکننده از پنبه حمایت می‌کنند می‌گوید: به دلیل اینکه پنبه به عنوان محصول استراتژی معرفی نشده در نتیجه حمایتی نیز از آن در کشور صورت نمی‌گیرد درحالی که در سایر کشورها پنبه را محصولی استراتژی در نظر گرفته و علاوه بر تولید از صادرات آن نیز حمایت می‌کنند.

به گفته حائری علاوه بر عدم حمایت، مکانیزه نبودن تولید پنبه در کشور هزینه‌ها را نیز افزایش داده و موجب شده تا افت تولید پنبه نسبت به سال‌های قبل را داشته باشیم.

 

اقدامات سایر کشورها

به گزارش دفتر مطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی ایران و به نقل از کمیته بین‌المللی مشورتی پنبه، در سال 12-2011 شاهد اقدامات مختلف دولت‌ها در جهت حمایت از تولید پنبه در کشورهای جهان بوده‌ایم. هر چند به علت بالا بودن قیمت‌ها در بازار جهانی، اجرای این برنامه‌ها تاثیرات مورد انتظار را در پی نداشت، اما توانست تا حدی صنعت پنبه را در این کشورها بهبود بخشد. در ذیل به اقدامات برخی از این کشورها به طور اجمالی اشاره شده است.

 

چین

سیاست‌های دولت چین مبتنی بر حفاظت از مرزها، ایجاد محدودیت‌های وارداتی، خرید‌های مستقیم دولت و اعمال سیاست حداقل قیمت حمایتی در جهت افزایش ذخایر ملی بود. این کار باعث افزایش قیمت‌ها در بازار داخلی این کشور و پیشی گرفتن آن از قیمت‌های جهانی شد. همچنین ذخایر عظیم استراتژیک پنبه را برای این کشور به ارمغان آورد. اعطای یارانه‌ای به پرورش دهندگان پنبه، کمک به هزینه‌های حمل و نقل و تخصیص وام به پروژه‌های کشاورزی نیز از دیگر اقدامات دولت چین در این راستا به شمار می‌رود. انواع مختلف یارانه‌ها در سال 12-2011 در این کشور بالغ بر حدود 3.1 میلیارد دلار برآورد شده‌ که بیش از 330 میلیون دلار آن مربوط به سال 11-2010 است.

 

ایالات متحده

تنها یارانه دریافتی تولیدکنندگان پنبه از دولت ایالات متحده، یارانه بیمه محصولات است که تمامی خسارات ناشی از بلایای طبیعی را پوشش می‌دهد. این یارانه در سال 12-2011 در حدود 819 میلیون دلار گزارش شده که در مقایسه با سال قبل 500 میلیون دلار افزایش یافته است.

 

هند

اعمال سیاست حداقل قیمت حمایتی در هند منجر به خریدهای وسیع پنبه تولید داخل توسط دولت و حمایت از تولید ملی شد. اعمال محدودیت‌های صادراتی، یارانه‌های بخشودگی وام و خرید کود، برنامه‌های عمرانی مختلف نظیر مدرنیزه کردن واحدهای پنبه پاک کنی و همچنین اعطای وام بدون بهره به تولیدکنندگان، از دیگر اقدامات دولت هند در این زمینه به شمار می‌رود.

 

اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا یارانه‌های پرداختی را تحت دو عنوان پرداخت مستقل (کمک درآمد) و پرداخت منطقه‌ای (کمک به تولید) برای اسپانیا و یونان که دو تامین‌کننده عمده پنبه هستند، در نظر گرفته است. البته دریافت این یارانه‌ها شرایط مخصوص به خود را دارا است. مجموع یارانه‌های مستقیم به این دو کشور در سال 12-2011 بالغ بر 355 میلیون دلار بوده که نسبت به مقدار 373 میلیون دلاری آن در سال 11-2010 کمی کاهش را نشان می‌دهد.

