Artaria 13629 اشتراک گذاری ارسال شده در 28 مهر، ۱۳۹۰ نگاهی به طراحی جدید فرودگاه بین المللی کویت برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام . طراحی جاه طلبانه، فضای داخلی رویایی و یا محیطی هیجان انگیز. این ها واکنش ها و القابی است که در چند روز گذشته توسط علامندان به دنیای طراحی و معماری، به پروژه جدید دفتر طراحی فاستر و همکاران داده شده است. البته مانند هر پروژه ی دیگری مخالفانی هم وجود دارند، اما این طور که پیداست همکاری وزارت کار عمومی کویت با نورمن فاستر در قدم اول بسیاری از نگاه ها را به سوی خود معطوف کرده. در ادامه مطلب می خواهیم ما هم نگاهی داشته باشیم به طراحی این فرودگاه جدید. . برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام . ابعاد ترمینال ها حکایت از بلند پروازی تیم طراحی دارد. طول هر کدام از بال های این ساختمان سه پره 1200 متر یا 1.2 کیلومتر است. وقتی به داخل ترمینال وارد شوید ارتفاع سقف در بلندترین نقطه به 25 متر می رسد. سقفی که با ستون های بتونی برافراشته شده و در بعضی از قسمت ها با سایبان هایی از مواد جدید می تواند نور طبیعی روز را به صورت غیر مستقیم به داخل هدایت کند. حجم جامد ستون های بتونی و حرکت های مواج روی سقف در کنار طراحی قسمت هایی که با این سایبان ها پوشیده شده، الهام بخش نوعی قایق سنتی کویتی به نام «داو» است. نکته ای که شاید در تلطیف هر چه بیشتر این فضای داخلی که در یکی از گرم ترین نقاط قابل سکونت کره زمین واقع شده، موثر است. . برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام . برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام . اما طراحی این فضای بسیار بزرگ برای این کشور بسیار کوچک برای چه هدفی صورت گرفته؟ موژان مجیدی مدیر اجرایی دفتر طراحی فاستر و همکاران "مقیاس طراحی این فرودگاه را نشان دهنده نگرش و دیدگاه آینده نگر برای سرمایه گذاری در زیرساخت ها و طراحی جاه طلبانه فضاها را به همان اندازه موثر و گیرا می داند." این فرودگاه به طور سالیانه ظرفیت پذیرش 13 تا 25 میلیون مسافر را داراست اما نقشه های طراحی شده این امکان را می دهند تا با طرح های توسعه، این پروژه در آینده توانایی میزبانی 50 میلیون مسافر در سال را داشته باشد. نکته ای که می تواند مقصد بسیاری از مسافران را تغییر دهد و یا محلی برای تجدید قوای خطوط هوایی و مسافران آن ها باشد. . برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام . برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 2 لینک به دیدگاه
Ehsan 112346 اشتراک گذاری ارسال شده در 28 مهر، ۱۳۹۰ آدم یاد فرودگاه بین المللی مولای خوبی ها میوفته، که حتی یک رنگ به ستون های سیمانی اش نزده اند...... :icon_razz: 1 لینک به دیدگاه
Artaria 13629 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 28 مهر، ۱۳۹۰ آدم یاد فرودگاه بین المللی مولای خوبی ها میوفته، که حتی یک رنگ به ستون های سیمانی اش نزده اند...... :icon_razz: زیباسازی حرامه، عده ای جنبه ندارن تحریک میشن ... 1 لینک به دیدگاه
Ehsan 112346 اشتراک گذاری ارسال شده در 28 مهر، ۱۳۹۰ زیباسازی حرامه، عده ای جنبه ندارن تحریک میشن ... یک ظاهر معمولی بد نیست یک فروگاه داشته باشه، واقعا افتضاح ترین فرودگاه دنیا را فکر کنم ایران داشته باشه تا جاییکه خودم دیدم. 1 لینک به دیدگاه
Artaria 13629 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 28 مهر، ۱۳۹۰ یک ظاهر معمولی بد نیست یک فروگاه داشته باشه، واقعا افتضاح ترین فرودگاه دنیا را فکر کنم ایران داشته باشه تا جاییکه خودم دیدم. اسی جان این « ترین ها » تو ایران ، فقط در زمینه فرودگاه نیست، این چند وقت که یه ذره مطالعه هام بیشتر شده، ازینکه میبینم تو همه زمینه ها ، انقدر با کشورهای دیگه فاصله داریم، واقعاً دپسرده شدم ... 1 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده