رفتن به مطلب

مغز بزرگتر با دوستان بیشتر!


ارسال های توصیه شده

محققان دانشگاه آكسفورد در تحقیقات جدید خود بر روی میمون ها دریافته اند كه داشتن گروه های دوستی بزرگتر به بزرگتر شدن بخش های خاصی از مغز منجر می شود.

 

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این محققان با بررسی این میمون های بی دم كه در گروه های اجتماعی بزرگ زندگی می كنند دریافتند كه بخش هایی از مغز آنها كه با اطلاعات اجتماعی مانند شناخت چهره مرتبط بوده، بزرگتر شده اند.

 

این یافته ها می تواند بدین معنی باشد كه داشتن دوستان بیشتر حتی به شكل مجازی می تواند مغز انسان را به شیوه ای مشابه، گسترش دهد.

 

این پژوهش در پی تحقیقات اخیر در مورد ارتباط مستقیم بین تعداد دوستان آنلاینی كه یك فرد دارد و اندازه بخش های خاصی از مغز، انجام شد.

 

این محققان در پژوهش خود، تعداد ۲۳ میمون را از جامعه آنها جدا كرده و با منزوی نگه داشتن یكی از آنها، بقیه را به شكل گروه های دو تا هفت نفری برای یك دوره به طور متوسط ۱۵ ماهه تقسیم كردند. آنها سپس با استفاده از اسكن های ام آرآی مغزی دریافتند كه میمون های گروه های بزرگتر از ماده خاكستری بیشتری در چندین بخش مغز كه با پردازش اطلاعات اجتماعی مرتبط بوده، برخوردارند.

 

این نتایج كه در مجله «ساینس» منتشر شده، همچنین نشان داد كه میمون هایی با بیشترین میزان ماده خاكستری در قشر جلو مغزی روسترال كه به درك دیگران در فرد كمك می كند، از دوستان بیشتری برخوردار بودند.

 

آفتاب

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...