spow 44197 اشتراک گذاری ارسال شده در 22 آبان، ۱۳۹۰ سلام دانلود کتابهای جامعه شناسی خب جای کتابخونه برای کتابهای جامعه شناسی با توجه به تعدد مباحث جامعه شناختی ومنابع دردسترس دراین تالار خالی بود امیدوارم به کمک شما عزیزان مرجع خوبی برای این مبحث بوجود بیاریم موفق باشیم دو خطر همواره جهان را تهدید می کند,نظم و بی نظمی جامعهشناسی دانش بررسی جامعه میباشد. این رشته علمی به بررسی جوامع بشری، برهمکنشهای آنها، و فرایندهایی که جوامع را در وضعیت جاریشان نگاه داشته یا تغییر میدهد میپردازد. هدف این حوزه علمی پرداختن به تجزیه جامعه به بخشهای تشکیل دهندهاش مانند انجمنها، نهادها، گروههای همجنس، همنژاد، یا همسن، و بررسی نحوه برهمکنش فعال این اجزاء با همدیگر است. علاوه بر اینها، این علم موضوعاتی مانند طبقه اجتماعی، قشربندی، جنبش اجتماعی، تغییرات اجتماعی و بی نظمیهایی مانند جرم، انحراف، و انقلاب را مورد تحقیق قرار میدهد. از آنجایی که در مقایسه با بقیه حیوانات، انسان کمتر تحت تأثیر و کنترل غرایز میباشد، بخش زیادی از رفتارهای او توسط ساختارهای اجتماعی کنترل میشود. این موضوع ضرورت وجود ارگانهای اجتماعی (از قبیل ارگانهای اقتصادی، مذهبی، آموزشی، سیاسی،...) جهت مشخص کردن رفتارها و تصمیمات انسانها را نشان میدهد. رشته جامعهشناسی به بررسی نحوههای تأثیر ارگانهای اجتماعی بر رفتار انسانها، برهمکنش ارگانهای اجتماعی مختلف با یکدیگر، تشکیل، فرسودگی و نابودی آنها میپردازد. از آنجایی که جامعهشناسی به رفتار ما به عنوان موجوداتی اجتماعی توجه دارد، زمینه پژوهش آن از واکاوی(تحلیل) تماسهای کوتاه میان افراد ناشناس در خیابان گرفته تا بررسی روندهای اجتماعی جهانی، همه را دربر میگیرد. جامعهشناسی، علم شناخت جامعه و همچنین ساختارها، روابط درون آن، نهادهای آن و واقعیتهای اجتماعی است. ابن خلدون مؤسس «علمی از تشکیلات اجتماعی» بوده که به آنچه امروزه جامعهشناسی خوانده میشود شباهت دارد؛ چنانچه برخی از محققین ابن خلدون را پدر جامعهشناسی میشناسند.بگفته دانشنامه بریتانیکا جامعهشناسی در اواخر قرن ۱۹ میلادی بواسطه کارهای امیل دورکیم در فرانسه، ماکس وبر و گئورگ زیمل در آلمان، رابرت پارک و آلبیون وودبری اسمال در آمریکا ظهور کرد. جامعهشناسی در ایران توسط غلامحسین صدیقی (تولد: ۱۲۸۴ هجری شمسی) در سال ۱۳۱۷ هجری شمسی بنیان نهاده شد. جامعهشناسان از روشهای مشاهدهای مختلف، نظرسنجی و مصاحبه، تحلیلهای آماری، آزمایشهای کنترل شده، و روشهای دیگر بهره میجویند. 5 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 22 آبان، ۱۳۹۰ دانلود رایگان کتاب های جامعه شناسی كتاب جامعه شناسی کشاورزی ایران تذکر مهم: خوبست دوستان بدانند که ارائة رایگان کتابهای جامعه شناسی در این وبسایت مطلقاً از باب کسب در آمد یا منفعت مادّی نمی باشد. در واقع صادقانه اگر بگویم نه تنها "جامعه شناسی شرقی" را از این کار هیچ نفعی نیست بلکه بی تعارف سراسر زحمت است از بابت صرف "وقت"- که بهر حال برای تهیة این کتابها از سایتها و منابع گوناگون و آماده کردن و گنجاندن آنها در قالب این وبسایت سپری می شود، و صرف هزینه- اگرچه در حد اتصال به اینترنت ناچیز باشد! ضمن اینکه مهمترین هزینه ای که یک انسان در طول حیاتش می تواند داشته باشد همان وقت است! اما از آنجا که "جامعه شناسی شرقی" کتاب را همچون دوست، صمیمانه گرامی می دارد و دوستداران کتاب را هم بمانند خودِ کتاب، صادقانه دوست می انگارد قطعاً مایة خرسندی اش خواهد بود که بتواند در کنار سایر کوششهایی که در زمینة جامعه شناسی در این وبسایت دارد بی هیچگونه چشمداشتی کتابهای مربوط به جامعه شناسی را نیز بتدریج برای استفادة دوستدارانش گرد هم آورد! نکتة آخر مربوط می شود به ناشران و مؤلفان این آثار؛ در این دنیای دیجیتال که بهر حال یک رویش بی رحمی و ناسپاسی و حق نشناسی است جامعه شناسی شرقی بنوبة خود از جانب خویش و دوستان خویش و دوستداران جامعه شناسی و کتابهای جامعه شناسی، مراتب حق شناسی و قدرشناسی و سپاسگزاری خویش را از آندو اعلام می دارد. حالیا این حداقل کاریست که می توانیم در حقشان انجام دهیم؛ و شاید هم حداکثر آن! ************************************************************* نام کتاب: جامعه شناسی کشاورزی ایران عنوان دیگر: - نویسنده: دکتر عبدالعلی لهسایی زاده مترجم: - در قالب: PDF حجم: MB ۱۰.