رفتن به مطلب

یکی دیگر از معجزات قرآن + تصویر


JavadMessi

ارسال های توصیه شده

بی باک: هنگامی که فرانسوا میتران در سال ۱۹۸۱ میلادی زمام امور فرانسه را بر عهده گرفت،ازمصر تقاضا شد تا جسد مومیایی شده فرعون را برای برخی آزمایشها و تحقیقات از مصر به فرانسه منتقل کند.

 

جسد فرعون به مکانی با شرایط خاص در مرکز آثار فرانسه انتقال داده شد تا بزرگترین دانشمندان باستانشناس به همراه بهترین جراحان و کالبد شکافان فرانسه، آزمایشات خود را بر روی این جسد و کشف اسرار متعلق به آن شروع کنند.

 

رئیس این گروه تحقیق و ترمیم جسد یکی از بزرگترین دانشمندان فرانسه به نام پروفسور موریس بوکای بود، او بر خلاف سایرین که قصد ترمیم جسد داشتند، در صدد کشف راز و چگونگی مرگ این فرعون بود.

 

تحقیقات پروفسور بوکای همچنان ادامه داشت تا اینکه در ساعات پایانی شب نتایج نهایی ظاهر شد بقایای نمکی که پس از ساعت ها تحقیق بر جسد فرعون کشف شد دال بر این بود که او در دریا غرق شده و مرده است و پس از خارج کردن جسد او از دریا برای حفظ جسد، آن را مومیایی کرده اند. اما مسئله غریب و آنچه باعث تعجب بیش از حد پروفسور بوکای شده بود این مسئله بود که چگونه این جسد سالمتر از سایر اجساد، باقی مانده در حالی که این جسد از دریا بیرون کشیده شده است.

csusb19ue60f5zjvr4p.jpg

حیرت و سردرگمی پروفسور دوچندان شد وقتی دید نتیجه تحقیق کاملا مطابق با نظر مسلمانان در مورد غرق شدن فرعون است و از خود سئوال می کرد که چگونه این امر ممکن است با توجه به اینکه این مومیایی در سال ۱۸۹۸ میلادی و تقریبا در حدود ۲۰۰ سال قبل کشف شده است،در حالی که قرآن مسلمانان قبل از ۱۴۰۰ سال پیدا شده است؟!

 

لذا بعد از اتمام کار به کشورهای اسلامی سفر کرد و به تحقیق پرداخت تا بالاخرة آیه ۹۲ سوره یونس را برایش خواندند.به این صورت بود که به دین مبین اسلام مشرف شد

 

منبع: (نشریه فرهنگی مادبه- دانشگاه علوم و فنون قرآن کریم)

لینک به دیدگاه

از دوستان خواهش میکنم پستی نزنند چون بهانه اینگونه تاپیکها برای حذف تاحالا بحثاش بوده.خدا رو شکر چیزی به نام قفل هم وجود نداره:a030:

آزادی بیان عجب واژه زیباییست واقعا:JC_thinking:

لینک به دیدگاه
  • 6 ماه بعد...

موریس بوکای (به انگلیسی: Maurice Bucaille) (زادۀ ۱۹ جولای ۱۹۲۰ م - درگذشتۀ ۱۷ فوریه ۱۹۹۸ م)، پزشک مسلمان فرانسوی، عضو جامعه فرانسوی مصرشناسی، و نویسندهٔ چندین کتاب برجسته بود.

 

 

موریس بوکای فرزند موریس و ماری (جیمز) بوکای، در ۱۹ جولای ۱۹۲۰ میلادی، در شهر پوسی‌وگ (Pont-L'Eveque) در کشور فرانسه به‌دنیا آمد. پزشکی را بین سال‌های ۱۹۴۵ تا ۱۹۸۲ فرا گرفت و متخصص گاستروانترولوژی (دستگاه گوارش) شد. در سال ۱۹۷۳ به‌عنوان پزشک خانوادگی ملک فیصل عربستان سعودی تعیین شد. وی همچنین پزشک برخی از اعضای خانوادهٔ رئیس‌جمهور مصر انور سادات نیز بود.