 

ترکیه

تخصیص یارانه به تخم پنبه‌های معمولی و تایید شده در ترکیه از اقدامات دولت این کشور در سال گذشته بود که افزایش کاشت این محصول را به دنبال داشت. مجموع این یارانه‌ها از 302 میلیون دلار در سال 11-2010 به 428 میلیون دلار در سال 12-2011 افزایش یافته است.

 

برزیل

دولت برزیل از طریق اعطای یارانه‌های اعتباری برای تولید، بازاریابی و سرمایه گذاری و درنظرگرفتن نرخ بهره وام پایین برای تولیدکنندگان کم درآمد، به تولید پنبه در این کشور کمک کرده است. مجموع این یارانه‌ها در دهه گذشته سالانه به طور میانگین در حدود 1 میلیارد دلار بوده است.

 

کلمبیا

در کلمبیا نیز در سال 12-2011 میزان یارانه‌ها در حدود 26 میلیون دلار و در سال 11-2010 در حدود 9 میلیون دلار گزارش شده است.

 

آفریقای غربی

در برخی کشورهای غرب آفریقا نیز دولت با اختصاص یارانه‌های مستقیم به این بخش از صنعت، در پیشرفت و افزایش تولید این کشورها سهیم بوده است. مجموع یارانه‌های پرداختی دولت در این کشورها در سال 12-2011 در حدود 57.7 میلیون دلار برآورد شده است.

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

نساجی نیوز: در آتش سوزی گسترده ای که شنبه شب در یک کارخانه بزرگ نساجی در بنگلادش رخ داد بیش از 121 کارگر کشته شدند که بیشتر آنان زن بودند.

به گزارش «نساجی نیوز» به نقل از ایرنا، کارگران مجبور شدند برای گریز از شعله های سرکش آتش و دود خفه کننده از پنجره های این کارخانه که در ارتفاع بالا قرار دارد، به پایین بپرند.

 

ماموران آتش نشانی پس از چند ساعت تلاش موفق به کنترل آتش شدند که از یک انبار کالا در طبقه همکف این کارخانه 9 طبقه، شروع شد.

 

این کارخانه در 30 کیلومتری شمال داکا قرار دارد.

 

به گفته افرادی که از آتش سوزی نجات یافتند، کارگران که بیشتر زنان بودند به شدت تلاش می کردند از ساختمان شعله ور بگریزند.

 

به گفته یکی از کارگران بیش از یک هزار کارگر در این کارخانه به دام افتاده بودند که برای شرکت های بین المللی پوشاک تولید می کند.

 

ˈدلوار حسینیˈ مالک این کارخانه با رد اتهام عدم ایمنی کارخانه گفت که علت اصلی آتش سوزی هنوز معلوم نیست.

 

معمولا آتش سوزی در کارخانه های نساجی بنگلادش، به علت اتصال کابل برق و سیم کشی ضعیف رخ می دهد.

 

6.9.91

نساجی نیوز

لینک به دیدگاه

نساجی نیوز: در پی آتش سوزی یک کارخانه نساجی در بنگلادش که باعث کشته شدن بیش از 100 تن شد، هزاران تن از کارگران نساجی این کشور روز دوشنبه در حومه شهر داکا تظاهرات کردند. این آتش سوزی یکی از بدترین آتش سوزی‌های اخیر در بنگلادش به شمار می‌رود.

به گزارش «نساجی نیوز» به نقل از ایسنا، روز دوشنبه آتش سوزی دیگری در یک کارخانه نساجی چند طبقه در حومه شهر داکا رخ داد اما یکی از ماموران آتش‌نشانی گفت، این آتش سوزی تحت کنترل بود و گزارشی از اینکه کسی در این آتش سوزی کشته شده باشد، وجود نداشت.

 

در این تظاهرات کارگران کارخانه "تزرین فشن" و ساکنین شهر داکا جاده‌ها را بسته و دیگر کارخانه‌های نساجی را در حومه شهر آشولیا، جایی که روز شنبه شاهد آتش سوزی عظیم بود، مجبور به تعطیلی کردند، این معترضان خواستار مجازات مسئولان این فاجعه شدند.

