رفتن به مطلب

یك دستورالعمل مفید برای تقویت استخوان ها


ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

تقویت استخوان‌ها برای سلامت و بهبود وضعیت كل بدن ضروری است و شما می‌توانید با رژیم غذایی و عادات ورزشی مناسب به تقویت این بافت حیاتی كمك كنید.

 

متخصصان ارتوپدی تاكید دارند اگر می‌خواهید به این هدف دست یابید به خاطر داشته باشید كه به 6 ماده اصلی شامل فرآورده‌های لبنی، سبزیجات برگ پهن و سبز، ماست، مكمل كلسیم، مكمل منیزیم و ویتامین D‌ نیاز دارید.

 

سایت اینترنتی هلت ای هو در مقاله جدیدی در این باره آورده است برای افراد بین 10 تا 20 ساله مصرف روزانه 1300 میلی گرم كلسیم در روز ضروری است كه با خوردن غذاهای غنی از كلسیم مثل پنیر و سبزیجات برگ پهن قابل دریافت است. همچنین برای این گروه مصرف سه لیوان شیر در روز توصیه می‌شود.

 

برای گروه سنی 20 تا 35 ساله مصرف روزانه 1000 میلی گرم كلسیم در روز توصیه می‌شود و همچنین انجام ورزش‌هایی مثل دویدن آهسته یا پیاده‌روی برای استحكام استخوان تاكید می‌شود.

 

در افراد بین 35 تا50 ساله، هنوز هم دریافت 1000 میلی گرم كلسیم در روز ضروری است و همچنین انجام تست تراكم استخوانی توصیه می‌شود. از 50 سالگی به بعد نیز با همین دوز مصرف روزانه كلسیم، دست كم 30 دقیقه ورزش سه نوبت در هفته یا بیشتر توصیه می‌شود و ممكن است پزشك تشخیص دهد كه فرد نیاز به مصرف ویتامین D نیز دارد.

 

در این مقاله تاكید شده است كه هر فردی در هر گروه سنی باید برای حفظ سلامت استخوانهای خود اقدام كند اما البته اگر این اقدامات از سنین جوانی آغاز شود، نتیجه خیلی بهتر و شدیدتری در پیشگیری از پوكی استخوان خواهد داشت. همچنین قبل از این كه از هر نوع مكمل یا تركیب گیاهی استفاده كنید با پزشك خود مشورت كنید.

 

مطالعات نشان داده است كه دویدن و پیاده روی از هر فعالیت دیگری برای استحكام استخوانها مفید است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...