۱ تعداد صفحات: ۳۳۵ منبع=www.orientalsociology.ir ************************************************************ در مورد كتاب "جامعه شناسی کشاورزی ایران" (با موضوع جامعه شناسی روستایی): "جامعه شناسی کشاورزی یکی از زیر شاخه های تخصصی جامعه شناسی روستایی است که اختصاصاً به چگونگی ساخت و تحولات نظامهای زراعی در جوامع روستایی و کشاورزی می پردازد." کتاب حاضر در سه فصل و یک نتیجه گیری به بحث و بررسی پیرامون جامعه شناسی کشاورزی در ایران پرداخته است؛ در فصل اول به تاریخچه پیدایش و گسترش این علم و چگونگی شکل گرفتن نظریه ها و دیدگاههای در آن اشاره شده است؛ در فصل دوم نظامهای بهره برداری کشاورزی در ایران قبل از انقلاب 1357 و در فصل سوم بعد از انقلاب 1357 مورد بحث قرار گرفته است. یک نکتة حاشیه ای در خصوص این کتاب اینست که عنوان لاتین این کتاب در صفحة آخر (جلد پشتی) Iran Sociology of Agriculture درج شده است! راستش من هرطور فکر کردم آخرش نفهمیدم چطور می شود معادل "جامعه شناسی کشاورزی ایران" به لاتین عبارت فوق باشد! حالا اگر Iran`s Agricultural Sociology بود یا Sociology of Iran`s Agriculture و یا Agricultural Sociology of Iran حرفی نبود اما عبارت Iran Sociology of Agriculture بسیار نامأنوس بنظر می رسد! احتمال اشتباه چاپی آنهم در تیتر یک کتاب دانشگاهی بسیار کم است! بهرحال نمی دانم! امیدوارم من اشتباه کرده باشم تا یک استاد معزز یا یک انتشاراتی بنام! لطفاً پس از کلیک بر روی لینک اندکی شکیبا باشید تا فایل برای برداشت آماده شود. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 3 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 22 آبان، ۱۳۹۰ دانلود رایگان کتاب های جامعه شناسی كتاب جامعه شناسی علم تذکر مهم: خوبست دوستان بدانند که ارائة رایگان کتابهای جامعه شناسی در این وبسایت مطلقاً از باب کسب در آمد یا منفعت مادّی نمی باشد. در واقع صادقانه اگر بگویم نه تنها "جامعه شناسی شرقی" را از این کار هیچ نفعی نیست بلکه بی تعارف سراسر زحمت است از بابت صرف "وقت"- که بهر حال برای تهیة این کتابها از سایتها و منابع گوناگون و آماده کردن و گنجاندن آنها در قالب این وبسایت سپری می شود، و صرف هزینه- اگرچه در حد اتصال به اینترنت ناچیز باشد! ضمن اینکه مهمترین هزینه ای که یک انسان در طول حیاتش می تواند داشته باشد همان وقت است! اما از آنجا که "جامعه شناسی شرقی" کتاب را همچون دوست، صمیمانه گرامی می دارد و دوستداران کتاب را هم بمانند خودِ کتاب، صادقانه دوست می انگارد قطعاً مایة خرسندی اش خواهد بود که بتواند در کنار سایر کوششهایی که در زمینة جامعه شناسی در این وبسایت دارد بی هیچگونه چشمداشتی کتابهای مربوط به جامعه شناسی را نیز بتدریج برای استفادة دوستدارانش گرد هم آورد! نکتة آخر مربوط می شود به ناشران و مؤلفان این آثار؛ در این دنیای دیجیتال که بهر حال یک رویش بی رحمی و ناسپاسی و حق نشناسی است جامعه شناسی شرقی بنوبة خود از جانب خویش و دوستان خویش و دوستداران جامعه شناسی و کتابهای جامعه شناسی، مراتب حق شناسی و قدرشناسی و سپاسگزاری خویش را از آندو اعلام می دارد. حالیا این حداقل کاریست که می توانیم در حقشان انجام دهیم؛ و شاید هم حداکثر آن! ************************************************************* نام کتاب: جامعه شناسی علم عنوان دیگر: نویسنده: دکتر محمد توکل مترجم: - در قالب: PDF حجم: MB ۴.۰۷ تعداد صفحات: ۸۰ (۱۶۰ ص) منبع=www.orientalsociology.ir ************************************************************ در مورد كتاب "جامعه شناسی علم" اثر "دكتر محمد توكل": لطفاً پس از کلیک بر روی لینک اندکی شکیبا باشید تا فایل برای برداشت آماده شود. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 3 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 22 آبان، ۱۳۹۰ دانلود کتاب چرا عقب مانده ایم یا نجات نوشته دکتر علی محمد ایزدی جامعه شناسی مردم ایران برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 3 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 22 آبان، ۱۳۹۰ تا آنجا که به خاطر دارم، از همان دوران نوجوانی به دنبال علت هر موضوعی بودم و به دنبال پاک کردن هرچه را که ناپاک می دیدم و منظم کردن هر جا را که بی نظم می یافتم. از زیبائی های طبیعت لذت می بردم. عاشق گل ها و پرندگان رنگارنگ بودم، بخصوص پرندگان آوازخوان.