رفتن به مطلب

مبتلایان به دیابت از تزریق انسولین بی نیاز می شوند


ارسال های توصیه شده

یك تیم بین المللی از پزشكان به سرپرستی متخصصان استرالیایی در حال تولید قرص جدیدی هستند كه به زودی مبتلایان به بیماری شایع دیابت را از تزریق انسولین بی نیاز خواهد كرد.

 

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این متخصصان ادعا می كنند: قرص جدید نه تنها برای درمان بلكه همچنین در پیشگیری از این بیماری شایع و مشكل ساز، موثر خواهد بود.

 

 

این گروه بین المللی از متخصصان در دانشگاه استرالیایی «كیورتین» ادعا كرده اند كه با تولید داروی خوراكی جدید بیماران دیابتی جایگزینی برای مصرف مداوم انسولین پیدا خواهند كرد و دیگر نیازی به تزریق دردناك انسولین نخواهند داشت.

 

 

به نوشته روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد، پروفسور اریك هلمرهورست و دستیاران وی طی ۱۰ سال گذشته روی میلیون ها تركیب مختلف در پایگاه داده های دارویی مطالعه و آزمایش كردند تا بتوانند نقشه مولكولی انسولین را در آنها شبیه سازی كنند.

 

 

وی می گوید: ما در آزمایشگاه و روی مدل های رایانه ای، سه میلیون ساختار تركیب دارویی را بررسی كردیم تا دریابیم كه توانایی كدامیك از آنها شبیه به نقشه مولكولی انسولین است.

 

بنابراین گزارش، تیم پروفسور هلمرهورست بالاخره از بین این چند میلیون ساختار، نمونه مناسبی را پیدا كرده و در تلاش برای تولید داروی جدید، مطابق با این مدل ساختاری انتخاب شده هستند تا رویای آنها برای حذف انسولین تزریقی از رژیم دارویی این بیماران تحقق پیدا كند.

 

آفتاب

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...