 

شهیدا، یکی از کارگران گفت: من قادر به پیدا کردن مادرم نبودم. من تقاضای عدالت دارم. من تقاضای دستگیری صاحب این کارخانه را دارم.

 

پلیس و مقام‌های بنگلادش گفتند، راه‌های خروج بسیار باریک در این کارخانه 9 طبقه کارگران را در داخل کارخانه محبوس کرد و باعث کشته شدن 111 تن و مجروح شدن بیش از 150 تن دیگر از کارگران شد.

 

امیرول حق امین، رئیس اتحادیه ملی کارگران نساجی بنگلادش گفت: این فاجعه آتش سوزی نتیجه ادامه بی‌توجهی به ایمنی کارگران و بیمه‌های تامین اجتماعی آن‌ها بوده است. هرگاه که یک حادثه آتش سوزی رخ می‌دهد دولت تحقیقاتی به راه می‌اندازد و مقام‌ها از جمله صاحبان کارخانه‌ها هزینه‌ای صرف کرده و بیمه‌های تامین اجتماعی را مطرح کرده تا استانداردهای ایمنی و شرایط کار را بهبود بخشند. اما هیچ گاه این کار را انجام نمی‌دهد.

 

به گفته ماموران آتش نشانی از سال 2006 میلادی تاکنون دست کم 500 تن در حوادث آتش سوزی کارخانه‌های نساجی در بنگلادش جان خود را از دست داده‌اند.

 

بنگلادش حدود 4500 کارخانه نساجی دارد و بزرگترین صادر کننده لباس در جهان پس از چین محسوب می‌شود. صنعت نساجی بیش از 80 درصد از 24 میلیارد دلار صادرات سالانه این کشور را فراهم می‌کند.

7.9.91

لینک به دیدگاه

نساجی نیوز: دولت بنگلادش روز شنبه اعلام کرد به خانواده افرادی که در آتش سوزی یک کارخانه پوشاک در هفته گذشته جان خود را از دست داده اند دو هزار و پانصد دلار و زخمیان این حادثه ششصد و بیست و پنج دلار غرامت پرداخت می کند.

به گزارش «نساجی نیوز» به نقل از واحد مرکزی خبر، این در حالیست که مقامات صنعت پوشاک بنگلادش پیش از این متعهد شده بودند به خانواده قربانیان حداقل به مدت ده سال حقوق ماهیانه پرداخت می کنند.

 

بر اساس این گزارش، بیش از صد نفر در این حادثه که به سبب عدم رعایت اقدامات ایمنی صورت گرفته، جان خود را از دست داده اند.

12.9.91

لینک به دیدگاه
  • 2 سال بعد...

در بوراس

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
شرکتی موفق شده است تا با بهره وری از فناوریهای جدید تحولی در
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
اروپا بوجود آورد. شتاب دوباره به صنعت نساجی پروژه ای است که بواسطه فناوریهای یک شرکت سوئدی عملی شده است.

همکارمان به شهر بوراس سوئد رفته است. شهری که شهرتش در صنعت نساجی آن نهفته است، اما در دهه های اخیر انتقال صنعت نساجی به خاور دور، حضور صنعت نساجی در این شهر را کمرنگ کرده است. شرکت سوئدی می خواهد با استفاده از فناوریهای جدید صنعت نساجی را بار دیگر به شهر بازگرداند.

این شرکت موفق به تولید لباس کاری شده است که در برابر سه هزار بار فشار آب قوی مقاوم است.

مدیر عامل شرکت سوئدی می گوید: “ما سعی کرده ایم تا با استفاده از فناوریهای جدید خودمان را با سلایق مختلف مشتریان تطبیق دهیم. با فناوری جدید می توانیم سریعتر از قبل نیاز مشتریهایمان را برطرف کنیم.”

محصول جدید این شرکت تولید لباسهای صنعتی، ۶۰ درصد از فروش محصولات این شرکت را در بر می گیرد و کمک کرده است تا این شرکت کوچک که تنها ۱۲ نفر در آن کار می کردند، ناگزیر نیروهای جدیدی را بکار بگیرد. پنج سال پیش ایده لباسهای صنعتی مقاوم در ذهن یورگن لی لیورت، مدیر این شرکت کوچک شکل گرفت.