همیشه فکر می کردم همه چیز باید همیشه تمیز، مرتب، زیبا و آرامش دهنده باشد. و اگر نیست، علتی دارد. علتی که آنرا از روال طبیعی خارج کرده. علاقه داشتم علت ها را پیدا نمایم و اگر بتوانم نواقص را اصلاح کنم و به مسیر طبیعی خود برگردانم. خاطرات زیادی از این نمونه در دورانهای مختلف زندگی ام دارم. منزلمان در بافت قدیمی شهر شیراز و تا دبیرستانی که میرفتم بیش از نیم ساعت راه بود. آن هم در کوچههای قلوه کاری. در زمستان هر وقت باران می بارید، چندین جای مسیر خانه تا مدرسه، محل تقاطع کوچه ها را آب می گرفت. برای گذشتن از آن، محصلان به مردانی که آنها را “کول” میکردند و به آن طرف آب می بردند، پول می دادند و به این ترتیب خود را به مدرسه می رساندند. من صبح ها باید این مسیر را طی می کردم و ظهر ها برای ناهار به منزل بر می گشتم. بعد از ظهر دوباره این کار،تکرار می شد. در این قبیل روزهای بارانی مجبور بودم ظهر ها که به منزل می آمدم، شلوارم را عوض کنم چون از پشت پا تا زیر کمرم پر از گل شده بود. همیشه به خانه که می رسیدم داد و فغانم برای تنها کسم که به شکایتم گوش میکرد و دلداریم می داد ـ مادرم ـ بلند بود. (خدا رحمتش کند که برای من و برادران کوچکترم هم مادر و هم پدر با کفایتی بود.) شکایتم، توأم با عصبانیت و ناراحتی، این بود که چرا کوچه ها باید چنین باشند و پاسخ مادرم با مهربانی این بود: مگر نمی خواهی فکر کنی؟ دقت کن ببین چه می گویم. زمستان باران می آید، زمین را خیس می کند و گل می شود. وقتی شما روی زمین گل شده راه می روی، ترشح آب و گل شلوارت را به این صورت در می آورد. آیا این تقصیر کسی است که می خواهی او را درست کنی؟ بی دلیل خودت را ناراحت می کنی. من سکوت می کردم. چون تمام دلایلش صحیح بود. ولی ته دلم راضی نمی شدم و نمی توانستم قبول کنم که برطرف کردن این گرفتاری غیر ممکن باشد.حرف دیگری نمی زدم. ولی دفعات بعد، باز هم دست از شکایت بر نمی داشتم. چون در عین حال که نمی توانستم دلایلش را رد کنم، ولی قانع هم نمی شدم. مورد دیگری که هنوز از خاطرم محو نشده، روزی بود که از حمام به خانه بر می گشتم. در خانه حمام نداشتیم. رسم بر این بود که هفته ای یک بار به حمام عمومی می رفتیم. پانزده یا شانزده ساله بودم. از حمام در آمده تمیز، با موهای شسته بریانتین زده، پاک و براق، به طرف خانه در همان کوچه های قلوه کاری و پر از خاک روان بودم. باد پاییزی می وزید. در یکی از کوچه های سرِ راه چند دکان کنار هم بود که برنج کوبی و عصاری می کردند. یعنی از شلتوک، برنج سفید و از کنجد، ارده و روغن می گرفتند. چند نفر کارگر روی پشت بام همان دکان ها مشغول پاک کردن کنجد و غربال کردن برنج های سفید کرده بودند. گردبادی شدید درگرفت. پوست های کنجد و خاک برنج با خاک کوچه به هم آمیخته شد و به شدت سراپایم را به هم پیچید. مثل اینکه دنیا برایم آخر شده بود. خشمگین و عصبانی به زمین و زمان بد می گفتم. با سرعت خود را به خانه رساندم. و یکراست بطرف اطاق و به سراغ آیینه رفتم وقتی قیافه خود را در آیینه دیدم و صورت و موهای آرد روغن زده خود را تماشا کردم، گفتم: وای!، نگاه کن، چه به سرم آمده! بی اختیار- با صدای بلند- زدم زیر گریه، مادرم سراسیمه به سراغم آمد. ابتدا با دیدن قیافه مضحک من خنده اش گرفت. ولی با دیدن اشکانم، خودش را کنترل کرد وگفت: چه شده؟ برایش تعریف کردم. گفت: چیز مهمی نیست، ناراخت نباش. بیا برویم سر حوض دست و صورتت را تمیز کن. من که از خنده اولیه اش کلافه شده بودم، گریهام را شدیدتر و باز همان گله و شکایت همیشگی را تکرار کردم. مادرم در اینجا سکوت کرد، تا هرچه دل تنگم می خواهد، بگویم. بعد از اینکه کمی آرام شدم، گفت: باز هم بدون توجه به موضوع و بدون دلیل خودت را ناراحت کردی. البته که هر کس پاک و تمیز از حمام درآمده باشد و به چنین وضعی درآید، ناراحت میشود. ولی اگر یادت باشد همانطور که سال گذشته در مورد باران آمدن و گِل شدن زمین و کثیف شدن شلوارهایت می گفتم، حالا هم در این مورد عیناً همان مطالب را تکرار می کنم. پاییز باد می آید و باد هم هر چیز سبکی را با خود به هوا می برد. و هر کس در مسیرش قرار گیرد از آن خاک و خاشاک ها بی نصیب نمی ماند. این یک واقعیت است و کسی هم نمی تواند کاری بکند. و این موضوع، ناراحت شدن ندارد. می دیدم راست می گوید. ولی نمی توانستم خود را قانع کنم که باید با این قبیل بد بختی ها و زجر سوخت و ساخت. راهی هم به نظرم نمی رسید تا ارایه دهم. و اما پیش آمدی که در طول حیاتم بیش از همه تکانم دادو به سوی تحقیق دقیق و مطالعه خلقیات جامعه مان کشاند و در حدود سی سال ذهن مرا مشغول نگه داشت، واقعه ی کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲علیه مصدق بود. بعد از آن روز سیاه، برای من سوال بسیار بزرگی مطرح شد و آن اینکه چرا توده های چند