رفتن به مطلب

گوگل جذب سازمان‌ها به گوگل پلاس را هدف گرفته است


ارسال های توصیه شده

google-plus-features.png

 

لری پیج، مدیر عامل گوگل، اوایل ماه جاری اعلام کرد که مي‌خواهد گوگل پلاس دگرگونی اساسي در شرکت‌ها ايجاد كند. تحليلگران معتقدند گوگل در شبكه اجتماعي گوگل پلاس جذب شركت‌ها و سازمان‌ها را هدف گرفته است و اين شبكه را سازمانی‌تر از فیس بوک طراحی کرده است.

ویک گاندوترا، نایب رییس ارشد مهندسی گوگل، در کنفرانسی درباره Web2.0 که در سانفرانسیسکو برگزار شد، اعلام كرد که گوگل پلاس، شبکه اجتماعی جدید گوگل به زودی با Google Apps، مجموعه دفتري مبتنی بر پردازش ابری اين شركت یکپارچه خواهد شد. گوگل به طور کاملا اتفاقی اطلاعاتی درباره به روزرسانی جي‌ميل منتشر کرد که یکی از قابلیت‌های کلیدی Google Apps محسوب می‌شود.

تمامی این نشانه‌ها حاکی از آن است که این تغییرات بزرگ و اساسی تنها شامل گوگل پلاس نمی‌شود بلکه Google Apps نیز با تحولاتی چشمگیر روبرو خواهد شد.

یکی از سخنگویان گوگل اعلام کرد که اين شرکت با سرعت و انرژی هر چه بیشتر تلاش می‌کند تا قابلیت‌های گوگل پلاس را در Google Apps نیز بگنجاند.

دان اولدز، تحلیلگر شرکت Gabriel Consulting Group می‌گوید: «به عقیده من گوگل در شبكه اجتماعي گوگل پلاس جذب شركت‌ها و سازمان‌ها را هدف گرفته است و اين شبكه را سازمانی‌تر از فیس بوک طراحی کرده است». وی مي‌افزايد: «با قابلیت‌های انتخابي که گوگل پلاس دارد، کاربران شرکت‌ها می‌توانند از این تنظیمات برای دسته بندی مشتریان مختلف، همکاران و یا شرکای تجاری خود استفاده کنند.»

اولدز می‌گوید: «گوگل، اجتماعی سازی و ايجاد فرصت‌هاي همكاري را راهی آشکار برای به دست آوردن سهم بیشتری از بازار و کاربران می‌داند.»

او مي افزايد: گوگل با تلفيق گوگل پلاس و Google Apps دو موضوع مورد تمركز خود را همزمان پيش مي‌برد.

اولدز و سایر تحلیلگران صنعتی اعلام کردند که در انتظار به روزرسانی‌های سازمان محور گوگل پلاس برای استفاده شرکت‌ها هستند. به عنوان مثال، ابزارهای همكاري‌ درون سازمانی که برای سهولت در به اشتراک گذاری پروژه‌های کاری نظیر صفحات گسترده، اسناد و تصاویر طراحی شده‌اند، جزو ویژگی‌های اساسی برای شرکت‌ها به حساب می‌آیند.

براد شیمین، تحلیلگر شرکت Current Analysis نیز به این مطلب اشاره دارد که بسیاری از برنامه‌های کاربردی Google Apps از جمله جي‌ميل، تقويم و اسناد گوگل نیز باید دارای قابلیت اجتماعی شدن باشند تا یکپارچگی این دو محصول امكان‌پذير شود. به علاوه لازم است گوگل تمامی امکانات امنیتی، حريم شخصي كاربران و اصول سازماني خود را بر روی داده‌های گوگل پلاس نیز اعمال کند.

شیمین می‌گوید: «گوگل برای موفقیت در بازار، باید گوگل پلاس را برای استفاده کسب و کار‌ها، بخشی از Google Apps قرار دهد. به عقیده وی، این یک سیر تکامل طبیعی برای محصول جدید گوگل و مسیری است که بسیاری از محصولات دیگر این شرکت از جمله جي‌ميل و اسناد آن را طی کرده‌اند.»

با توجه به راهی که گوگل برای آماده‌سازی گوگل‌پلاس در پیش دارد، ری اندرلی، تحلیلگر شرکت Enderle Group می‌گوید: «کار و تلاش بی‌وقفه گوگل برای یکپارچه سازی محصولاتش عجيب نیست، اما اينكه اين شرکت بتواند این کار را به خوبی انجام دهد شگفت انگيز است.» او در پايان نتيجه مي‌گيرد: «این یکپارچه سازی به طور حتم تاثیر بسزایی بر آینده گوگل خواهد داشت، اما به عقیده من بهتر است این شرکت پیش از تمرکز بر روی ادغام محصولات خود، زمان بیشتری را برای اطمینان یافتن از كارايي، امنیت و کیفیت هر كدام از محصولاتش صرف کند.»

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...