وی می گوید: “در گروههای شش و یا هفت نفره، همفکری می کریدیم تا به بهبود محصولاتمان کمک کنیم. دانشجویان رشته طراحی پارچه طرحهای جالب زیادی به ما ارائه دادند. نزدیک به بیست طرح مختلف و پولی که به آنها پرداخت کردیم کمتر از حتی یک نمونه ای بود که در شرکتهای بزرگ برای مدلهای نمونه خرج می شود.”

همکاری با مرکز طراحی پارچه بوراس عامل اصلی موفقیت این شرکت است. در این مرکز نزدیک به هزار دانشجو، ۶۰ محقق روی طرحها نوآورانه جدید کار می کنند. مرکزی کامل برای تخقیق روی پارچه، ۱۸۰ آزمایشگاه مختلف در اختیار دانشجویان، استادان و محققان این مرکز قرار دارد. با این حال قیمت پایین کارگران در خاور دور مانع از سرمایه گذاری گسترده شرکتهای بزرگ پوشاک و البسه است و انها همچنان ترجیح می دهند روی کارگران ارزان قیمت سرمایه گذاری کنند.

از سال ۲۰۰۶ تا امروز نزدیک به ۵۰ محصول جدید در این مرکز خلق شده است.

مدیر عامل این شرکت اساس اصلی موفقیتش را اینگونه بیان می کند: “ دلیل اصلی موفقیت برای من همکاری بین شرکتها، دانشگاهیان و موسسات تحقیقاتی است. این گامی مهم برای جهش بسوی اینده است.

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

1393/12/23

 

th_b1_image_news_12121.gif7/459میلیارد دلار، صادرات نساجی و پوشاک تایلند در سال 2014

به گزارش دفتر مطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی ایران و به نقل از نشریه Fibre2Fashion

براساس اطلاعات منتشر شده از انجمن صنایع پوشاک تایلند این کشور در سال 2014بالغ بر 7/459میلیارد دلار صادرات نساجی و پوشاک داشته است که در مقایسه با صادرات 7/482میلیارد دلاری در سال 2013 افت 0/3درصدی داشته است.

صادرات نساجی تایلند در سال 2014 با افت 0/14درصدی نسبت به سال قبل از آن برابر با 4/602میلیارد دلار بوده و صادرات پوشاک این کشور با افت 57/0 درصدی برابر با 2/357میلیارد دلار بوده است.

در بخش نساجی صادرات پارچه تاری-پودی برابر با 1/522میلیارد دلار در صدر جدول قرار دارد پس از آن نخ فیلامنتی بشرساخت با صادراتی برابر با 937/36میلیون دلار و نخ فیلامنتی سنتتیک و الیاف کوتاه با صادراتی برابر با 753/35میلیون دلار در رده های بعدی قرار دارند.

در مورد صادرات پوشاک تایلند می توان گفت که صادرات پوشاک تهیه شده از الیاف بشرساخت در سال 2014 برابر با 866/82میلیون دلار در صدر جدول صادرات پوشاک این کشور قرار دارد. پس از آن پوشاک پنبه ای با صادراتی بالغ بر 815/91میلیون دلار و سایر پوشاک با صادراتی بالغ بر 535/98میلیون دلار در رده های بعدی صادرات پوشاک این کشور قرار دارند.

بزرگترین واردکنندگان پوشاک تایلند در سال 2014 به ترتیب ایالات متحده با 999/87میلیون دلار، اتحادیه اروپا با 675/71میلیون دلار، ژاپن با 397/52میلیون دلار، کشورهای عضو ASEAN با 152/82میلیون دلار و چین (شامل هنگ کنگ) با 122/75میلیون دلار بوده اند.

لازم به ذکر است که کاهش امتیازات تعرفه واردات اتحادیه اروپا از تایلند ممکن است منجر به کاهش صادرات پوشاک این کشور در سال 2015 شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...