هزار نفری مردم که تا چند روز قبل، از توپ های چلوار، طومار ها می ساختند و بعضی واقعاً با خون سر انگشت خود، بر آن می نوشتند:” از جان خود گذشتیم، با خون خود نوشتیم، یا مرگ یا مصدق” و یا اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران که در فاصله کوتاهی قبل از کودتا، در رفراندم مصدق برای انحلال مجلس به طرفداری از او رأی مثبت داده بودند، خانه کوب شدند. و عده ای دیگر هم ۱۸۰ درجه چرخیده، علیه مصدق شعار دادند. بعد از آن سال، هر کتابی که می خواندم، هر صحنه ای که می دیدم، در هر نوع اجتماعی که شرکت می کردم، در بین مردم کوچه و بازار، شهر و روستا، در خانه و مدرسه، در ادارات دولتی و موسسات خصوصی، همه جا، مراقب و متوجه رفتار و گفتار و کردار خودم، اطرافیانم و اشخاصی که با آنها روبرو می شدم، بودم تا شاید با توجه به خلقیاتمان، بتوانم پاسخی منطقی، برای سوالم بدست آورم. به رفتاری که بزرگتر ها نسبت به کودکان و نوجوانان داشتند و به نحوۀ برخوردی که بزرگتر ها نسبت به یکدیگر و نسبت به فرزندان خودشان داشتند، توجه و دقت می کردم. در سال ۱۳۴۱با روی کارآمدن کندی در آمریکا و نخست وزیری دکتر امینی در ایران، فضای سیاسی کشور کمی باز شد و دولت اجازه فعالیت مجدد به جبهه ملی داد. در پاییز آن سال کنگره جبهه ملی در تهران تشکیل شد و من همراه با عده ای شیرازیان به عنوان نمایندگان جبهه ملی فارس در کنگره شرکت کردیم. در بهمن ماه همان سال بود که شاه “انقلاب سفید شاه و مردم” را اعلام نمود و با برگزاری رفراندم، منشور شش ماده ای، انقلابش را به تصویب مردم رساند که بعداً به تدریج به ۱۲ ماده رسید. بعد از رفراندم تمام کسانی را که در کنگره جبهه ملی شرکت کرده و شناخته بودند، توقیف کردند. من را هم در شیراز به زندان ساواک بردند. با اینکه در زندان انفرادی بودم، ولی انصافاً هیچگونه شکنجه و تحقیر و توهین یا ادای کلمۀ زشتی نسبت به من سایر زندانیان سیاسی در کارشان نبود. بعد از تقاضای مصرانه ام به اینکه کتابی، مجله یا روزنامه ای در اختیارم قرار دهند که مشغول باشم، موافقت شد که یک جلد قرآن برایم بیاورند. از کتاب چرا عقب مانده ایم از دکتر علی محمد ایزدی 4 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 22 آبان، ۱۳۹۰ لینک دانلود کتاب چرا عقب مانده ایم برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 4 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 22 آبان، ۱۳۹۰ دانلود کتاب جامعه شناسی خودمانی نوشته نراقی هی نگویید ملت بزرگ، ملت نجیب ملتی که وارد دروازههای تمدن بزرگ بشری شدهاید، ملتی که تا ابرقدرتهای بزرگ اسم شما را میشنوند پشتشان میلرزد. آیا واقعاً اینطور است؟ صراحت داشته باشید. بگویید ملت بگردید ببینید چه کم داریم؟ چرا اینقدر درماندهایم؟ چرا با این همه درآمد استثنایی نفتی که طی سی سال گذشته داشتهایم تا یک دلار قیمت نفت کم میشود همه را وحشت میگیرد؟ چرا متوسط کار مفید ایرانیها در روز به زیر سی دقیقه میرسد؟ چرا پای صنعت اتومبیلسازی ما بعد از سی سال مونتاژ هنوز اینقدر لنگ میزند؟ چرا برای پیشبرد هر کار کوچکی باید روزها و در بعضی مواقع ماهها و سالها وقت گذاشت و اعصاب خراب کرد؟ چرا کارمندان ادارات در اکثر مواقع پدر ارباب رجوع را در میآورند بدون آنکه فکر کنند فردا نوبت خودشان است که در نقش ارباب رجوع ادارهی دیگر ظاهر شوند؟ چرا سن سکته در این کشور زیر چهل است؟ چرا بیاعتمادی هر روز گستردهتر میشود؟ فساد بنا به گفته بسیاری از دستاندرکاران از حد متعارف بالاتر میرود؟ نوشتههای بالا برگرفته از کتاب جامعه شناسی خودمانی بود که این روزها خوندم. کتاب بقدری خوب و جذابه که فقط ظرف چند ساعت نمیدونم خوردم یا خوندمش! البته کتاب جدیدی نیست چاپ اول کتاب مربوط به سال 1380 و بعد از کتاب جامعهشناسی نخبهکشی ( یا جامعهکشی نخبهکشی، الان دقیقاً یادم نیست ) که خیلی هم مورد استقبال جامعه واقع شد چاپ شده و اینی هم که من خوندم مربوط به چاپ شونزدهم کتاب بود. بارها کتاب رو دیده بودم ولی اینبار بنا به توصیه دوستی اون رو خوندم و بد ندیدم معرفیش کنم تا دوستداران کتاب هم حالی کنند! بنابراین مصمّم و محکم به همهتون توصیه میکنم که حتماً کتاب رو بخونید. همون چند خط بالا، فوقالعاده ساده و روون و واقعی و البته با دل و جرات نوشته شده. من یکی که جیگرش(......) رو نداشتم بنویسم! خانم خانه، کدبانوی خانه از مقدار پرتقالی که برای بچههایش میخرد اول تعداد درشت را سوا می کند برایمیهمان، کوچکها و یا بعبارتی درجه دوهایش را میدهد به بچهها. یعنی چه؟ یعنی اینکه میهمان بداند ما همیشه پرتقال درشت مصرف میکنیم. این را میگویم تظاهر که قبلاً گفتم اگر مسئله میهماننوازی باشد باید شامل آن پیرزن خدمتکار خانه هم بشود که هفتهای یکی دو روز برای کمک به منزل میاید. در صورتیکه میدانیم نمیشود. ... بدون شک من هم خوب بلدم خود و سایر هموطنانم را باهوشترین، پرکارترین، مهربانترین، اصیلترین و تربیت شدهترین نژاد روی زمین قلمداد کنم، ایرانیان را از نژاد آریا با تمدن شش هزار سالهاش انسانترین انسانهای روی کره زمین معرفی نمایم، خوب بلدم بگویم ما ایرانیان شجاعت شیر، سخاوت خاتم و ... و ... چه داریم. ولی میدانم که با استقبال از " شعار " و احترام از " شعور " خود را غافل نموده و بعضیها را فریب دادهام و هم چنین میدانم که با گفتن و عنوان کردن معایب اخلاقیمان عده زیادی علی الخصوص آنهایی که در ذهنشان از ایران و ایرانی بتی ساختهاند و به او عشق میورزند، ناراحت میشوند. ولی با وجود تمام این میدانمها ترجیح میدم که واقعیت را هرقدر تلخ عنوان کنم تا مصلحین به گفتار آِیند و دستاندرکاران به حرکت. خب اگه کتابخون باشید، با خوندن همین سه قسمت کوتاه از بخشهای مختلف کتاب، احتمالاً یه کمی کـِرم خوندنش افتاده توی تنبون گرم و نرمتون و اگر هم که کتابخون نیستید و یا از این بخشها خوشتون نیومده که هیچ، احتمالاً امروز از این وبلاگ چیز دندونگیری نصیبتون نمیشه. کتاب در رابطه با خصوصیات و اخلاقیاتِ بد ما ایرانیهاست و اینبار برخلاف خیلی از کتابها قرار نیست ما رو به عرش ببره و هندونه بذاره زیر بغلمون بلکه اینبار از ظاهرسازی، ریاکاری، احساساتی بودن، دروغگو بودن، حسادت و توقع و نارضایتی دائمی ما ایرانیها، بیبرنامه بودن و پنهانکاریهامون میگه. اینکه چرا درمانده و چرا عقبموندهایم؟! پس قطعاً باید کتاب خوبی باشه. هرچند این کتاب فقط مشکلات رو عیان میکنه و هیچ راهکاری نشون نمیده و ارائه طریقی نمیکنه ولی همین هم در این آشفته بازار که شتر رو با بارش میبرند و مُرده رو با گورش میخورند! غنیمتی است. بنظرم اگر هوس خریدن کتاب زد به سرتون ترجیحاً چند تایی بیشتر بخرید چون برای هدیه به دوست و رفقها میتونه انتخاب خیلی خوبی باشه و همچنین اگر کتاب رو خوندین ممنون میشم نظرتون رو در رابطه با کتابهایی که معرفی میکنم بدونم. لینک دانلود کتاب پسورد: http://www.noandishaan.com 4 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 22 آبان، ۱۳۹۰ دانلود رایگان کتاب های جامعه شناسی كتاب چرا ایران عقب ماند و غرب پیش رفت؟ تذکر مهم: خوبست دوستان بدانند که ارائة رایگان کتابهای جامعه شناسی در این وبسایت مطلقاً از باب کسب در آمد یا منفعت مادّی نمی باشد. در واقع صادقانه اگر بگویم نه تنها "جامعه شناسی شرقی" را از این کار هیچ نفعی نیست بلکه بی تعارف سراسر زحمت است از بابت صرف "وقت"- که بهر حال برای تهیة این کتابها از سایتها و منابع گوناگون و آماده کردن و گنجاندن آنها در قالب این وبسایت سپری می شود، و صرف هزینه- اگرچه در حد اتصال به اینترنت ناچیز باشد! ضمن اینکه مهمترین هزینه ای که یک انسان در طول حیاتش می تواند داشته باشد همان وقت است! اما از آنجا که "جامعه شناسی شرقی" کتاب را همچون دوست، صمیمانه گرامی می دارد و دوستداران کتاب را هم بمانند خودِ کتاب، صادقانه دوست می انگارد قطعاً مایة خرسندی اش خواهد بود که بتواند در کنار سایر کوششهایی که در زمینة جامعه شناسی در این وبسایت دارد بی هیچگونه چشمداشتی کتابهای مربوط به جامعه شناسی را نیز بتدریج برای استفادة دوستدارانش گرد هم آورد! نکتة آخر مربوط می شود به ناشران و مؤلفان این آثار؛ در این دنیای دیجیتال که بهر حال یک رویش بی رحمی و ناسپاسی و حق نشناسی است جامعه شناسی شرقی بنوبة خود از جانب خویش و دوستان خویش و دوستداران جامعه شناسی و کتابهای جامعه شناسی، مراتب حق شناسی و قدرشناسی و سپاسگزاری خویش را از آندو اعلام می دارد. حالیا این حداقل کاریست که می توانیم در حقشان انجام دهیم؛ و شاید هم حداکثر آن! ************************************************************* نام کتاب: چرا ایران عقب ماند و غرب پیش رفت؟ عنوان دیگر: - نویسنده: دکتر کاظم علمداری مترجم: - در قالب: PDF حجم: MB ۸.