viviyan 12431 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 3 آبان، ۱۳۹۰ زکریای رازی که گمون نکنم نیازی به توضیح باشه، همین بس که کتابی در رد ادعای پیامبری محمد هم نوشته بوده که توسط حاکم عباسی سوزونده میشه. ابوریحان هم تو یکی از کتابای استاد دشتی نوشته شده درباره ش، ابن سینا هم که فارابی بهش میگفته کافر؛ چون کتابای رازی رو میخوونده و مجبورش میکنن از رازی انتقادات تندی کنه برای حفظ جون خودش. لینک به دیدگاه
JavadMessi 1620 اشتراک گذاری ارسال شده در 3 آبان، ۱۳۹۰ زکریای رازی که گمون نکنم نیازی به توضیح باشه، همین بس که کتابی در رد ادعای پیامبری محمد هم نوشته بوده که توسط حاکم عباسی سوزونده میشه. ابوریحان هم تو یکی از کتابای استاد دشتی نوشته شده درباره ش، ابن سینا هم که فارابی بهش میگفته کافر؛ چون کتابای رازی رو میخوونده و به همین خاطر مجبور میشه از رازی انتقادات تندی کنه. خواهشا از کتابهای خودشون رفرنس بدین اما محض اطلاع شفای ابن سینا هنوز هم در حوزه تدریس میشه!! لینک به دیدگاه
viviyan 12431 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 3 آبان، ۱۳۹۰ خب بعله دیگه. میگم که ابن سینا رو مجبور میکن که به رازی و افلاطون حمله کنه. ابن سینا در طول دوران زندگیش همیشه همراه حاکمان بوده. اول منصور سامانی بعدم که مقام وزارت در دوره ابوطاهر شمس الدوله دیلمی. و در آخر عمرش هم که همراه و همنشین علاءالدوله فرمانروای اصفهان بوده. از امکاناتشون هم استفاده میکرده. ابن سینا آدم محافظه کاری بوده و از ترس تهمت ارتداد سعی میکرده نظرات و دانسته هاشو با اسلام وفق بده تا مشکلی براش پیش نیاد. لینک به دیدگاه
JavadMessi 1620 اشتراک گذاری ارسال شده در 3 آبان، ۱۳۹۰ خب بعله دیگه. میگم که ابن سینا رو مجبور میکن که به رازی و افلاطون حمله کنه. ابن سینا در طول دوران زندگیش همیشه همراه حاکمان بوده. اول منصور سامانی بعدم که مقام وزارت در دوره ابوطاهر شمس الدوله دیلمی. و در آخر عمرش هم که همراه و همنشین علاءالدوله فرمانروای اصفهان بوده. از امکاناتشون هم استفاده میکرده. ابن سینا آدم محافظه کاری بوده و از ترس تهمت ارتداد سعی میکرده نظرات و دانسته هاشو با اسلام وفق بده تا مشکلی براش پیش نیاد. اگه میشه از خود شیخ الرئیس جمله ای مبنی بر این تفکر بیارید بازهم محض اطلاع ابن سینا بر خلاف تفکر عوام که فکر میکنند فقط طبیب بوده از بزرگترین فیلسوفای اسلامی به حساب میاد که مکتب او مکتب مشائی نام دارد:yes: لینک به دیدگاه
alimec 23102 اشتراک گذاری ارسال شده در 3 آبان، ۱۳۹۰ من چون نقد های این کتاب رو خوندم لازم می دونم حتما یه نکته رو متذکر بشم در پاسخ به دوستمون ویویان: شفا در کتابش دروغ های فراونی گفته/ نقل قول هایی که از کتابهایی تاریخی گرفته دروغ محضه.. ترجمه غلط آیات قرآن(اصلا بحث تفسیر نیست رترجمه رو عمدا غلط نوشته...) نقل قول از فلان کتاب انیشتن .. نقل قول از فردی که قرن 4 می زیسته و در مورد فردی که در قرن 5 زندگی می کرده نظر داده بود... خاطرم نیست خیلی زیاد بود یعنی بی احترامی به خواننده... این که ایشون فکر می کردن خواننده دنبال مراجع نمی رود... بی احترامی محض است..البته ایشون تا حدودی درست فکر می کردن ...چرا که خیلی ها دنبال صحت قضیه نمی رن... لینک به دیدگاه
viviyan 12431 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 4 آبان، ۱۳۹۰ جناب جواد شما میتونید محموعه کتابهای استاد علی دشتی رو بخوونید. آقای علی من درباره دانشمندا از کتاب دکتر شفا نقل نکردم. شما هم بهتر بود از افراد بی طرف نقد میخووندین. اگر دکتر شفا دروغ پردازی کرده بود اینهمه اعتبار کسب نمیکرد. لینک به دیدگاه