 

 

مدتی بوکای، برای تکمیل تحقیقات میان اقوام و قبیله‌های مسلمان رفته، تا با فرهنگ و اندیشه آن‌ها بیشتر آشنا شود. وی در کتاب «عهدین، قرآن و علم» استدلال می‌کند که قرآن، هیچ عبارتی ندارد که با واقعیات اثبات‌شدهٔ علمی در تناقض باشد. از زمان انتشار این کتاب، بوکای همواره سعی کرد برای اثبات منشأ الهی قرآن، نشان دهد که این کتاب حاوی حقایق علمی صحیح است.

 

 

اما برخی از مسلمانان برای تقویت ایمان ایمانداران، داستان مسلمان‌شدن موریس بوکای را با آب و تاب بسیار بیان داشته‌اند، در حالی که برای اثبات این گزارش خود هیچ منبع معتبری را ذکر نکرده‌اند.

 

منبع: دانشنامه آریانا

لینک به دیدگاه

پست اول به قرآن اشاره داشته که به نظر من منطقی تر از دانشنامه ی نه چندان معروف " آریانا" هست که معلوم نمی شود تحت سلطه چه کسانی بوجود آمده است.

در هر صورت قرآن به نحوه ی کشته شدن فرعون اشاره داشته.

لینک به دیدگاه

یکی از کاربران دانشنامۀ آزاد ویکی‌پدیای فارسی می‌نویسد: «در این‌که او (موریس بوکای) اصلاً مسلمان شده بود یا نه تردید هست. ولی اگر هم شده باشد ظاهراً در حدود سال ۱۹٧٠ مسلمان شده بود، یعنی قبل از ورود مومیایی مذکور به فرانسه. پس مشاهده این مومیایی عامل گرایش او به اسلام نبوده است.»

- در این مقاله نام مومیایی برده نشده است، ولی از آنجا که عکس‌های مقاله، مربوط به فرعون رامسس دوم است، و این‌که اکثراً موسی را همزمان با رامسس دوم می‌دانند، پس فرض شده است که داستان درباره اوست.

- کاربر نامبرده می‌نویسد: «مومیایی فرعون در سال ۱۹٧٦ به فرانسه انتقال داده شد و هیچ ربطی هم به میتران نداشت. به هر حال رئیس‌جمهور هیچ کشوری درخواست ارسال یک مومیایی را نمی‌دهد. این دروغ جهت جذابتر شدن داستان گفته شده است. درخواست انتقال از طرف مصر بوده و ظاهراً جهت از بین بردن نوعی کپک که در حال تخریب مومیایی بوده، داده شده است.»

- این کاربر می‌نویسد: «نتیجه آزمایشات نشان داده که رامسس در زمان مرگ بیش از ۹٠ سال سن داشته و مبتلا به بیماری‌های مختلفی بوده. به‌خصوص نوعی عفونت دندان در او پیدا کردند که می‌توانسته عامل اصلی مرگش باشد. هیچ چیزی از نمک و خفگی در دریا هم گفته نشده است. ضمناً مواد اولیه جهت مومیایی کردن نیز نمک، جوش شیرین، عسل و... بوده است. بنابراین در تمام مومیایی‌ها نمک پیدا می‌شود.»

- کاربر می‌افزاید: «در حین جستجو، در جای دیگری هم خواندم که موریس بوکای، فرعون Merneptah را به‌عنوان فرعون غرق شده که همزمان با موسی بوده است معرفی کرده است. البته این فرعون اصلاً به فرانسه منتقل نشد. و ضمناً دلیل مرگش را هم آرتروز و تصلب شرایین اعلام کرده‌اند. بنابراین، این مقاله در مورد Merneptah نیز صدق نمی‌کند.»

- کاربر می‌افزاید: «احتمالاً می‌دانید که هیچ نامی از موسی در تاریخ نیامده و اکثراً عقیده دارند که موسی صرفاً جنبه اسطوره‌ای دارد. (مثلاً برخلاف حضرت محمد که زندگی‌نامه او در تمام کتب تاریخی هست و همه می‌دانند که چنین کسی وجود داشته. ولی نامی از موسی در تاریخ مکتوب جهان نیست و همه اطلاعات مربوط به او فقط در کتب مذهبی نظیر تورات پیدا می‌شود.) ولی اکثر کسانی که به‌دنبال شواهدی از وجود موسی هستند، او را همزمان فرعون رامسس دوم می‌دانند. البته هیچ دلیلی هم برای مرگ رامسس بر اثر غرق شدگی وجود ندارد. (ضمناً تا جایی که من شنیده‌ام، آن فرعونی که به‌دنبال موسی بود، در رود نیل غرق شد. و می‌دانیم که آب رود، شیرین است و نمک ندارد!) در نهایت، حتی اگر ثابت شود که یکی از میان همه فرعون‌ها، بر اثر غرق‌شدگی کشته شده است، هیچ اعتباری برای نوشته‌های قرآن بوجود نمی‌آورد. چون قرآن هرگز نام آن فرعون را ذکر نکرده است.»