۵۸ تعداد صفحات: ۲۵۶ (۵۱۲ ص) منبع=www.orientalsociology.ir ************************************************************ درباره کتاب "چرا ایران عقب ماند و غرب پیش رفت؟" اثر دکتر کاظم علمداری این کتاب به تصریح نگارنده اش یک اثر "جامعه شناختی" است در بررسی علل عقب ماندگی ایران از غرب، با این مسئلة محوری که " چرا ایران کشوری که روزگاری یکی از تمدنهای بزرگ جهان بود با وسعتی برابر مجموع خاک کشورهای پیشرفته ای همچون انگلستان، فرانسه، آلمان، ایتالیا، بلژیک، هلند و دانمارک، امروز آنچنان عقب مانده که حتی از عهدة تولید مواد غذایی مورد نیاز خویش هم بر نمی آید؟" ... در پاسخ به این پرسش مؤلف کتاب به بحث پیرامون عوامل مختلف مانند عوامل اقلیمی، تاریخی، دینی و فکری پرداخته و با مراجعه و استناد به منابع گوناگون نقش هر کدام را در این خصوص مورد بحث و برررسی قرار داده است؛ ... در بحث از علل تأثیرگذار، ایشان "عامل نژاد" را فاقد زمینه علمی دانسته و رد کرده اند به این دلیل که اگر نژاد در برپایی آن امپراتوری عظیم باستان دخیل بوده است پس در وضع کنونی هم باید دخیل باشد، در اینصورت دیگر هیچ جای سرزنشی برای وضعیت امروزی باقی نمی ماند! ... ایشان "عوامل اقلیمی" بخصوص وضعیت جغرافیایی خشک و کمبود آب در کشور را بی تأثیر نمی دانند اما آن را دلیل اصلی عقب افتادگی ایران نمی دانند! ... نقش عوامل فکری و عقیدتی و مذهبی و نیز نقش عوامل خارجی مانند حملات ویرانگر قبایل همسایه در قرون گذشته و استعمار یا استثمار در قرون اخیر را هم همینطور! ... در نهایت ایشان علت اصلی عقب ماندگی ایران را "ادغام سه نهاد اقتصاد و سیاست و دین" با یکدیگر می دانند چه وحدت و همدستی آنها را مانع بزرگی می دانند در برابر شکل گیری و گسترش اصل اساسی توسعه و پیشرفت در بستر جامعه یعنی "رقابت"! بر این اساس روشن است که ایشان در نهایت به جدایی و استقلال عمل این سه نهاد از هم نظر دارند! ... برای آنها که می خواهند با مراجعه به یک اثر، در کوتاه مدت مطالب زیادی در رابطه با علل عقب ماندگی ایران و پیشرفت غرب بیاموزند توصیه می کنم حتماً این کتاب را بخوانند! اما با حوصلة و تأمل فراوان! چه مؤلف آن با صرف روزگاری از عمر خویش به منابع گوناگون سرکشیده است تا اینک من و شما تقریباً بی نیاز از آنها در یک جلد کتاب به اطلاعات ارزشمندی دست یابیم! لطفاً پس از کلیک بر روی لینک اندکی شکیبا باشید تا فایل برای برداشت آماده شود. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 4 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 22 آبان، ۱۳۹۰ دانلود رایگان کتاب های جامعه شناسی كتاب زمينه جامعه شناسی تذکر مهم: خوبست دوستان بدانند که ارائة رایگان کتابهای جامعه شناسی در این وبسایت مطلقاً از باب کسب در آمد یا منفعت مادّی نمی باشد. در واقع صادقانه اگر بگویم نه تنها "جامعه شناسی شرقی" را از این کار هیچ نفعی نیست بلکه بی تعارف سراسر زحمت است از بابت صرف "وقت"- که بهر حال برای تهیة این کتابها از سایتها و منابع گوناگون و آماده کردن و گنجاندن آنها در قالب این وبسایت سپری می شود، و صرف هزینه- اگرچه در حد اتصال به اینترنت ناچیز باشد! ضمن اینکه مهمترین هزینه ای که یک انسان در طول حیاتش می تواند داشته باشد همان وقت است! اما از آنجا که "جامعه شناسی شرقی" کتاب را همچون دوست، صمیمانه گرامی می دارد و دوستداران کتاب را هم بمانند خودِ کتاب، صادقانه دوست می انگارد قطعاً مایة خرسندی اش خواهد بود که بتواند در کنار سایر کوششهایی که در زمینة جامعه شناسی در این وبسایت دارد بی هیچگونه چشمداشتی کتابهای مربوط به جامعه شناسی را نیز بتدریج برای استفادة دوستدارانش گرد هم آورد! نکتة آخر مربوط می شود به ناشران و مؤلفان این آثار؛ در این دنیای دیجیتال که بهر حال یک رویش بی رحمی و ناسپاسی و حق نشناسی است جامعه شناسی شرقی بنوبة خود از جانب خویش و دوستان خویش و دوستداران جامعه شناسی و کتابهای جامعه شناسی، مراتب حق شناسی و قدرشناسی و سپاسگزاری خویش را از آندو اعلام می دارد. حالیا این حداقل کاریست که می توانیم در حقشان انجام دهیم؛ و شاید هم حداکثر آن! ************************************************************* نام کتاب: زمینه جامعه شناسی عنوان دیگر: - نویسنده: ویلیام آگبرن و مایر فرانسیس نیم کوف مترجم: امیرحسین آریانپور در قالب: PDF حجم: ۱۲ MB تعداد صفحات: ۲۷۵ منبع=www.orientalsociology.ir ************************************************************ در مورد كتاب "زمینه جامعه شناسی" اثر "ویلیام آگبرن و مایر فرانسیس نیم کوف": این اثر را ابتدا به ساکن در ردیف آثار عمومی جامعه شناسی مانند کتاب "درآمدی به جامعه شناسی" بروس کوئن یا "جامعه شناسی" آنتونی گیدنز یا "جامعه شناسی عمومی" دکتر منوچهر محسنی و از این قبیل بدانید که هر کدام برآنند تا طرحی کلی از جامعه