Ssara 14644 ارسال شده در 4 دی، 2011 یك متخصص مغز و اعصاب با بیان اینكه خواب نیمروزی، اصولا از نظر علم پزشكی بهداشتی نیست، عنوان كرد: خواب نیمروزی را حتی برای تقویت حافظه نیز توصیه نمی كنیم. دكتر فرامرز امیری درگفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: خواب نیمروزی سبب افزایش مرگ و میر، سكته های قلبی و سكته های مغزی می شود. وی ضمن بیان این مطلب كه اگر بناست افراد در میان روز، تجدید قوا كنند نباید این میزان استراحت به بیش از ۱۵دقیقه برسد، اظهار كرد: اگر به انجام فعالیتی چون درس خواندن مشغول هستید، این استراحت الزاما به معنای عدم فعالیت و خوابیدن نیست، یك پیاده روی ساده و یا گوش دادن به یك موسیقی هم می تواند به عنوان استراحت ذهن در فواصل درس خواندن مفید واقع شود. زیرا مطالعه ممتد نیز موجب افت كاركرد مغز می شود. امیری با اشاره به این كه خواب نیمروزی در علم پزشكی امروز، خواب مضر محسوب می شود، اظهار كرد: تغییراتی در حین خواب در بدن انسان ایجاد می شود كه اگر آن تغییرات در روز رخ بدهد این مسئله به ضرر بدن است و برای عروق مغز اثر مخرب دارد و فرد را مستعد ابتلا به سكته های قلبی و مغزی می كند. این متخصص مغز و اعصاب ادامه داد: كسی هم كه كمبود خواب شبانه دارد بهتر است مشكل خوابش را حل كند نه اینكه بخواهد آن را با خواب بعدازظهر جبران نماید. خواب نیمروزی نه تنها باعث می شود كاركرد مغزی افت كند بلكه فرد زمان مفید زندگی اش را نیز از دست می دهد. 9
Ehsan 112349 ارسال شده در 4 دی، 2011 این دانشمندها هم مارو فیلم کردنا !!!! من کلی مطلب خونده بودم،که خواب ظهر، انرژی میده و آدم را سرحال میکنه و..... حالا اینجا میگه،سکته میزنی !!!! :icon_pf (34): 7
Ssara 14644 سازنده ارسال شده در 4 دی، 2011 این دانشمندها هم مارو فیلم کردنا !!!! من کلی مطلب خونده بودم،که خواب ظهر، انرژی میده و آدم را سرحال میکنه و..... حالا اینجا میگه،سکته میزنی !!!! :icon_pf (34): دقیقا...:icon_pf (34): من وقتی صبح کلاس داشته باشم عصر نخوابم سر درد میاد سراغم!:icon_pf (34): 6
Ehsan 112349 ارسال شده در 4 دی، 2011 یه راهی نیست که این خواب از بین برد چرا هست، سکته و رفتن به خواب دائمی........ 6
lorena 10305 ارسال شده در 4 دی، 2011 من که تو طول روز و شب کلا 3 یا 4 ساعت میخوابم چرا اصلا حافظه ام زیاد نشده؟:JC_thinking: سکته بزنم حرف دانشمندان رو نقض کردم؟:JC_thinking: 5
Ssara 14644 سازنده ارسال شده در 4 دی، 2011 من که تو طول روز و شب کلا 3 یا 4 ساعت میخوابم چرا اصلا حافظه ام زیاد نشده؟:JC_thinking: سکته بزنم حرف دانشمندان رو نقض کردم؟:JC_thinking: حافظه ت که زیاد نمی شه! تازه آلزایمر هم میگیری! :icon_pf (34): سکته هم فعلا بی خیال ! جوونی..........:icon_razz: [h=3]محرومیت طولانی مدت از خواب، خطر آلزایمر را تشدید می كند[/h] 4
jonny depp 8297 ارسال شده در 5 دی، 2011 من شب بیدارم صبح می خوابم تکلیفم چیه نکنه سکته کردم خودم خبر ندارم؟:JC_thinking: 1
felorans666 12046 ارسال شده در 5 دی، 2011 من نمی تونم اصلا ظهرها بخوابم حالا سکته می کنم یا نه؟ حافظه م کم می شه یا زیاد؟ انرژی زاست یا نه؟ حرف کی درست شد آخر؟
Javid Maleki 11670 ارسال شده در 5 دی، 2011 ما انسانها شدیم موش آزمایشگاهی این دانشمندان ..... یه بار میان یه چیزی رو خیلی تعریف و تمجید میکنن بعد فردا میان میگن نکنه از اون مصرف بشه باعث سرطان میشه... ما اسکل شدیم از دست این دانشمندان:vahidrk: 3
M!Zare 48041 ارسال شده در 5 دی، 2011 ما انسانها شدیم موش آزمایشگاهی این دانشمندان .....یه بار میان یه چیزی رو خیلی تعریف و تمجید میکنن بعد فردا میان میگن نکنه از اون مصرف بشه باعث سرطان میشه... ما اسکل شدیم از دست این دانشمندان:vahidrk: منطقی نیست
alimec 23104 ارسال شده در 6 دی، 2011 در مورد اون 15 دقیقه و خوابهای کوتاه تعاریف زیادی شنیدم تجربه هم کردم شاید به نظر خیلی کم باشه ولی خیلی موثره /بیشتر از 1 ساعت که خودم احساس کردم واقعا مغز تعطیل میکنه موسیقی و مخصوصا پیاده روی به عنوان آنتراک و شیفت ذهنی که عالیه 1
Javid Maleki 11670 ارسال شده در 6 دی، 2011 منطقی نیست چی منطقی نیست موضعت رو مشخص کن حرف من ؟ یا دانشمندان؟! در مورد اون 15 دقیقه و خوابهای کوتاه تعاریف زیادی شنیدم تجربه هم کردم شاید به نظر خیلی کم باشه ولی خیلی موثره /بیشتر از 1 ساعت که خودم احساس کردم واقعا مغز تعطیل میکنهموسیقی و مخصوصا پیاده روی به عنوان آنتراک و شیفت ذهنی که عالیه حالا به حرف دانشمندان بریم یا جنابعالی؟!! 1
alimec 23104 ارسال شده در 6 دی، 2011 حالا به حرف دانشمندان بریم یا جنابعالی؟!! :vahidrk: حرف من که در راستای حرف دانشمندان بود! یکی دیگه هم بخور:vahidrk:
Javid Maleki 11670 ارسال شده در 6 دی، 2011 :vahidrk: حرف من که در راستای حرف دانشمندان بود! یکی دیگه هم بخور:vahidrk: آره ولی تو که هنوز دانشمند نشدی که داری حرف دانشمندا رو میزنی....:biggrin: 1
ارسالهای توصیه شده