رفتن به مطلب

خواب نیمروزی سبب افزایش سكته های قلبی و مغزی می شود!


ارسال‌های توصیه شده

ارسال شده در

یك متخصص مغز و اعصاب با بیان اینكه خواب نیمروزی، اصولا از نظر علم پزشكی بهداشتی نیست، عنوان كرد: خواب نیمروزی را حتی برای تقویت حافظه نیز توصیه نمی كنیم.

 

دكتر فرامرز امیری درگفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: خواب نیمروزی سبب افزایش مرگ و میر، سكته های قلبی و سكته های مغزی می شود.

 

وی ضمن بیان این مطلب كه اگر بناست افراد در میان روز، تجدید قوا كنند نباید این میزان استراحت به بیش از ۱۵دقیقه برسد، اظهار كرد: اگر به انجام فعالیتی چون درس خواندن مشغول هستید، این استراحت الزاما به معنای عدم فعالیت و خوابیدن نیست، یك پیاده روی ساده و یا گوش دادن به یك موسیقی هم می تواند به عنوان استراحت ذهن در فواصل درس خواندن مفید واقع شود. زیرا مطالعه ممتد نیز موجب افت كاركرد مغز می شود.

 

امیری با اشاره به این كه خواب نیمروزی در علم پزشكی امروز، خواب مضر محسوب می شود، اظهار كرد: تغییراتی در حین خواب در بدن انسان ایجاد می شود كه اگر آن تغییرات در روز رخ بدهد این مسئله به ضرر بدن است و برای عروق مغز اثر مخرب دارد و فرد را مستعد ابتلا به سكته های قلبی و مغزی می كند.

 

این متخصص مغز و اعصاب ادامه داد: كسی هم كه كمبود خواب شبانه دارد بهتر است مشكل خوابش را حل كند نه اینكه بخواهد آن را با خواب بعدازظهر جبران نماید. خواب نیمروزی نه تنها باعث می شود كاركرد مغزی افت كند بلكه فرد زمان مفید زندگی اش را نیز از دست می دهد.

  • Like 9
ارسال شده در

این دانشمندها هم مارو فیلم کردنا !!!!

 

من کلی مطلب خونده بودم،که خواب ظهر، انرژی میده و آدم را سرحال میکنه و.....

 

حالا اینجا میگه،سکته میزنی !!!! :icon_pf (34):

  • Like 7
ارسال شده در
این دانشمندها هم مارو فیلم کردنا !!!!

 

من کلی مطلب خونده بودم،که خواب ظهر، انرژی میده و آدم را سرحال میکنه و.....

 

حالا اینجا میگه،سکته میزنی !!!! :icon_pf (34):

 

دقیقا...:icon_pf (34):

من وقتی صبح کلاس داشته باشم عصر نخوابم سر درد میاد سراغم!:icon_pf (34):

  • Like 6
ارسال شده در

من کلا نخوابم سردرد میگیرم

یه راهی نیست که این خواب از بین برد:sigh:

  • Like 5
ارسال شده در

یه راهی نیست که این خواب از بین برد:sigh:

 

چرا هست، سکته و رفتن به خواب دائمی........ :ws44:

  • Like 6
ارسال شده در
چرا هست، سکته و رفتن به خواب دائمی........ :ws44:

 

:sad0:

:sigh:

  • Like 3
ارسال شده در

من که تو طول روز و شب کلا 3 یا 4 ساعت میخوابم چرا اصلا حافظه ام زیاد نشده؟:JC_thinking:

 

 

سکته بزنم حرف دانشمندان رو نقض کردم؟:JC_thinking:

  • Like 5
ارسال شده در
من که تو طول روز و شب کلا 3 یا 4 ساعت میخوابم چرا اصلا حافظه ام زیاد نشده؟:JC_thinking:

 

 

سکته بزنم حرف دانشمندان رو نقض کردم؟:JC_thinking:

 

حافظه ت که زیاد نمی شه!

تازه آلزایمر هم میگیری! :icon_pf (34):

 

سکته هم فعلا بی خیال ! جوونی..........:icon_razz:

 

[h=3]محرومیت طولانی مدت از خواب، خطر آلزایمر را تشدید می كند[/h]

  • Like 4
ارسال شده در

من شب بیدارم صبح می خوابم تکلیفم چیه نکنه سکته کردم خودم خبر ندارم؟:JC_thinking:

  • Like 1
ارسال شده در

من نمی تونم اصلا ظهرها بخوابم

 

حالا سکته می کنم یا نه؟ حافظه م کم می شه یا زیاد؟ انرژی زاست یا نه؟ حرف کی درست شد آخر؟ ydm47612zsesgift969k.gif

ارسال شده در

ما انسانها شدیم موش آزمایشگاهی این دانشمندان .....

یه بار میان یه چیزی رو خیلی تعریف و تمجید میکنن بعد فردا میان میگن نکنه از اون مصرف بشه باعث سرطان میشه...

ما اسکل شدیم از دست این دانشمندان:vahidrk:

  • Like 3
ارسال شده در
ما انسانها شدیم موش آزمایشگاهی این دانشمندان .....

یه بار میان یه چیزی رو خیلی تعریف و تمجید میکنن بعد فردا میان میگن نکنه از اون مصرف بشه باعث سرطان میشه...

ما اسکل شدیم از دست این دانشمندان:vahidrk:

منطقی نیست:w58:

ارسال شده در

در مورد اون 15 دقیقه و خوابهای کوتاه تعاریف زیادی شنیدم تجربه هم کردم شاید به نظر خیلی کم باشه ولی خیلی موثره /بیشتر از 1 ساعت که خودم احساس کردم واقعا مغز تعطیل میکنه:ws37:

موسیقی و مخصوصا پیاده روی به عنوان آنتراک و شیفت ذهنی که عالیه

  • Like 1
ارسال شده در
منطقی نیست:w58:

چی منطقی نیست موضعت رو مشخص کن

حرف من ؟

یا دانشمندان؟!:w58:

 

در مورد اون 15 دقیقه و خوابهای کوتاه تعاریف زیادی شنیدم تجربه هم کردم شاید به نظر خیلی کم باشه ولی خیلی موثره /بیشتر از 1 ساعت که خودم احساس کردم واقعا مغز تعطیل میکنه:ws37:

موسیقی و مخصوصا پیاده روی به عنوان آنتراک و شیفت ذهنی که عالیه

 

حالا به حرف دانشمندان بریم یا جنابعالی؟!!:no:

  • Like 1
ارسال شده در

 

 

حالا به حرف دانشمندان بریم یا جنابعالی؟!!:no:

:vahidrk: حرف من که در راستای حرف دانشمندان بود! یکی دیگه هم بخور:vahidrk:

ارسال شده در
:vahidrk: حرف من که در راستای حرف دانشمندان بود! یکی دیگه هم بخور:vahidrk:

 

آره ولی تو که هنوز دانشمند نشدی که داری حرف دانشمندا رو میزنی....:biggrin:

  • Like 1
×
×
  • اضافه کردن...