شناسی را در جهت نیک شناساندن آن به تصویر بکشند. دکتر آریان پور را بیشتر باید مقتبس این اثر دانست تا مترجم بمعنای دقیق آن! ایشان از نامداران و زحمت کشان عرصة جامعه شناسی در ایران بخصوص در حوزة ترجمه و معادل سازی لغت می باشند. در هر صورت این کتاب اثر ارزشمندیست در حوزة جامعه شناسی که تنها با خواندن آن می توان به ارزش کار دو نویسندة آمریکایی و مقتبس و مترجم ایرانی آن پی برد. در وصف آن همین بس که برخی از آن با نام "انجیل روشنفکران" یاد کرده اند! .... از نشر نخست این کتاب نزدیک به نیم قرن می گذرد؛ اما نسخة الکترونیکی آن (یعنی همین اثر) از روی چاپ مجدد آن تهیه شده است. فهرست آن مشتمل بر 26 فصل است اما متأسفانه نیمی از کتاب یعنی از فصل 14 به بعد در این نسخه وجود ندارد. امید که به نیم باقی مانده نیز دست یابیم. لطفاً پس از کلیک بر روی لینک اندکی شکیبا باشید تا فایل برای برداشت آماده شود. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 6 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 22 آبان، ۱۳۹۰ دانلود رایگان کتاب های جامعه شناسی كتاب جامعه شناسی نخبه كشی تذکر مهم: خوبست دوستان بدانند که ارائة رایگان کتابهای جامعه شناسی در این وبسایت مطلقاً از باب کسب در آمد یا منفعت مادّی نمی باشد. در واقع صادقانه اگر بگویم نه تنها "جامعه شناسی شرقی" را از این کار هیچ نفعی نیست بلکه بی تعارف سراسر زحمت است از بابت صرف "وقت"- که بهر حال برای تهیة این کتابها از سایتها و منابع گوناگون و آماده کردن و گنجاندن آنها در قالب این وبسایت سپری می شود، و صرف هزینه- اگرچه در حد اتصال به اینترنت ناچیز باشد! ضمن اینکه مهمترین هزینه ای که یک انسان در طول حیاتش می تواند داشته باشد همان وقت است! اما از آنجا که "جامعه شناسی شرقی" کتاب را همچون دوست، صمیمانه گرامی می دارد و دوستداران کتاب را هم بمانند خودِ کتاب، صادقانه دوست می انگارد قطعاً مایة خرسندی اش خواهد بود که بتواند در کنار سایر کوششهایی که در زمینة جامعه شناسی در این وبسایت دارد بی هیچگونه چشمداشتی کتابهای مربوط به جامعه شناسی را نیز بتدریج برای استفادة دوستدارانش گرد هم آورد! نکتة آخر مربوط می شود به ناشران و مؤلفان این آثار؛ در این دنیای دیجیتال که بهر حال یک رویش بی رحمی و ناسپاسی و حق نشناسی است جامعه شناسی شرقی بنوبة خود از جانب خویش و دوستان خویش و دوستداران جامعه شناسی و کتابهای جامعه شناسی، مراتب حق شناسی و قدرشناسی و سپاسگزاری خویش را از آندو اعلام می دارد. حالیا این حداقل کاریست که می توانیم در حقشان انجام دهیم؛ و شاید هم حداکثر آن! ************************************************************* نام کتاب: جامعه شناسی نخبه کشی عنوان دیگر: قائم مقام- امیر کبیر- مصدق نویسنده: علی رضا قلی مترجم: - در قالب: PDF حجم: MB ۸.۶۸ تعداد صفحات: ۲۳۵ منبع=www.orientalsociology.ir ************************************************************ در مورد كتاب "جامعه شناسي نخبه كشي" اثر "علي رضا قلي": جامعه شناسی نخبه کشی دیگر کتاب نام آشنایی است که متفکران جوان جامعه اندیش لازمست بهمراه چند نمونة مشابه دیگر مانند جامعه شناسی خودمانی و چرا عقب مانده ایم و خلقیات ما ایرانیان و از این قبیل به خواندن آن همت ورزند ... این کتاب به تحلیل جامعه شناختی برخی از ریشه های تاریخی استبداد و عقب ماندگی در ایران می پردازد .... نخبگان مورد بحث در آن سه اصلاح طلب خوش نام و پرآوازة ایران یعنی قائم مقام و امیر کبیر و مصدق هستند ... اینها "نخبگان اصلاح" هستند که از بافت اصلی جامعه تا به قلة آن رسیده اند اما در تداوم راهی که برگزیده اند یعنی اصلاح و تعالی و پیشرفت ایران و ایرانیان، همواره با مشکلات جدی و زمین گیرکننده ای مواجه بوده اند ... مشکلاتی که عموماً برخاسته از خود مردمان ایران زمین و بافت اجتماعی آن بوده است ... "هدف اصلی این کتاب ضمن بررسی جامعه شناسانة حاکمیت و رفتارهای اجتماعی بیشتر بررسی عوامل و موانع بر آمدن "نخبگان اصلاح" و رویة نابود کردن آنها توسط هویت های جمعی ایرانیان است". لطفاً پس از کلیک بر روی لینک اندکی شکیبا باشید تا فایل برای برداشت آماده شود. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 4 لینک به دیدگاه