A.R-KH-A 4953 اشتراک گذاری ارسال شده در 4 آبان، ۱۳۹۰ به نظرم چن مورد رو توضيح بدم البته از ديد خودم.. ببنيد من در پست اول هم اشاره داشتم كه اگر با ديد اسلام امروزي (كه حاكميت مروج آن هست) به نوشته هاي خيلي از فرقه تاريخي اسلامي رجوع كنيد اونها جزء فرق ضاله هستند... اما چيزي كه هست اينه كه هر كدام از دانشمندان اون زمان با هر سطحي از زاويه ديد اسلامي به قضاياي پيرامون خودشون نگاه ميكردند... مثلا امام محمد غزالي كه يكي از دانشمند نقلي و ديني زمان خودش بوده و به نظرم نسبت به ديگران آگاهي بيشتري داشته خيلي ها رو مرتد ميدونسته ولي اين اعلام ارتداد از طرف امام غزالي عملا به باعث نشده ما شاهد كاهش نگاه هاي متفاوت به دين اسلام از طرف متفكرين اون زمان بشيم... مثلا شيخ ابوسعيد ابولخير نوع خاصي از ديد اسلامي رو به شما ميدهد و شيخ الرئيس هم نوع ديگري... ابوالسعيد افكار عرفاني دارند كه برگفته از شرق است و شيخ الرئيس افكار يوناني دارد كه برگفته از غرب هست.. ميتوان گفت هر كس اسلام بر آنچه كه خود دريافت ميكرده بيان ميكرده.. به همين خاطر هست ادعاي اينكه اين اسلام دريافتي اين افراد با مكاتب ايراني مثل مانوي و مزدكي و..گره خرده بسيار ميشه.... البته من هر چند به دانشمند بودن اين افراد اسلامي باور دارم ولي كار اكثريتشون رو "علمي" و يا چيزي كه غربيها علم مدرن رو پايه گذاري كردند رو نميدونم.. متاسفانه عدم كارهاي آزمايشگاهي و ماندن در نظريه هايي كه مورد چالش قرار نميگيرند حالت "علم" به خود ندارند..هر چند استثنايي وجود دارد... ____________________________ به محمد عزيز هم بگم.. پورپيرار هر چند كه حرفهايي نو زد ولي بدليل عدم پذيريش واقعيتهاي تاريخي و نپذيرفتن اصول مرمتهاي تاريخي به نظرم نظرياتش ناقص هست.. در اين باره دوستان آگاه حرفهاي بسياري زده اند... لینک به دیدگاه
JavadMessi 1620 اشتراک گذاری ارسال شده در 4 آبان، ۱۳۹۰ جناب جواد شما میتونید محموعه کتابهای استاد علی دستی رو بخوونید. آقای علی من درباره دانشمندا از کتاب دکتر شفا نقل نکردم. شما هم بهتر بود از افراد بی طرف نقد میخووندین. اگر دکتر شفا دروغ پردازی کرده بود اینهمه اعتبار کسب نمیکرد. ممنون ولی اگه میشه شما زحمت نقل قولش رو بکش با رفرنس به خود کتب شیخ چون من حال کتاب خوندن ندارم:5c6ipag2mnshmsf5ju3 لینک به دیدگاه
JavadMessi 1620 اشتراک گذاری ارسال شده در 4 آبان، ۱۳۹۰ به نظرم چن مورد رو توضيح بدم البته از ديد خودم..ببنيد من در پست اول هم اشاره داشتم كه اگر با ديد اسلام امروزي (كه حاكميت مروج آن هست) به نوشته هاي خيلي از فرقه تاريخي اسلامي رجوع كنيد اونها جزء فرق ضاله هستند... اما چيزي كه هست اينه كه هر كدام از دانشمندان اون زمان با هر سطحي از زاويه ديد اسلامي به قضاياي پيرامون خودشون نگاه ميكردند... مثلا امام محمد غزالي كه يكي از دانشمند نقلي و ديني زمان خودش بوده و به نظرم نسبت به ديگران آگاهي بيشتري داشته خيلي ها رو مرتد ميدونسته ولي اين اعلام ارتداد از طرف امام غزالي عملا به باعث نشده ما شاهد كاهش نگاه هاي متفاوت به دين اسلام از طرف متفكرين اون زمان بشيم... مثلا شيخ ابوسعيد ابولخير نوع خاصي از ديد اسلامي رو به شما ميدهد و شيخ الرئيس هم نوع ديگري... ابوالسعيد افكار عرفاني دارند كه برگفته از شرق است و شيخ الرئيس افكار يوناني دارد كه برگفته از غرب هست.. ميتوان گفت هر كس اسلام بر آنچه كه خود دريافت ميكرده بيان ميكرده.. به همين خاطر هست ادعاي اينكه اين اسلام دريافتي اين افراد با مكاتب ايراني مثل مانوي و مزدكي و..گره خرده بسيار ميشه.... البته من هر چند به دانشمند بودن اين افراد اسلامي باور دارم ولي كار اكثريتشون رو "علمي" و يا چيزي كه غربيها علم مدرن رو پايه گذاري كردند رو نميدونم.. متاسفانه عدم كارهاي آزمايشگاهي و ماندن در نظريه هايي كه مورد چالش قرار نميگيرند حالت "علم" به خود ندارند..هر چند استثنايي وجود دارد... ____________________________ به محمد عزيز هم بگم.. پورپيرار هر چند كه حرفهايي نو زد ولي بدليل عدم پذيريش واقعيتهاي تاريخي و نپذيرفتن اصول مرمتهاي تاريخي به نظرم نظرياتش ناقص هست.. در اين باره دوستان آگاه حرفهاي بسياري زده اند... اگه میشه رفرنس بدید ضمن اینکه شیخ الرئیس افکار یونانی ندارد بلکه در باب فلسفه افکاری از اونها رو که درست بوده قبول کرده در مورد علمی نبودن کارهاشون هم اگه میشه بیشتر توضیح بدید لینک به دیدگاه
viviyan 12431 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 4 آبان، ۱۳۹۰ جناب جواد من کتابشو از یه دوست گرفتم و خووندم، اونم پارسال. لینک به دیدگاه
viviyan 12431 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 4 آبان، ۱۳۹۰ ضمنا ابن سینا غیر از رازی به افلاطون هم حمله میکنه، به خاطر دلایلی که قبلا ذکر شده. لینک به دیدگاه
A.R-KH-A 4953 اشتراک گذاری ارسال شده در 4 آبان، ۱۳۹۰ اگه میشه رفرنس بدید ضمن اینکه شیخ الرئیس افکار یونانی ندارد بلکه در باب فلسفه افکاری از اونها رو که درست بوده قبول کردهدر مورد علمی نبودن کارهاشون هم اگه میشه بیشتر توضیح بدید 1- ابن سینا بسیار تابع فلسفه برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام بود و از این نظر به استادش برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام شباهت دارد. مبحث برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام و نفس در آثار او در واقع همان مبحث منطق و نفس برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام و شارحان او نظیر برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام و برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام است. اما ابن سینا هرچه به اواخر عمر نزدیک میشد، بیشتر از ارسطو فاصله میگرفت و به برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام و برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام و برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام نزدیک میشد. داستانهای تمثیلی او و نیز کتاب پرحجم برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام که اواخر عمر تحریر کرده بود، شاهد این مدعاست.متاسفانه امروزه از این کتاب تنها مقدمه اش در دست است. اما حتی در همین مقدمه نیز ابن سینا به انکار آثار دوران ارسطویی خویش مانند برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام و برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام میپردازد. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ، ارسطوی بغداد، از عقل یونانی به وحی قرآنی، برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ، ۱۳۸۰، ص ۳۳ __ ابوعلي سينا مطالعه كننده آثار يوناني زيادي بوده و اگر تاثير كتابها رو بر ديد اسلامي اش نسبت به قضايا ناديده بگيرم به نظرم درست نيست.. اينكه بگيم رفته افكار يوناني مطابق اسلامي رو قبول حرفي درست نيست.. مثلا كسي مثل دكتر سروش كه آثار پوپر رو زياد مطالعه داشتند تاثيرش رو ميتونيد در ديد اسلامي دكتر سروش ببينيد.. 2- علم در زبان فارسی به معنایی متفاوت و عامتر از معادل انگلیسی اش (Science) به کار میرود. در این مفهوم علم معادل هر نوعی از برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام (Knowledge) است. واژه علم در این مفهوم کلی شامل هر نوع آگاهی نسبت به اشياء، پديدهها، روابط و غيره است، اعم از اينکه مربوط به حوزه مادی و طبيعی باشد و يا مربوط به علوم معنا و ماوراء الطبيعه. در این تعریف قوائد برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای دستیابی به آن دانش الزامی نیست و علم شامل مجموعهای از آگاهیها، دانشها و معلوماتی است که انسان توانسته از طريق روشهای گوناگون تا به امروز به آنها آگاهی پيدا کند. اصطلاحاتی چون علم اخلاق، برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام و علم ریاضیات نشان دهنده کاربرد این معنا از علم هستند. در مقابل مفهوم علم بهطور خاص وجود دارد که معادل واژه انگلیسی Science است که از ريشه لاتينی "ساينتيا" به معنای دانستن گرفته شده است و متناظر با آن بخشی از دانش بشری است که از طريق روشهای تجربی حاصل شده است و قواعد علوم تجربی بر آن حاکم است. منظور من علم به معناي ساينس بود.. دانشمند بودند ولي كار علمي نداشتند.. در واقع كار علمي رو من فقط به غربيها مختصر ميدونم.. كار علمي كاري تئوري و تجربي است كه آزمايشگاه جز لاينفك آن هست.. البته گفتم كه استنثايي هاي هم وجود داره كه ميتونم كه به كتاب "قانون" ابو علي سينا كه به فارسي هست.. ___ من رازي رو دانشمند مسلمان نميدونم.. دوست داشتيد مقاله اي در اين باب اگر براي سايت مشكلي نداشته باشه رو ميذارم.. لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده