رفتن به مطلب

پل شهداي لالیبه عنوان سازه برتر كشور انتخاب شد!


ارسال های توصیه شده

انجمن بتن ايران پل بزرگ شهداي لالي را به عنوان سازه برتر بتني سال كشور در سال 1389انتخاب كرد.

به گزارش شركت توسعه منابع آب و نيروي ايران ، كيفيت مطلوب در مديريت، طراحي و اجراي پروژه پل بزرگ كابلي شهداي لالي از مهمترين دلايل انتخاب اين پل بعنوان سازه برتر كشور عنوان شده است.

 

پل بزرگ شهداي لالي از جمله پروژه هاي جانبي طرح سد و نيروگاه گتوندعليا است كه به منظور جايگزيني با پل قديم لالي در محور لالي- مسجدسليمان در محدوده درياچه سد گتوندعليا احداث و در شهريورماه سال‌جاري با حضور معاون اول رياست جمهوري مورد بهره‌برداري رسمي قرار گرفت.

 

اين پل با سازه اي به طول 460 متر و عرض 17.5متر در 15 كيلومتري بالادست سد گتوندعليا احداث شده و پس از آبگيري كامل اين سد، با جلوه هاي ديدني خود بعنوان يكي از زيباترين پل هاي كشور خودنمايي خواهد كرد.

 

 

شهردار لالی ابراز امیدواری کرد با بهره برداری از پل بزرگ شهدای لالی ، رشد و آبادانی بیش از پیش این منطقه فراهم شود.

 

جهانبخش هاشمی پور شهردار لالی با بیان این مطلب افزود: به دلیل عرض کم پل قدیم لالی ، متاسفانه ماشین آلات سنگین امکان تردد از این پل را نداشته و این موضوع باعث عقب ماندگی این منطقه از نظر ساختمان سازی و خدمات رسانی شده است.

شهردار لالی گفت: با احداث پل جدید که در نوع خود کم نظیر است و قابلیت های بسیار خوبی دارد این مشکل حل شده و با فراهم شدن امکان تردد ماشین آلات خاص صنعتی ، رونق اقتصادی منطقه و شهرستان لالی آغاز خواهد شد.

5_9005011430_L600.jpg

 

ی یادآور شد: هر چند تلاش ما بر این بوده تا با جذب سرمایه گذارانی که در استان و حتی در سطح کشور وجود دارند ،امکاناتی را برای منطقه فراهم کنیم و روز به روز آبادانی منطقه را توسعه دهیم اما متاسفانه سرمایه گذارانی که تمایل به سرمایه گذاری و ساخت کارخانجات و مراکز صنعتی در این منطقه را داشتند با اطلاع از اینکه امکان تردد وسایل و تجهیزات مناسب صنعتی از روی پل قدیم لالی فراهم نیست از سرمایه گذاری در این منطقه اجتناب می نمودند که این موضوع تاکنون مانع مهمی بر سر راه توسعه و پیشرفت منطقه و شهرستان لالی بوده است.

 

هاشمی پور به طرحهای شهرداری لالی برای توسعه شهر لالی اشاره کرده و گفت: با بهره برداری از پل شهدای لالی و اتمام عملیات اجرایی طرح سد و نیروگاه گتوندعلیا ، دریاچه و مخزن سد در منطقه لالی تشکیل خواهد شد که امکان بسیار خوبی را برای اجرای طرح های شهری فراهم می سازد از جمله اینکه شهرداری لالی در نظر دارد با استفاده از آب مخزن سد گتوندعلیا به کشاورزی منطقه رونق داده و طرح هایی را در این زمینه به اجرا در آورد. وی تصریح کرد :مهمترین این طرح ها توسعه فضای سبز و حفظ و گسترش آب و خاک است که از سال گذشته این طرح اجرایی شده و پیش بینی شده حدود 6000 هکتار از اراضی کشاورزی از آب مخزن سد گتوندعلیا بهره مند شوند که در این رابطه لوله های مورد نیاز این طرح خریداری شده و با افتتاح و بهره برداری از سد گتوندعلیا این طرح به ثمر خواهد نشست و رونق خاصی به کشاورزی منطقه خواهد داد.

 

شهردار لالی با بیان اینکه در حال حاضر گاز رسانی به شهر لالی با کپسول انجام می شود و مردم دچار مشکلات فراوانی هستند، به نحوی که روزهای متمادی برای دریافت گاز منتظر می مانند و در صفهای طویل ساعتها وقت خود را از دست می دهند؛ یادآور شد: از دیگر ثمرات احداث پل شهدای لالی فراهم ساختن امکان گاز رسانی به این شهرستان است و در حال حاضر موضوع انتقال گاز به لالی هم آغاز شده و مشکل اساسی مردم شهرستان لالی با فراهم ساختن امکان گاز رسانی حل خواهد شد.

 

هاشمی پور از نتایج دیگر احداث پل جدید لالی که توسط طرح سد و نیروگاه گتوندعلیا اجرا شده است را کاهش تلفات جاده ای دانست و گفت: به دلیل عدم امکان تردد همزمان وسایل نقلیه بر روی پل قدیم و همچنین وجود پیچ و خم هایی در جاده های دسترسی به پل، روزانه ما شاهد بروز تصادفات و تحمیل تلفات انسانی بودیم که حوادث تلخی را برای مردم منطقه بوجود آورده است که با احداث پل بزرگ شهدای لالی و بهره برداری از راه ها و جاده های دسترسی به پل ، پیچ و خم های موجود از میان رفته و تصادفات و تلفات انسانی بطور چشمگیری کاهش خواهد یافت.

 

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد: با بهره برداری از طرح سد و نیروگاه گتوندعلیا یکی دیگر از نعمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به مردم منطقه ارزانی شده و با همیاری و همدلی مسئولان و مردم منطقه ، مردم محروم لالی طعم شیرین توسعه و آبادانی را بیش از پیش احساس نمایند.

 

Cable.jpg

1.jpg

لینک به دیدگاه
ایول مگه از این هنرها هم دارند؟:JC_thinking:

 

شرمنده من نمیتونم از سه پست اول تشکرکنم:sad0:

آره بابا، دست کم گرفتیااااااااا :icon_redface:

 

اين پل ساخته شده؟ يا درحال ساخته؟!:JC_thinking:

شما خوندی مطلبو؟ w58.gif

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...