simin.shams 11 اشتراک گذاری ارسال شده در 8 آذر، ۱۳۹۰ سلام. خسته نباشید. من دنبال کتاب جامعه شناسی ادبیات هستم. میشه کمکم کنید و فایل pdf کتاب رو واسم پیدا کنید. متشکرم لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 3 دی، ۱۳۹۰ دانلود چند مقاله با موضوع جامعه شناسی [TABLE] [TR] [TD] [/TD] [TD=class: NormalBold]عنوان [/TD] [TD=class: NormalBold]حجم(KB) [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام [/TD] [TD] 50.18 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام [/TD] [TD] 61.95 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام [/TD] [TD] 145.41 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام [/TD] [TD] 97.79 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام [/TD] [TD] 53.25 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام [/TD] [TD] 39.94 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام [/TD] [TD] 40.45 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام [/TD] [TD] 133.12 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام [/TD] [TD] 84.48 [/TD] [/TR] [/TABLE] 2 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 25 دی، ۱۳۹۰ دانلود کتاب بنیان های اجتماعی ادیان ابتدایی نوشته دکتر یوسف فضایی استاد دانشگاه ازاد که به بررسی تاریخچه دین وتحولات دین درطول تاریخ پرداخته است بنیانهای اجتماعی ادیان ابتدایی دکتر یوسف فضایی نشر پویان لینک دانلود: برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 1 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 30 دی، ۱۳۹۰ آمریکای بزرگ و حقوق بشر نوام چامسکی بهزاد باشی نشر آگاه لینک دانلود: برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 1 لینک به دیدگاه
sina-20 12 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 اسفند، ۱۳۹۰ باسلام. من درخواست دانلود كتاب انحرافات اجتماعي؛نظريه ها و ديدگاهها از فريده ممتاز را دارم.:5c6ipag2mnshmsf5ju3 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 15 اسفند، ۱۳۹۰ باسلام. من درخواست دانلود كتاب انحرافات اجتماعي؛نظريه ها و ديدگاهها از فريده ممتاز را دارم.:5c6ipag2mnshmsf5ju3 سلام دوست عزیز کتاب های فارسی معمولا برای نشر اینترنتی وجود ندارن مگر اینکه خود نویسنده یا مترجم منتشرش کنن باید کتابی که گفتین رو پیدا کنین وبخرین موفق باشیم 2 لینک به دیدگاه
sina-20 12 اشتراک گذاری ارسال شده در 15 اسفند، ۱۳۹۰ با سلام .از اطلاع رساني شما ممنونم.در واقع من نيازمند به كتابهايي هستم كه درباره جامعه شناي انحرافات اجتماعي باشد . چنانچه براي شما مقدور است، مي توانيد اين كتابها را معرفي كرده و در اختيارم بگذاريد و يا سايتي را معرفي كرده كه در آن بتوان به راحتي اين كتابها را دانلود كرد؟ با تشكراز زحمات شما 1 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 17 اسفند، ۱۳۹۰ اعتماد اجتماعی تعمیم یافته و عوامل اجتماعی مؤثر بر آن مطالعه موردی شهر ارومیه | برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 2 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 17 اسفند، ۱۳۹۰ با سلام .از اطلاع رساني شما ممنونم.در واقع من نيازمند به كتابهايي هستم كه درباره جامعه شناي انحرافات اجتماعي باشد . چنانچه براي شما مقدور است، مي توانيد اين كتابها را معرفي كرده و در اختيارم بگذاريد و يا سايتي را معرفي كرده كه در آن بتوان به راحتي اين كتابها را دانلود كرد؟ با تشكراز زحمات شما سایت برا دانلود سراغ ندارم ولی باموضوع جامعه شناسی انحرافات رو میتونید درکتابخانه ملی جستجو کرده وسپس دربیرون اقدام به خرید یا امانت گرفتن نمایید 2 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 18 مرداد، ۱۳۹۱ نام کتاب : بیست مکتب فلسفی ناشر : دانلود کتاب زبان کتاب : فارسی تعداد صفحه : 9 قالب کتاب : PDF حجم فایل : 118 Kb توضیحات : شرحی کوتاه بر بیست مکتب فلسفی ، این مکاتب عبارتند از : * هرمنوتیک - Herméneutique * پراگماتیسم - pragmatism * تجربهگرایی * فمینیسم - Feminism * رواقی گری - Stoicism * سوسیالیسم - Socialism * آرمانگرایی * رئالیسم - Real * اثباتگرایی - positive * پدیدهشناسی - Phenomenology * اردیسم - Orodism * نسبیگرایی اخلاقی * اگزیستانسیالیسم - Existentialism * ماتریالیسم - Materialism * تحلیلی - Analytic philosophy * جبرگرایی - Determinism * ساختارگرایی - Structuralism * پساساختارگرایی * اومانیسم - Humanism * مکتب فرانکفورت - Frankfurt School برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 3 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده