Ssara 14644 ارسال شده در 14 دی، 2011 تحقیقات نشان می دهد کسانی که از بیماری سرطان جان سالم بدر می برند و به موقع درمان می شوند ، اغلب دچار عوارض روانی می شوند . این دسته از بیماران تا بیش از یک دهه باید با این عوارض کنار بیایند و به گفته روانشناسان مشکلات روحی آنها تا حد زیادی شبیه کسانی است که برای مدتی در جنگ حضور داشتند. بررسی های صورت گرفته از 566 بیمار سرطانی درمان شده در مرکز سرطان دوک در شهر دورهام کارولینای شمالی نشان میدهد از هر ده بیمار چهار تن دارای عوارض شدید است . به گفته بانی گرین از این مرکز در برخی از بیماران عوارض "اختلال تنش زای پس از بیماری" حتی شدیدتر از سربازان از جنگ برگشته است . آنها بخاطر خبر اولیه ابتلا به سرطان دچار شرایط روحی وحشتناکی می شوند و با اینکه تحت درمان قرار می گیرند نمی توانند باور کنند بیماری بطور کامل درمان شده و همچنان در تنش به سر می برند.از هر 20 نفری که در این تحقیق شرکت کرده بودند تنها یک نفر ابراز اطمینان کرد بطور کامل از تنشهای روحی خلاص شده و به آرامش نسبی رسیده است و در مقابل در 37 درصد از این افراد مشکلات روحی با گذشت زمان شدید تر شده و حتی تا 13 سال پس از درمان هم تداوم داشته است . خبر آنلاین 1
Javid Maleki 11670 ارسال شده در 14 دی، 2011 سرطان یکی از بیماری های بسیار خطرناک و پر ضرر و زیانه..... امیدوارم هیچ کسی بهش مبتلا نشه 1
ارسالهای توصیه شده