spow 44197 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 آبان، ۱۳۹۰ بازارشناسی بازارشناسی علمی جدید در زمینه شناخت ویژگیها و مختصات جغرافیایی، اقلیمی، جمعیتی، فرهنگی، بهداشتی، اقتصادی، ارتباطی، سیاسی و نظامی کشورهای مختلف است که به تجار و بازرگانان امکان بررسی ابعاد مختلف یک منطقه را برای ایجاد روابط اقتصادی میدهد. از منظرمدیریت بازرگانی بازارشناسی یعنی انجام تحقیقات بازاریابی برای شناخت نظام بازار و نظام صادرات قبل از هرگونه انجام عملیات صادراتی جای دیگر گفته شده است :بازارشناسی یعنی تحقیقات بازاریابی و بررسیهای بازارها با توجه به تفاوت بین خواستهها و تمایلات مشتریان و همچنین ویژگیهای فرهنگی، اقتصادی، جغرافیایی و... آنها، دیگر نمیتوان تمامشان را با یك چشم نگریست و مجبوریم برای هر بازار متناسب با ویژگیها و خصوصیات خودش عمل كنیم. به عبارتی بازارهای مختلف، نسخههای متفاوتی را طلب میكند. این شركتها هستند كه باید خودشان را با مشتریان هماهنگ كنند و پاسخ باب میل ایشان آن هم خوبتر و موثرتر از رقبا به آنها بدهند. برای توفیق در بازارهای رقابتی ابتدا باید مشتریان را شناخت. بازارشناسی لازمهء توفیق در بازار است. بازاریابان و فروشندگان مجرب قبل از هر اقدامی ابتدا برای بازارشناسی هزینه میكنند. آنها نیك میدانند كه هزینههای شناخت بازار در واقع سرمایهگذاری است و از زیانهای فراوان تصمیمات بدون شناخت جلوگیری میكند. دیگر دوران تصمیمگیری براساس حدس و گمان پایان یافته است. یاد بگیریم كه حدسیات سازمان نیافتهء خودمان را به جای تحقیقات سازمان یافته از بازار نگذاریم. مشتریان آگاه عصر ارتباطات نیاز به قیم فكری ندارند. آنها از شما انتظار دارند كه به نزد ایشان بروید و با مطالعهء رفتار و كردار آنها و شناخت خواستههای ایشان پاسخ مناسب به دستورات آنها بدهید. در غیر این صورت شما را حذف میكنند. در سالیان گذشته چون عمدتا بنگاههای اقتصادی در فضای انحصاری فعالیت كردهاند، ساختارهای فكری وعملكردیشان نیز بر آن اساس شكل گرفته بود. اما واقعیت این است كه گذشت آن زمانی كه آنسان گذشت، باید شناخت از مشتری، مقدمهء تمام تصمیمات شما در شرایط رقابتی باشد. شركتهای موفقكشورهای پیشرو از این مسیر حركت كردهاند تا به مقاصد زیبای كسب و كار رسیدهاند. به نظر شما چرا بازار چادر مشكی ایران سالیان سال است كه در دست شركتهای ژاپنی است؟ آیا غیر از این است كه شناخت از فرهنگ و مذهب ایرانیان، آنها را در فكر بهرهبرداری مناسب از این بازار انداخته است: همچنین است تولید پلوپز، مهر، تسبیح و... توسط كشورهای ژاپن، چین و... را مورد عنایت قرار دهید. فرهنگ و مذهب و سایر خصوصیات و ویژگیهای مشتریان را بشناسید، به آنها احترام بگذارید، قرار نیست ما معلم فرهنگی ایشان باشیم و قرار نیست فرهنگ آنها را بپذیریم. اما لازم است به باورها و كردارهای آنها احترام بگذاریم تا موفق شویم پس قبل از هر كاری برای بازارشناسی برنامه داشته باشید و برنامههایتان را با بهترین نحو اجرا كنید. تعریف صادرات : صادرات عبارتست از ارتباط و کارکردن با بازارهای حرفه ای و حرفه ای های بازار در آن سوی مرزها صادرات نقطه آغاز ارتباط برقرار کردن با دیگران است . صادرات برای رشد و توسعه اقتصادی کشور است که از فروش تولیدات یا خدمات به کشورهای دیگر برای کسب درآمد ارزی حاصل می شود و در برقراری موازنه تجاری وایجاد تعادل اقتصادی کمک شایانی می نماید . شرایط صادرات : 1. اولین شرط صادرات ، تسلط بر مهارتهای ارتباطی با انسانها و گروههای خارجی است . 2. دومین شرط صادرات کار کردن است – کار به مفهوم جهانی یعنی هدف گرا کار کردن . 3. سومین شرط صادرات ، پیکار نمودن در میدان رقابت است . 4. چهارمین شرط صادرات ، پشتکار داشتن در امر صادرات است . 1 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 19 آبان، ۱۳۹۰ اصول و قواعد صادرات یکی از قواعد و مقررات صادرات شناخت اصول و ضوابط حرفه ای و بین المللی بازار است . بازار سه اصل دارد : 1. هیچ چیز ثابت نیست . 2. هیچ کس کامل نیست . 3. هیچ چیز مطلق نیست . حرفه ای های بازار پنج ویژگی دارند : 1. تخصص داشتن علمی ، اخلاقی ، رفتاری و کاری در امر صادرات 2. تعهد داشتن به صادرات 3. تعلق داشتن به صادرات 4. تداوم داشتن در امر صادرات 5. تحول داشتن در امر صادرات صادرات نیازمند حرفه ای شدن است چون کل صادرات شکارگاهی است که به ندرت فرصتهایی بدست می آید برای شکار ، در بازارهای جهانی فرصتها به ندرت بدست می آید و به سرعت از بین می رود . صادرات یعنی بازاریابی فرامرزی یعنی حرکت در آنسوی مرزهای ملی که از نظر فرهنگی ، اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی و اقلیمی با ما فرق دارند و لذا شیوه های برخورد ما هم باید متناسب با آن باشد . اصول بازاریابی در تمام دنیا یکی است ولی شرایط محیطی و فرهنگی فرق دارد بنابراین در بازاریابی جهانی نکات زیر را باید مورد توجه قرار داد : 1. تلاش برای متمایز ساختن محصول و شرکت 2. تولیدات انعطاف پذیر به جای تولیدات انبوه 3. سرعت و نوآوری در ارائه خدمات بهتر و بیشتر 4. بازار گرایی و توجه به نیازها و خواسته های روز بازار 5. تلاش برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر نسبت به سایر محصولات رقبا 6. توجه به تشکل گرایی و هم گرائی در بازار 7. ارتباط نزدیک و دائمی با توزیع کنندگان و مشتریان 8. توجه به تحقیق و بررسی بازار به شکل های مختلف 9. حضور هدفمند در نمایشگاهها و انجام تبلیغات هدفمند 10. توجه به خدمات فراگیر ( خدمات قبل از فروش ، خدمات در جریان فروش و خدمات بعد از فروش ) 11. مطالعه جدی در مورد بهره وری و مدیریت کیفیت و ا ستانداردهای بین المللی 12. آشنایی و استفاده از تکنیک های مدرن فروش از جمله E-Commerce 13. استفاده از قدرت روابط عمومی خود برای ایجاد ارتباط با مقامات و تصمیم گیرندگان و هسته های قدرت 14. حساس شدن به عوامل محیطی و برون سازمانی 15. مدیریت و واکنش سریع در مقابل عملکرد رقبا بطور کلی می توان گفت : صادرات یک سیستم است با اجزاء مختلف و همه اجزاء بایستی با هم فعالیت کنند تا سیستم بخوبی کار کند . تعریف بازاریابی (MARKETING ) بازاریابی شامل شناخت نظام بازار و نیازها و خواسته هاورفع آنها ازطریق مبادلات مطلوب است بازاریابی دارای سه بعد است : بازارشناسی ، بازارسازی و بازارداری 1 – بازارشناسی یعنی انجام تحقیقات بازاریابی برای شناخت نظام بازار و نظام صادرات قبل از هرگونه انجام عملیات صادراتی . مدل 4C برای بازار شناسی وجود دارد : الف : شناخت خودمان ( شرکت ) Company ب : شناخت مشتری یا مخاطب Costumer ج : شناخت رقبا Competitor د : شناخت محیط و عوامل محیطی Change Fuctor 2 – بازارسازی یعنی استفاده از کلیه عوامل تکنیک ها و استراتژی ها جهت ایجاد و افزایش سهم بازار مدل 4P برای بازار سازی وجود دارد : الف : محصول خوب Product ب : قیمت مناسب price ج : توزیع بموقع Place د : تبلیغ بجا Promotion بایستی این چهار عامل را طوری ترکیب کنیم که مورد قبل مشتری قرار گیرد . 3 – بازار داری یعنی روشها و تکنیک ها و ابزارهایی را بکار برد تا سهم بازار و مشتریان حفظ شوند و روابطی بلندمدت و توأم با وفاداری برای ایجاد صادرات پایدار بوجود آورد . مجموعه بازارشناسی ، بازار سازی و بازار داری را بازارگردانی می گویند . 1 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده