رفتن به مطلب

در خانومها > سیگار بیشتر ,حس درد شدید تر


ارسال های توصیه شده

پژوهشگران علوم پزشکی در دانشگاه کنتاکی می گویند طی بررسی های خود دریافته اند که تاکید زنان هر چه بیشتر سیگار بکشند به همان نسبت بر شدت دردهای مزمن عضلانی و استخوانی در آنها افزوده می‌شود. نتیجه آنکه دردهای مزمن در زنان سیگاری تشدید می‌شود .به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، محققین این پژوهش با مطالعه روی ۶۰۰۰ زن در گروه سنی ۱۸ سال به بالا و بررسی عادت استعمال سیگار و علائم دردهای مزمن در این زنان به نتایج فوق دست یافته‌اند. این متخصصان در بیانیه‌ای اعلام کردند: احتمال شکایت از دردهای مزمن در زنان سیگاری یا زنانی که قبلا سیگار می‌کشیدند به مراتب بیشتر از زنان غیرسیگاری است.

دیوید مانینو متخصص ریه در کالج بهداشت عمومی انگلیس در این باره گفت: این مطالعه ارتباط قوی بین استعمال سیگار و بروز دردهای مزمن در زنان را تایید می‌کند.

مانینو تشریح کرد: سیگار کشیدن در واقع به مکانیسم‌های محافظتی طبیعی در بدن آسیب می‌رساند و به همین خاطر زنان سیگاری دردهای مزمن شدیدتری را تجربه می‌کنند. بر همین اساس، شدت دردهای مزمن در زنانی که سابقا سیگاری بوده‌اند، ۲۰ درصد، در زنانی که گه گاه سیگار می‌کشند، ۶۸ درصد و در زنانی که هر روز سیگار می‌کشند تا ۱۰۴ درصد افزایش می‌یابد.

لینک به دیدگاه

تحقیقات جدید نشان می‌دهد میلیون‌ها زن در کشورهای در حال توسعه به دلیل بهبود وضعیت اقتصادی و سیاسی به سمت مصرف سیگار روی آورده‌اند که این عامل در طی دهه‌های آینده می‌تواند باعث مرگ زودرس درصدی از آن‌ها شود.تحلیل‌های انجام شده در ۷۴ کشور جهان نشان می‌دهد، در کشورهایی که زنان قدرت، وضعیت سیاسی و اقتصادی بدتری دارند، مردان ۵ برابر زنان سیگار می‌کشند که از جمله آن‌ها می‌توان به چین، اندونزی، پاکستان و عربستان صعودی اشاره کرد.

اما در عوض در کشورهایی که زنان قدرت بیش‌تری دارند مانند استرالیا، کانادا، نروژ، سوئد و آمریکا، این فاصله کم‌تر است و زنان تقریبا به اندازه مردان سیگار می‌کشند.داگلاس بچر از سازمان بهداشت جهانی در این باره گفت این یافته‌ها نشان می‌دهد مسوولان باید هر چه سریع‌تر فکری به حال کاهش نرخ مصرف سیگار خصوصا در کشورهای فقیرتر کنند.شیوع مصرف محصولات دخانی هنوز هم در بسیاری از کشورهای جهان در مراحل اولیه خود است، اما ما انتظار داریم در آینده نزدیک شرایط بدتر شود.

لینک به دیدگاه

اتخاذ سیاست‌های کنترلی در مورد مصرف این محصولات مانند ممنوعیت تبلیغات، می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از این بیماری در زنان داشته باشد.تنباکو در نهایت نیمی از مصرف کنندگان خود را می‌کشد و سازمان بهداشت جهانی آن را یکی از بزرگ‌ترین تهدیدها برای سلامت جهان می‌داند. نرخ سالانه مرگ و میر بر اثر مصرف سیگار ۵ میلیون نفر است و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۰ این رقم به بیش از ۸ میلیون نفر برسد.این تحقیقات در کل تخمین می‌زند که مردان در سراسر جهان تقریبا ۵ برابر زنان سیگار می‌کشند. اما تفاوت نرخ سیگار کشیدن در مردان و زنان در کشورهای مختلف جهان اختلاف بسیاری دارد.

لینک به دیدگاه
  • 2 ماه بعد...

پژوهشگران علوم پزشکی می گویند نتایج تحقیقات نشان داده است نیکوتین درمانی در ترک سیگار هیچ تاثیری ندارد بلکه حتی احتمال اینکه دو باره به سیگار روی بیاورند را تا دو برابر بیشتر می کند به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، محققان می گویند برچسب ها و آدامس های ترک سیگار به افراد در ترک سیگار کمکی نمی کنند.هیل آلپرت دانشمند دانشگاه هاروارد و لوئیز بینر از دانشگاه ماساچوست در سال های دو هزار و یک تا دو هزار و شش به بررسی هفتصد و هشتاد و هفت نفر پرداختند که به تازگی سیگار کشیدن را ترک کرده بودند.از این افراد پرسیده شد که آیا به هنگام ترک سیگار ماده ای به عنوان جایگزین نیکوتین همانند آدامس، برچسب هاو اسپری های نیکوتین دار استفاده می کردند یا نه.نتایج این بررسی جدید نشان داده است استفاده از روشهای مختلف نیکوتین درمانی از جمله اسپری بینی در بلند مدت به افرادی که قصد دارند سیگار را ترک کنند، کمکی نمی کند.نتایج این تحقیق نشان می دهد تقریبا یک سوم این افراد پس از ترک سیگار بار دیگر به مصرف آن روی آوردند و از این لحاظ میان آنهایی که از مواد جایگزین نیکوتین استفاده می کردند و یا آنهایی که از این مواد استفاده نمی کردند، تفاوتی دیده نمی شد.این مطالعه که از سوی متخصصان دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد و روی ۷۸۷ فرد بالغ در ایالت ماساچوست انجام گرفته معلوم کرد به مرور زمان افرادی که تحت نیکوتین درمانی جایگزین (nrt) قرار گرفته بودند، موفق نشدند سیگار را ترک کنند.هیلل آلپرت از متخصصان هاروارد در این مطالعه تاکید کرد: بررسی های ما تایید می کند که استفاده از روش nrt در کمک به افراد سیگاری برای ترک سیگار در طولانی مدت تاثیری ندارد.شرکت کنندگان در این مطالعه در سه دوره مختلف زمانی از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ میلادی تحت آزمایش قرار داشتند.این بررسی ها تایید کرد نه تنها استفاده از روش nrt برای ترک سیگار در مقایسه با عدم کاربرد آن هیچ تاثیری ندارد بلکه حتی در سیگاری های به شدت وابسته به دخانیات نیز استفاده از این روش و بدون نظارت متخصص، احتمال اینکه دوباره به سیگار روی بیاورند تا دو برابر بیشتر می شود.

دکتر آلپرت گفت پیشتر در تحقیقات کلینیکی نیز مشخص شد نیکوتین درمانی در ترک سیگار موثر است اما یافته های جدید آن مطالعه تجربی را به چالش می کشد.»این تحقیق نشان داد نیکوتین درمانی به افراد در ترک سیگار در دراز مدت کمک نمی کندجزئیات این ارزیابی در مجله کنترل دخانیات ارائه شده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...