- اعجاز مورد اشاره در این مقاله، آیه «امروز فقط بدن تو را نجات می‌دهیم تا برای افراد پس از خودت درسی باشد» است. آیا روش خدا برای نگه‌داشتن بدن فرعون، در همان حد تکنولوژی انسان است؟ خدا هم به روش پزشکان چندهزار سال پیش در مصر، او را مومیایی کرد؟ اگر بدن مومیایی شده رامسس، معجزه خداست، پس بدن‌های مومیایی‌شده بقیه فرعون‌ها معجزه چه کسی است؟!

 

 

دانشنامه آریانا

 

 

 

یعنی قرآن به نظرتون منبع این داستان هست؟

لینک به دیدگاه
نه خیر

اما اشاره قران منطقی تر از دانشنامه هست

منبع شما هیچ صلاحیت علمی نداره پس الزامی نیست پستتون رو تحلیل کنیم.

 

 

شما هرطور مایلید فکر کنید و رفتار کنید.

منم برای بحث کردن پست نزاشتم، گذاشتم تا هرکی تاپیک رو میخوونه اینم بخوونه و با عقل خودش نتیجه بگیره. :ws37:

لینک به دیدگاه

بله،اگر کسی عقل داشته باشه از قرآن استفاده می کنه.

:w16:

منم برای بحث کردن پست نزاشتم

نزاشتم؟؟

بهتره بجای پزشکی خوندن اول دستور زبان فارسی رو دوباره مطالعه بفرمایید و بعد تشریف بیارین در مورد اسلام و دین و ... بحث کنیم.

لینک به دیدگاه
بله،اگر کسی عقل داشته باشه از قرآن استفاده می کنه.

:w16:

 

نزاشتم؟؟

بهتره بجای پزشکی خوندن اول دستور زبان فارسی رو دوباره مطالعه بفرمایید و بعد تشریف بیارین در مورد اسلام و دین و ... بحث کنیم.

 

نظر شما هم محترمه

گزاردن . [ گ ُ دَ ] (مص ) (از: گزار + دن ، پسوند مصدری ). گزاریدن . گزاشتن "لغت نامه دهخدا"

لینک به دیدگاه

همکاران دانش‌نامه آریانا

 

دکتر حشمت حسينی

دکتر مجاوراحمد زيار

رمهديزاده کابلی

دکتر مهدی خراسانی

نصير مهرين

پروفسور رسول رهين

 

دکتر اسدالله شعور

دکتر مرادی غياث‌آبادی

دکتر اسدالله حبيب

 

دکتر نيلوفر کابلی

دکتر ماريا سانتوس

کورنيليا دتزمن

 

آکادمیسین سیستانی

نعمت حسينی

دکتر محمداکرم عثمان

 

الهام محمدی

محمد محمدی

زهره يوسفی

 

دکتر سياه سنگ

سياوش آريا

محمدحيدر اختر

 

سيد موسی عثمان

صديق رهپو طرزی

دکتر معصومی وفا

 

احسان لمر

حامد نويد

عزيز آريانفر

 

داوود عطايی قندهاری

شاه‌محمود محمود

محمدنبی مهديزاده

 

مدیر دانشنامه

مهدیزاده کابلی: استاد پيشين دانشگاه کابـل، مـديـر پـروژه‌های بـزرگ ساختمانی در ايران و نماينده مردم در دو لـويـه‌جـرگـه افـغـانسـتـان.

لینک به دیدگاه

باز هم قرآن قابل اعتماد تر از هر دانش نامه ای هست.

شما اگر صحبتهای داوکینز یا هافکینگ رو بیارید هم قرآن بزرگتر از اونهاست اینها که چیزی نیستند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...